[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:58

Oja, ze heeft inderdaad ook mooie pastel tekeningen :j

Ik ga stapje voor stapje verder. Hebben jullie ook altijd zo'n punt dat je denkt dar het helemaal niets gaat worden? Gelukkig heb ik doorgezet en begint het voorste paard steeds meer naar m'n zin te worden :D

Afbeelding


Selina

Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-17 16:49

Sanne: Dat heb ik bij elke tekening _O-
Heel gaaf! Al lijkt voor mij de highlight bij het rechter paard, onder het linker oor, net een soort oor.

Tekening afgerond :)
Vind pastel enerzijds een heel mooi effect geven, meer levendigere tekeningen, maar heb wel zitten vloeken hoor. Kan minder gedetailleerd werken omdat ik die punten niet scherp krijg en het voelt alsof je op schuurpapier werkt.

Afbeelding

Afbeelding

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:40

Selina; leuke tekening! De achtergrond is erg goed gelukt :j Alleen is het oog net iets te groot denk ik.

SanneB; Zeker geen slechte start! Maar ik blijf wat vreemd tegen de oortjes aankijken. Benieuwd hoe het nog verder evolueerd, niet opgeven!

Pompompom: Mooie zachte sfeer op je eend :) De achtergrond past er goed bij, iets vager á la William Turner, en ik zie niet direct iets mis met de vleugel.

Ik ben begonnen met Aloy uit de game Horizon Zero Dawn.
Afbeelding

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:04

Ik mis de ' vind ik leuk knop ' hier :)
(Volg nog steeds :) )

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:00

Ik lees nog steeds mee en doe nog van alles thuis nu weer aan het schilderen met acrylverf

Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:27

Mag ik vragen waarom je als basis voor het paard zo'n blauwgroene kleur hebt gebruikt? Puur interesse

Dakota F12+1 / L1+4

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:00

De hele onder grond was groen geverfd om het witte te verwijderen, daar heb ik eerst de achtergrond en de ruwe schets op geschilderd vanuit daar ga ik door

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:12

Leuk dat je ook nog bezig bent Seven. Ik zou het leuk vinden als je blijft plaatsen.

Vandaag ga ik de laatste donker/licht aanpassingen doen en dan over op olieverf.

Afbeelding

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:22

Staat momenteel beetje stil volgende week trouwen dus de laatste loodjes :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:45

Euh mis ik iets? Laatste loodjes?

Oh ik lees je zin verkeerd, er staat trouwen! Niet trouwens :') . Gefeliciteerd!!

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:01

Haha die andere laatste loodjes heb ik 6 maand geleden al gehad :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:52

Ja daarom was ik ook in de war :j

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:39

Heyy!

Mag ik me ook meldenn?
Ik teken al heel lang, maar heb het nooit aangedurfd om hier wat te plaatsen.... Zal het toch maar eens doen!

Afbeelding
Afbeelding

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:52

pepper: Wat tof zeg ! Die auto ziet er echt heel erg mooi uit!

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:40

Hihi, dankjewel! :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:30

Suopergaaf om te zien dat jullie allemaal nog zo fanatiek posten! (:
Ook supergaaf dat iedereen echt vooruit gaat en echt nieuwe dingen probeert. Leuk dat een challenge toch zo triggert dat iedereen ook andere dingen uitprobeert!

Ik haal mijn tax van 1 per week nog wel, in de tussentijd 2 schetsboeken vol waar ik binnenkort met een video doorheen wil bladeren :D


Zitten mensen nog te wachten op reacties op hun tekeningen? Ik weet dat ik al even niet in het topic geweest ben en alles, maar als ik weer mee kan posten, zou dat heel tof zijn!

These violent Delights have violent Ends

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:32

Wat een hoop leuke dingen weer hierboven, mooie grotere projecten en weer een nieuw iemand *\o/* Gave auto! ik wil er later weer een keer echt voor gaan zitten zodat ik op al dat moois ga reageren :j Heb nogal tijdgebrek momenteel.

