[CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:59

Vandaag weer een klein stukje geschreven, zo'n 220 woorden. Niet heel veel dus, maar ik vind het wel fijn van deze challenge dat je niet persee een heel verhaaltje per dag hoeft af te maken. Als je maar schrijft. :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 19:23

@Athelas, ik ook! Daarom was dat juist mijn idee! Met schrijven moet je niet gespushd worden want dan verne*k je je verhaal...

Ik schrijf straks een blog over Fantastic Beasts, bloggen is ook een schrijfstijl die mij erg aantrekt, dus dat hoort er voor mij zeker bij. Leer ik ook mijn mening in de feiten te drukken.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:21

Niet zo productief geweest als ik wilde vandaag...
Citaat:
Dag 6
595 woorden
Ik probeerde hen voorzichtig te bestuderen. Een van hen was een jongen, hij had ravenzwart haar dat wat langer was en een bleke huid. Zijn ogen waren donkerbruin, hij had een afgeronde neus en lichtroze lippen. Het meisje dat naast hem zat was wat breder gebouwd, zij had blonde krullen die om haar heen dansten als ze bewoog. Haar felblauwe ogen ontmoetten de mijne toen ik haar aankeek. Beschaamd draaide ik mijn hoofd weg en sloeg mijn ogen neer.
"Wat is je naam?" zei een stem rechts van me, ik keek op en het was het meisje met de blonde krullen.
"Ik heet Avilina, maar iedereen noemt me Lina."
"Aangenaam Lina..." zei ze terwijl ze een hand uitstak, "...ik ben Sarah."
Ik nam haar hand aan en schonk haar een glimlach. "Aangenaam" zei ik terug.
"Dit is trouwens Diego." zei Sarah terwijl ze naar de jongen met het zwarte haar wees. De jongen zocht even mijn ogen op en gaf mij een kort knikje, hij deed precies hetzelfde naar Brooke. Mijn blik ontmoette die van Brooke even en we hadden weer eens geen woorden nodig, we deelden weer eens dezelfde mening. De rest van de rit ging erg snel voorbij. Er werd veel gelachen en zelfs de hobbelige onverharde wegen waren minder erg dan in de eerste rit. Ook Diego kwam meer los en begon grapjes te maken, waardoor wij met zijn allen helemaal dubbel konden liggen van het lachen. Daardoor schrokken we allemaal op toen de auto stopte. We vlogen allemaal naar de achterkant van de laadbak, waar Sarah over de klep heen klom en op de grond sprong, om daarna de klep voor ons te openen. Dit zorgde ervoor dat wij als eerst buiten stonden.

Ik keek om me heen en zag een aantal straten met huizen, wij stonden in de bocht, of eerder een soort ronding die de weg maakte, die aansloot op alle straten. Wij waren een soort middelpunt. Mensen stonden op de stoep naar ons te kijken maar kwamen niet dichterbij.
"Waarom staan ze daar zo te kijken?" mompelde ik meer tegen mezelf dan tegen iemand anders.
"Geen idee..." hoorde ik zachtjes naast me, Diego was naast me komen staan. Hij had zijn handen in zijn zakken gestopt. Geroezemoes klonk achter ons en ik draaide me langzaam om. De rest van de groep was ook uit de laadbakken gekropen en stonden nu allemaal voor een gebouw.
"Wow" was het enige dat uit mijn mond kwam. Nu draaide ook Diego zich om. Hij bleef stil, net als ik. Het gebouw waar we voor stonden was uitgerust met allerlei verdedigingsmateriaal, een grote gracht lag om het gebouw heen, daaroverheen liep een brug die omhoog kon en nu omlaag werd getakeld. De brug viel met een luide klap op de daarvoor bestemde houten balken, die al behoorlijk wat te verduren hadden gekregen aan de slijtage te zien. De groep zette zich in beweging en ik trok Brooke in een beweging mee toen ook ik begon te lopen, in de richting van de brug. Toen ik voelde dat Brooke meeliep en de voetstappen van de anderen achter me hoorde liet ik haar los. We liepen achter de groep aan, de brug over. Eenmaal binnen liepen we tegen een muur van mensen aan, iedereen was in de hal blijven staan waardoor wij nog net niet in de deuropening stonden. Kreten van verbazing gingen door de groep en ik probeerde over de mensen heen te kijken, om te zien waar het vandaan kwam. Ik kon echter niets ontdekken door de dikke mensenmassa die voor ons stond.


Eclair98: erg mooi stukje, ben benieuwd naar het vervolg! :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 22:48


eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:38

Ik ga je topic even lezen AlwaysH!

