[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:40

Afbeelding
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:10

Pluizebolpum, mooi plaatje, weer in die mooie stijl. Ik vind trouwens zijn achterbeen prima gelukt. De voorbenen vallen totaal niet op dat het ruzie is, want de aandacht gaat er toch niet naar uit, en de globale vorm zit er toch daar ook goed in :j Ik vind hem prachtig. Doe je de sterrenstipjes nu ook zelf neerzetten?
Fnanne, mooie kleuren, mooi zo met die schaduw. Leuk perspectief ook, en de blik is weer super.
Cavallo_uomo, ik vind hem nog wel wat onaf lijken doordat de manen en staart soort van scherp zijn en de rest heel wazig. Wel leuke houding.
Jetske, Leuke schets, mooi oogje, en goed neergezet in lastig perspectief.
Yvanna, leuk, jammer dat de tweede maar half af is, hij wordt erg mooi.

Op tip van mijn carpoolbuddy eens een ridderpaardje gemaakt. Ik was van plan mijn schleich ridder na te maken, maar uiteindelijk heb ik daar amper naar gekeken, en gewoon lekker gaan kliederen.
De schets was opgezet met rood pastelkrijt, vandaar dat alles roze is geworden :')
Combi van pastelkrijt en coloursoft potloden op A4 blauw papier.

Afbeelding

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:18

FnanneHihi, ja, je ziet hem ook echt zo kijken ja, mooi gevangen zo, die blik. En sowieso gewoon weer een mooie plaat.
cavallo_uomo Och, wat een droppie, dat oogje ook zo. Mooi gelukt!
Jetske Het hoofd oogt iets vreemd, maar verder heel nette schets. Iets van een Tennessee Walker, zo kijkend naar de benen?
yvanna Mooie koppies. Vooral de laatste is qua kleur heel mooi gelukt, en wat een prachtig oog!
RenskeFrea Roze...was 't vast het paard van Jeanne d'Arc. 't Is een schimmel, dus dat klopt alvast. Maar zonder gekheid, gaaf ridderpaard, mooi ook die uitrusting zo, die wil je niet tegenkomen als vijand.
O ja, zat me al heftig af te vragen wat je bedoelde met die sterretjes maar ik zie ze nu ook, ja. Nee dus, die zet ik er niet zelf bij, ik denk dat 't stofjes, vuiligheidjes en vlekjes zijn. Maar 't staat wel leuk. :D

Vandaag was vzpaard jarig, ze is 24 geworden *\o/* . Dus lekker stevige poets,- en fröbelbeurt, verplichte fotosessie ( https://lh3.googleusercontent.com/-091f ... 370489.JPG ) appel en wortel traktaties en daarna lekker met z'n allen buitenspelen.
En dus als inspiratie voor vandaag. Naar een referentieplaatje ooit met een kerstmuts. Verrassend hoe zuur een paard ineens kan kijken als je ze een muts opzet. :D
A4, krijtpotlood, kleurpotlood en Gimp.

It's My Party
Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:51

Leuk gedaan RenskeFrea!
super mooi gedaan pluizebolpum

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 23:48

Gefeliciteerd pluizebolplum! 24 is een mooie leeftijd :j haar blik spreektspreekt boekdelen :=
Renskefrea: tof idee :j ridderpaarden :) (doet me gelijk denken aan een playmobile paard van vroegah :+ met zo'n gewaad wat ook van plastic was en niet mee bewoog met de hals van het paard...)
Yvanna: beiden leuk.
Tweede heeft een prachtig oog.

Afbeelding
132/365
Witte helpen op papier.

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:31

Gaaf! bij mij als ik mn gelpen gebruik is t in t begin wit en daarna verdwijnt t en is t inplaats van fel wit minder.. heb jij dat ook?

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:27

Ik reageer later, beetje haast nu. Het glimmende was inderdaad het natte, Renskefrea :j

61 en 61 (hèhè, de getallen beginnen ergens op te lijken :D )

Aquarel op passepartout papier geprobeerd:

Afbeelding

En gewoon even zwart-wit:

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:27

:+: die eerste is mooi mar-fay :j
Yvanna: ja, soms wel. Dan even schudden :)

Afbeelding
133/365
Acryl vingerverven op papier.

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:21

Pluizebolpum: Leuk porbeersel! Ziet er uit als leuk materiaal, kan je vast veel mee :j
Mooie sfeer heb je neergezet bij de tweede. Interessante tekening om naar te kijken, heel rustgevend.
En je tekening van de jarige is echt een geweldig plaatje. Je hebt die blik echt super afgebeeld.

