[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:04

Pluizebolpum schreef:
Slina Contrast is ook zo iets wat je gewoon moet oefenen door veel te kijken en te doen. En het is misschien wat krasserig, maar een zebra trek ik er niet uit hoor. Hooguit een beetje een Brindle Horse. (zoiets dus https://www.google.nl/search?q=Brindle+ ... 24&bih=631 )


Nou, wat een toeval, dat paard heb ik getekend! Uiteraard O:)
Vind je tekening (in link) echt iets hebben, maar kan mn vinger er niet op leggen.
De bewerkte vind ik op een grottekening lijken :) (niet qua tekenkunsten, maar qua kleuren haha)

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:31

Voor week 5 eens iets compleets anders gedaan. Achterhand is helaas te klein, maar verder ben ik er wel aardig tevreden over.

heb voor deze fineliner en kleurpotloden gebruikt. Zal hier zo'n 2 uurtjes mee bezig zijn geweest.

Afbeelding

janique

Berichten: 3053
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Friesland/ groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:48

Pluizebolpum : Mooie tekeningen laat je steeds zien, zo verschillend qua stijl maar heel pakkend :j
RenskeFrea Denk dat je qua lijnzetting wel meer mag durven! :j mooie schets maar kan misschien krachtiger door het met een kwast of fineliner te maken.
Silverstorm: volgens mij maakt het niet uit welk materiaal jij in handen krijgt, je betovert gewoon alles met je tekenkunst :j
Fnanne, pakkende werken steeds, straks mooi bundelen :j :+:
Yvanna; gaaf, ik zou hem nog strak omlijnen bv om hem er nog meer uit te laten komen
SiemxFunny; mooie schets lievige stijl :j
Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12586
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:00

Ik zat er net lekker in, ligt photoshop eruit.... stom gedoe de hele tijd.

CYNN die is best eng :') misschien is de nek wat te dik? Voor de volgende keer zou je ook lappen vel kunnen tekenen onder de wonden :))
janique De eerste vind ik bij de wang wat leeg, de 2e spreekt me heel erg aan. Hoe lang heb je erover gedaan?

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:01

Mag ik als buitenstaander even zeggen dat ik dit een geweldig leuk topic vind +:)+ heel leuk om alle diversiteit langs te zien komen. Kan zelf dan wel niet mee tekenen maar ik blijf dit met veel plezier volgen :)

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:18

Pfff, mijn administratie is weer bij, paar dagen lopen pielen met een excel bestand wat niet deed wat ik wilde. Uiteindelijk is het mijn man gelukt, de kwartaalaangifte is de deur uit en straks heb ik het ook wel weer een stuk makkelijker met het aangeven van de inkomstenbelasting.

Hopelijk vanaf morgen weer tijd om te tekenen... En om op jullie schitterende werkjes te reageren!

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:26

Nek is idd wat te dik geworden ja. Maar vond het niet al te storend.
Dat idee met die lappen vel is wel een leuke; zal ik onthouden voor een volgende keer.

janique

Berichten: 3053
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Friesland/ groningen

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:22

Denk dat ik er max 5 min. over doe per schets die ik hier neer zet :j

KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:44

Even een vlug berichtje, want ik moet aan het werk. Kom later even op de rest reageren.

Ik ben met mijn laatste inzending nog even met jullie tips aan de slag gegaan.
Vanavond of morgen wil ik hem afwerken, dus als jullie nog andere tips hebben hoor ik het graag, dan kan ik dat vanavond verwerken.
Zelf dacht ik dat de kaak misschien iets meer naar beneden mag.
En het oog twijfel ik ook aan of die lager moet, maar die laat ik maar zitten want dan krijg ik hem niet meer goed hen ik bang.


Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 16:13

Allemaal bedankt wederom :)
Helaas druk met werk, dus vandaag even snel mijn 28/365 :)

Afbeelding

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:15

Oh Fnanne, die vind ik heel gaaf! Heel mysterieus met die contrasten.

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:14

Ik heb het echt te druk (kijk maar naar mijn belabberde schetsen, ik heb de schade even snel ingehaald haha), om te reageren, maar Fnanne, je hebt echt een leuk topic opgezet. Dat wilde ik even zeggen :)
Hele mooie dingen hier! Silverstorm, ik vind je werk echt supergaaf. En die van jou zijn ook heel mooi Fnanne.

