[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:01

lovelyfiefy schreef:
Zijn er ook mensen hier die een portfolio of een website of gewoon foto's op Facebook hebben van nog meer werk?
Ik zie soms dingen voorbij komen dat ik heel erg benieuwd ben naar meer werk O:)


Weet niet of ik een van die mensen ben, maar ik houd een portfolio op mn laptop. Ik kan die wel delen hier.

Ik ben nu weer bezig om een projectje op te pakken.


Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:03

lovelyfiefy schreef:
Zijn er ook mensen hier die een portfolio of een website of gewoon foto's op Facebook hebben van nog meer werk?
Ik zie soms dingen voorbij komen dat ik heel erg benieuwd ben naar meer werk O:)

Ik in elk geval niet, ik heb wel een eigen website met wat werk erop maar om hem echt draaiende te krijgen staat nog op mijn to do list.

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:12

Ik heb wel een site voor mijn naambordjes en pasteltekeningen, maar mijn illustratie-website heb ik toevallig kort geleden weggegooid omdat ik er eigenlijk nooit iets mee heb gedaan. Het is wel mijn droom om ooit echt als illustrator/cartoonist te werken!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:17

Ik raak gefrustreerd. Ik dacht, ik ga een beetje experimenteren met gimp en inkleuren, maar snap er echt geen zak van :P

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:20

Je zal mij vast niet bedoelen ;)
Ik heb ook geen site of Facebook waar de tekeningen zijn te zien vind mijn werk lang niet goed genoeg daar voor

Wellicht vind je inkscape prettiger om in te tekenen dan in gimp

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:23

haha sorry. ik let amper op de namen.
Ik kijk vaak of er onderaan in dat standaard balkje een website of iets staat wat links naar meer werk.
Maar het viel me op dat heel veel mensen dat niet hebben.
Ik kan zelf totaal niet tekenen of schilderen (ja 'jaap schaap' lukt me :P dan houdt het op)
en ben door dit topic ook gewoon een beetje aan het oriƫnteren waar/door wie ik misschien een tekening zou willen laten maken van mij eigen paard (dit wil ik al heel lang hebben, maar ben kritisch :P)
Ook vind ik het vaak wel interessant om te weten of mensen hun werk ook verkopen (of zouden willen verkopen)

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:26

Als er iets of iemand bij zit die jou aanspreekt dan zou je ze een pb kunnen sturen, dan weet je meteen of ze in opdracht werken of niet en wat eventueel de prijzen zijn :)

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:27

Telpeva schreef:
Als er iets of iemand bij zit die jou aanspreekt dan zou je ze een pb kunnen sturen, dan weet je meteen of ze in opdracht werken of niet en wat eventueel de prijzen zijn :)


ja maar niet alles wat hier op staat hoeft meteen echt aan te spreken.
Maar misschien iets anders wat iemand maakt wel.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:35

anders scrol je even terug ofzo haha. Maar Seven niet zo bescheiden zijn! Jij tekent echt 10x zo goed als ik hoor

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:37

AmyLyklama schreef:
anders scrol je even terug ofzo haha. Maar Seven niet zo bescheiden zijn! Jij tekent echt 10x zo goed als ik hoor


haha + het is ook een kwestie van smaak.
Iedereen vind iets anders mooi ;)

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 21:37

Wow die gorilla, zeker Wildlife blijven doen!

Stripje is grappig. Leuke tekenstijl ook. Niet al te 'serieus,' houd ik wel van.

En wow iedereen is zo goed bezig hier <3 Gaat me echt te hard steeds om te reageren.

Mijn tekeningen staan op insta onder @selin_art. Ga wel website maken maar dat is ook omdat ik toekomstig designer ben.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:42

Ik ben op het moment aan het tekenen hehehe. Dus ik gooi deze er ook nog even bij om mijn achterstand in te halen.
Afbeelding

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:07

Hele gave tekeningen komen weer voorbij! Ik heb sinds 4 januari een fb pagina, deze vind je onder de naam michelle's dierenportretten ;)

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:10

Michelle_S schreef:
Hele gave tekeningen komen weer voorbij! Ik heb sinds 4 januari een fb pagina, deze vind je onder de naam michelle's dierenportretten ;)


dankjewel :)
Ik ga volgen.