Ik weet het niet precies wat voor ras het paard op mijn referentieplaatje van mijn laatste schets was trouwens :P Het (voor het paard) linker achterbeen, viel compleet weg achter het (voor het paard) rechtervoorbeen op het voorbeeldje, dus ik heb die er op mijn tekening een beetje bij geïmproviseerd omdat het er anders gek uitzag, zelf weet ik nu ook niet echt in welke gang ie nou zit :P
Zijn hoofd heb ik een beetje bijgewerkt ondertussen

RenskeFrea: Mooie, losse schets weer. Herkenbaar ook :)
Je haflinger/shetje is ook leuk, lekkere kleuren. En je ridderpaardje is ook heerlijk kleurig, heel leuk :D

Annika: leuke striptekeningetjes!

Mar_fay: prachtige aquarelletjes weer. Heerlijk kleurgebruik en de zwart witte is ook mooi.
Heb je twee 61's trouwens :P ?

Fnanne: Mooi blik heb je vastgelegd. Heel pakkend en mooie kleuren.
De witte op het zwarte is ook mooi.

Cavallo_uomo: Lief veulentje, krijgt ie nog wat meer details in het lijfje?

Yvanna: Mooie schets die eerste, tweede vind ik heel erg mooi begin qua detail en inkleuring. Ben benieuwd hoe het eindresultaat daarvan eruit zal zien :)




#39, kleurpotlood
Afbeelding

#40, pastelpotlood
Afbeelding

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:24

Fnanne Zoals gewoonlijk weer gaaf. Lekker vlot neergezet ook en heerlijk die haren onder de kin.
Die van vandaag is weer even heel anders, een stuk grover dan anders, maar toch ook wel weer mooi.
mar_fay Mmm...ik krijg het idee dat het commentaar bij jou even saai wordt als dat bij Fnanne. Je hebt ook zo'n heerlijk mooie stijl. Weer hele fijne platen om naar te kijken.
Jetske Lol, volgens mij wil ik gewoon te graag gangenpaarden zien hoor. :')
Mooie koppies heb je neergezet. Ik vind vooral die met pastelpotlood erg mooi, maar dat kan ook persoonlijk zijn. Doet me denken aan een paardje waar ik een tijd op gelest heb, ook zo'n lief oog had ze.

Vandaag weinig inspiratie. Waarschijnlijk door alle feestvreugde en wat slaapgebrek. Om half elf 's avonds cake bakken is voor mij niet helemaal een goed plan. Gelukkig voor de buren had ik door de stapel afwas besloten maar even te wachten met gras maaien. :') En nee, zo heftig vier ik paardlief haar verjaardag ook weer niet, dit was voor een andere gelegenheid.
Anyway, dan maar even simpel met een referentieplaatje weer wat klooien met ecoline. En Gimp. Geel is leuk maar soms wel erg geel.

Ieniemienie's pappa
Afbeelding
(niet echt, maar theoretisch gezien zou het kunnen, het ras klopt en ze loopt net zo mooi)

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:59

63 en 64, ik heb inderdaad geen 2x61 Jetske :P

Pluizebolpum, deze vind ik echt leuk! Heerlijk actief :) En je partymuts... <3 En bedankt voor je lieve commentaar de afgelopen tijd!
Jetske, leuke tekeningen :) Off topic: je studeert Germanistiek, studeer je heel toevallig aan het Radboud en heb je nu je buitenland verblijf? Dan zit ik één jaar onder jou :D
Fnanne, wat een schatjes! Erg leuk, anders dan normaal. Je gelpen is ook heel gaaf.
Renskefrea, wat heb jij toch leuke ideeën! Erg leuk uitgewerkt weer :j
Yvanna, leuk om te zien dat je echt vooruit gaat. Mooi oog!



Afbeelding

Afbeelding

cavallo_uomo
Berichten: 650
Geregistreerd: 19-11-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:47

Details... Tja, ben K niet zo goed in maar probeer er steeds meer aan toe te voegen :oo

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:51

Pluizebolpum, leuk idee zo met die verjaardagsmuts, en haar blik heb je leuk te pakken :D
Ze is meer tevreden met bloemetjes, dat zie je wel aan de foto :j
Die van vandaag is weer heel anders dan je normale stijl, maar ik vind hem heel tof. Perfect de houding neergezet :)
Fnanne, is die witte pen serieus een helpen? :P Mooi neergezet, ik vind zijn puntlipje erg leuk ook.
Enne, zo'n playmobil paard heb ik hier nog wel ergens, maar wel een nieuwere versie denk ik, want daar zit geen hals aan iig, wel een lijfdoek en een hoofdkap :P
Die van vandaag vind ik wat minder. De kleuren zijn wel erg tof, maar ik vind de paardjes wat minder spreken :)
mar_fay, je schimmel vind ik erg mooi, zo met dat bruin om wit te accentueren. Die in de wind vind ik ook erg gaaf.
Die van vandaag vind ik ook allebei heel mooi, al ben ik zelf niet zo'n enorme fan van dat druipen :)
Jetske, leuk hoor. Ik vind je kleurpotloodtekening echt super. En pastel gaat je ook steeds beter af, maar misschien mag die nog iets meer contrast. Zijn oog en neusje vind ik wel tof :)

