portretfoto als tattoo! maar welke ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:26

silvericathy schreef:
Het is maar een ideetje he, maar je zou natuurlijk ook op je schouder een klein hoefijzertje kunnen laten tatoeëren met de naam van je paard erin verwerkt. en je kunt vast ook nog een eigen draai eraan geven, bijvoorbeeld iets dat voor kracht en overwinning staat ( de periode waar Tsarina je doorheen geholpen heeft)
Zo'n paarden hoofd raad ik je af, heb al veel mensen gezien die een tattoo van hun huisdier of paard of kind etc hebben maar slechts enkele daarvan zijn echt goed gelukt.. al veel mensen meegemaakt die als ze het mochten over doen nooit hiervoor zouden kiezen.


iets zoals dat was 1 van mijn eerste ideeen net zoals een hoefijzer op de zijkant van mijn pols met daarbij een zinnetje dat van "Tsarina' komt zoals "stay strong" of iets dergelijks... zoals ik al eerder zei is mijn moeder met het idee van een foto afgekomen wat ik persoonlijk ook wel grappig vind aangezien ze er lange tijd zo tegenopzag dat ik 1 wou

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:28

Veel shops werken volgens de richtlijnen van de GGD en zullen niet met inkt tatoeëren. Daarop staan hoge boetes, of zelfs het sluiten van je shop. Daarnaast wil je het gedoe niet als het mis gaat, want ook al laat je iemand tekenen dat ie zelf verantwoordelijk is, jouw naam gaat wel rond als de artiest die die tatoeage heeft gezet.
En eigenlijk ben ik het wel met Diaz eens dat een goede tatoeëerder ook geen minderjarigen 'onder handen' zal nemen.

Maar wat ik zelf belangrijk vond en vind bij het zetten van mijn tatoeages: dat ze op een plek zitten waar ze makkelijk te bedekken zijn. Ik zou dus nooit voor een pols of onderarm kiezen. En dat is maar goed ook, in mijn laatste baan was ik dan nooit aangenomen.
En aangezien TO nog maar 16 is, weet ze nog lang niet wat voor werk ze zal krijgen. ;)
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 22-07-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:28

Ik moet zeggen dat ik het idee van een profielfoto sowieso niet helemaal geweldig vind. Zeker als het een tattoo moet worden met veel details zul je al een aardige maat moeten nemen denk ik... Waar wil je hem eigenlijk laten zetten?

Lisse
Berichten: 1264
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Mol België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:31

als je nu toch echt absoluut een tattoo wilt kan je nog altijd haar naam ergens in het klein laten zetten
en even een tip: je kan je tattoo beter ergens laten zetten waar je kleren overkomen en niet op plaatsen die je gebruikt want dan gaat je tattoo "af" bv handen

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:31

Dreamybol schreef:
Veel shops werken volgens de richtlijnen van de GGD en zullen niet met inkt tatoeëren. Daarop staan hoge boetes, of zelfs het sluiten van je shop. Daarnaast wil je het gedoe niet als het mis gaat, want ook al laat je iemand tekenen dat ie zelf verantwoordelijk is, jouw naam gaat wel rond als de artiest die die tatoeage heeft gezet.
En eigenlijk ben ik het wel met Diaz eens dat een goede tatoeëerder ook geen minderjarigen 'onder handen' zal nemen.

Maar wat ik zelf belangrijk vond en vind bij het zetten van mijn tatoeages: dat ze op een plek zitten waar ze makkelijk te bedekken zijn. Ik zou dus nooit voor een pols of onderarm kiezen. En dat is maar goed ook, in mijn laatste baan was ik dan nooit aangenomen.
En aangezien TO nog maar 16 is, weet ze nog lang niet wat voor werk ze zal krijgen. ;)


zoals al eerder vermeld is het helemaal niet illegaal om te tattoeeren onder 18.. enkel onder 16 word dit een probleem.. Misschien staat Belgie hier gewoon verder mee ?
ik ken genoeg mensen met tattoo's op hun pols of onderarm die een goede job hebben denk dat het heel veel van de tattoo afhangt.. ook kan je dit goed verbergen met een polsbandje of iets dergelijks

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:32

Maar je moeder is nu met het idee van de foto gekomen...maar sta je daar dan zelf 100 % achter? want wat je nu wel grappig vind, vind je misschien over een paar jaar niet meer zo grappig..
Dan zou ik eerder voor je eigen keuze gaan, die je als eerste in je hoofd had..
Bespreek eens met je moeder, wat ze zou vinden van een hoefijzertje..
Wat ook leuk is, is om zelf iets te bedenken en hiervan een tekening te maken.

