[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 10:53

Knippen is niets voor mij, ik vind het pieterpeuterige werk niet erg, als het maar niet knippen is :o
Je ziet ook veel borduurwerkjes op een kerstkaart Chamion, krijg van familie best wat van zulke kaartjes ieder jaar. Ik zelf ben helemaal weg van het stempelen, kleuren en de framelits of thinlits om je voorwerpen uit te stansen in plaats van knippen :P Het blijft een leuke hobby. Ik doe veel mee aan challenges die je vind op internet, meeste merk gerelateerd, een heel internet wereldje! Ik zit in 2 design teams, die maandelijks een bloghop verzorgen (een bloghop houd in dat je met een team creatievelingen op een bepaald tijdstip allemaal tegelijk een blogpost plaatst op je blog binnen een bepaald thema, waarbij je van de ene site doorgelinkt wordt naar de site van het volgende teamlid om bij iedereen inspiratie op te doen). Het houd je van de straat }>

Anoniem

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:04

Gisteren voor het eerst een project life pagina gemaakt in photoshop elements.
Wat ontzettend leuk en makkelijk om te doen.

Gelijk veel te veel geld uitgegeven aan leuke patronen, templates etc :D

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 14:25

Fijn gaat dat he! Helemaal wanneer je een beetje handig bent met photoshop! Ik doe nog veel met een ander programma, maar wil me binnenkort ook meer gaan richten op photoshop, maar ben daar nog niet zo handig met lagen en templates. Maar eens meer in gaan verdiepen. Waar heb jij je geld uitgegeven Marieke? Ik vind bijv the-lilypad.com erg leuk om te snuffelen.

Anoniem

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:04

Ik heb bij Becky Higgins eea gekocht . En ga vanavond zeker even kijken bij the Lilypad . want die ken ik nog niet.

Becky heeft allemaal tutorials op youtube ook hoe je kan werken met Photoshop ( elements) . Ik vind ze heel nuttig als photoshop beginner ( ik gebruikte het vooral om te organiseren )

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 15:09

Becky Higgins is helemaal top! Ik moet er gewoon nog eens voor gaan zitten, heb Photoshop CC.

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:56

Jij maakt leuke dingen MightyMike! Jammer dat ik ook al te ver weg woon.
Mag je dan nu ook zelf alle producten proberen?

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 06:51

Stampin Up producten zijn alleen te koop bij zogenaamde onafhankelijke demonstratrices. Je krijgt zeker wat voordelen als demo, maar je moet wel je eigen spullen kopen in principe. Ik heb me wel opgegeven om in het design team van het merk zelf te komen, maar met mij duizenden en er worden er elk jaar een stuk of 10 gekozen, zal wel een mooie droom blijven dus, maar wie niet waagt, wie niet wint. Zij krijgen wel de nieuwste spullen. De rest is allemaal voor de eer, maar ach, iedereen moet een hobby hebben die wat kost toch? [size=9][size=7]Ik heb er alleen wel veel volgens mijn man, haha, de paarden natuurlijk niet te vergeten, we hebben er 3 aan huis.[/size][/size]

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:20

Ik had vroeger de PSP X, wat een geweldig programma. Kan helaas nu niet meer mijn hand erop krijgen (ja de gratis probeer sessie van 1 maand, maar die heb ik allang gebruikt) Misschien nu toch maar officieel aanschaffen (liefst van coral, maar dat is overgenomen) dus ik ben bang dat het te laat is....

Maar ik ben druk bezig met ruimte maken voor de kaarten. Dan ga ik alles uitleggen wat ik heb, en ga ik een boodschappenlijstje maken (ik moet bijvoorbeeld gold en silver gell writers hebben)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 11:52

Balen is dat wanneer een programma waar je aan gewend bent, niet meer te krijgen is. Ik deed veel met een programma van het merk waar ik dan demo voor ben, maar helaas zijn ze daar mee gestopt. Het programma draait natuurlijk nog wel gewoon op mijn computer, maar er zijn geen nieuwe digitale producten meer voor aan te schaffen. Baal er nog steeds van |( Dus ik zou binnenkort wel over willen. Ik heb Photoshop CC voor het bewerken van mijn foto's en dat lukt me aardig, maar verder snap ik er nog de ballen van, hihi.

