[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:34

Met spullen van van beek het ik geen goede ervaring. Ik vind alle spullen daar belabberd. Kreeg lege markers en de kwasten blijven uitvallen wat je ook doet. Zelfde verhaal als mn fineliners na een maandje waren ze toch echt leeg terwijl ik er zeer weinig mee doe.

De kwast ken ik wel maar nog nooit bij besteld. Is wel de bedoeling ooit.

Telpeva

Berichten: 14782
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:26

Harolds is mijn favoriete winkel, maar ik kom altijd in de winkel zelf en heb eigenlijk geen ervaring met de levering via de webshop, maar mijn ervaringen in de winkel zelf zijn gewoon goed.
http://www.harolds.nl/

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:43

Mmm...Ik dacht dat Van Beek wel een goeie was. Mijn moeder kende die nog van vroeger, net als Swaak in Utrecht. Wat suf als ze dan zulke rommel geven...
Harolds ziet er zo wel goed uit, en de verzendkosten zijn ook nog wel te doen. Heb er ondertussen ook nog een paar gevonden omdat ik eindelijk de juiste zoektermen gevonden had.
Dus, bedankt alvast! +:)+

Alleen een beetje zo'n déjà vu gevoel. Had ik vroeger ook als ik met mams door Swaak zwierf. Al die kleurtjes en al die mooie spulletjes... :9 Ik geloof dat ik maar een extra verjaardag ga inlasten. :D

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:53

Fnanne, Ja ik baalde er wel van dat ik te weinig tijd had. De originele heeft wel iets meer contrast, maar ik had het liefst nog een uur extra gehad om het goed te krijgen. Ach dan doe ik hem gewoon nog eens over als ik wel tijd heb :)
Ik vind jouw rennende paard echt gaaf, mooi de snelheid erin. En die ander geeft leuk effect zo schets op een achtergrond.
Pluizebolpum, Pampero was wel een erg leuk paard (was van een Nederlandse), voor de rest hadden ze er daar vooral opgefokte paardjes, hele andere paardencultuur daar. Maar ik vind ze wel gaaf. (kan je wel verhalen PBen als je interesse hebt :) )
Dat bokkende paard was ik stiekem wel erg trots op, en het hoofdje ga ik nog maar meer op oefenen. Het gaat inderdaad steeds makkelijker, zeker als ik een goed voorbeeldje heb. Als ik er wat tijd voor neem dan wordt het resultaat erg leuk, maar ik zet sowieso veel makkelijker met een snelle schets het al goed neer. Erg leuk om te ontdekken ja, dus ik ga vrolijk door. Thanks voor het compliment ook.
Ik vind jouw 2 minuten schets erg sprekend, toch heel knap hoor, zo snel :)
Die op dat zwart vind ik nog veel gaver, mooi effect geven die kreukels op de afbeelding. net of er een gouden paard in het noorderlicht of het heelal rent, superleuk! :D
Webwinkels zou ik zo niet weten, ik ga zelf altijd naar De Kwast, die zit hier in de stad, is een enorme winkel waar ze echt ook veel papier enzo hebben. Kan je dus helaas niet verder helpen.

Vandaag ook geen tijd gehad, dus heb even een schetsje van een paar minuten in elkaar geflanst. (en mijn gumneiging onderdrukt, dus alle lijntjes gewoon laten staan)

Afbeelding

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:06

Week 7
Ezeltjes mochten ook toch?
Afbeelding
Klein cartoony ezeltje is het geworden.

Ik zal aankomende week nog wat reacties plaatsen over tekeningen van anderen, heb daar helaas nu geen tijd voor :oo

Telpeva

Berichten: 14782
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:38

Bimmerd: Mijn god it's so fluffy <3 dat ezeltje is zo schattig! Mag ik jou direct vragen... hoe weet je nou wat voor extra kleuren je kan gebruiken of kan toevoegen bij de schaduwen? Ik vind het meesterlijk hoe je dat zo voor elkaar krijgt, zoiets dat lukt mij vaak niet, of alleen als ik af kijk van een bestaand plaatje maar dat vind ik ook weer zo... tja ik weet niet.. ht voelt als kopieren wanneer ik steeds moet afkijken. Heb je daar een ezelsbruggetje voor oid? Hoe doe jij dat?

RenskeFrea
Deze reply is niet zozeer gericht op je laatste tekening, maar ik meen best een vooruitgang te zien in je werk, kan dat een beetje kloppen?

Pluizebolpum
Gaaf hoe je er zo veel detail in weet te krijgen met zo weinig materiaal en zo weinig tijd, mooie achtergrond ook vind ik.
Mijn eerste gedachte bij de 2e tekening was eigenlijk: huh heb je die nu met de hand geborduurd op een stuk stof? Ik vind hem tof, de contrasten, de kreukels, ook lijkt de achtergrond net een sterrenhemel. Vind ik mooi!

