[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:05

Hierbij mijn 4/24, tot nu toe de tekening waar ik t minste tijd aan heb besteedt, maar toch t meest trots op ben eigenlijk... wilde niet meer gaan vegen e.d maar vond toch dat dat bij deze wel nodig was...
Afbeelding
Klopt dat er een aantal vlekken omheen zitten, deze zitten echter in de camera van mijn telefoon en gelukkig niet op de tekening :o
In t echt zijn de kleuren wel net iets beter dan op de foto ;)

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:19

Steefz, wat mooi zeg dat portret!

NynkeMarit, super mooi gedaan, de vlekken storen mij eigenlijk niet eens.

Telpeva, leuk gedaan zo die strip.

pompompom

Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:40

nynkemarit: Mooi gedaan. Een klein lichtpuntje in 't oog had 'm wellicht nog iets levendiger gemaakt, maar dat is gepietlut hoor....erg aansprekende tekening.

eclair: mooie schets van die zeearend. Je oxolotl is ook leuk. leuk kleurgebruik, tip, misschien nog iets meer schaduw invoegen.

Telpeva, pfff.... dat lijkt me nog niet makkelijk een strip. Je basis ziet er goed uit! lekker levendig en mooi hoe je elk strip plaatje al een mooie opvulling/perspectief geeft.

Steefz: Knap werk, wat een geduld moet je hiervoor hebben om het zo gedetailleerd uit te werken! Lekker kleurgebruik in de vacht. vooral het neusje vind ik er echt lekker op zitten. De manen zouden nog iets meer contrast kunnen hebben, maar dat is pietlutterij want het is echt een knap werk!

pluizebolpum: leuke schets! Ondanks dat het maar een paar lijnen zijn spat ie toch lekker van het papier en lekker levendig.

Seven, leuk zo'n persoonlijke 'uitnodiging' :).

Selina, leuk spul he.. inkt. Leuke tekening! Tip, verf is met water een stuk dat je wil aanzetten en drup er dan wat inkt in met een kwastje. Dan worden de schaduwvlekken/ inktvlekken nog wat 'levendiger/spontaner'.

Joey lover: je hertje is heerlijk om naar te kijken, zo'n guitig koppie. Tip het linkeroor zou iets meer schaduw (En daardoor diepte) kunnen hebben... maar wederom ook gepietlut hoor want het is een aansrekende tekening.

Seven, ben benieuwd hoe je ocelot wordt, ziet er al goed uit in ieder geval!

Zwanepol, wat leuk om je weer voorbij te zien komen en wat een heerlijk werk! Erg levendig! (en wat fijn dat je niet je tekenspullen het raam uit hebt gegooid na je strubbelingen van 2016 ;). Heb je weer lol in het tekenen? )

Hier nog twee werkjes van mij afgelopen week:

een fries in inkt: Niet helemaal tevreden mee... opzich een aardig werkje hoor, maar hij mist een beetje levendigheid/spontaniteit. ik denk dat ik er al met al 1 a 1,5 uur aan gezeten heb?

Afbeelding

En een werkje in olieverf, ik denk ook in 1,5 uur.

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:39

Ik ben niet met een nieuwe tekening begonnen. Ik heb mezelf toestemming gegeven om verder te werken aan een ouder werk mdat ik merk dat het me in de weg staat om nieuwe dingen te maken.

Mag ik af en toe een update plaatsen?


Afbeelding

Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:50

pompompom, wauw die fries is wel echt heel mooi hoor!

Molenka, Die van jou is ook erg leuk. kleuren er in spreken mij erg aan

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:34

Pompom: gave fries! Het olieverf werkje spreekt me ook erg aan :)

Malenka: ik ben erg benieuwd :D

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:11

Klaar is mijn ocelot
Heel wat uurtjes en haartjes verder

Pastel potlood op pastelmat a4
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit zie nu dat ik de snorharen mis even erbij maken

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:18

Gaaf! Erg gaaf!

Ik ben wat dingetjes aan het opslaan op mijn telefoon voor in het vliegtuig :D vanaf morgen ga ik schetsen wat ik zie :)

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:20

53/365
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14714
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:41

