[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:56

Geen tijd om iets voor mezelf te tekenen maar een schoolwerk in progress :j Nog nooit echt een landschap/achtergrond geschilderd dus zeker leerrijk.

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:05

Afbeelding

Mijn uitdaging: elke week minstens 1 tekening waar ik niet meer dan een dag over mag doen.

Dit is het paard van Calanddra op Bokt. Getekend met oliepastelkrijt op zwart A3 papier. Volgende keer maak ik de witte delen eerst wit met acrylverf. Ik heb hier nu denk ik een krappe 3 uur aan gewerkt.

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 19:07

Knap hoe sommigen zo'n gedetailleerde tekening kunnen maken in een paar uurtjes :oo

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:07

Wauw die achtergrond en die bonte zijn mooi!
Heel sprekend.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:17

zwanepol schreef:
sanneb schreef:
Leuke reacties weer :D
Het is geïnspireerd door het schilderij "paard" van van Gogh. Eigenlijk helemaal niet zo los dus, omdat ik het orgineel zo goed mogelijk heb geprobeerd te imiteren. Ik hoop wel door dit soort schilderijen na te schilderen zelf losser te durven schilderen.


Ha,ha, Sanne, je bent me al voor, maar ik wist het. Ik had hem namelijk zelf ook geschilderd vorig jaar in mijn "meesters"-week ;)


[ [url=m/fegb8X.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die is goed gelukt!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:07

Wauw beide erg mooi

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:14

Afbeelding

Nummer 2 is af!

Edit: De bobbel in de hals heb ik net weggewerkt!
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 02-01-17 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:29

Gaaf! Ik vind vooral de neus heel echt.

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:29

Ik ga ook meedoen, maar wel maar 1 per maand, heb al tijden niet meer getekend dus dat wordt wel weer eens tijd

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:29

Dan denk je, doe even snel een los paardje. Dan kom je erachter dat een paard op zo'n klein formaat met onduidelijke referentie toch wel lastig is :+

Afbeelding

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:33

Azmay schreef:
O dat bedoel ik ook niet hoor, heb dan bijvoorbeeld een effen bruin vlak gemaakt en als ik dan met wit erover wil gaan om het lichter te maken

Dat bedoelde Selina met "licht beginnen", je begint met de witte plekken/lichte kleuren en werkt naar de donkere vlakken, zodat je met bruin over wit gaat en niet andersom ;)
Maar inderdaad niet te streng voor jezelf! Gewoon lekker bezig gaan en dan komt het wel weer!

Mooi aan het worden, die achtergrond (zo gedetailleerd!) Uit je hoofd of met voorbeelden? Ik ben heul slecht in achtergrond, ga met paarden/dieren meestal voor z'n vage kleurcirkel :P

Leuke cartoons, wel een tricky scene om mee te beginnen Telpeva, bewegende mensen :D Het paardje is erg leuk gelukt! De "missende" achtergrond past er juist goed bij.

Ha, een genaaldvilt schaap, leuk! (zit je ook in het naaldvilttopic? Kunnen we altijd meer vilters gebruiken!) De tekening is ook al heel aardig in verhouding, ik zou het oogje misschien wat donkerder maken, het is nu een beetje gelig..

Die bonte is ook gaaf! Zo'n donkere achtergrond staat heel goed met die lichte haartjes op het hoofd, lekker scherp :j Dacht eerst dat het olieverf was, maar toch krijt las ik..

Jolandee lekker op dreef! :D Is het houtskool, enne, een foto van Bokt? Paard komt me zo bekend voor maar kan er niet opkomen (een hele donkerbruine?) Als tip zou ik geven, zorg de volgende keer dat je aan de rechterkant wat meer papier "overhoudt", nu houdt het wat abrupt af/oogt de nek heel smal..

Normaal teken ik digitaal, maar de "zin" in papier begint toch wel weer te kriebelen.. Kleurpotloden moet ik ook nog ergens hebben, die heb ik denk ik sinds mn studie (2006 :+ ) niet meer aangeraakt.. := Misschien toch maar eens proberen!

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:37

Amanda: Dat bedoelde ik niet, haha :P Soms ga ik uiteindelijk met wit er nog eens overheen om het wat lichter te krijgen, maar meestal gebruik ik m'n kneedgum daarvoor. Wit als ondergrond gebruik ik nooit.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:38

Bedankt voor de tips!