Fnanne:
Dat kleurgebruik spreekt mij erg aan, ik vind hem erg mooi en ook zo helder. Die daarvoor ook, met ht rennende paard, dat is er een die ik zelf zou ophangen. Mag ik vragen wat voor inkt je hebt gebruikt, ik heb ook wel eens met inkt gewerkt maar zo helder en vol van kleur kreeg ik het niet, bij mij ging het papier altijd kapot. En ik vind het zo mooi... ik wil het graag kunnen
:o

KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:13

Ik heb het even erg druk, dus deze week heb ik het niet gehaald. Volgende week probeer ik er 2.

Bimmerd ik vind je cartoon ezel echt super schattig. Heel leuk.

En Renske, erg netjes voor een paar minuutjes werk.

Dat kan ik ook nog doen ivm tijdgebrek, gewoon een snelle schets.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:45

Telpeva schreef:
Bimmerd: Mijn god it's so fluffy <3 dat ezeltje is zo schattig! Mag ik jou direct vragen... hoe weet je nou wat voor extra kleuren je kan gebruiken of kan toevoegen bij de schaduwen? Ik vind het meesterlijk hoe je dat zo voor elkaar krijgt, zoiets dat lukt mij vaak niet, of alleen als ik af kijk van een bestaand plaatje maar dat vind ik ook weer zo... tja ik weet niet.. ht voelt als kopieren wanneer ik steeds moet afkijken. Heb je daar een ezelsbruggetje voor oid? Hoe doe jij dat?

Dankje ^^
Haha das een hele goede vraag xD het verschilt wel per tekening maar gemiddeld genomen gebruik ik altijd blauw en paars tinten voor de schaduw, soms wat rood om extra 'warmte' toe te voegen, en dan vaak mijn schaduwlaag of brush op Multiply. Dan mengt hij de kleur het mooist door de basiskleur zegmaar. Voor licht gebruik ik eigenlijk altijd geel/oranje tot wit, en dan eventueel de laag/brush op Overlay.

Maar het verschilt wel per tekening. Blauw geeft vaak een wat koud effect, dus bij huid begin ik meestal wel met een rood/roze schaduwlaag voor ik overga op paars/blauw, anders krijg je echt zo'n bleek koud gezicht. Verder ben ik niet zo van de achtergronden dus meestal teken ik gewoon een beestje zonder achtergrond (bij de ezel heb ik de achtergrond achteraf toegevoegd zodat de kleuren beter uit kwamen). Als ik echt bezig ga met achtergronden gebruik ik kleuren van de achtergrond als schaduwkleur (bruin, groen, maar sowieso ook altijd weer blauw).

Het is meestal een beetje experimenteren, dus durf ook niet te zeggen dat het altijd even goed uitpakt xD Maar het is zeker aan te raden om een keer de felle, onverwachte kleuren erbij te pakken en gewoon wat uit te proberen :j

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:42

Bimmerd, ik ben dol op jouw cartoons, deze is ook supertof! :D
Telpeva, het is wel een beetje een kwestie van hoeveel geduld en zorgvuldigheid ik heb, maar ik vind het de laatste tijd leuk om meer tijd in tekeningen te steken, en merk zeker wel dat ik vooruit ga. Ik probeer ook veel verschillende dingen uit, en de ene keer lukt het beter dan de ander, maar het wordt steeds makkelijker om een gelijkend paard neer te zetten in verschillende houdingen. Vroeger tekende ik altijd alleen maar van zijaanzicht, dus in die zin gaat het zeker vooruit :)
Hoe gaat het met jouw tekeningetjes?
ginger18, moet je zeker doen. Snelle schetsen zijn ook leuk en goed voor de oefening :) Is een goed alternatief als je minder tijd hebt, maar dan heb je toch weer een soort van overwinning van het toch gedaan hebben.

Vandaag eens los gegaan met stiften op A4, die het lang niet allemaal even goed nog doen blijkbaar, of een andere kleur geven dan ik verwachtte :P
En toen bedacht ik dat het ook toverstiften waren dus daar nog mee aangerommeld, maar dat was iets te heftig geloof ik :+
Ach is weer eens iets anders, meedogenloze stiften die je niet kan verdoezelen.
Ik heb wel eerst een potloodschets opgezet, ik vind de houding wel weer mooi gelukt :)
En ik heb weer even lol gehad :P

Afbeelding

In bokt upload miniatuur oogt ie overigens wel erg tof :P

Telpeva

Berichten: 14782
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:22

Ik vergeet mijn tekeningen steeds te posten

Ze zijn te groot voor bokt en moeten in een link, ik heb even geen mogelijkheid om ze te verkleinen.

