[GED] Waar ik liep [/Ged]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

[GED] Waar ik liep [/Ged]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 22:45

Grammaticaal misschien niet goed. Maar ik wandelde met de hond daar waar een jongen een dag later vermist was. Nu is er een lichaam gevonden en het volgende kwam direct in me op.


Waar ik liep, liep jij.
Maar niet op hetzelfde tijdstip.
Het bos, de geur, de zon.
De vogels vloten en de vlinders vlogen.
Alles leek te bloeien en te leven

Waar ik liep, liep jij
wij liepen er niet als enige twee
Hondenliefhebbers, sporters, kinderen.
Maar dat was op de dag en toch krijg ik jou die ik niet zag niet uit mijn gedachten

Waar ik liep, liep jij
Alleen waar het voor mij leek op een sprookjesbos was het voor jou een donker pad.
Ik kan er nog lopen, maar waarschijnlijk niet meer zonder even tussendoor stil te staan.
Omdat jij bent heengegaan, waar ik liep.

Anoniem

Re: [GED] Waar ik liep [/Ged]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:48

heftig!! wat een prachtig gedicht. sterkte met je gedachtes, dit zal vast flink bij je binnen gekomen zijn!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Re: [GED] Waar ik liep [/Ged]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 08:12

Ja ze zijn nu nog aan het identificeren maar gewoon het gevoel dat het voor mij zo mooi en vredig was die dag en voor een ander het tegenovergestelde.

Soms zijn mensen ook verbaasd als ik zeg dat ik altijd alleen met de hond naar het bos ga, maar de wereld is er om in geleefd te worden. Vrijheid heb je, veiligheid kun je niet garanderen,maar dat kun je eigenlijk nergens.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:32

Wat een mooi gedicht !
Kan mij goed inbeelden dat het behoorlijk wat met je doet als er net daar iemand vermist wordt...