Hals heb ik iets bijgewerkt, zal volgende keer inderdaad iets meer naar het midden beginnen. Thanks! :D
En paard is niet van bokt, tenminste, ik heb hem uit een paard en leven :+ maar misschien dat de foto in het tijdschrift wel van een bokker is, zou zomaar kunnen!

En ik teken met houtskool ja! Eerder altijd met potlood, maar sinds ik houtskool heb ontdekt wil ik noooit meer met potlood tekenen :+

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:38

Ik heb nu al geen zin meer om dagelijks te doen, kan ik ook gewoon doen wanneer ik zin heb?

Ik zie weer een heleboel moois voorbij komen, zeg!

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:50

Ah, excuus Selina :D

Gewoon doen zo vaak je wilt Fenna.. ;) Tekenen is leuk, geen verplichting!
amado7 schreef:
sinds ik houtskool heb ontdekt wil ik noooit meer met potlood tekenen :+

Komt me bekend voor :+ heb je houtskoolpotloden of "echte" houtskool? Dan kan ik je een houtskoolhouder aanraden als je die nog niet hebt, zijn echt ideaal! Zo eentje:
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:03

Jolandee en selina super mooi weer.

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 22:59

Seven, lees nu over je zoontje. Gefeliciteerd :D
In het topic van vorig jaar gaf je aan te stoppen door een 'leuke reden' dus dat was dit. Leuk dat je nu weer meedoet.

Het topic gaat nog zo hard, dat ik het nog lastig vind om op iedereen te reageren. Zit ook meestal op mobiel dus dan is een bijleespost maken wat rottig. Maar het enthousiasme is aanstekelijk *\o/*

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:05

Klopt :D
Hij is alweer 2.5 week onze kleine man <3
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:07

<3

Gefeliciteerd!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:07

Bedankt

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:08

Ik ga ook weer eens gezellig mee doen. Ik heb vorig jaar zo goed als niet getekend, dus heb wel weer zin om wat creatiever bezig te zijn, en zo'n topic is een goeie stimulans.
Ik ga me denk ik niet strict aan een thema houden, dus zullen wel allerlei dingen langs komen, maar voorlopig hou ik het bij diertjes.
Deze zijn in een A5 schetsboekje, met pastelkrijtjes en potloden, in 10 a 15 min.
Ik denk dat ik veel snellere kleine schetsen ga maken, om de handigheid er weer wat in te krijgen :)
Ze zijn naar aanleiding van eigen gemaakt foto's

Dag 1 - vos:
Afbeelding

Dag 2 - koe:
Afbeelding

Seven: wat een liefie zeg :D gefeliciteerd
Selina: mooi kleurgebruik!
Jolandeee: dat ziet er al heel goed uit :)
Malenka: prachtig zeg, je hebt echt de blik te pakken!
Quebelle: prachtige achtergrond, dat zou ik nou nooit voor elkaar krijgen.
Eclair98: leuk zo al die variatie, je bent lekker creatief! ziet er goed uit :D
Telpeva: wat een leuk koppie heeft die, mooi gemaakt hoor, zo in een keer opgezet?
pompompom: wat een prachtig zacht en lief hoofdje is dat.
8nnemiek: leuk zo die cartoonschetsjes. lekker zo door gaan, dan gaat het vanzelf beter voor je gevoel. Maar ik vind ze er al erg leuk uit zien.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:11

Oké, ik ga ook proberen regelmatig een tekening te maken en te plaatsen...

Tekening 1
Afbeelding

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:18

_l_amanda Heb van die staafjes, dus echte houtskool denk ik? Wat handig, zo n houder! Krijg je ook niet meer van die zwarte vingers! Hoewel, ik veeg ook dus zwarte vingers krijg ik alsnog :+ kan je die in de winkel gewoon halen?

Gefeliciteerd met je zoontje seven! :D

Renskefrea, leuk! Ik vind het knap, iedereen die met pastelpotloden werkt. Ik kan er echt niet mee overweg, sowieso niet kleuren mengen. Bij mij wordt het dan echt zo'n kindertekening met normale kleuren ( bruin is bruin, rood is rood) :+

Anniekow: leuk gedaan! Hij is wel wat leeg vind ik. Ik zou hem spannender vinden als je hem bijv inkleurt. Of is het echt een cartoon oid? Of gewoon een plaatje?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:24

Ik vind hem heel mooi zo! Een beetje rauw. :D

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:56

Jolandee: Klopt, ben ik met je eens. Alleen ik durf m niet in te kleuren, ik ben bang dat het mislukt.