[TEK][WIP] Fantasie beestje

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

[TEK][WIP] Fantasie beestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 17:44

Bij gebrek aan een betere naam, 'beestje'. Ik doe dit jaar mee met de challenge: [UK] [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand. Voor deze week vind ik het leuk om mij bezig te houden met creature design, dit zou ik graag beter willen kunnen dus.. oefenen maar. Tegelijkertijd oefen ik verder met markers, want daarmee wil ik ook nog altijd mijn skill verbeteren.

Deze tekening duurt inmiddels al langer dan een paar dagen, en toen dacht ik joh laat ik er een WIP topic van maken.

Het moet uiteindelijk een soort van draakje worden, hij lijkt nog behoorlijk op een leguaan maar dat komt gewoon door mijn eigen gebrek aan skills 8-) Toch vind ik hem wel leuk genoeg om te delen, ook omdat het een techniek die ik maar zelden tot nooit voorbij zie komen op bokt :)

Markers op A4

Stap 1 Schets
Afbeelding

Stap 2 Line art
Afbeelding

Stap 3 Line art #2, ik hou van afwisselende dikte van de lijnen in mijn line arts, het kost extra tijd en moeite maar de extra diepte die je ermee krijgt vind ik te leuk
Afbeelding

Stap 3 1e kleurenlaag
Afbeelding

Seven

Berichten: 21235
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK][WIP] Fantasie beestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:45

Ben super benieuwd hoe hij gaat worden dus ik volg

Lumi

Berichten: 4442
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [TEK][WIP] Fantasie beestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:47

Ik ben heel benieuwd! :)

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 19:08

Stap 4, 2e kleurenlaag
Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:42

Ben heel erg benieuwd wat je er van gaat maken. Ga je het lijf ook nog helemaal uitwerken?

Ik weet natuurlijk niet hoe je hem precies wilt hebben en of je nog zin hebt om de kop te veranderen, maar ik denk dat hij nog zo erg op een leguaan lijkt, omdat hij zo'n grote huidkwabes (geen flauw idee hoe dat heet) heeft onder zijn kin. Draken worden, volgens mij, over het algemeen wat strakker afgebeeld en hebben meestal een wat langere snuit. En hij mist gevaarlijke tanden :D

Maar het is misschien juist wel leuk om weer niet de standaard draak te tekenen. Ben in ieder geval wel echt heel benieuwd hoe deze wordt.

Vind hem zo ingekleurd ook al wel erg sterk. En die horens aan de zijkant, waar je niet tevreden over was, vind ik er nu eigenlijk wel heel goed bij passen :j

edit: Nu ik terug lees, zie ik trouwens nergens dat het een draak zou moeten zijn. Hoe kom ik daar dan bij? Of heb je dat in het andere topic genoemd? Maar als het geen draak is, dan moet je mijn commentaar maar gewoon negeren :+

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 21:22

Jahoor het staat erbij! Het had een draak moeten worden :j je had het goed gezien! Bij deze ga ik het lijf er niet meer aan maken, ik zie het niet zitten om nog een keer zo veel schubben te maken :o ik doe hem later nog een keer maken inclusief lijf maar dan wat simpeler

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:52

Oh, hihi, nu zie ik het er inderdaad ook weer staan. Volgens mij ben ik niet helemaal wakker.

Kan me trouwens goed voorstellen dat je een beetje gek wordt van al die schubben. Dat lijkt mij ook een rot werk om te doen.

Ben wel heel erg benieuwd straks naar je simpeler versie!

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 23:49

Volgende kleur laag erop :D
Afbeelding

De onderlip vind ik echt niet mooi zo -O- het had een kreukel voor moeten stellen, morgen ga ik kijken of ik daar nog wat aan kan veranderen.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [TEK][WIP] Fantasie beestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:51

Die komt al mooi tot "leven". Mooi om te zien hoe je hem opbouwd.

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 19:55

Ik beloof dat de kleuren hierna iets subtieler zullen zijn :+
Afbeelding