85, stelt niet zo gek veel voor maar door de icoontjes en andere frutsels mag hij van mij meetellen.
1e poging tot een weekagenda ontwerp (bullet journal). Sommige agenda puntjes waren hier en daar wat persoonlijk dus heb ik onleesbaar gemaakt.
Allerlei pennen A5
Afbeelding

86, onderweg in de trein (pff ik ben gelukkig weer thuis met google en ander referentiemateriaal)
vulpennen + pitt artist pennen
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:52

Pharootz wat leuk je weer te zien! ik zag al wat van je voorbij komen in het aanvraag topic, hartstikke leuk :D wat mij betreft is het alleen maar gezelliger als meer mensen meekletsen, ik zou zeggen voel je vrij!

Ik was net deze nog vergeten, hij is nog steeds niet af maar wel weer een stuk verder. Ik werk hem van links naar rechts steeds wat verder uit. Over 2 weken wil ik hem af hebben, dan komt de eigenaresse van het paard weer naar NL en dan krijgt ze hem.
Markers
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:45

Vanaf pagina 71

Als iets bot overkomt, dat is niet de bedoeling! Vind het allemaal erg tof wat jullie maken en alleen maar tof dat jullie zolang volhouden!

Fenrir:
1(71): Heel erg gaaf! Vind de kleuren die je gekozen hebt erg mooi en ook erg passend bij de kaketoe. Vind vooral het silhouet van de kop erg goed overgekomen op de kleurtjes.


Telpeva
1(71): Fijn palet! Marker tekening? Hoe dan ook, ik vind hem leuk! Ook tof dat je de lichtjes in de huizen de enige echt alternatieve kleur hebt gemaakt in je tekening! Dat had hier en daar van mij nog iets meer gemogen. Ik denk dat het dan nog iets meer eruit gesprongen had :)
Maar als je zegt dat landschap en jij geen vriendjes zijn, vind ik hem erg goed gelukt!

2(71): Veat! Dit wil ik heel graag proberen, maar ik ben niet helemaal gestructureerd genoeg / netjes genoeg hiervoor. Ben je er lang mee bezig en helpt het je ook echt, een bulletjournal?

3(72): Lieve tekening, schattig ratje! :)

4(72): Die zijn adorable <3 Luf it! Het zijn echt kleine tekeningetjes die je zo in een cartoon voor je ziet. Heel tof! Je lijnen zijn ook heel clean. Schets je eerst of teken je ze zo direct? :)

5(72): Fijne schetsen!

6(72): Cute! Achterhoefje lijkt wat apart, maar zijn hoofd is heel cute!

7(73): Wow! Heel gaaf! Ook dat je dat zo gedetailleerd krijgt met markers. Het lukt mij nooit om markers om ook maar een beetje detail erin te verwerken. Heel erg knap!

8(73): Leuke pony :)

9&10(73): Heel tof! Vind hem echt heel erg mooi geworden! Haar blik is ook erg sprekend geworden! Heb je er bewust voor gekozen de achtergrond wit te laten?

11(73): Dat is nog wel een uitdaging, uit een lijn!

12(73): Superstrak weer. Ook de letters er omheen, heel tof dat je die zo strak krijgt. Ben je er lang mee bezig voor het staat of heb je hem eigenlijk in 1x wel staan?

Telpeva schreef:
Als ik de 50% haal (half opgegeten taartje) dan mag ik van mijzelf de copic airbrushhouder bestellen, dat is eind volgende maand O:) Die wil ik al jaren hebben maar vind hem altijd zo duur voor een suf stukje plastic :o


Als je hem hebt, wil je hem dan ook reviewen? Ik ben heel benieuwd naar hoe en of het fijn werkt, maar vond hem iets te duur voor "zo even proberen".

13(73): Nice!

14(73): Heel fijn die onderste! Is er materiaal waar jij niet mee kan werken? :'D Alles ziet er goed uit!

15(74): Cute! Ook fijn dat maskingfluid daarvoor werkt. Ik had eerder gedacht dat het eronder door zou lopen, supervet dat het werkt!