Pluizebolpum: wat een schatje! Enige tip hier is voor als je de foto onduidelijk vind, is om een scanner te gebruiken. Is net wat meer werk maar dan is je wit wit, en je zwart zwart, en is alles soms net even wat scherper.
Steefz: wat een plaatje, en dat op A5... ik doe het je niet na, hij lijkt net echt! Echt heel gaaf :j
Eclair: ziet er goed uit, mooi gelukt vooral dat oog
Nynkemarit: mooi zeg! Die is zeker mooi gelukt, mag je trots op zijn :j de vlekken zijn een beetje jammer maar als die op je camera zitten dan valt er ook maar zo weinig aan te doen. Het hoofdstel vind ik echt mooi gelukt ook, vooral die zijkant
Pompompom: wat gaaf weer... beide! Mag ik vragen hoe je werkt met je inkt, is dat met penseel? Zo netjes krijg ik het er niet op met penseel... en dat olieverf vind ik gewoon wow...
Malenka: wat een stoer schatje! Ik vind het geen enkel probleem als je wips plaatst, dat doe ik zelf soms ook, en ik zie anderen dat ook doen :) soms kan dat net even wat extra motivatie brengen en een stok achter de deur (tenminste, bij mij) dat je iets ook echt af gaat maken. Ik zou dus zeggen gewoon doen! Ik vind hem nu al leuk om naar te kijken, ik ben benieuwd hoe die is als hij af is!
Seven: wow <3 ik vind hem er zo gaaf uit zien!
Sanneb: mooie kleuren, lief koppie zit er op!

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:55

54/365
Afbeelding

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:07

Een beetje te laat, maar ik ga het inhalen!
1/12
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:10

Fijn dat het mag. En bedankt voor de reacties. Dit "schatje" is een doek van 1meter20 bij 60cm. Een flinke dus. Vandaar dat hij er ook al heel lang staat en mijn grote ezel bezet houd. Ik hoop de motivatie te vinden om hem binnen 2 maanden af te ronden.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:58

Seven, die is wel heel erg mooi geworden! <3

sanneb, dat veulentje vind ik wel erg mooi gedaan.

manonnevot, beter laat dan nooit toch? Mooie jack russel hoor!
Ben benieuwd naar jouw andere werken ;)

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:59

Malenka schreef:
Fijn dat het mag. En bedankt voor de reacties. Dit "schatje" is een doek van 1meter20 bij 60cm. Een flinke dus. Vandaar dat hij er ook al heel lang staat en mijn grote ezel bezet houd. Ik hoop de motivatie te vinden om hem binnen 2 maanden af te ronden.


Jeetje!
Dat is inderdaad een hele grote.
Wel gaaf!

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:57

Bedankt voor de leuke feedback

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:50

Even iets anders vanmorgen. Jaloers kijk ik vaak naar muurschilderingen. Misschien dat ik toch eens een poging ga wagen. Nu eerst een snelle schets.
Afbeelding

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:47

Ik had afgelopen weken proefwerkweken en ik heb daardoor helaas weinig tijd gehad..
Nu lekker vakantie dus ga ik weer aan de slag!
Dit is er een van vorige week:Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:46

sanneb , wat super leuk die bambi!
Die muurschilderingen op Facebook zijn ook wel heel gaaf ja :O
Ik ben benieuwd bij jou, maak je dan wel een foto als het af is ?

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:42

Dank je Lovelyfiefy, ik weet nog niet of ik het echt in het groot aandurf Maar anders zal ik het zeker plaatsen.

Telpeva

Berichten: 14714
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:18

Mijn schuur is van binnen geheel wit geschilderd, met dezelfde reden... oefenruimte voor muuschilderen. Maar ik heb het lef nog niet om aan muurschilderingen te beginnen, het lijkt mij zo groots en tijdrovend. En een karwei om het er ook weer af te krijgen als je het na een tijdje zat bent :')

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:33

Wel zonde Telpeva, maar ik snap je helemaal. Ik heb vooral geen zin om uiteindelijk weer te witten als het mislukt. En ik kan geloof ik niet zo groot los uit de hand schetsen. En om nou eerst een muur vol vakjes te maken heb ik eigenlijk ook geen zin in:p

pompompom

Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:43

sanneb schreef:
Wel zonde Telpeva, maar ik snap je helemaal. Ik heb vooral geen zin om uiteindelijk weer te witten als het mislukt. En ik kan geloof ik niet zo groot los uit de hand schetsen. En om nou eerst een muur vol vakjes te maken heb ik eigenlijk ook geen zin in:p


Je kan ook je tekening/schets/belijning in het klein maken en daarna een beamer regelen om het te projecteren op je muur. En dan gewoon overtrekken, dan heb je in ieder geval je verhoudingen in het groot kloppend, maar is het nog steeds jouw tekening.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:47

pompompom schreef:
Je kan ook je tekening/schets/belijning in het klein maken en daarna een beamer regelen om het te projecteren op je muur. En dan gewoon overtrekken, dan heb je in ieder geval je verhoudingen in het groot kloppend, maar is het nog steeds jouw tekening.


Dat is wel een hele goede tip!
En absoluut handig! wie weet doet die persoon van muurschilderingen dat ook wel :P

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:53

58/365
Ooievaar. Na geschetst van andere schetsen!
Afbeelding

59/365
Haan. Geld hetzelfde voor als de ooievaar :')

Afbeelding