[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:09

Fnanne schreef:
Zebra en ezel valt in mijn beleving wel onder paard-achtigen :)

Okee maar vind persoonlijk De je dat dan duidelijker had moeten aangeven maar dat kan gebeuren is niet erg.

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:10


KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:11

yvanna schreef:
Oké prima maar zouden jullie dan ook duidelijk willen zijn qua zeebra's Enzo want die horen er dan ook niet; )


Een zebra is een paardachtige dus valt wel onder paard vind ik. Zo ook een ezel.
Maar als je zo graag iets anders wil tekenen kun je als hoofdonderwerp een paard tekenen. En dan bv een kat op zijn rug.

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:12

Geen idee :) maar we dwalen af.
Zit even te bedenken hoe ik het zie: neem even de werken van silverstorm als voorbeeld: dat zijn ook paard-achtigen. Misschien dat ik zo duidelijker ben?

[Edit] dankjewel littlebirdy :)

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:13

Slina schreef:
yvanna schreef:
Oké prima maar zouden jullie dan ook duidelijk willen zijn qua zeebra's Enzo want die horen er dan ook niet; )


http://nl.wikipedia.org/wiki/Paardachtigen

Ja dat kan wel maar dan had ze t r bij moeten zetten inlaat van alleen paarden ;) maar nu gaan we offtopic



Ginger
Ja dat kan goed idee maar alsnog vind ik dat dat r dan bij had moeten staan haha

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:12

Dit is de mijne vn de afgelopen week hij was gister al af maar plaats vandaag de foto.
Ik heb er ongeveer 20 minuten over gedaan met een referentie foto.

Afbeelding

Helaas draait tinypic de foto's elke keer. :(
Edit: dilemma op tinypic staat ie gedraait maar nu ik hem plaats staat ie ineens goed.

Telpeva

Berichten: 14781
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:37

maylotje schreef:
Dit is de mijne vn de afgelopen week hij was gister al af maar plaats vandaag de foto.
Ik heb er ongeveer 20 minuten over gedaan met een referentie foto.

[ Afbeelding ]

Helaas draait tinypic de foto's elke keer. :(
Edit: dilemma op tinypic staat ie gedraait maar nu ik hem plaats staat ie ineens goed.

Apart? Voor mij staat hij gedraait :) wat een leuk zacht neusje!

Comments rondje!
Renskefrea: die kijkt echt intens tevreden :D mag ik een tip geven voor de scanner? Ik weet niet of het bij de jouwe ook zo werkt, maar wanneer ik bij mijn scanner de bijbehorende software installeer en gebruik, dan heb ik ook wat meer opties die ik aan of uit kan zetten. Mijn scanner zet altijd automatisch de optie 'contrast' aan, waardoor kleuren veel harder worden (zoals denk ik ook het geval bij jouw tekening?) Dit kan je handmatig uit zetten in de scanner software, dan hoef je niet na te bewerken.

Pluizebolpum: wat een mooi koppie zit er op! Mooie uitdrukking :j ondanks dat er geen kleur in zit geeft het de tekening toch iets warms.

Siemxfunny: de linker (voor ons links) lijkt niet helemaal te kloppen qua verhoudingen bij het hoofd, hij oogt wat scheef? Maar ik vind het niet heel storend. Het paard rechts is gewoon helemaal tof!

Silverstorm: je weet het al maar ik vind jouw werk helemaal wauw, echt heel inspirerend en motiverend. Wanneer ik jouw werk zie voel ik steeds een drang opkomen dat ik ook een fantasy paard wil tekenen!

Amanda: het paardje van vilt vind ik leuk, ik doe het je zeker niet na!

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:19

Snelle schets op mijn mobiel zonder voorbeeld foto
. 5 min of korter
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:56

Werkt dat wat? Schetsen op je mobiel? Ziet er knap uit :)
Maylotje: dat lichtvlekje op de onderste lip +:+ :)
Renskefrea: wat ligt 'ie daar heerlijk!
Pluizebolplum: wederom een aansprekende plaat :)


Afbeelding
Mijn 33/365.
Oostindische inkt op papier :)

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:18

Fnanne: mooi! Lekker los ook weer :)
Yvanna: op je mobiel? Hoe doe je zoiets?
Maylotje: HIer ook nog spiderpony. wel een mooi zacht neusje

Hier de eerste van februari, vanavond aan de slag met die van vandaag :Y)

32/365 Promise of Spring
Pastel 23 x 34 cm

Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:39

Via n programmaatje

Mooi gelukt!

