[Info] De Zwarte Parel (howrse)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

[Info] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 20:08

Moderatoropmerking:
Er wordt in dit topic strikt gelet op de volgende punten:
- Het topic gaat enkel over de door jullie gemaakte creaties en het geven van tips & tricks daarop.
- Off-topic geklets mag niet in dit topic, dat kan gedaan worden in dit huiskamertopic: [HK] We hebben nog steeds geen leven, welkom bij Howrse #7!
- Alles wat er in het topic geplaatst wordt moet voldoen aan de regels & richtlijnen van UK


Eindelijk is hij er..

..sinds het creatieforum van howrse 'verbannen' is, zijn we allemaal aan een lange zoektocht begonnen naar een nieuw, goed, bruisend forum.. en eindelijk kunnen we die zoektocht beëindigen, want hier is hij weer!

Dus voor alle creatiemakers van het howrseforum, hier kunnen we weer elkaar weer helpen met onze creaties, en kunnen we samen heel howrse overheersen met onze geweldige inzendingen! *\o/*
Afbeelding

Dus, laat je creatieve geest los en zet hier je creaties neer. Màààr, je moet je wel aan de regels houden.. anders dan kunnen we, net zoals op howrse, er meteen weer mee ophouden (slotje erop en weg ermee), en dat willen we niet!

Tot slot wil ik nog wat Nederlandse howrse-legendes met jullie doornemen (okè, okè, ik hou het kort: twee maar)
Laten we beginnen met een ereplaats voor Bimmerd.
Want eerlijk is eerlijk, wat moesten we nou zonder zo'n fantastische creatiemaker?
Afbeelding Kijk nou hoe lief! <3


En natuurlijk kunnen kunnen we deze oerhollandse creatie niet vergeten, koning Henk van puppy1128!
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:23

Ik ben er!

Denk dat dit toch 1 van de leukste inzendingen is van deze maand (tot nu toe 6 inzendingen)

Bert
Afbeelding

Ben benieuwd of er wat doorkomt deze maand. :)

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:26

Yeaah :D
Hier ook benieuwd... heb er 2 om in te zenden, Rush Moment en Dancing To The Gold :Y)
Rush moment
Afbeelding
Dancing to the gold

Afbeelding
Al heb ik de tweede al wel wat beter gemaakt, minder vlekken etc haha
Succes naom :))

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:34

Misschien ga ik deze maand ook wat insturen, maar even kijken hoe en wat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:38

Deli, de tweede is gemaakt met behulp van de stock van Colourize, toch? Zo ja mag je die bij voorbaat al niet insturen, Colourize wilt dat niet hebben :Y)

+ Met de eerste zou het zomaar ook kunnen dat je copyrightproblemen krijgt, gezien die over was getrokken van een foto zover ik uit het topic begreep?

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:42

@Delicia; pas wel op. Ik meen te hebben gelezen in je trekpaard topic dat je hem had overgetrokken, en dat is toch iets wat niet mag voor de zwarte parel. Zou jammer zijn als het je een creatieban oplevert als iemand hem herkent en meldt :oo

@pups; Bert fangirl meld zich *\%/* Ik vind het echt geweldig om te lezen dat Henkie zo in de smaak valt op howrse, zelfs bij mensen die meestal niks van cartoon creaties moeten hebben. Mocht je ooit nog een leuke uitdaging zoeken zou je kunnen proberen celshading toe te voegen (past wel goed bij de stijl) maar ook zo zijn ze erg leuk. Lekker simpel, en effectief blijkt maar weer.


Ik ben begin februari ook weer los gegaan (na een tijdje er tussenuit te zijn geweest en enkel oude creaties in heb gezonden).
Afbeelding
Ik denk niet dat het lukt om nog een nieuwe te maken, maar ben van plan om nog een friesje erbij te maken.

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:47

Mag het niet? ohjee wist enkel dat je toestemming moest hebben van de maker + geen copyright issues moest geven, zal waarschijnlijk te lang geleden zijn voor mij als het niet overgetrokken mag worden (spiekte wel eens in dat topic,maar is ook lang geleden en kan mij vrij weinig van herinneren)

Wel hele gave deze maand Bim <3 vooral de linker, en de manen van de fries :wow:

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:49

Bimmerd schreef:
@Delicia; pas wel op. Ik meen te hebben gelezen in je trekpaard topic dat je hem had overgetrokken, en dat is toch iets wat niet mag voor de zwarte parel. Zou jammer zijn als het je een creatieban oplevert als iemand hem herkent en meldt :oo

@pups; Bert fangirl meld zich *\%/* Ik vind het echt geweldig om te lezen dat Henkie zo in de smaak valt op howrse, zelfs bij mensen die meestal niks van cartoon creaties moeten hebben. Mocht je ooit nog een leuke uitdaging zoeken zou je kunnen proberen celshading toe te voegen (past wel goed bij de stijl) maar ook zo zijn ze erg leuk. Lekker simpel, en effectief blijkt maar weer.


