[Info] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:29

Ik ben er deze week al 3 dagen geweest. Ik zit doordeweeks nu op Texel vanwege mijn studie. Ik doe tijdelijk onderzoek aan zeesla op het NIOZ. Helaas was ik mijn tekenboek vergeten waarin ik bezig was, die zal ik voor volgende week even meenemen.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:49

Onderzoek naar zeesla? Leg uit? :P
Maar Texel is wel leuk. :D


Ik heb net een plaat af gemaakt waar ik al heel lang geleden mee begonnen ben.
Afbeelding

Heb alleen de atalanta verprutst. |( Onderaan de vleugels hebben die ook een oranje band, maar daar stonden geen lijntjes. Dus ik kleur het zo donkerbruin, met verstand op 0...
Heb nog een poging gedaan er wat aan te redden, met heel licht oranje potlood, maar dat werd uiteraard ook niks. Baal er echt van. :(

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:01

Jammer Lisette! Snap dat je ervan baalt.
Maar verder is hij wel ontzettend gaaf geworden zeg! Het lijkt zo een pagina uit een encyclopedie :D

Leuk dat je ook je creatie laat zien Dandy, mooi hoor!

En Jindai, ik snap wel wat je bedoelt maar zo is hij echt niet lelijk hoor. Het past inderdaad wel bij het onderwater-thema.

Ik heb gisteren de pastel-collectie van stabilo gekocht. Ben heel benieuwd, van het weekend maar eens uitproberen :D

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:06

Uhm, zeesla...?? :?
Ben ook benieuwd wat dat is en wat het dan inhoudt. :)

Wat ontzettend gaaf Lisette, al die vlinders! <3 Was een stukje uitgummen, om er daarna met licht oranje overheen te gaan, geen optie? Of had je dat al geprobeerd? :) Soms wil stift ook nog weleens helpen bij potloodtekeningen, maar dat moet je dan wel heel voorzichtig aanbrengen. Ik vind het hoe dan ook een stel hele mooie vlinders! :j

Dankjewel, YaraLisa! :) Ben ergens wel blij dat jullie het op een andere manier zien, ik ben zelf ook echt zo kritisch wbt eigen platen. :o

Ben wel heel erg benieuwd naar jouw nieuwe materiaal! :j Laat je er snel wat van zien? :)

Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:08

Mooi gedaan Dandy! Dat zijn best wel kleine vakjes _/-\o_

Ik zie wat je bedoeld, Jindai, maar het heeft idd juist wel wat :)

Lisette, Jindai heeft de Derwent Inktense gebruikt en dat zijn potloden waar je na het kleuren water kan gebruiken waardoor het een soort inkt wordt :)
Het is hetzelfde idee als bij Aquarelpotloden, maar ze zijn wat feller en ze drogen watervast op terwijl je bij Aquarelpotloden wel weer opnieuw water kan gebruiken. In deze video worden ze gebruikt bijv.: https://www.youtube.com/watch?v=3cfTlqvhGbM
Je vlinders zijn mooi gelukt, mooie felle kleuren :)

Yaralisa; Zijn dat die highlighters? Of hebben ze ook potloden/fineliners? Ben wel benieuwd hoe ze zijn :)

En idd Fenna.. zeesla? :D

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:18

Jindai, dat is logisch hoor. Ik heb dat ook maar dan is het inderdaad juist leuk om de meningen van anderen te horen. Maar meestal ben je zelf degene die het meest kritisch is :+
Ja, ga ik doen!

Tessa, ik heb de fineliners gekocht. Vond het wel een mooie aanvulling op mijn collectie :D

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:37

Zeesla is een zeewier soort die je kunt eten, smaakt een beetje naar zilte truffels zeg maar. En ze willen graag weten of het biologisch geteeld kan worden. Dus met organisch N en P, ipv anorgisch N en P. Dat is nog niet bekend en dat moeten wij kleinschalig gaan uitzoeken. We mochten ook grote bakken gaan gebruiken, er staan er buiten namelijk 6 leeg, maar ik vermoed dat we ons handen al vol gaan hebben aan het kleinschalige. Aangezien het vooronderzoek al hele rare waardes gaf. Medium zonder iets erin, met de nutriënten toegevoegd, had 7 dagen later opeens 20.000 keer zoveel van dat nutriënt, terwijl er dus niks in zit wat het om kan zetten :?

Wauw, die vlinders zijn mooi <3

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:46

Dankjewel Tessa en YaraLisa, ik vind het idd leuk om hierover de meningen van anderen te horen en ze vallen me allemaal mee. :)

Tessa, bedankt voor je heldere maar toch simpele uitleg! +:)+ Je vat het mooi samen en klopt idd wat je zegt. :)

Ik zit totaal niet in de stiften, dus ben heel erg benieuwd naar de verschillen vergeleken met andere fineliners, YaraLisa! :)

Edit: Wat een interessant onderzoek Fennadev! Geen idee hoe zilte truffels verder smaken (ik gok zout/zoutachtig :D ) Ben benieuwd naar de eind conclusie, kan dus alle kanten op gaan als ik het zo lees? :)

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 00:17

Yaralisa schreef:
Jammer Lisette! Snap dat je ervan baalt.
Maar verder is hij wel ontzettend gaaf geworden zeg! Het lijkt zo een pagina uit een encyclopedie :D

Dank je. Het is ook een soort encyclopedie, alleen moet je hem nog zelf inkleuren, haha. Er staan heel veel soorten beesten in.