16&29(74): Leuk begin! Vind het een heel aansprekend paard, nu al. De kleuren zijn erg mooi en helder en vind het zo knap dat je dit klein op A4 gedaan krijgt.

17&18&19(74): Je bent on a roll. Lekker bezig en tof dat je nog zo fanatiek bijblijft met tekenen.

20&21(75): Muisje is highly relatable :')

22(75): Bizar gaaf wat jij met markers kan.

23(75): Lekker bezig! Colorswatches zijn altijd handig! Ze hebben, mocht je dat handig vinden, ook een grote chart waar alle markers op staan, ik weet niet of dat misschien iets voor je is

https://imaginationinternationalinc.com ... t_2014.pdf

24&25&26(75): Fijne schetsen weer!

27(76): Aan de kruisjes te zien; Goed bezig!!

*28 doet het niet bij mij

29 (76): Tekening ziet er nog steeds waanzinnig uit! Heel tof om die voortgang stap voor stap te zien.

eclair98
1(71): Wow! Je bent echt ontzettend vooruit gegaan sinds de laatste keer dat ik in dit topic postte. Heel erg tof om te zien! Probeer alleen nog wel iets meer te letten op verhoudingen. Zo zit het oog voor mijn gevoel iets te hoog en de oortjes iets te klein, maar heel veat!

2(71): Die ruiter is goed gelukt! Ook leuk dat je het gezichtje weggelaten hebt, past goed in de tekening. Teken je met een reference of uit het hoofd? :)

3(71): Weer leuk gedaan! Het oog mag denk ik iets ronder. Je lijkt ze een beetje als mensenogen te tekenen. Paardjes zijn iets ronder in dat opzicht, maar wederom leuk gedaan!

4(71): ^ Idem dito. Weer leuk! :)

5(71): Leuke orka! Misschien is het leuk om nog iets met contrast en kleurtjes te gaan spelen bij deze!

eclair98 schreef:
Ik denk dat ik er mee stop, het lukt me echt niet meer met alle inhaalslagen die ik nog moet doen -O- Ik heb het toch wel 100 dagen volgehouden en dat vind ik ook wel wat waard :j


Noesssss! Niet stoppen! =C

pompompom
1(72): Veat. Dat is alles wat ik kan zeggen. Vind jouw kleuren en jouw minimalisme zo ontzettend gaaf in de tekeningen.

2(74): Wauw! Heel sprekend hoofdje!

3&4&5(74/75): Tof! Het oogt als een mooi, rustig geheel tot zover. Wat voor materiaal gebruik je, als ik vragen mag?

sanneb
1(72): Erg mooi! Ben benieuwd hoe je met deze verder gaat! :) Het neusje lijkt iets te groot, maar dat kan aan mij liggen.

2(72): Iedere keer schilderen is weer ontwikkelen :)

3&4(74): Fijne kleuren weer! Ook tof dat je ook echt beweging ziet in de tekening. Benen mogen denk ik iets groter van voren, ze lijken wat klein. Vind met name borst en hoofd erg mooi!

5(74): Die is heel erg lief! Mooi vogeltje!

6&7(75): Mooie schets! Ben benieuwd naar verder! Ik kijk alleen wat gek tegen de overgang nek naar hoofd van het linkerpaard, maar vind de eerste stappen heel erg mooi worden.

8&9(76): Hij wordt zo gaaf! Ook echt knap dat je dat van zo'n kleine reference allemaal af kan halen. Heel erg gaaf!

JuliavH
1(72): Leuk dat je meedoet! Vind de kleurtjes die in je drie kleinere tekeningetjes gebruikt hebt erg leuk! Dat laat ze echt van het papier poppen.

2(72): De Fries idem dito. Ook gaaf dat je deze iets meer details hebt gegeven dan de anderen. Ik vroeg me af: hoe groot teken je?