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:49

SilverStorm, ik ben weer helemaal fan van dit plaatje. Dit is wel mijn stijl, lekker felle kleurtjes en prachtige afbeelding :)
Fnanne, leuk, is weer heel anders dan je schilderingetjes, maar weer prachtig neergezet met schaduwen enzo.
Yvanna, mooi hoor voor een hele snelle schets. Doe je dat met pennetje op je mobiel? Je hebt de verhoudingen goed te pakken, hooguit is zijn mond misschien iets te lang. :)
Telpeva, bedankt voor de tip. Ik ben eens gaan kijken en er zat idd wel een soort van instelling scherper maken. Die heb ik eens uitgezet. Hij scant dan inderdaad minder hard, maar vandaag was ik toch niet tevreden over het resultaat, maar dat is volgens mij meer omdat de kleuren en lijntjes zo moeilijk zijn, dus toch poging gedaan te bewerken :P
Heb jij geen plaatjes meer om te delen vandaag? Ben benieuwd :) Ik vind je afbeeldingen van gister allemaal erg leuk. Zo verschillend qua stijl maar stuk voor stuk zijn ze tof.
Maylotje, mooie closeup hoor. Ziet er goed in verhouding uit.
Sjolvir, bedankt voor complimentje. Het is ook een fjord :P
Pluizebolpum, mooi hoor zo met die stippen uitsparen op zwart. Dat is leuk he, andersom tekenen :D

Vandaag eindelijk eens mijn voornemen waar gemaakt om wat langer te tekenen dan snel even iets in elkaar krabbelen, dus ben begonnen aan een afbeelding uit een boek welke ik al een tijdje voor ogen had. Poging om eens goed te spelen met kleuren om het levendiger en realistischer te maken, dit heb ik nog niet echt zo eerder gedaan.
Ik ben blij verrast door het resultaat van het hoofd, die is er veel beter uitgekomen dan ik ooit verwacht had :D
Vervolgens kreeg ik wel ruzie met het lijf en de benen, dus die maar half neergezet. De kleurtjes zijn in het echt wat meer in elkaar overlopend, ik geef gewoon de scanner weer de schuld :P

Afbeelding

Coloursoft potloden op A4 bruin papier/karton (met rare dwarsstreepjes waar ik beetje last van had :P )
Alsnog maar iets van 2 uurtjes werk max, maar is toch langer dan het kwartiertje tot half uur die ik normaal gebruik

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:05

Dankje!! Nee gewoon met mijn vinger

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:54

Oke even reageren:
Maylotje: mooie neus! Alleen ik weet niet of Ik de enige ben maar ik heb het idee dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. Ik heb de rest even niet doorgelezen want ik ben klein beetje misselijk dus ik wil zo snel mogelijk slapen.
Yvanna:Sowee eventjes in 5 minuutjes? Knap :oo
Silverstorm: mooi en creatief. Ik begrijp nooit hoe je op zo'n dingen kunt komen
Fnanne: Sorry dat ik je oversloeg ik keek over je heen :') Ook heel mooi gedaan. Knap allemaal :)
RenskeFrea: mooi bedacht. Ook mooi gemaakt.

Kort samengevat dus allemaal heel mooi gemaakt XD

Oke nu die van mij. Hij is niet zo mooi vind ik zelf maar toch ook weer wel. Het is namelijk de eerste keer dat ik een paardenoog heb getekend XD. Ook meteen de kans om mijn nieuwe vulpotloden uit te proberen. Ik was gister echt ziek anders had ik hem gisteren al gepost. Nou hier komt hij weekje 5

Afbeelding

Owjaa die edits komen omdat mijn mobiel stuk is. Mijn touchscreen deed raar en drukte ineens op posten dus toen moest ik wijzigen posten wijzigen posten. Ik moet namelijk op deze pagina blijven anders kan ik helemaal opnieuw beginnen. Excuus ervoor maar dat jullie het eventjes weten.

