[TEK][WIP] Strepen met Pastel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK][WIP] Strepen met Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:18

Na weken van uitstellen, twijfelen, soms aarzelend een foto posten en er vervolgens weer mee stoppen door de onzekerheid, ga ik het nu nogmaals proberen.
Een poging waarbij iedereen me een trap onder m'n kont mag geven als ik er mee stop omdat ik bang ben dat het niet goed genoeg is :')

Ik begon met de contouren overtrekken. (Wat voor mij inhoud een streepje om de boven en onderkant van het hoofd aan te duiden, een stip waar de ogen moeten en streepjes aan de zijkanten van het hoofd,) om vervolgens de schets verder naar mijn hand te zetten. Ik doe dit opzettelijk zo om het schetsen mezelf langzaam aan te leren. In het begin trok ik hele schetsen over en inmiddels ben ik dit aan het afleren door enkel contouren te doen en hopelijk binnenkort het helemaal zelf te kunnen :o
En de voorbeeldfoto :)

Afbeelding

En toen begonnen we met het inkleuren. Doordat ik niet de juiste kleuren heb is het eerder blauw / roze dan oranje zwart, maar zelf vind ik het nog een best cool effect hebben *\o/*
Sorry voor de mobielkwaliteit van alles!

Afbeelding

Maar ik ben natuurlijk zo'n sukkel aan de rechterkant te beginnen terwijl dat helemaal niet slim is :') De kleuren ogen hier overigens erg dof, waardoor het lijkt alsof het contrast erg laag is.

Afbeelding

Ondanks dat ik dertien ben hoor ik overigens erg graag duidelijk kritiek of commentaar, dus barst los. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-15 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IngeCharlie

Re: [TEK][WIP] Strepen met Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:20

Gaaf! :)
Heb zelf laatst ook pastel gekocht, kan er alleen niet mee omgaan. :')

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:26

Wat goed dat je het overtrekken wil afleren ^^ En het klinkt ook als een goede techniek om het zo af te bouwen +:)+
Ik vind hem echt super stoer voor zover hij nu is. Het voor ons linker oog is alleen ietsjes aan de kleine kant (vergeleken met het oog rechts) maar verder ziet hij er qua proporties prima uit :j Vind het juist wel leuk dat je wat andere kleurtjes gebruikt dan je zou verwachten. Geeft voor zover te zien is nu een mooi effect, en maakt het ook meer een eigen werkje. Ik ben benieuwd hoe hij gaat worden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:30

Kritiek? Ik kan alleen maar wauw zeggen! Als ik zie hoe je het oog en de wang/halve neus hebt gedaan, zo gaaf en realistisch. Dat je andere kleuren gebruikt is juist gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:53

@Bimmerd, nu je het zegt heb je inderdaad een punt, ik zal zo eens naar dat oog kijken! :)
@Ingecharlie, heel. veel. oefenen :') Ik kwam een paar weken terug ook niet verder dan een lijntje haha
@xSCWx, Dankje, dat is leuk om te horen! :D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:14

Mooi ga zo door! Toppie! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:20

Ik ben alweer een stukje verder, alleen moet ik zo even een vriendin ophalen van de bushalte en kan ik daarna niets meer op bokt zetten, dus een update komt morgen! :o

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:21

wow! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:41

Afbeelding

Nog steeds echt bagger kwaliteit, ik heb eventjes het contrast iets omhoog gegooid zodat het meer overeen kwam met wat er echt op papier staat i.p.v de doffe kleuren door mijn telefooncamera :')
Ben nog niet helaas tevreden over de rug / het oor, dus die word nog iets aangepast.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:11

Indringend oog huu ;-)

Puckbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:12

Wauw prachtig! Even een foto uitzoeken :o