Ik schrijf alleen de envelop en de inhoud van mijn kaartje, maar de rest stempel ik. Ben helemaal weg van het goud of zilver emboss poeder. Dat geeft zo'n mooi effect als je dit verhit.

Heb toch kerst spul besteld, mede omdat ik er niet onder uit kom vanwege de design teams waar ik in zit, maar ach, de zin komt vast wel weer wanneer ik bezig ben. Ben nu met een verjaardagsprojectje voor mijn moeder bezig, maar gaat wat langzaam vandaag. Vannacht vond een mug het nodig om mij 3 keer op mijn ooglid te prikken.. Gevolg helemaal dik.. Heb er 2 plat gemepperd vanochtend, hopelijk zat de dader er tussen }>

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:08

Aj, je ogen, niet grappig. Ik heb enkele muggen onder mijn dekbed gehad. Van mijn voeten tot knieen zijn helemaal lek geprikt...

Ik zit te twijfelen of ik lui vanuit mijn stoel ga bestellen of dat ik lekker in de winkels ga duiken en snuffelen.

Emboss poeder? Nog nooit van gehoord, wat is dat voor spul?

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 12:28

Embossen is erg gaaf, je stempelt met Versamark inkt (doorzichtige inkt), daar strooi je embosspoeder op, dit blijft plakken op je gestempelde deel en dat verhit je. De poeder wordt door het verwarmen een prachtige glimmende metallic achtig laagje, je voelt deze structuur duidelijk, komt iets omhoog van je papier. Moeilijk om uit te leggen, zal er foto's van proberen bij te doen voor het idee. Op de foto met hello is het woord met goud embosspoeder gedaan en als je goed kijkt, in wit de krans op de achtergrond. Bij de zeemeermin is de tekst en zeewier in goud gedaan. Zijn dus normale stempels die er voor gebruikt zijn, maar je inkt komt wat omhoog en heeft structuur.

Afbeelding

Afbeelding

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:31

Embossing poeder kan erg mooi zijn. Je stempelt eerst iets met een speciale doorzichtige inkt, strooit poeder erover. Het overtollige kan je eraf schudden.
Als je dit met een speciale föhn verhit heat tool, maar ik blijf stug föhn zeggen, smelt het een krijg je een erg mooi laagje.

Op YouTube staan wel wat leuke tutorials waar je kan zien hoe het eruit ziet.
Ik vind het ook erg mooi in combinatie met Distress inkt.
Laatst bijgewerkt door lisje90 op 07-09-17 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:32

MM, dat ziet er best grappig uit. Een soort 3-d effect.
En geeft het minder zooi met lijm en losse glitters?? (ookal spuit ik daarna haarlak erop om te voorkomen dat alle glitter op de kaart blijft zitten)

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:39

Waarmee en hoe heb jij die achtergronden van laatste twee kaarten mee gemaakt MightyMike?

Ik vind dat het iets minder troep geeft, maar het blijven glitters..

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 12:41

Zeker geeft het minder zooi! Glitter is zo'n rotzooitje, dat vind je nog wekenlang door je hele huis.. De kinderen vinden glitter helaas geweldig.... Wanneer je een A4tje dubbel vouwt en onder je werk legt, dan vouw je hierna je blaadje wat dicht om de poeder naar het midden te sturen en giet je het zo je potje weer in. Alles weer netjes opgeruimd!

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 12:43

Ik heb de achtergronden op Watercolor papier gemaakt Lisje90. Een achtergrond met inkt en water aangebracht en daar over heen gestempeld.