Http://migaria.com/images/2015art/035.png

Http://migaria.com/images/2015art/036.png

Http://migaria.com/images/2015art/037.png

Http://migaria.com/images/2015art/038.png

Poging tot chinese eenhoorn, hij loopt een beetje kreupel denk ik :')
Http://migaria.com/images/2015art/039.png

Voortborduursel op 39 (en imo ook de leukste uit deze serie van deze post)
Chinese eenhoorn draak paard pluizig beestje
Http://migaria.com/images/2015art/040.png

De rest is niet digitaal, dat moet ik eerst nog fotograferen en uploaden (nog een stuk of 5 oid?) Die houden jullie nog van mij te goed!

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:56

RenskeFrea Die eerste is een heel net werkje voor een paar minuten tekenen. Je toverbalfries is leuk! De vormen kloppen heel netjes, de kleuren zijn heerlijk grappig en hij kijkt zo lekker ondeugend onder die toef.
Bimmerd Wat moet ik hier nou van zeggen? Het is een ezeltje met grote ogen en flaporen, fluffy en een snoezig snuitje. Nee, hij hoeft niet ingepakt, ik knuffel 'm zo wel plat. Wat een ontzettend heerlijk en leuk plaatje!
Telpeva Ze zijn allemaal leuk en mooi, bij die tweede moest ik wel even gniffelen, 38 lijkt wel een voorbode voor de chinese platen, beetje zo'n Oosters paard om te zien, en die laatste is echt heel gaaf.

Lekker nog gerommelklooit met mijn stiften, een vlug krabbelwerkje met stift, fineliner en wittepenachtig iets op een kladblokpapiertje.
Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 07:13

Erg mooi allemaal weer! Die draak ook erg mooi lijkt me alleen niks voor in dit topic maar wie ben ik om dat te zeggen

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:59

Draak is toch gewoon een paard, in de stijl van een draak? :P
Beetje out of the box denken is ook leuk.

Telpeva

Berichten: 14782
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:31

Dat kan Yvanna, zelf vind ik fantasy paarden prima in het thema passen, en een chinese eenhoorn wordt nu eenmaal afgebeeld met een drakenkop en schubben.
Ik zie zelf het probleem niet zo, maar als mensen er problemen mee hebben dan kan ik zulke tekeningen ook gewoon voor mijzelf houden en niet posten, of enkel in links posten met een waarschuwing erbij, maar dan hoor ik dat graag zodat ik daar rekening mee kan houden :)

Ik ben eigenlijk niet van plan om fantasy compleet weg te laten uit de challenge, dan is voor mij de lol er af.

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:27

Okayja hij heeft wat van een paard af ja :) mag ik ook mijn zeepaardje plaatsen:))

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:27

Afbeelding

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:41

Telpeva schreef:
Dat kan Yvanna, zelf vind ik fantasy paarden prima in het thema passen, en een chinese eenhoorn wordt nu eenmaal afgebeeld met een drakenkop en schubben.
Ik zie zelf het probleem niet zo, maar als mensen er problemen mee hebben dan kan ik zulke tekeningen ook gewoon voor mijzelf houden en niet posten, of enkel in links posten met een waarschuwing erbij, maar dan hoor ik dat graag zodat ik daar rekening mee kan houden :)

Ik ben eigenlijk niet van plan om fantasy compleet weg te laten uit de challenge, dan is voor mij de lol er af.


-googled chinese unicorn-
Wat grappig dat het bij hun een draak-achtige is en bij ons een rainbow pegasus :P

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 18:02

Zelf ben ik erg fan van De Kwast, Breughelartsupplies is ook een fijne trouwens :j :)

Pluizebolplum: beide weer fijne werken. Die donkere is inderdaad erg gaaf, mooi zo met dat extreem licht en donker :)
RenskeFrea: je 2 minuten schetsje is goed gelukt toch? Ik heb het gevoel dat je het steeds meer in de vingers krijgt :j
Bimmerd: :+: wat een schatje...
Telpeva: dankjewel voor je mooie woorden! Deze inkt is een oud potje wat ik ergens vond. Oorspronkelijk bedoeld voor kalligraferen :)
RenskeFrea: toffe kleuren!
Telpeva: mooie werken! Leuk ook te zien hoe je tot het draakpaardchinese-creatie-ding komt :j en het past hier in mijn ogen net zo goed als het werk van SilverStorm :)
Wittepenachtigiets werkt goed in je tekening Pluizebolplum (ow en mag ik even zeggen dat ik je naam echt geweldig vind?)
Yvanna: zeepaardje :+: mooi neergezet! :j

Pfff... Ziek zijn en dan deze uitdaging hebben is pittig, maar bij deze mijn 47 en 48:


Afbeelding
Ecoline op papier.