Ik ben begin februari ook weer los gegaan (na een tijdje er tussenuit te zijn geweest en enkel oude creaties in heb gezonden).
[ Afbeelding ]
Ik denk niet dat het lukt om nog een nieuwe te maken, maar ben van plan om nog een friesje erbij te maken.

Wauw die zijn gaaf! :oo

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:51

Ik zei het toch, dat je niet mag overtrekken? :')

Bim, zijn dat de 2 creaties die je instuurt of heb je meer deze maand? :)
Vind jouw stijl ook altijd leuk! Ik herken ze gelijk! :D

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:52

hey! ik wil ook heel graag eens een creatie maken, maar ben niet zo goed in tekenen.. ben verder opzich wel creatief maar de vormgeving werkt niet altijd mee :+ hebben jullie tips voor mij? ik beschik niet over een tekentablet.. maar ben best bereid om een goedkope aan te schaffen :)

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:54

its_daantjee schreef:
hey! ik wil ook heel graag eens een creatie maken, maar ben niet zo goed in tekenen.. ben verder opzich wel creatief maar de vormgeving werkt niet altijd mee :+ hebben jullie tips voor mij? ik beschik niet over een tekentablet.. maar ben best bereid om een goedkope aan te schaffen :)


Oefenen oefenen en oefenen. :D

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:55

haha oke.. dan maar eens kijken of ik een tekentabletje kan aanschaffen.. hoeft niet duur te zijn toch?

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:01

Je kan ze op marktplaats kopen voor 10-20 euro :D

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:02

is een wacom bamboo tablet iets? zit even op mp te neuzen inderdaad.. thanx delicia

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:04

Toestemming gaat echt puur om het gebruik van de foto als referencie (in de zin van foto ernaast om te spieken voor de anatomie, verhoudingen, pose en misschien zelfs kleur) maar de foto mag er niet onderliggen :)

Aww dankje Pup ^^ nee ik heb er nog twee maar dat zijn ouwetjes
Afbeelding
Dus in totaal 4 (tot nu toe)

En ook bedankt Nayo en Delicia :D

@its_daantjee; nee hoor hoeft zeker niet duur te zijn :) Al zou ik wel voor een Wacom tablet gaan. Daarvan werkt de pendruk toch net het best. En zoals Delicia al zegt, die staan regelmatig te koop op marktplaats +:)+
wacom bamboo tablet (de oude versie, niet de nieuwste versie!) zijn zeker goede om mee te tekenen :) De nieuwe versie dus alleen niet omdat die ontwikkeld is als alternatieve muis en niet echt op tekengebied. Wil je voor een nieuwe gaan moet je kijken naar een intuos (intuos pen is zegmaar de nieuwe oude bamboo)

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:07

aha, oke ik heb er niet echt veel verstand van...

ik weet niet of het mag, maar ik heb een linkje naar mp, wil iemand even kijken voor mij of dit iets is?

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:10

Bim
Al eens een Fjord gemaakt voor de ZP? :P
Die doen het volgens mij ook heel vaak heel goed. (en daar ben ik het helemaal mee eens met die mensen :)))

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:13

He, tablet is niet eens nodig hoor? >;)
Ik gebruik geen tablet :))

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:14

nayomie, hoe doe jij het dan? en welk programma kan ik er voor gebruiken? ik ken GIMP al.. welke programmaś doen het nog meer goed?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:15

Ook ik gebruik gimp, en daarbij een computermuis. Werkt perfecto voor mij :))

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:15

Ik gebruik paint tool sai en photoshop. GIMP word 3e wereld oorlog. :+

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:16

hahah oohh werkt gimp niet voor jou puppy? _O-

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 21:16

Ikzelf heb wel een tablet, maar vergeet dat vaak en teken dan ook meestal met de muis!
Zelf werk ik op Gimp! its_daantjee, en dat werkt heel prima :D (net zoals Nayomie dus!)
Andere programma's kosten vaak geld, naast paint en Gimp volgens mij..

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:18

aah oke, thanks voor alle hulp hier! ik zal eens een van mn creatis delen binnenkort.. heb het weekend pas tijd haha

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:19

Yasmijntje schreef:
Ikzelf heb wel een tablet, maar vergeet dat vaak en teken dan ook meestal met de muis!
Zelf werk ik op Gimp! its_daantjee, en dat werkt heel prima :D (net zoals Nayomie dus!)
Andere programma's kosten vaak geld, naast paint en Gimp volgens mij..

Precies, en ik wil geen geld uitgeven _O-