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:26

maylotjeAh, neusjes! Ben ik dol op! Dat neusgat ziet er al zo heerlijk zacht uit.
yvanna Hoe leuk, en ziet er heel best uit.
En mmm...als je zelfs kunt tekenen op je mobiel wordt het misschien toch maar eens echt tijd om mijn prehistorisch geval eens in te ruilen. :D
Fnanne Gewoon consistent mooi. Knap hoor, zoals je ondanks verschillende materialen toch zo die specifieke stijl hebt.
SilverStorm Geldt ook voor jou en net zoals Telpeva schrijft krijg ik dan ook altijd ineens zin om eens iets fantasy achtigs te gaan doen.
RenskeFreaJoh, dat hoofd is inderdaad wel heel erg goed gelukt hoor. De mond en neus zijn gewoon écht perfect. Leuk hé, als eens iets zó ontzettend goed lukt?
En het ligt inderdaad aan de scanner, die is meedogenloos. Elk streepje, ook die onbedoelde en die weggemoffelde, pikt ie op. Krengen zijn het. >;)
drawerlover Komt die glim van het oog of door het licht en het papier? Het maakt het er hoe dan ook wel erg realistisch van. En het lijkt zo simpel, een oog. Maar als je ziet wat ze daar allemaal voor rare details in hebben gepropt...Deze is misschien iets te rond maar komt toch al erg aardig in de buurt.

Maar weer een vluggertje. Iets met een afwas, onverwachte visite en dat het toen ineens alweer danslestijd was. Ik wilde iets doen in de trant van de hackney maar dan digitaal. Had nog een niet al te moeilijk plaatje van VZpaardje en dat kon wel even snel. Dacht ik. Mja...'t staat er op maar echt tevreden ben ik niet. Beetje raffelwerk, en bovendien is mevrouw d'r kolletje kwijt. Zou ik ook mijn ogen stijf van dichtknijpen :') .

Zen, of hoe om te gaan met verzorgers met Een Plan;
ogen Zeer dicht En vooral Niet open doen:
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14781
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:38

RenskeFrea: dank je! Mijn tekening voor vandaag moet ik nu nog maken (ik heb nog 20 minuten! :D ). Ik ben vandaag van mijn paard gevallen en mijn ribben doen even flink zeer, dus het gaat waarschijnlijk niet veel meer dan een schets worden :') maar ik zal morgen ook weer wat uploaden :j

Morgen wil ik ook weer een reactie rondje doen, die houden jullie nog van mij tegoed!

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:44

na al die leuke comments ben ik dan toch ook heel benieuwd naar jullie fantasy paarden! Leuk :D

Telpeva: mooi strak ontwerp. krijg er spontaan gevoel van een zonnige zondagmiddag van :D
Drawerlover: jammer dat de foto zo overbelicht is! maar ziet er goed uit. misschien nog wat contrast de volgende keer erin?
Renskefrea: mooi! lijkt of de foto wel wat donker is? dat van die randjes ken ik ook zooo... voordat k ergens mee begin, of het nu inkt, pastel, potlood of olie is, k inspecteer altijd eerst beide kanten van de drager welke t meest glad is XD


Hier 33/365
Waterdancer
inkt en aquarel 10,5 bij 15cm
Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:21

Gaaf allemaal weer

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 18:14

Silverstorm: hoeveel ideeën borrelen er in jouw hoofd? :)
Pluizebolplum: mijn jongste dochtertje doet dat ook: als ik mijn ogen maar dicht doe... Dan zien ze mij niet :D
Renskefrea: werkt mooi zo op het gekleurde papier!
Drawerlover: je foto is wat lastig te zien, probeer het contrast er nog wat meer in te leggen :) mooi oogje!

Afbeelding
34/365 :)

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:07

Drawerlover, ik vind het oog mooi. Persoonlijk had ik het denk ik wel mooier gevonden als je ook wat vacht om het oog heen zag.
Pluizebolpum, het is geweldig als iets beter lukt dan je ooit verwacht. Dan is het ook best frustrerend als je de dag erna niks fatsoenlijks op papier kan krijgen :+ Maar ja, je kan niet alles hebben :P
Ik vind jouw plaatje ook weer erg leuk. Juist door de afsnijding en de houding zie je het helemaal voor je hoe geen zin het paard had in op de foto gezet worden :P
Telpeva, oei dat klinkt niet fijn, ik hoop dat het niks ernstigs is. Sterkte ermee in elk geval, en ik ben benieuwd :)
Silverstorm, het papier is ook donkerbruin en ik durfde niet al te hard en donker met het potlood te werken aangezien het hoofdzakelijk zwart potlood is. Enne, dit is al de gladde kant van het papier, maar misschien eens pogen op de andere kant te werken :P
Leuk werkje weer, je hebt mij iig al geinspireerd om weer eens mijn vroegere fantasiepaardje op papier proberen te zetten.
Fnanne, mooi weer, dat blauw geeft leuk effect :)