----

Insta heb ik helaas niet, dus daar kan ik niks op zien :(

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:46

lovelyfiefy schreef:
Michelle_S schreef:
Hele gave tekeningen komen weer voorbij! Ik heb sinds 4 januari een fb pagina, deze vind je onder de naam michelle's dierenportretten ;)


dankjewel :)
Ik ga volgen.

----

Insta heb ik helaas niet, dus daar kan ik niks op zien :(


Leuk! Bedankt! ;)

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:49

AmyLyklama schreef:
anders scrol je even terug ofzo haha. Maar Seven niet zo bescheiden zijn! Jij tekent echt 10x zo goed als ik hoor


Das aardig bedankt :D
Ik ben van mening dat iedereen kan tekenen de stijl van persoon op persoon moet je aanspreken ik maak nu voornamelijk werkjes hier met mediums die ik nirt beheers daar ben ik vorig jaar ook mee begonnen namelijk pastel en al snel had iksat meer in de vingers en juist dat leerproces is zo leuk

Deze heb ik vorig jaar bijv gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil binnenkort dan ook weer met pastel gaan werken als we iets meer een vast dag ritme hebben :j

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:39

Eclair 98, waarom ben je ontevrede? Ik vond hem leuk. Je hebt al mooie diepte in de vacht, maar ik mis nog wat "leven" in de ogen.

8nnemiek, wat knap dat je het kan bedenken. Tekeningen ook mooi uitgewerkt.

Telpeva, ik heb niet zoveel met auto's behalve dat ze me vervoeren, maar ik zie niets geks. Vind het enorm knap met airbrush.

Lovelyfiefy, mijn onderschrift heb je vast gezien :)
Wel leuk dat je het vraagt ik zoek ook vaak mensen op en met name instagram. Leuk om iedereen te volgen zeker gezien er ook mensen zijn die hier juist nieuwe dingen proberen en plaatsen.

Amylyklama, gaaf begin! Ben benieuwd als hij af is. Is het pastel?
Je draak vind ik ook onwijs gaaf, mooi fantasie

Seven, ik zou je volgen! Heb zelfs al naar je gezocht nadat ik op je foto's heb ingezoomd om je naam te spotten :D Dus hop hop, tijd voor instagram. Ook leuk om zelf inspiratie op te doen. En je pastels zijn top, daar heb je echt aanleg voor zo snel als jij je daarmee ontwikkelde.

Verder kon ik niet terug scrollen op m'n mobiel.

Bedankt voor de reacties die ik weer heb mogen ontvangen. Het is erg leuk om te lezen.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:46

Aahh Sanne wat ontzettend lief van je, bedankt
Ik bloos er van, vind me zelf totaal nog niet wat ik zou willen kwa tekenaar. Ja ik kan wat schetsen en na tekenen maar echt iets creƫren vind ik nog lastig, ik durf dan ook niet goed te bang om te falen denk ik.
Kom trouwens net tot de conclusie dat ik geen papier meer heb enkel pastel papier dus nu moet ik wel :D

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 02:20

En weer komen er zulke prachtige werken voor bij.

Dat van mij stelt vandaag niet zoveel voor. Had echt geen tijd, dus alleen even snel wat met houtskool gedaan. Denk dat ik er nog geen minuut mee bezig ben geweest in totaal :=
Wel weer uit m'n hoofd, dus dat is tenminste wel iets.

19/01
Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 06:00

sanneb schreef:
Lovelyfiefy, mijn onderschrift heb je vast gezien :)
Wel leuk dat je het vraagt ik zoek ook vaak mensen op en met name instagram. Leuk om iedereen te volgen zeker gezien er ook mensen zijn die hier juist nieuwe dingen proberen en plaatsen.



Jou volg ik bij deze ook :)

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:18

@Sanne Ik heb getekend met potloden. Die draak is met promarkers.

@lovelyfiefy mocht je het willen, mijn instagram naam is artsy_artist88 (Dit moet nog even veranderd worden naar een wat persoonlijkere naam).