Ik heb een beetje vooruit gewerkt, aangezien ik lekker bezig was met lijntjes zetten en ik de volgende paar dagen weg moet :) Dus schetsen met fineliners en de zebra is met witte ecoline, net aangeschaft met dank aan Nienke :D Werkt heel erg fijn, maar ik weet zeker dat er meer mee kan dan dit. Het was gewoon het eerste wat bij me op kwam.
Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:27

xxCYNNxx Wat een gaaf idee! Beetje creepy, maar dat vind ik wel leuk. Ik vind hem eigenlijk best wel mooi zo.
janique Prachtige pentekeningen, ik vind niet dat dit nog onder 'schetjes' valt. Ook heel mooi zoals het tuig is uitgewerkt.
ginger18 Ik denk dat het al heel wat scheelt als je inderdaad de kaak wat laat zakken en misschien ook wat groter maakt, dan valt het oog, denk ik zomaar, ook wel op z'n plek. Want verder ziet ie er wel gewoon goed uit zo.
Fnanne O, wat mooi weer...Vrieskoupaardjes.
mar_fay Bij die schetjes zitten al hele mooie dingen, maar die zebra is gewoon briljant. Die welvingen op de romp ook. En grappig eigenlijk hoe die 'druipstrepen' op de kont het juist wat extra's geven.

Een vluggertje, wit potlood op zwart knutselpapier. Het ene been is wel erg zwart, dat was iets met een doezelaar, iets te dun papier en dat dat dus niet werkt en achter is er ook iets mis gegaan, iets met net te weinig licht en epische luiheid. Maar ondanks de 'leermomentjes' vind ik 'm eigenlijk best aardig.

'I think I lost something...'
Afbeelding

Kleine edit, bijna vergeten: Ben het roerend eens met mar_fay, Fnanne, dit is écht een heel leuk topic! Leuk om aan mee te doen, maar eigenlijk nog leuker om te zien wat iedereen voor een kunstwerkjes maakt. Gewoon elke dag een klein feestje zo!

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:47

Pluizebolpum: Het paardje van gister moet een konik voorstellen dus dat wildkleur dat kan wel kloppen :)
Ik vind jouw tekening van gister erg leuk. Ik ben zelf meer fan van de potloodschets, maar je bewerking heeft weer een hele andere ook gave sfeer.
Die van vandaag vind ik prachtig, hele fijne sfeer heeft die :)
xxCYNNxx: ik vind hem best creepy maar wel supergaaf getekend zo met het skelet zichtbaar.
Janique: ik probeer juist van mijn lineart af te komen, normaal maak ik alleen lijnschetsen en blijf ik daar haken, dus bij deze ben ik juist gewoon begonnen met kleuren zonder eerst te schetsen. Er is juist geen vooropgezet lijnwerk aan te pas gekomen. Of is dat niet wat je bedoelt?
Ik vind het super mooi wat jij binnen 5 min aan gedetailleerd werk zo even op papier kan zetten. Erg sprekend!
Fnanne: mooi mysterieus. Je ziet wel de kou eraan af.
mar_fay: Je bent lekker bezig geweest zo te zien, leuk hoor, al die verschillende schetsen en probeersels. Je weet alle bewegingen goed neer te zetten en ik vind stuk voor stuk je schetsen prachtig :)

Ik ben vanochtend in de trein aan een schetsje begonnen, wat niet helemaal zo uitgepakt is als ik wilde. De pose is nogal raar uiteindelijk :P
Aangezien ik nog tijd en zin had nog maar een poging tot inkleuren gedaan. Had alleen weer geen zin een voorbeeld erbij te pakken dus op goed gevoel maar wat uitgeprobeerd.
Al met al vind ik hem uiteindelijk niet onaardig, ook al is het niet helemaal wat ik voor ogen had :P
Het contrast is ietsje sterker in het origineel.

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 17:34

Hij danst er lekker op los Renskefrea :)
Pluizebolplum: weer zo'n mooi sfeervol werkje. Prachtig! En een passende titel :)
Mar_Fay; lekkere vlotte werken! En die witte ecoline is volgens mij wel erg leuk om mee te werken. (Ik mis Nienke trouwens?)

En dit topic is inderdaad erg leuk! En ook wel een stimulans moet ik bekennen hoor.. :j
Hmm... De upload werkt niet, zal mijn nummer 29 straks even uploaden...

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 18:23

Afbeelding
29/365 :)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:25

Wauw fnanne! Hij is echt super vet!

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:27

Gaaf!