Ik was bijna weer vergeten een paard te tekenen vandaag, zit met mijn hoofd denk ik al in de vakantie, die ik nu eindelijk heb :P
Dus daar hoort dan zo'n krabbeltje bij natuurlijk :j

Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:15

Snel eventjes voor vertrek. Ik vertrek zo naar Budapest voor een lang weekend, ik weet niet zeker hoe ik daar qua internet zit, maar ik probeer in ieder geval het tekenwerk netjes bij te houden. :)

#41
Afbeelding

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:47

Renskefrea, die van jou is weer fantastisch, heerlijk! _O-
Jetske, fijne schets! Het is wel een beetje alsof zijn benen aan elkaar zitten geplakt, daar kun je misschien wat meer met schaduw spelen. Veel plezier in Budapest!

Iets met duikende paarden en zo, kwam vandaag ineens op mijn pad. Ik had het al eerder gelezen, maar nu moest ik er even iets mee.
65

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:18

yvanna: Als jij volgens mij beter investeert in je materiaal komt je werk beter tot zn recht. Knap hoe je d e vlecht hebt gemaakt.
RenskeFrea: vrolijk en kleurrijk werk :
Pluizebolpum: van harte gefeliciteerd! Jouw paarden hebben altijd zo'n leuk karakter.
Fnanne: Zelfs met een witte ben je ongelofelijk goed
mar_fay: wauw de eerste is echt inlijsten waard!!
Fnanne: de twee schimmels vind ik wat minder dan ik normaal van je heb gezien.
Jetske: leuk om te zien dat jij complete tekeningen aflevert
Pluizebolpum: leuk plaatje
mar_fay: je stippel is erg leuk :) Ik vind je steeds beter worden. Gaaf om te zien.
RenskeFrea: haha grappig
Jetske: Knap dat je zo'n moeilijke houding mooi realistisch krijgt.
mar_fay: Creatief :)

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:07

mar_fay Niks te danken hoor, je maakt ook gewoon heel mooie dingen. Deze twee ook weer, en dan helemaal die met blauw, dat oog, heel mooi.
En die van vandaag is ook echt heel gaaf. Ja, ken die vintage plaatjes. Lijkt me zo doodeng. Alleen al om te zien.
RenskeFrea Ook weer zo'n heerlijk leuk plaatje. Recreatiepaard :D . Bij ons willen ze als het lekker weer is nog weleens zo plat als een pannenkoek liggen en soms staan er dan mensen ietwat verschrikt bij het hek of ze dood zijn. Dan zeg ik altijd maar dat het recreatiepaarden zijn die hun beroep erg serieus nemen. :+ Heb er ook heel wat foto's van en weleens zo gesjopt dat ze met een parasol en een margarita erbij leken te liggen. :D
Jetske Veel plezier in Budapest! Leuke schets zo, lekker vlot en al lijken de beentjes wat aan elkaar geplakt verder toch erg goed gelukte houding.

Vandaag iets te druk met verjaardagsgerelateerde activiteiten (probeer maar eens een taart te scoren als alle winkels dicht zijn) om rustig aan iets moois te werken dus maar even een heel vlugge krabbel op cadeaupapier met fineliner. De achterhand is iets niet helemaal goed gegaan, lijkt wel alsof er wat uit moet maar nog niet wil. :')
Heb wat heel erg leuke cadeautjes van mams gehad dus de kans is erg groot dat er binnenkort een iets groter project wordt opgestart. Maar nu nog niet, nog even genieten van een doos vol maagdelijke tubes acrylverf. :z

Vlug Paard
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 22:41

Even druk vandaag, voor mijn doen echt op erg laat tijdstip paardlief getekend.

'Oh hallo...'

Afbeelding
Pen op papier, 134/365

Pluizebolplum: gefeliciteerd! *\o/*

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:13

Jetske, veel plezier!
Ik vind je tekeningetje erg leuk, lekker wilde manen. Alleen de beentjes zijn idd iets te dicht bij elkaar. Misschien kun je dit meer voorkomen door ze net een andere houding te geven allebei.
Mar_fay, prachtig schilderijtje, kan ook zo uit een prentenboek komen :)
Pluizebolpum, gefeliciteerd!!
Grappig idee om dan maar op kadopapier te gaan krabbelen :P Ik vind hem erg mooi geworden, en die streepjes geven wel weer een gaaf effect ook.
Fanne, ik vind deze weer erg leuk en sprekend. Mooi de schaduwen enzo, en zijn blik is ook erg goed.