Dit heb ik gedaan met mijn eerste tattoo, en ik ben nu iets aan het bedenken voor mijn tweede tattoo die staat voor mijn oma..

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:35

TsarinaZ schreef:
zoals al eerder vermeld is het helemaal niet illegaal om te tattoeeren onder 18.. enkel onder 16 word dit een probleem.. Misschien staat Belgie hier gewoon verder mee ?
ik ken genoeg mensen met tattoo's op hun pols of onderarm die een goede job hebben denk dat het heel veel van de tattoo afhangt.. ook kan je dit goed verbergen met een polsbandje of iets dergelijks


Wat jij wil zal niet op je pols passen :n en zal zeker niet te bedekken zijn met een polsbandje..

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:36

silvericathy schreef:
Maar je moeder is nu met het idee van de foto gekomen...maar sta je daar dan zelf 100 % achter? want wat je nu wel grappig vind, vind je misschien over een paar jaar niet meer zo grappig..
Dan zou ik eerder voor je eigen keuze gaan, die je als eerste in je hoofd had..
Bespreek eens met je moeder, wat ze zou vinden van een hoefijzertje..
Wat ook leuk is, is om zelf iets te bedenken en hiervan een tekening te maken.

Dit heb ik gedaan met mijn eerste tattoo, en ik ben nu iets aan het bedenken voor mijn tweede tattoo die staat voor mijn oma..


ik had zelf gewoon nooit gedacht dat ik het zou mogen om echt een paard of foto te laten zetten.. daarom dat ik dit grappig vind maar ik sta er wel helemaal achter ja.. natuurlijk denk ik er ook wel aan "wat als ie niet mooi is" maar ach we weten een zeer goede artist zitten en ik ben niet dat soort persoon die heel mijn leven wilt zitten denken "wat als" ik neem graag risico's

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:37

Euh, ik plaatste hier zelf de link waarin stond dat er idd al vanaf 12 getatoeëered mag worden in NL, dus ik snap niet helemaal waar je toon vandaan komt.
Maar ik heb op mijn 16e/17e genoeg dingen gedaan waarvan ik toen vond dat het allemaal hartstikke goed was en ik zelf echt vond dat ik de wijsheid in pacht had.
Inmiddels ben ik 33 en weet ik dat ik de wijsheid toen niet had en nog steeds niet heb en heb ik best spijt van dingen die toen zijn gebeurd. Volgens mij zeg ik ook nergens dat jij je tatoeage niet moet nemen. Ik wijs je alleen op de risico's van een slecht lijkend portret, dus zorg voor een goede artiest en dat je goed moet nadenken over de plek.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:38

Loesje88 schreef:
TsarinaZ schreef:
zoals al eerder vermeld is het helemaal niet illegaal om te tattoeeren onder 18.. enkel onder 16 word dit een probleem.. Misschien staat Belgie hier gewoon verder mee ?
ik ken genoeg mensen met tattoo's op hun pols of onderarm die een goede job hebben denk dat het heel veel van de tattoo afhangt.. ook kan je dit goed verbergen met een polsbandje of iets dergelijks


Wat jij wil zal niet op je pols passen :n en zal zeker niet te bedekken zijn met een polsbandje..


oh nee we hebben het niet over die foto's we hadden het even over mijn eerste idee van een hoefijzertje met haar naam is en dan een klein tekstje van "haar" zoals 'stay strong' of iets als dat... als het een foto zou worden komt die op mijn rechterzijkant naast mijn borst zeg maar

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:38

Oei, TS. Ik weet niet veel van tattoo's, maar ik weet wel veel van tekenen en schilderen en deze foto's zijn eigenlijk niet geschikt voor een tattoo :). Ze zijn niet scherp, er zit geen mooi contrast in en de houding is eigenlijk op geen enkele foto echt mooi. Daarnaast zijn de ogen, die imo het belangrijkste zijn, niet mooi duidelijk te zien waardoor je altijd de interpretatie van de tattoo artist terug ziet in je tattoo.

