Een jaar geleden maakte ik een zelfde soort topic waarin ik mijn paardentekeningen van dat jaar heb laten zien. Het leek me leuk om op de laatste dag van 2015 weer zo’n overzicht van schets tot eindresultaat te maken, alleen ditmaal met alle dieren die ik in deze twaalf maanden op papier heb gezet.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden!
JANUARI
Half december 2014 begon ik aan de tekening van schimmel Fiëgo van bokker Dreamy op 30 x 30 cm. Ik vond een mooie foto van hem in het aanvraagtopic die erom vroeg om getekend te worden.

Op 1 januari 2015 heb ik een facebookpagina aangemaakt. Ik heb bewust voor deze datum gekozen, omdat ik precies 2 jaar geleden de naam Teken mijn dier heb bedacht en plannen maakte voor een website.
FEBRUARI
Deze maand heb ik verder gewerkt aan Fiëgo en de hond die sommigen misschien nog wel kennen. Ook heb ik nieuwe tekenmaterialen besteld, waaronder een witte verfstift en extra kleurpotloden.
MAART
Allereerst heb ik in maart de tekening van de hond na bijna een jaar afgemaakt.

Vervolgens is ook Fiëgo afgerond na een tijd van 55 uur:

Een tijdje terug ontving ik een hele leuke opdracht van bokker Jayney: ik mocht namelijk haar vosbonte Tinkermerrie Erynn tekenen op A4-formaat.

APRIL
Begin deze maand heb ik dan ein-de-lijk een start gemaakt met mijn instagramaccount die je hier kunt vinden (en volgen).

Tevens rondde ik de tekening van Erynn af...

… en begon ik aan de volgende opdracht (A3): Appaloosa Spot van bokker dasalijn.

MEI
Ergens had ik wel verwacht dat dit een lang project zou worden. Zoveel stippels, vlekjes, licht- en schaduwpartijen en een hoofdstel met een frontriem vol steentjes. Toch vond ik het een geweldige uitdaging! Deze maand heb ik vele uren aan het tekenen gespendeerd.
JUNI
Na 61 uur was dit het resultaat:

Hierna ben ik van het grootste formaat dat ik aanbied (30 x 40 cm) naar het kleinste formaat (15 x 15 cm) omgeschakeld. Voor bokker Anouska15 ben ik aan de slag gegaan om haar bruine labrador Rover op papier te zetten.

JULI
Met dit als eindresultaat:

De volgende opdracht was weer op A3. Mijn eerste duoportret sinds tijden en dan ook nog eens van katten.

Tussendoor heb ik een begin gemaakt aan een spoedopdrachtje: een dwergpapegaai op A5:

Helaas was er geen scherpe referentiefoto beschikbaar, dus heb ik sommige delen en de details moeten improviseren. In een week heb ik dit werkje kunnen afmaken:

AUGUSTUS
Na de papegaai werkte ik verder aan de katten en kon ik eindelijk de eerste kat van de lijst afstrepen.
SEPTEMBER
Deze maand begon ik aan een fulltime baan met als gevolg dat mijn vrije tijd ineens een stuk schaarser is geworden. Af en toe heb ik een avondje getekend, maar meer dan dat zat er helaas niet in.
OKTOBER
Ook oktober stond in het teken van drukte, daarom heb ik deze maand amper getekend. Wel heb ik met dierendag een winactie opgezet met als prijs een tekening op A5-formaat. Ik heb vele mooie inzendingen langs zien komen en ben zeker van plan om nog zoiets in de toekomst te organiseren!
NOVEMBER
Op 4 november heb ik de winnares bekendgemaakt. Verder was mijn doel deze maand om de kattentekening af te krijgen, wat helaas niet gelukt is door een verhuizing.
DECEMBER
De laatste maand van het jaar; wat is 2015 omgevlogen! De opdracht met de twee katten is dit jaar absoluut mijn meest tijdrovende project geweest. 69 uur heb ik in dit werk gestoken:

Hierna ben ik begonnen aan de tekening van de winnares van de facebookactie:

Updates van deze tekening kun je in dit topic zien.

Ontzettend bedankt voor het bekijken van mijn jaaroverzicht! Welke tekening is jouw favoriet?
Ik wens jullie allemaal een heel fijn teken/schilderjaar! Hopelijk kunnen we over een jaar weer een heleboel jaaroverzichten bekijken.