Ik wilde even wachten met het vervolg, maar bij deze:

De stalker (2)
Ik zat in de cel, voor me uit te staren. Mijn gedachten gingen als een gek door mijn hoofd, alles van de afgelopen jaren passeerden de revue. Het bloed van Marije zat nog op mijn lippen en smaakte metalig. Door een paar agenten was ik meegenomen naar binnen en in deze cel gezet. Het maakte mij niks meer uit. Ik had mijn kus gehad.
Na een paar uur, werd ik opgehaald door twee agenten. Die namen me mee naar een verhoorkamer, echt zo eentje die je in films zag, alleen niet met zo’n lamp. De agenten namen plaats en wezen naar de stoel tegen over me. ‘’Zo.’’ Ik bleef stil.
‘’Weet je waarom hier zit?’’
‘’Ja.’’
‘’Was het opzet?’’
‘’Ja.’’
‘’Je bekent?’’
‘’Ja.’’
‘’Nou, vertel.’’
‘’Wat moet ik vertellen?’’
‘’Alles.’’
‘’Alles?’’ Ik klonk ongelovig.
‘’Ja.’’
En ik begon.

‘’Ik ken Marije al sinds de basisschool. Ze zat altijd een klas boven mij. Toen ik een schoolkeuze moest maken, koos ik expres dezelfde school. Zij deed vwo en ik deed mavo. Toch zag ik haar nog vaak. Ze liep altijd met haar vriendinnen door de gang en ik maakte vaak even een praatje met haar. Ik en Marije kregen na een half jaar een relatie en ik hield oprecht van haar. We deden veel leuke dingen, we gingen samen naar de bios, gingen vaak samen naar het bos, naar het zwembad, bedenk het maar. Ik kreeg problemen, geestelijke problemen, maar ze bleef er voor me. Maar opeens, van de een op de andere dag, ging ze me negeren. Ik werd kwaad, ik was toch zeker niet gek!?’’
De agenten maakte aantekeningen. Vingers vlogen over het toetsenbord.

‘’Ik begon met het schrijven van briefjes. Ik was immers haar vriendje, ze wist toch wel van wie ze kwamen. Maar in plaats van mij te bellen of weer af te spreken, raakte ze in paniek en moest ze huilen. Ik had recht om te weten wat er aan de hand was! Ze ging naar school en dat maakte me kwaad. Ik was inmiddels van school, maar ik kwam er nog vaak voor Marije. Met mijn buks schoot ik een vogel, die ik haar tas wilde stoppen. Een van de docenten gaf me zonder te morren de sleutel en vertelde waar ze les had. Ik stopte de vogel in haar tas. ‘’

De agenten stopte even met schrijven. ‘’Waarom een dode vogel? Geen doos chocola?’’ ‘’Een dode vogel kón ze toch niet negeren?’’ ‘’Wie was die docent die je de sleutel gaf?’’ Ik gaf hun zijn naam.

‘’Te vrede keek ik van een afstandje toe. Ik zag de ophef in haar klas lokaal en ook dat ze naar de conciërge liep. In plaats van me in mijn armen te vliegen, gooide die man, die conciërge de dode vogel gewoon weg!? Ik werd woedend en schreef een briefje en maakte haar fiets zadel kapot. Ik ging in mijn wagen zitten om te kijken naar het fietsenrek. Als ze weg zou gaan, wist ik het meteen. Het geluk was aan mijn zijde en ze kwam al snel. Zonder op het zadel te letten, fietste ze naar haar huis. Ze liet de voordeur open staan en ik wilde naar binnen gaan en haar confronteren, maar ze kwam al snel weer naar buiten en sprong op haar fiets. Toen ik eenmaal door kreeg, waar ze naar toe ging, werd ik nog kwader. Ik was toch geen stalker? Ik was haar vriend! Ik besloot een omweg te nemen en toen ik haar zag fietsen, gaf ik gas. Door mijn woede wilde ik niet remmen en k ramde haar. Het geluid van de plof op het wegdek gaf me rust. Ik wilde nog een kus en toen kwamen jullie.’’

De agenten keken elkaar aan en maakte aantekeningen. ‘’Hoe is het met Marije?’’ De agenten keken elkaar nog een keer aan en mimede wat naar elkaar. ‘’Zeg jij het maar.’’
‘’Het meisje die je aangereden, heette geen Marije. Dat meisje heette Wendy. We hebben het een en ander uitgezocht en het klopt dat jullie bij elkaar op school hebben gezeten. Het klopt alleen niet dat jullie een relatie hadden. We hebben haar vriendinnen gesproken.’’

De grond zakte onder mijn voeten weg. ‘’Wendy?’’ ‘’Er heeft nooit een Marije in dat jaar gezeten.’’ ‘’Hoe is het met haar?’’ ‘’Ze is dood.’’