De emboss poeder van Stampin Up, ik heb eigenlijk nog nooit andere gebruikt, is echt geen glitter. Alles gaat bij mij weer terug het potje in. Zal binnenkort eens kijken of ik van het gebruik een filmpje kan maken, maar bij mij is dan echt alle poeder weg.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 12:44

Ik moet nog even kijken hoe ik dat met mijn mobiele het beste kan doen om filmpjes te gaan maken binnenkort waarbij je kunt zien hoe de kaart tot stand is gekomen. Ik heb altijd honderd en één plannen hoor, nu de tijd nog, maar zou dat wel erg leuk vinden om op mijn blog te kunnen plaatsen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 12:46

It'sMe, wil het een beetje lukken met je kaart?

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:49

Als het je lukt om te filmen ben ik wel benieuwd. Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar dat zag er niet uit. Toen heb ik ook meteen opgegeven.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:50

De tafel is leeg, de mand is bekeken. Ik ga uit mijn huispak in mijn kleding en ik ga rondneuzen bij action, wibra en zeeman. Helaas zijn hier de hobby winkels op 1 hand te tellen en in het centrum (geen gratis parkeren en de 3 garages aan de rand, dus alsnog een pokke stuk lopen)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 12:56

Nu jij het zo zegt Lisje90, ik heb toch ooit een ander potje gehad, maar al in een grijs verleden en toen werd het alleen maar een plakkerige massa. Misschien ligt het toch aan de kwaliteit van je producten? Bij mij lukt het altijd prima en echt geen rotzooi! Het is maar een mini potje, er zit 14 gram in, maar ik heb het potje onderhand al een jaar of 3 zeg maar en gebruik het best vaak.

Shop ze Chamion! Ik houd mijn huispak nog even aan, haha, hoef vanavond pas met de meiden op pad. Heerlijk een dagje niets doen, nou ja, knutselen dan, aan huis.

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:02

Ik bedoelde dat met die inkt...

Ik gebruik de wow! potjes, dat wordt gewoon mooi. Ik gebruik babydoekjes om mijn stempels schoon te maken, die haal ik daarna over de tafel om de geknoeide restjes weg te helen en dat gaat heel goed.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 13:11

Oh sorry! Dat is soms even oefenen. Er zijn verschillende manieren voor. Ik heb bijv een aquapainter. Een pen zeg maar met kwastje onderaan, die je kunt vullen met water. Je kunt daarmee direct de inkt op je papier aanbrengen en dan uitvegen zeg maar, of toch gedetailleerd inkleuren. Of je pakt een kwastje en water en brengt wat van je inkt op een gladde ondergrond aan (ik heb inktdoosjes die je dicht iets aan kunt drukken, waardoor er een inktvlekje op de binnenkant van de deksel ontstaat). Daar dip je de natte kwast op en begint met de inkt op je papier. Je kunt ook eerst je papier nat maken en dan met de inkt via een kwast aan het werk, maar daar houd ik zelf niet zo van. De druppeltjes/sputters laat ik op het papier vallen met de beinkte en natte kwast en ga er dan met de heat tool over om de watervlekjes te maken. Je resultaat is natuurlijk nooit hetzelfde. Moeilijk om op afstand uit te leggen natuurlijk, denk dat zien soms idd het beste werkt. Er zijn wel filmpjes te vinden natuurlijk, maar mocht ik zover zijn met mijn filmpjes, zal ik jullie mijn kanaal laten weten!

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:58

Ik denk dat ik het gewoon nog maar eens moet proberen. Ik heb toen wat water en inkt op mica gedaan, en dat op het papier gelegd naar aanleiding van wat filmpjes die ik heb gezien.

Ik heb vrij recent aquarelverf gekocht. Daar wil ik op de kaarten ook mee experimenteren en stempels inkleuren ipv met inkt. Dat is voor zo'n achtergrond natuurlijk ook erg geschikt :)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:07

Mica ken ik zelf niet. Ben benieuwd hoe je de verf vind!