[VRAAG] Zelf klok maken - tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

[VRAAG] Zelf klok maken - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:09

Ik hoop dat ik hier op UK op het juiste onderdeel zit voor deze vraag (zo niet, verplaats het gerust en vergeef me want ik ben nieuw hier :') ).

Voor de komende feestdagen wil ik graag zelf wat kadootjes in elkaar gaan knutselen. Nu had ik bedacht dat het wel leuk is om klokken met (zelfgemaakte) foto's te gaan maken. 'Maken' is misschien een beetje een groot woord want ik heb het uurwerk en het frame al. Ik wil er dan een zelfgemaakte foto in gaan doen. So far, so good, dat gaat wel lukken. Maar ik zou ook graag een uurverdeling over de foto heen willen leggen en dat zou ik heel omslachtig met paint ofzo kunnen doen, maar dan moet ik dat zelf uit gaan zitten puzzelen en ik gok dat het niet nauwkeurig en netjes wordt.

Vraag aan jullie: is daar een handige manier voor? Of is er misschien ergens een programma/tooltje te vinden waarmee je digitaal een uurwerk over je foto heen legt voordat je 'm gaat printen?
Laatst bijgewerkt door Muurp op 31-10-17 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:13

Je zou deze er over heen kunnen leggen, dan heb je wel photofiltre oid nodig dat je met PNG kunt werken.

Afbeelding
Dit is een PNG bestand.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Zelf klok maken - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:19

Zoiets bedoel ik inderdaad :j
Met cijfers erbij zou nog mooier zijn, maar dit is zeker al wat!

Photofiltre heb ik toevallig op mijn computer staan (yeuh :D). Zou het heel veel gevraagd zijn als ik zou vragen hoe je dit (in Okkie-taal) zou doen?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:22

Oh wacht, misschien moet ik eerst even proberen voordat ik ga janken, want ik open nu photofiltre met een vierkant jpg-bestand. Als ik dan de uurverdeling van jou open en kopieer en daarna plak over de jpg-afbeelding, dan werkt het volgens mij al?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:26

Zal zo even kijken of ik nog een met cijfers vind.

In photofiltre de foto openen en die met de klok, dan de klok cntrl A en cntrl C, naar de foto gaan en cntrl V. Dan de klok vergrote/verkleinen tot ie op de foto past zoals je m wilt. Opslaan en klaar. :))

Edit inderdaad. *\o/*

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:48

Soms is het leven zo simpel :))

Lief van je dat je nog even mee wilt zoeken! Ik ben vooral ook benieuwd waar je op zoekt (want dan kan ik het zelf misschien ook vinden). Ik weet nl. wel wat ik zoek, maar niet wat de benaming is. Had al gezocht op uurverdeling, maar dat is denk ik niet de juiste term.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:58

Gewoon op "klok" en dan png bestanden. :))
"Klok cijfers" komen er een paar met cijfers, maar vind er zo snel ook niet veel met cijfers.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:24

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 16:30

Oh wow! Ik had er eentje gevonden maar die was niet zo geschikt. Hier zitten zo te zien wel bruikbare bij. Thanks allebei!!!

M'n eerste klok is trouwens net gesneuveld :')
Moest het uurwerk losmaken en daarna weer in elkaar zetten, maar dat werd letterlijk een 'de tijd vliegt'-gebeuren :D