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:19

Dank jullie voor de feedback! En handige tutorial voor de oren Telpeva, die neem ik zeker mee! :D

Jaa, Outlander is tof <3 Misschien ga ik Jamie ook nog wel tekenen. Eens wat anders, een man :P

Zo, en dan bij deze dan nog even mijn feedback rondje :) ik doe even deze pagina en de vorige.

Pagina 25

joey_lover: Wauw, echt heel erg gaaf <3 Het lijkt een beetje zo'n oud/verkreukeld effect te hebben, maar dat maakt het nog mooier. Het hoofd/bij de oren valt het paard wel een beetje donker weg, was dat de bedoeling?

Seven: Oh mooi! Vooral de onderste vind ik heel gaaf gedaan, zo'n escher idee. De bovenste was denk ik mooier geweest als de invulling in kleur was.

sanneb: Heel erg tof, dat minimalistische, weinig detail en toch heel herkenbaar. Ik doe het je niet na.

xTitanic: Wauw echt een hele mooie stijl. Ik vind het knap dat je de lijnen en vlakken zo hebt weten te plaatsen dat het toch duidelijk/herkenbaar is waar de schaduwen/vormen vallen en toch gedetailleerd lijkt.

Michelle_S: Eigenlijk geen woorden voor, vind het zo knap als mensen dit kunnen! Al die details en kleine haartjes.. Hij heeft ook echt expressie, chapeau.

Seven: Ik vind hem leuk! Hier en daar lijken de verhoudingen nog niet exact te kloppen, al vind ik dat niet storend, vanwege het materiaal. Heb je bewust voor dit papier gekozen? Het ''ribbelige'' leidt wel wat af van het schilderwerk, vind ik.

sanneb: Wow, echt super gaaf <3 Duidelijk een gorilla maar toch ook heel vrij en kunstzinnig. Zijn rechter oogje (voor ons) lijkt wel wat minder rond dan de linker, al vind ik dat niet enorm storend.

Jeika: Haha, ik vind hem leuk! Zou zo in een stripboek oid kunnen staan. Misschien was hij nog herkenbaarder geweest met lichte ogen, al weet ik niet of dat passend zou zijn in deze tekening. Krijgt hij nog een nek? :D

eclair98: Ik vind hem wel wat hebben! Het lijkt wel een bepaalde minimalistische stijl. Misschien had je op de nek nog wat meer licht/donker overgangen kunnen maken?

8nnemiek: Wat een leuk stripje, grappig! :P Leuke tekenstijl ook, het lijkt niet op een andere strip oid, dus dat heb je knap gedaan. Heb je hier echt jaren over gedaan? Wow!

Telpeva: Ik vind het een mooie auto! Ook geeft het een tof effect door de airbrush. Beetje 'oud' ofzo! Het enige wat ik nog zou aanpassen zijn de wielen en de 'opening' waar de wielen in zitten, die is te zacht en de overgang niet duidelijk genoeg. Misschien kun je die nog wat strakker/harder maken.

Pagina 26

AmyLyklama: Volgens mij belooft dat iets heel moois te worden! Hij ziet er al goed uit. Ben benieuwd :)

AmyLyklama: Wat gaaf, teken je deze uit je hoofd? Weer een hele andere stijl dan die ervoor, knap hoor.

joey_lover: Haha, ik vind ze wel schattig! Vooral die linksboven, die lijkt heel erg verschrokken ofzo :') Wel denk ik dat de snavels wat kleiner mogen, tenzij het echt een specifieke vogel moest voorstellen met een grote snavel, maar meestal zijn ze volgens mij kleiner!

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:20

Het is speciaal papier voor waterverven maar inderdaad vind ik hem wat ribbelig ogen.

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:40

Ik heb er geen jaren aan gewerkt hoor :D Ik heb em jaren geleden bedacht en geschetst (8 jaar geleden denk ik := ) en daarna de motivatie kwijt geraakt om em uit te werken. Ik heb de afgelopen 5/6/7 jaar nauwelijks nog getekend :=

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:59

Oh wow ik kreeg vandaag heel random een cadeau, een groot dik boek van rien poortvliet: het brieschend paard. Ben er zo blij mee, krijg meteen weer zin om iets te tekenen! Geweldige stijl vind ik dat