Ik was de hele avond bezig mijn koffer te pakken inclusief al mijn tekenspullen dus.
Toen bedacht ik rond middernacht dat ik ook nog een paardje moest maken, dus maar ergens een potlood en een schetsblokje vandaan getoverd en weer een krabbeltje gemaakt vanuit bed. Officieel heb ik die dus niet meer gister gemaakt, maar wel voor ik ging slapen dus ik vind dat dat telt :P

Dit ga ik dus ook doen op vakantie :P
Afbeelding

Ik vertrek trouwens morgen voor een week naar Griekenland, en heb zelf geen apparaat mee waar ik mee op internet kan. Wie weet kan ik tussendoor hier en daar eens iets lenen, anders houden jullie alle tekeningen tegoed, want die ga ik natuurlijk wel braaf proberen te maken elke dag :j

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:08

Fnanne Ook gewoon zo'n 'simpele' pentekening ziet er zo mooi uit. Zelfs als 't een latertje is. Gaaf, die vlechtjes zo ook.
RenskeFrea Hihi, yogapaard. Heel leuk bedacht én uitgevoerd zo. Hij kijkt er ook zo blij bij. En alvast veel plezier op vakantie!

Maar weer even een plaatje naar een foto van vzpaardje. Tijdens mijn wekelijke opruimwoede heb ik per ongeluk alles weer verstopt en was vervolgens te lui om het op te zoeken. Kon nog wel wat papier (zwart A4) en wat kleurpotloden vinden. Die heb ik dus gebruikt. En Gimp. Omdat het plaatje op zich wel heel leuk was geworden maar door het scannen wat dof werd.

Portret
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:39

:wave: naar Pluizebolpum. Die vind ik echt heel mooi. Het lijkt net zo'n oude bewerkte foto :)
Heel sprekend en prachtige schaduwen. Je halster is ook zo gaaf gelukt, met de schaduw eronder.
Dat ken ik, spullen opbergen en niet meer vinden. Ik heb trouwens met mijn vakantieschoonmaak gister mijn verf weer teruggevonden om een erg vreemde plek :P

Dit ga ik denk ik ook doen op vakantie :P
De scanner hier bij mijn moeder is niet heel erg mooi, maar je krijgt vast wel een indruk. Iets met pastelpotloden snel gekrabbeld op printerpapier (geen zin om alles weer uit mijn tas/koffer te vissen (al vond ik mijn potloden bovenop, dus die toch maar wel even snel gepakt).

Afbeelding

Misschien tot tussendoor, anders tot over een week :wave:

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:11

Renskefrea, je yogapaard is leuk! En zwemmen moet in Griekenland wel lukken. Tot over een weekje :wave:
Pluizebolpum, mooi dat contrast van zwart/lichte kleuren :j Je trekpaard vind ik leuk, ook zo op cadeaupapier!
Fnanne, je schaduw vind ik wat minder, maar je paard is mooi!

Even snel 66:

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 12:13

Mar_Fay: je laatste is wat licht maar hij ziet er fijn uit :j
Fijne vakantie en hopelijk net zo fijn dobberen als je paardje renskefrea! :D
Pluizebolplum: hij is mooi :j dat halster is dan weer zo'n detail waar ik op kan kicken :D
Yoga staat ook op de planning in de vakantie Renskefrea? Veel plezier!

Drukke dagen achter de rug, dus gisteren een snelle schets;
Afbeelding
135/365

Vandaag weer vingerverven:
Afbeelding
136/365

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:41

RenskeFrea Voor een snelle schets echt wel gaaf gelukt. Doet me erg denken aan die foto's van, ik dacht, Tim Flach. Ook van die zwemmende paarden.
Fijne vakantie nog! :wave:
mar_fay Knap werkje voor een vluggertje. Leuke plaat ook zo, kan er altijd eindeloos van genieten als paarden zo lekker aan het ravotten zijn.
Fnanne Weer mooi werk, vooral die vingerverf. Heel mooi kleurgebruik zo en hoe krijg je het voor elkaar...Heb het ook geprobeerd maar ben maar gestopt toen er meer verf op mij zat dan op het papier. :')

Mijn spulletjes weer compleet (opruimwoede deel II) en lekker gekliederd. Referentieplaatje, A4 aquarelpapier, napjesverf, acrylverf en Gimp om de scan netjes bij te snijden. Iets teveel blauw hier en daar, maar wel meer dan tevreden met het resultaat.

Spetter
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:33

Ontzettend gaaf hierboven!

Even twee gemaakt.

52-19
Afbeelding

52-20
Afbeelding