Dit gebeurt in een tekening/schilderij ook, maar als dat niet naar je wens is, dan schilder je het over. Is met een tattoo wat lastig. Dus eerlijk, ik zou geen van deze foto's kiezen. Sowieso geen portret omdat dit snel vervormt op het lichaam.

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:41

Zorg dan iig ervoor dat je niet alleen een goede artiest opzoekt, maar specifiek een die echt goed portretten kan zetten. De ene stijl is de andere niet - een artiest die bijvoorbeeld superstrakke lijnen en tribals zet, kan best heel slecht zijn in realistische portretten. Zorg dat je voorbeelden van zijn/haar portretwerk te zien krijgt!

Heb je al enig idee hoe groot je de afbeelding wil, en waar?

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:41

Dreamybol schreef:
Euh, ik plaatste hier zelf de link waarin stond dat er idd al vanaf 12 getatoeëered mag worden in NL, dus ik snap niet helemaal waar je toon vandaan komt.
Maar ik heb op mijn 16e/17e genoeg dingen gedaan waarvan ik toen vond dat het allemaal hartstikke goed was en ik zelf echt vond dat ik de wijsheid in pacht had.
Inmiddels ben ik 33 en weet ik dat ik de wijsheid toen niet had en nog steeds niet heb en heb ik best spijt van dingen die toen zijn gebeurd. Volgens mij zeg ik ook nergens dat jij je tatoeage niet moet nemen. Ik wijs je alleen op de risico's van een slecht lijkend portret, dus zorg voor een goede artiest en dat je goed moet nadenken over de plek.


he ho dit was helemaal niet opvliegerig bedoeld hoor ik zei gewoon mijn mening.. had niet gezien dat het een site van nl was.. excuseer hoor.. :o ik snap dat julie hier bedenkingen bij hebben maar ik ben niet zo iemand die maar een tattoo wilt er zit echt iets achter bij mij en dat besluit staat echt vast.. mogelijk bedenk k me nog over een portetfoto maar er zal toch iets komen waardoor ik haar bij mij heb..

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:42

Traiectum schreef:
Zorg dan iig ervoor dat je niet alleen een goede artiest opzoekt, maar specifiek een die echt goed portretten kan zetten. De ene stijl is de andere niet - een artiest die bijvoorbeeld superstrakke lijnen en tribals zet, kan best heel slecht zijn in realistische portretten. Zorg dat je voorbeelden van zijn/haar portretwerk te zien krijgt!

Heb je al enig idee hoe groot je de afbeelding wil, en waar?


ze zou op mijn rechter zijkant komen ter hoogte van mijn borst en zou toch zeker niet grooter worden dan 15 cm hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:47

Ik zou er nog eens heel goed over na denken.
Iemand die ik ken heeft op haar 17de de naam van haar vriend op haar schouder laten zetten, nu is het uit en heeft ze hardstikke veel spijt, haar ouders weten het ook niet.
Maar veranderen kan het nou eenmaal niet meer, het staat voor altijd op je lichaam.
De foto's lijken mij ook niet echt geschikt, en je moet wel iemand hebben die heel goed is anders loop jij je hele leven met een mislukt paard op je lichaam.

Ik zou zeggen, wacht er mee, je bent pas 16.
Waarom niet een paar jaar wachten ?
Je zou ook alleen haar naam laten zeten.

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:48

Ach, ieder kind heeft tijdens zn pubertijd wel eens flink in de put gezeten. Ik dacht ook dat ik een zware jeugd had, tot er daarna nog meer ellende op mn dak kwam en dat maar een peulenschil bleek vergeleken met de rest.

Straks komen er jongens op je pad, ga je studeren en moet je paard weg. straks val je eens goed hard of verwaterd je lie dfe voor paarden. Dan zit je ermee :D Als puber ben je veel te impulsief, kans is heel groot dat je daarom spijt gaat krijgen.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:49

Om een goed portret te tekenen waarin ze details kwijt kunnen die jouw paard jouw paard maken zal je minimaal op 100cm2 (10x10) gaan zitten, en hoe groter hoe beter. Persoonlijk zou ik nu nog voor iets kleiners gaan, subtieler. Een groot portret is leuk, maar als ik hoor dat je het idee 'wel grappig' vindt ben ik bang dat het misschien wat te vlot verzonnen is. Wel grappige ideeën van mijn moeder gaan over de kleur van een slaapkamer muur of een apart shirt, niet iets wat ik permanent op mijn lichaam zou willen hebben :) . