[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:08

Gister weinig tijd en iets grover papier maakt dat ik niet ver ben gekomen maar toch even showen

Afbeelding

Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:42

50/365
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:53

51/365
Stokstaartje :)Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:46

Vandaag heb ik nieuwe inkt gehaald, maar toen ik thuis kwam en het potje open deed kwam ik tot de conclusie dat ik niet snap hoe ik dit potje werkt...

Dit zou oostindische inkt moeten zijn, ik wou dit hebben om te gebruiken met een kroontjespen. Heeft iemand suggesties hoe ik dit potje moet gebruiken? Ik ben gewend om de kroontjespen er vanaf de bovenkant gewoon in te dippen maar dat lijkt hier niet de bedoeling. Weet iemand hier meer over? Ik kan op google ook niet vinden waarom dit tuutje er op zit, wat is het nut daarvan?
http://www.jandtsartandcalligraphy.co.u ... awInkA30ml

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:45

Kan je niet met sat tuutje erop tekenen? Dus zonder kroontjespen? En anders eraf slopen misschien? O:)

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:47

Om het in een kleiner potje te gieten en daar vanuit te werken???

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:58

Zoiets heb ik nog nooit gezien. Denk ook dat je het in een ander potje kan doen, maar wel zonde van wat je niet gebruikt.

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:03

Ik kan hier op internet ook echt niks over terug vinden, alle potjes die ik tegen kom zijn gewoon rond of vierkant met een grote opening waar je in kan dippen. Die ene die ik heb is ook gewoon van dat formaat, het is zo ver ik weet geen grootverpakking om kleinere flesjes mee bij te vullen. Ik heb ook geen kleine(re) potjes hier bij de hand dus ik baal er wel een beetje van :(

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:16

En eraf snijden? Of past de pen er dan niet in?

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:16

Er staat bij suitable for dipping pens. Of je drupt met het tuutje boven het oogje van je kroontjes pen, of misschien kun je proberen je pen erop te houden en dan knijpen, maar ik weet niet zeker of dat geen kliederzooi geeft :P hoe makkelijk komt het eruit?

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:26

Nou ik ben wat zwarte vlekken rijker maar de aanhouder wint, ik heb hem eruit getrokken met een tang. Voor de zekerheid hou ik het tuutje nog meer even apart in de la, misschien dat dat ooit nog leuk is om te gebruiken (dat idee om direct uit het potje te tekenen lijkt mij best leuk! heb ik net even getest maar dan komt er erg veel inkt uit, dat laat ik even apart liggen tot ik meer ervaring heb).

Bedankt voor het meedenken :)!

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:40

Geen tijd vandaag dus een krabbel van 20 min op m'n mobiel
Volgende dag beter
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:01

Ik wilde graag het realisme loslaten, maar weet niet of ik dit helemaal in gedachten had.
Misschien toch een gulden middenweg zoeken.

51/364
Afbeelding

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:09

Hier weer verder met de pony
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:41

Ik wou weer wat groters, mooiers maken vandaag dan een simpele schets en er komt weer eens niks op papier, lekker is dat.
Tot die tijd maar even dit, meer heb ik gewoon even niet in mij :')
Een paar test frutsels met mijn nieuwe pennetjes en de inkt die ik gisteren had gekocht (die inkt is mooi trouwens vind ik! heel mooi helder zwart :j )
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:21

Even tussendoor nog wat commentaar leveren hoor :P . Ga morgen weer iets verzinnen om te maken, misschien krijg ik nog wat inspiratie aangewaaid.

Seven Wat is de kolibri mooi! Dat blauw op het kopje lijkt echt wel iriserend en zelfs de bloem is prachtig. Paard is ook wel erg goed gelukt hoor, mooie pose zo. Ponyhoofdje wordt ook al zo mooi, erg benieuwd hoe die er helemaal af uit ziet. En zelfs het mobielpaard vind ik knap, de oren vind ik wat vlak of zo (kan er even niet opkomen), maar dan nog, hoe krijg je dat met een mobieltje gedaan joh?!?
RenskeFrea Dat met die kleurtjes gaat je wel goed af hé? Konijntje is zo snoezig en goed gelukt. Bij het paard ligt het, denk ik, aan de neus, dat ie net iets te grof is. Als je die wegdenkt zie je echt wel de Arabier er in. De veulentjes zijn gewoon leuk, je ziet het veulen en het speelse er van af (zucht, ik wil veulens). De koe is leuk, snuit is zo goed gelukt en met iets meer zwart en zonder uiers was 't precies Marius, mijn knuffelstier.
eclair98 Foei, in de hoek jij! Beetje leeuwen uitschelden >;) . Hij is juist hartstikke leuk, echt, je zou wat meer met die manier van schilderen 'moeten' (niets moet hoor) werken, hele leuke, fijne stijl zo.
Stokstaartje ziet er ook netjes uit, al heeft ie net zo'n houding alsof ie net een standje heeft gekregen.
joey_lover Zelfs je krabbels zien er goed uit hoor, kijk die hond dan bijvoorbeeld; lekker simpele lijnen maar toch echt helemaal flapoorhond. Blijft knap en nou maar snel uit je dip raken hoor :(:) .
soesje321 :wave: Hoi, welkom en gewoon meedoen hoor, topic is voor iedereen. En al is je eerste misschien nog geen meesterwerk, d'r zit echt wel al wat in. Oogje vind ik heel mooi en ook de manen zien er heel goed uit, en dat terwijl manen vaak juist zo lastig zijn.
naarppc Hihi, ik vind het altijd zo leuk als mensen figuren tekenen die ik niet ken. Dan ga ik dat even googelen en dan is het altijd van 'O ja, die dus!'. Eerlijk vind ik die van jou er leuker uitzien dan de plaatjes die Google me voorschotelde. En huidskleur is nou eenmaal erg lastig maar vind 'm hier wel meevallen (tenzij jij natuurlijk net een heel andere tint had bedacht), het ziet er iig niet simpel knalroze uit. De dino vind ik lief. Wat een leukerd is dat geworden! Ik zie wel waar je niet tevreden over bent maar bv die strepen over de rug en staart vind ik dan weer wel heel gaaf gedaan, net als de hoorns.
sanneb Wat een knappe werken weer. Vooral dat hoofd van 48 vind ik heel erg mooi, maar ook 50 is heel fijn om naar te kijken. Als ik dan 51 zie denk ik dat je dan teveel probeert het realisme los te laten en dat het daarom dan weer wat rommeliger oogt. Maat 50 bv is toch ook al erg los? Zou het helpen als je meer focust op de lijnen van de beweging op zich en wat minder kleuren? Die vind ik namelijk altijd prachtig; dat hele losse, bijna abstracte en dat je net nog ziet wat het is. Maar evengoed snap ik dat het een lastig proces is. Realisme loslaten heb ik zelf al maar opgegeven, ik ben al lang blij als ik tevreden ben met iets wat geen precieze fotokopie is. :o
Selina Erg benieuwd wat je nog meer met die inkt kunt, dit paardje vind ik al heel erg leuk, vooral dat koppie, zo schattig.
Telpeva Geinig om zo die probeersels te zien, vind ik altijd leuk, hoe anderen dat doen. Maarre, een mongoolse renmuis tekenen zonder referentie is sowieso knap, dan moet je niet teveel klagen over laaghangende lippen en poten hoor. Allebei té snoezig trouwens, de renmuis en zelfs de bonus lelijkerd. Al kijkt die laatste bijna schuldig dat ie je weer aan de schubben heeft gezet.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:51

Bedankt voor je feedback pluizebolpum. Ik weet niet zeker of ik je helemaal snap, maar ik ga het morgen eens proberen.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:19

52/365
DRUK! En MOE! Voel me net zo grumpy als deze schildpad :+ Beetje snel en slordig :+
Afbeelding

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:34

Seven: heel gaaf al je tekeningen! Het brengt echt realiteit naar boven! Heel leuk om te zien!
naarppc: heel leuk! Ook leuk om nieuwe figuren te leren kennen! En die Dino <3
Sanneb: ik vind je tekeningen heel gaaf! Heel leuk om te zien altijd!
selina: Heel lief hoofdje heet ie! Heel leuk!
Telpeva: wow hoe doe jij dat! Niks om over te klagen hoor! Het is prachtig!
Eclair98: leuk hoe jij dat uit beeld in de tekening! Je ziet het er echt in terug!