NynkeMarit
1(72): Bizar gaaf. Ik vind het zo knap als mensen voor realisme gaan en er de tijd en het geduld voor hebben om het zo uit te werken. De neus lijkt iets te lang, maar ik kan er verkeerd tegenaan kijken. Vind vooral tussen front- en neusriem erg mooi geworden. Paard heeft een hele vriendelijke uitstraling! :)

2(74): Gaaf gedaan! Vind het contrast dat je gebruikt erg mooi! De mond klopt voor mijn gevoel niet helemaal, maar haar ogen vind ik heel erg gaaf geworden. Hoe dan ook, herkende haar direct!

Seven
1(72): WAUW! Heel erg gaaf!

2(76): Heee, is dit dezelfde als die in het aanvraagtopic staat? Want dan heb ik gister dezelfde foto nagetekend :p Vind hem erg mooi worden al! Oortjes lijken wat aan kleine kant, maar kan aan hoek van de foto liggen.

joey_lover
1(74): DIE OGEN <3 <3 WAANZINNIG! Zo'n lief geheel!

d4rkhorse
1(75)" Gaaf! Mooi dat je de achtergrond zo'n kleur hebt gegeven dat de pony er niet in wegvalt, maar het elkaar versterkt qua kleur. Paarse accenten maakt het helemaal af.

2(75): Heel erg nice! Paard kijkt heel vriendelijk uit zijn ogen en vind hem erg mooi! Manen vind ik iets minder, die voelen wat te hard na het fijne blenden op het hoofd met de kleurtjes.

3(75): ADORABLE <3

4(75): Heel pretty! De mond klopt voor mijn gevoel niet helemaal, misschien iets te rond, maar vind haar blik en ogen erg mooi geworden!

Quebelle
1&2(75): Hele fijne schetsen! Je hebt echt een hele mooie manier van schetsen, vind ze allebei erg mooi!

3(75): Fijn kleurenpalet! Hoofd had denk ik iets langer gemogen, maar zijn blik is heel sprekend en erg mooi geworden!

4(75): Heel vet!

5(75): Fijne textuur brushes! Heel erg lief vogeltje geworden! Vind hem erg mooi! :)

6(75): Wederom erg mooi!

7(76): Veel belovende schets! Vind het hoofd al erg mooi geworden!

Selina
1(75): Lief koppie! Ook heel fijn dat je die achtergrond zo mooi hebt geblend en de details volledig op de pony legt. Vind het oogje en het neusje erg mooi geworden.

2(76): Die is erg mooi geworden! Witte kader doet hem ook goed!

Pepperrr
1&2(76): Wat leuk dat je meedoet! Hele strakke tekeningen en fijne schaduwen!

These violent Delights have violent Ends

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:57

Ik wil tekenen, maar ben echt inspiratieloos... :')

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 00:20

Ik ben weer verder gegaan met het paardenhoofdje hierboven maar om elke keer een WIP te plaatsen vind ik niet echt leuk, die post ik wel weer als die af is.

Tot die tijd...
88/180
Weer een bullet journal pagina met doodles.
A5 met vulpen, losse pols
Afbeelding

En mijn copic airbrush is binnen *\o/* Ik zag het verzoek voor een review, dat is prima die komt later deze week wanneer ik hem wat meer heb kunnen testen. Zijn er nog specifiek dingen die je wilt weten? want dan kijk ik daar naar, dan kan ik meteen antwoorden :)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:36

Vorige week was een van mijn woestijnratjes ziek, flinke oorontsteking. Hij voelde zich heel beroerd en verstopte zich het liefste de hele dag... en zijn gevlekte vriendje kwam steeds even kijken en hem verzorgen (wassen, kroelen etc.). Heel aandoenlijk :o Ik was even bang dat ik m'n bruine vriendje ging verliezen maar inmiddels is hij alweer flink opgeknapt, dus ik durf het dagelijkse tafereel in de kooi nu te tekenen :D
89 getekend met pitt artist pennetjes, voor de afwisseling
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:24

Die is echt heel leuk <3


Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:17

Thanks :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 48 bezoekers