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:28

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14787
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:50

Top hoe jullie het bij kunnen houden om elke dag niet alleen te tekenen, maar ook te posten! Dat vind ik ook best een 'dingetje' dat genoemd mag worden :j daar heb ik het geduld niet voor, om er echt elke dag voor te gaan zitten om het ook te uploaden en te posten.

Hier weer even een inhaalslag met posten! De wat leukere zijn zichtbaar, de tekeningen in links zijn wat minder. :')

23
Afbeelding

24
Afbeelding
Het frutseltje op de rug moet een mini shet voorstellen :+

25
http://migaria.com/images/2015art/025.png
Jullie hadden het over zebra's, spontaan wou ik er een tekenen (en ik ben zo te zien ook niet de enige!! :D)

26
http://migaria.com/images/2015art/026.png
Had nogal een baaldag en dit vond ik even genoeg, want zodra dit paard af was mocht ik van mijzelf terug mijn bed in :+ Gebaseerd op een paard dat ik deze week mee heb zien lopen in een manege les.

27
http://migaria.com/images/2015art/027.png
Baaldag 2, ik had nergens meer zin in, en ook niet om deze tekening af te maken. Hij is overgetrokken van een foto, en ik wou hem zwart wit inkleuren maar mijn bed riep :o volgende keer beter.

Weten jullie wat nou stom is? ik mis er eentje! ik weet toch 98% zeker dat ik elke dag iets gemaakt heb, maar of ik kan hem niet meer vinden, of mijn geheugen is gewoon écht een zeef. Het is vandaag de 29e, maar ik heb maar 27 tekeningen (die van vandaag moet ik nog maken). Ik snap er niks van waar die nu gebleven is :')

KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:13

Eventjes uit mijn hoofd op iedereen reageren.
Word steeds makkelijker om de namen te onthouden.

Marfay, jou stijl vind ik echt gaaf met dat afdruipende zeg maar bij de zebra.

Renske, hij is leuk. Mooie houding, knap dat je die zo kan tekenen.

Fnanne, ook weer heel mooi. Zo donker en dan springt het paard er toch uit.
Wat voor papier gebruik jij eigenlijk? Want ik neem aan dat je niet elke dag een linnen doek gebruikt?
En zoals de rest al zei, dit topic is super en erg motiverend. Anders zou ik denk 1 x in de 2 maanden schilderen.

Yvanna, ik vind dat je echt heel goed ziet dat je veel vooruit gaat met het regelmatig tekenen/schilderen. Je eerste tekeningen waren ook al mooi, maar naar mijn idee worden ze steeds mooier.

Telpeva, je zebra is heel leuk. En die laatste van baaldag 2 vind ik eigenlijk een heel mooi begin. Ga je hem nog wel eens afmaken?
En raar dat je zomaar een tekening kwijt bent. Hopelijk vind je hem nog.

Pluizebolpum vergeten. Voor een vlugge schets vind ik hem erg goed gelukt.
Leuk wit op zwart.

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:49

Ik vind juist het dagelijkse posten van je tekening een erg toegevoegde waarde hebben. :)
Het is ontzettend leuk om te zien hoe creatief anderen bezig zijn en het motiveert ook enorm.
Zoals vandaag, ben echt te moe, en zat te denken ik heb geen zin te tekenen. Maar dan bedenk ik ja maar ik wil wel een tekening posten, en dan ga ik toch maar aan de slag.
Ook al is het dan een snel simpel krabbeltje, dan ben je toch weer even creatief. En als je eenmaal bezig bent heb ik altijd de neiging om dan door te gaan ook, dus dat is dan weer positief.
Maar vandaag stop ik maar even echt na het krabbeltje :P

Hier een reflectie hoe ik mij vandaag beetje voel :z
potloodschets overgetrokken met fineliner, op A5.
Afbeelding

KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:56

Ah ik vind hem schattig Renske.
Als je hem nou had laten gapen verbeelde hij hoe ik me voel :O

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:58

Ja dat had ook gekund, maar dat is wel weer een stuk lastiger op papier te krijgen :P

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:15

:o k loop alweer achter met plaatsen. tekeningen zijn er wel maar k ben met deze drukte niet zo dol op scannen enzo haha. k zal morgen weer een rondje comments doen :) heb al veel moois voorbij zien komen weer.

25/365 cavepaint 2
Olieverf 30 x 40 cm. ik ga deze nog een slag groter maken en dan meer structuursuggestie erin proberen te verwerken.
Afbeelding


26/365
Red. Inkt en aquarel aceo
Afbeelding

Nja en nu maar de lijst weer bijwerken per twee foto's per post hihi :') .