Bedankt voor de feedback iedereen! De nek is inderdaad misschien wat breed maar daar zal ik aan werken! Wat een fijn compliment over de manen trouwens pluizebolpum! Dankjewel!

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:43

Bedankt iedereen weer voor de leuke feedback

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:59

Ook weer een reactierondje van mij, mijn inkt moet nog even drogen voordat hij op de scanner kan dus die tijd kan ik hiervoor goed gebruiken :D

Sanneb: wit op zwart, oei dat wil ik ook nog een keer doen :D lijkt mij zó leuk! het enige wat ik minder vind is de zwarte boog boven de hals, daar oogt het net alsof je buiten de lijntjes bent gegaan met het wit en dat je het met zwart even gefixt hebt
Seven: Weer zo'n mooie pasteltekening <3 Ik wacht braaf tot hij af is, tot nu toe vind ik hem al lief en super!
Sanneb: Dit vind ik je leukste van deze week, toch veel detail en toch ook weer niet, dat laat veel over aan de verbeelding. Die extra licht inval schuin voor het paard vind ik tof
eclair98: leuk beetje, hij kijkt goed tevreden alsof die flink van de zon zit te genieten, schouders naar achteren, helemaal zen in zijn elementje
Seven: 20 minuten :wow: Daar heb ik echt minimaal 2x zo veel tijd voor nodig :') En ik zie riemen en passanten en allemaal detail in het hoofdstel, daar word ik altijd blij van :D Dat brengt net dat beetje extra realisme imo. Dat, en ik hou van die oortjes
sanneb: ik vind dat altijd zo gedurfd met zulke dikke verf lagen, vind je dat niet doodeng dat je misschien iets verprutst? Ik vind hem in elk geval lekker vrolijk, helemaal leuk dat je al die kleuren er tegenaan durf te gooien
Pluizebolpum: mijn eigen probeersels voelen altijd zo... simplistisch en te kinderlijk, en ik dacht joh ik post het gewoon. Ik ben stiekem ook razend nieuwsgierig naar hoe anderen ermee om gaan als ze voor het eerst een nieuw materiaal uitproberen en hoe dat er dan uit ziet.
eclair98: Die gezichtsuitdrukking _O- Aww als jij je net zo grumpy voelt dan heb je het zwaar, sterkte en rust maar goed uit, morgen weer een dag +:)+

Tekening is inmiddels droog en gescand :):)
Ik wou al de hele dag 'iets' doen met inkt, en had zo veel ideeen in mijn hoofd dat ik gewoon niet wist hoe of wat. Dus ik heb een artpromts erbij gepakt, en het werd...

27/180
'Monstrous trees cast dark, shapeless shadows across the path' (artprompts.org)
Inkt +omkeerpen
A4
Afbeelding
Ik had hem graag in willen kleuren met dramatisch veel schaduwen overal maar de tijd is een beetje op voor vandaag.

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 02:45


lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:47

@joey_lover
zonder de tekst te lezen bij jouw tekening denk ik dat hij aan het bloeden is.
Vind het er heel zielig uit zien met al die strepen naar beneden, lijkt net bloed zo :+
Weet niet of dat de bedoeling was?

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:36

Ja, dat is het nadeel van foto's. In het echt is die veel meer oranje en doet het mij in ieder geval niet aan bloed denken. Maar als ik de foto bekijk, dan snap ik de associatie wel omdat die veel roder is.
Maar dat was dus niet de intentie

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:53

52/365
Afbeelding