Vandaag heb ik een paardje geschetst op het werk toen ik me verveelde tijdens wachten op een meeting. Maar die is grandioos mislukt, blijkbaar kan ik dus niet met pen tekenen, ik heb echt gum nodig voor een schets :P Dus nog een poging gedaan wat anders op papier te krijgen.
Meet Astor, mijn fantasiepaardje die ik vroeger (zeg zo'n 8-10 jaar geleden) veel tekende. Het resultaat is .... tsja :P heb m wel eens beter op papier gehad :+
Maar geen geduld (en tijd) vandaag verder

Afbeelding

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:47

*\o/* wauw die is gaaf Fnanne!
Ik ga vanavond voor een aantal blz. nog een reactie schrijven, volgens mij deed ik dat elke dinsdag :')
Zal nog even mijn nieuwe werkje plaatsen:
Ook weer genaaldvilt, ong. 3 uur aan gewerkt, materiaal merinowol, ijzerdraad en vilt.
Beestje is ongeveer 10cm hoog...
Afbeelding

Afbeelding

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:05

_l_amanda_l_ , wat ontzettende creatief en schattig!
RenskeFrea, hij klopt misschien niet helemaal qua verhoudingen, maar ik vind de vleugels erg leuk geworden!
Fnanna, weer zo'n gaaf werk! Leuk met al die kleurtjes die erin zitten!
SilverStorm, wow ontzettend gaaf :oo

Mijn tekening is gebaseerd op een foto uit het aanvraag topic (zie dat Fnanne hem ook al eerder heeft gebruikt :+ ) en ik wilde vooral oefenen met het inkleuren en de manen e.d. Vandaar dat ik de buitenste "lijnen" gewoon van de foto heb overgetrokken.

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12584
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:11

32/365 Afbeeldingeen uitgerekt, raar paard. T&C niet nodig :') 5 minuutjes aan gewerkt?

33/365...Afbeelding kwam gister niet verder dan het oog (waar ik best tevreden mee ben :D) Wil deze oefenen op kleur, heb dus buitenste lijnen overgetrokken :) Hulp welkom!

edit: Foto's toegevoegd... :+

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:27

SilverStorm en Fnanne , allebei gewoon alweer mooi. Allebei zo heel anders maar zo duidelijk dat jullie echt gewoon weten wat je doet (zo ziet het er in ieder geval wel uit). Bij silverstorm de details van de staart en die visjes bv en bij Fnanne het kleurgebruik en hoe je die kleuren neerzet.
Telpeva, oei, au :(:) , gaat het alweer wat beter? Ribben kunnen zo gemeen pijn doen...
RenskeFrea, misschien niet perfect maar ergens wel schattig, vind ik. Dat geel doet hem ook wel heel vrolijk ogen.
_l_amanda_l_ O, wat een droppie! Die pluisjes aan de voorbenen ook. Ontzettend leuk beestje geworden!
SergeantRoos De manen ogen nog wat statisch vergeleken bij de beweging van het paardje, maar verder is ie gewoon ontzettend mooi met als klapstuk de hoefjes. Jeetje...Die lijken gewoon écht!

Vandaag ook maar weer een vluggertje, beetje drukke dag. Mijn zogenaamde 'krijtpotloodjes' (die blijkbaar ook echt krijtpotlood heten volgens de Kwast http://www.dekwast.nl/artikel/13613 ) en kleurpotlood op een velletje van mijn ernstig slinkende voorraad zwart papier. Weer gebaseerd op VZpaardje maar dit keer uit de losse pols. Zoals mevrouw af en toe kan draven. En nee, het is geen tuiger maar een Quarter Horse met natte voeten vrees. En ik heb er een roodschimmel van gemaakt terwijl mevrouw eigenlijk valkkleurig is. Hoop dat ze me dat vergeeft.

'Ieuw Ieuw Ieuw'
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:27

Pluizebolplum: je hoort het haar denken :D
Prugelpiet: die tweede is een mooie lineart :j
Sergeantroos: toffe foto is dat hè? Zo mooi te zien hoe jij daar je eigen draai aan geeft :)
Amanda: wat een schatje!
Renskefrea: met zulke vleugels issie zo vertrokken :D

Mijn 35/365:
Afbeelding