Het kon me niks meer schelen, Marije was dood en die Wendy ook. Mijn leven was voorbij.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:53

Wow! Alweer een goed stuk maar op het laatst staat er 'k ramde haar' ipv ik maar dat is vast gewoon een type foutje. Maar alsnog benieuwd hoe die op dat relatie kwam en die naam. Waarschijnlijk door zijn problemen maar toch _O-

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:46

Wow wat een goed stuk weer! Heb ook direct medelijden met de mensen om het meisje heen. Als er verteld word dat ze dood is.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:53

Goed stuk, eclaire! +:)+

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:58

Och leuk idee. Kan ik nog injumpen :+

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:17

Van mij mag je :D

Leuk stuk eclair!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 16:32

Ja hoor, gezellig!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:40

Inmiddels weer een stukje verder gegaan met mijn verhaal. Helaas een vrij abrupt eind omdat ik toen volledig mijn inspiratie kwijt was. Het eerdere stukje heb in een quote gezet en hopelijk alle enters goed geplaatst. Ben benieuwd wat jullie vinden ik kan er voor mn gevoel nog niet zo lekker in komen.

Teddy
Citaat:
‘’Mama!! Mama!! Er zit een monster!’’ Ik kruip nog iets verder onder de dekens tot mama er is.
‘’Wat is er lieve schat?’’ vraagt mijn moeder.
‘’Daar! Onder mijn bed en op de muur zit een monster.’’
Mama kijkt onder mijn bed en zoekt de hele kamer rond.
‘’Ik kan niets vinden. Ik zal je nachtlampje aanlaten dan durven de monsters niet meer te komen spoken.’’
Mama geeft me nog een nachtkusje en gaat weer weg. Ik kijk over het randje van mijn dekbed om te zien of ze echt weg zijn. Mama heeft gelijk ze zijn weg, ik kan gaan slapen.


Als ik wakker word schijnt de zon al tussen mijn gordijnen door. Snel spring ik uit bed, trek wat kleren aan en gris mijn voetbal uit een hoek. Halverwege de trap moet ik snel de kat ontwijken gat maar net goed. Stom poezelbeest!
‘’Niet aan tafel met die bal!’’
‘’Jaah mam!’’ Snel leg ik mijn bal bij de deur en ga aan tafel zitten. Prop de boterham pindakaas die al klaar staat in m’n mond om snel weer verder te gaan.
‘’Mam, ik ga voeballen in de uin!’’ zeg ik met volle mond. Op weg naar buiten hoor ik mijn moeder nog zuchten dat ik al zo snel van tafel ga.

‘’Kom je binnen? Je visite is er.’’
Ja mijn visite. Ik was namelijk jarig deze week en vandaag komen Oma, Opa en mijn oom, tantes op visite. Gisteren hebben mama en ik al taart gebakken voor iedereen.

Edit: even een rare zin verandert.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:48

Dag 6: 408 woorden

Citaat:
11. In Silence


Dikke druppels vielen met grote getalen neer op de zachte, doorweekte bosgrond. Het regende al de hele dag waardoor de grond een grote modderpoel geworden was. Zijn leren laarzen zogen zich diep weg in de modder terwijl het water steeds verder door zijn schoenen heen sijpelde. Straaltjes water liepen over zijn gezicht naar beneden, zijn haren dropen en zijn kleren waren doorweekt. Het was donker en hij en zijn mede soldaten stonden trouw op wacht, zoals hun opgedragen was. Als standbeelden stonden zij op hen post. In zijn linkerhand hield hij een boog, aan zijn zij hing een zwaard en twee dolken en over zijn schouder hing zijn pijlenkoker gevuld met dodelijke pijlen. Balor’s ogen speurde het donkere bos continu af. Nergens een licht te zien? Geen bewegingen te zien? In het kamp hadden ze elk licht gedoofd. Iedereen zat in doodse stilte op zijn post. De duisternis maakte hem zenuwachtig. Het feit dat hij niks kon zien was zenuwslopend. Continu probeerde hij enig teken van vijanden te ontdekken, maar in al de uren dat hij hier stond had hij nog niemand gezien. Er hing een gespannen sfeer, elk moment konden ze aangevallen worden.
De tijd verstreek. Balor had geen idee hoe laat het was maar het moest al ergens middernacht zijn. Nog steeds geen teken van de vijand. Het was zo donker dat Balor zijn mede soldaten niet kon zien. De kou en nattigheid trok door zijn hele lichaam. Zijn ledematen waren verkleumd van de kou en zijn vingers bewogen moeizaam. Hij streed tegen de slaap, al de hele avond en nacht had hij hier gestaan en hij stond er nogsteeds. Zenuwen teisterden hem, het maakte hem doodmoe.
De nacht verstreek. Bij het eerste licht was er nog geen enkele vijand gesignaleerd. Balor keek opzij naar een van de andere wachters. Fronsend keek hij naar de man. Hij lag op de grond. Zou hij in slaap zijn gevallen? Twijfelend liep hij op zijn collega af. Plots bleef hij stilstaan, zijn adem stokte in zijn keel. De grond om de man heen was bloedrood gekleurd. Balor slikte, plots kreeg hij een naar gevoel. Niet ver bij hem vandaan hoorden hij een kreet. Hij keek om. De soldaat die had geschreeuwd stond over een andere soldaat heen gebogen. Balor werd misselijk en zijn borst vulde zich met woede. Hij keek het kamp rond. Overal langs de randen lagen dode mannen. De vijand was er al geweest.