En veel plezier met je nieuwe stabilo's alvast. :D

Jindai schreef:
Wat ontzettend gaaf Lisette, al die vlinders! <3 Was een stukje uitgummen, om er daarna met licht oranje overheen te gaan, geen optie? Of had je dat al geprobeerd? :) Soms wil stift ook nog weleens helpen bij potloodtekeningen, maar dat moet je dan wel heel voorzichtig aanbrengen. Ik vind het hoe dan ook een stel hele mooie vlinders! :j

Merci! Voor de rest vind ik hem ook best geslaagd. :)
Het donkerbruine is een marker, dat gumt errug lastig. :P
Tegen de tijd dat ik doorhad wat ik deed was het uiteraard al te laat (hele linker vleugel _-:(). Helaas pindakaas dus.

Tessa_1 schreef:
Lisette, Jindai heeft de Derwent Inktense gebruikt en dat zijn potloden waar je na het kleuren water kan gebruiken waardoor het een soort inkt wordt :)

Oh ja, dat wist ik eigenlijk best wel. Het is al laat... ^)
Filmpje is wel heel gaaf!

Fennadev schreef:
Wauw, die vlinders zijn mooi <3

Thanks :)

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:10

Lisette0 schreef:
Yaralisa schreef:
Jammer Lisette! Snap dat je ervan baalt.
Maar verder is hij wel ontzettend gaaf geworden zeg! Het lijkt zo een pagina uit een encyclopedie :D

Dank je. Het is ook een soort encyclopedie, alleen moet je hem nog zelf inkleuren, haha. Er staan heel veel soorten beesten in.

En veel plezier met je nieuwe stabilo's alvast. :D

Jindai schreef:
Wat ontzettend gaaf Lisette, al die vlinders! <3 Was een stukje uitgummen, om er daarna met licht oranje overheen te gaan, geen optie? Of had je dat al geprobeerd? :) Soms wil stift ook nog weleens helpen bij potloodtekeningen, maar dat moet je dan wel heel voorzichtig aanbrengen. Ik vind het hoe dan ook een stel hele mooie vlinders! :j

Merci! Voor de rest vind ik hem ook best geslaagd. :)
Het donkerbruine is een marker, dat gumt errug lastig. :P
Tegen de tijd dat ik doorhad wat ik deed was het uiteraard al te laat (hele linker vleugel _-:(). Helaas pindakaas dus.

Tessa_1 schreef:
Lisette, Jindai heeft de Derwent Inktense gebruikt en dat zijn potloden waar je na het kleuren water kan gebruiken waardoor het een soort inkt wordt :)

Oh ja, dat wist ik eigenlijk best wel. Het is al laat... ^)
Filmpje is wel heel gaaf!

Fennadev schreef:
Wauw, die vlinders zijn mooi <3

Thanks :)


Oh ja, dat gumt idd niet. -O-
Dat vind ik ook een nadeel van de Inktense, als het droog is kan je er niks meer mee, dus dan moet je zo goed opletten. Wat een leuk boek trouwens, encyclopedie achtig. :j

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:05

Ik heb er ook weer eentje af, m'n eerste 'face'. :) Komt uit Ochtendgloren van Hanna Karlzon.


Afbeelding

Foto is helaas wat donker en het blauw vertekend een beetje, het is in het echt feller turquoise. :)

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:54

Ik woon tijdelijk bij mijn schoonouders in, tot ons nieuwbouwhuis klaar is.. heb mijn boeken en potloden in een doos gedaan. Nu toch wel spijt van.. kan niet wachten tot ik weer kan kleuren!

Komen weer prachtige platen voorbij!

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:16

Oeh, supermooi dat geel en blauw! Prachtig gedaan. <3

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:39

Mooi Jindai! <3

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:10

Dankjewel Lisette en YaraLisa voor jullie lieve reacties! :j

OnMyWay

Berichten: 161
Geregistreerd: 01-06-12
Woonplaats: Turnhout, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:27

Zo, wat gaan jullie plots hard!

Hij is heel mooi geworden Jindai! :)

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:22

Gaaf die laatste! :j

Heb zelf vandaag een afgemaakt. Bruine had ik een andere keer gedaan en middelste vandaag. Weer iets te fanatiek met het gebruik van verschillende kleuren. :+
Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:27

Oh vind ik niet hoor! Enorm schattig die eekhoorntjes. <3

Siggislief

Berichten: 13963
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:27

Ik heb gisteren weer eens mijn stiften en de spullen gepakt om te gaan kleuren. :)

Door een peesblessure/ontsteking in de schouder en door dat ik Vrijdag ziek naar huis ben gestuurd...
(Werk in een stal met paarden)

Heb ik dus zeeën van tijd gekregen...
Ben met de gigantische klus begonnen!

De artis kleurplaat!

Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:18

Hee, die zag ik ook op facebook voorbij komen. :))

Mega tekening! Erg gaaf! Die moet je echt wel in etappes kleuren, en dan steeds wat verder uitrollen. :+

En veel beterschap met je schouder gewenst. :)

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:21

Wauw wat een klus! Beterschap!

Siggislief

Berichten: 13963
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:30

Dank jullie wel. :)

Ik was na 3 kleine stukjes het zal zat, en begon mezelf te irriteren dat er zoveel groen in zat. _O-

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:24

Oh jee, dan schiet het niet echt op. _O-

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:38

Hier gisteravond een uurtje gekliederd met op het eerste oog simpele visjes:
Afbeelding

Close-up:
Afbeelding

Dit is trouwens met mijn faber castells gekleurd, lijf oranje basiskleur, magenta schubben, vinnen geel basis kleur, ogen lichtbruin en zwart.

Jindai, die is gaaf <3

Leuke plaat hoor Mandy, dat is ook ongeveer hoe ik inkleur, alleen dan gebruik ik laagjes van kleuren omdat ik met potloden kleur. In die van mij vond ik vissen zonder schubben gewoon te saai.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:47

@Siggislief, tijd voor een bokt-mee- kleur-meeting?
:)