Afbeelding
Acryl en fineliner op papier.

prugelpiet

Berichten: 12584
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:55

Al heel lang niet meer geupload, wel getekent. Ga ze ook niet allemaal meer uploaden hoor :+

Renskefrea: Leuke tekening!
Bimmerd: Geweldig.... Ik vind het zo onwijs leuk hoe jij tekent! Mag ik op tekenles komen? :D oke, alle gekheid op een stokje; doe je wel eens join.me? Lijkt me echt heel erg leerzaam om jou te zien tekenen!
Pluizebol: Die is gaaf!
Yvanna: Leuk zeepaardje!
Fnanne: Beterschap! Ondanks je ziekte teken je weer eens heel leuk! De 2e laat me echt lachen.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:30

woops, ben helemaal te laat voor week 7. Zo gigantisch druk gehad afgelopen week. Vanochtend voor ik naar werk ging maar even snel wat in elkaar geflanst.
Helaas nu even geen tijd voor commentaar; komt later vanavond of morgen wel even. Zit net midden in een raid in wow, dus snel ff uploaden en weer weg.

Deze getekend in een kwartiertje ong. Geschetst met wit potlood. Zelf er niet blij mee; ben toch duidelijk nog op een punt dat ik toch echt meer tijd nodig heb om iets leuks neer te zetten.


Afbeelding

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:15

yvanna Lief zeepaardje! Mooi gedaan ook met die kleurtjes zo.
Fnanne Weer allebei zo mooi. De bovenste is heel dynamisch om te zien, de onderste is gewoon ook nog eens hartstikke leuk. Duckfacepaardjes. :D
xxCYNNxx Waarom niet blij? Anatomisch perfect? Nee. Maar dat kleine snuitje en de vorm van het hoofd geven het koppie iets heel verfijnds, de maantjes zijn lekker zwierig en daar past de textuur van de vacht ook prima bij. Niks mis mee hoor, fijn plaatje om naar te kijken.

Wittestiftpendinges en wit potlood op zwart papier.

Nachtmerrie
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:40

Telpeva, leuke creaties. Ik hou wel van creatieve fantasiedingen. Zeker zo door gaan.
Doet me trouwens denken, ik mis Silverstorm ook al een tijdje :P
Pluizebolpum, jij kan beter met stiften omgaan dan ik :P Die van gister is erg mooi. Die van vandaag vind ik ook tof. Mooi effect zo dat witte op zwart en gave schaduwen zo.
Yvanna, Leuk zeepaardje, prachtig getekend met mooi kleurgebruik :)
Fnanne, oei, beterschap!! Hoop dat je snel weer opknapt, en top dat je toch weet door te gaan. Ik vind de eerste wel creatief, en de tweede is gewoon heel schattig. Ik krijg het inderdaad steeds meer in de vingers, schetsen neerzetten kosten me veel minder moeite dan eerst. Een volledig af plaatje daarentegen vergt wel wat meer :P
xxCynnxx, Ik vind de vacht en vooral de manen juist erg mooi gelukt. Hij heeft juist iets erg liefs.

Ik wilde vandaag bij gebrek aan paardrijden (irri carnaval) eens een uitgebreide tekening maken, maar kwam erachter dat klusjes doen enzo meer tijd kostte dan ik dacht, en erna durf ik dan niet meer aan zoiets te beginnen omdat ik het graag wil afmaken dan en ik graag meer dan een uurtje in een gedetailleerder iets wil steken. Helaas is het veels te vroeg bedtijd omdat anders de 6 uur wekker wel erg vroeg is :P
Dus maar weer iets snellers in elkaar gedraaid en morgen nog een nieuwe poging.
En dus concluderend dat zwarte stift niet zwart dekt :P Maar aangezien mijn voorbeeld ook silhouet was heb ik geen idee wat ik nu aan het tekenen was :+

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 20:40

Cynn; het sfeertje met deze kleuren oogt wel heel fijn. Maar je ziet wel dat je wat twijfelt.
Pluizebolplum: lijstje erom en hangen maar. Mooi!
Renskefrea: de dagen zijn gewoon te kort :+ maar een duidelijk silhouet hoor. Mooi! :j

Afbeelding
Nummer 49 alweer :)
Ecoline op papier.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:19

Heel gaaf Fnanne! Deze stijl vraagt om meer :D

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:20

Wauw Fnanne, die spat echt van het blad af, mooi hoor :)

Vandaag weer eens met de trein naar mijn werk, dus was vanochtend al begonnen met een schets. Dat bleek toch lastiger dan ik hoopte, maar uiteindelijk na een paar keer over doen (iets met te groot beginnen zodat het niet op papier past, te groot of klein hoofd, benen die niet wilden :P) toch nog naar behoren gelukt, zodat ik thuis meteen kon beginnen aan kleuren.
Vervolgens had het inkleurduiveltje hele andere ideeën dan ik oorspronkelijk wat betreft de inkleuring van het geheel :P

Afbeelding

Coloursoft kleurpotloden op A4