Niet zo tevreden. Waarom weet ik niet maar ik vind het niet echt lekker lopen, het schrijven ging ook wat moeizaam. Had verder ook niet echt inspiratie ofzo. -O-

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:23

Leuk dan doe ik bij deze mee! Ik had gelijk een idee in gedachte, weet nog niet waar het op uit loopt. Met een fantasytwistje waarschijnlijk. Ik ga gewoon schrijven en kijk waar ik uit kom. Zal hier posten wat ik vandaag schrijf! :)

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:45

Oke ik ben helemaal enthousiast met het verhaal wat er in mijn hoofd zich begint te vormen! Mijn doel hier is om het schrijven weer op te pakken en wat tips van jullie te krijgen :)

Hier mijn proloog:

Het pad der Witte Rozen

Het pad der Witte Rozen was een mystieke plek. Een plek waar hoop en werkelijkheid samenkwamen. Een plek van fantasie dat balanceerde tussen leven en dood. Een plek die slechts enkelingen konden bereiken, alleen diegenen met een puurste hart. Maar een pad leid altijd ergens heen. Alleen de enkeling met die zowel een puur hart maar ook een pure geest had was voorbestemd om dit pad te volgen tot het eindpunt. De enkeling met het pure hart zonder pure geest was voorbestemd om alsnog te sterven tijdens het bewandelen ervan. Om naar een goede plek te gaan, maar niet naar de betere plek waar het Pad der Witte rozen naartoe zou leiden.
Was er wel een eind aan het pad der Witte Rozen? Of was dat slechts de dood die zou komen?
Een enkeling kon na vertellen dat ze in een coma hadden gelegen en het pad der witte rozen hadden gezien, maar ze waren gelopen naar tegenovergestelde richting. Ze waren bang en ze hadden een wil om te leven.
Velen denken dat het maar een mythe is en geloven er niet in. Een enkeling wel en dwingen zichzelf naar de rand van de dood om het pad te kunnen zien. Maar als ze die willen bewandelen falen ze allemaal en sterven. Het is niet iets wat je zelf kan bereiken, het is het lot zoals ze zeggen.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:47

Oke, ik moet het even een aantal keer overlezen, het is best ingewikkeld :P

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:49

eclair98 schreef:
Oke, ik moet het even een aantal keer overlezen, het is best ingewikkeld :P

Ja in mijn word bestand staat het net even beter. En als je het ingewikkeld en niet echt snapt wat het is. Klopt, is nou net wat ik wil bereiken, vragen oproepen naar waar het verhaal heen zal gaan haha.
Is maar uitprobeersel wat opeens ontstond hoor

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:00

Ik snap op zich waar je heen wilt, maar je spreekt jezelf een aantal keer tegen naar mijn idee en dat is wat ingewikkeld :=

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:01

eclair98 schreef:
Ik snap op zich waar je heen wilt, maar je spreekt jezelf een aantal keer tegen naar mijn idee en dat is wat ingewikkeld :=


Heb het nog niet grondig doorgelezen :') Vertel!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:02

Ik stuur je even een berichtje!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:07

Het is integrerend. Maar daar houdt het voor mij op. Ik vind het ten eerste iets te zweverig (persoonlijke mening) maar daarbuiten vind ik veel zinnen net niet lekker lopen. Ook schrijf je niet actief. Hiermee bedoel ik dat je in de VT schrijft.

Maar het heeft wel potentie en ik ben benieuwd naar de rest. :j

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:50

832 woorden gister en vandaag, toch meer inspiratie in de trein op m'n telefoon dan thuis achter de laptop.. -O-
Ik ga straks even jullie stukjes lezen!

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:18

Een aantal slechte schrijfdagen gehad. In 4 dagen maar een kleine 200 woorden geschreven, waarvan 1 dag helemaal niet, en 2 dagen beide dagen een kleine 20 woorden. Gister wel door kunnen schrijven en dat waren geloof ik rond de 140 woorden. Vandaag nog niet geschreven, maar ga straks nog proberen wat te schrijven.
Jullie stukjes gelezen, en dat motiveert mij gelukkig wel om te proberen om toch iedere dag een stukje te schrijven.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:12

Gister was het dag 7 dacht ik? Ik heb iets van +- 400 woorden geschreven. :)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:18

Ik heb de laatste dagen echt geen tijd gehad, sorry daarvoor!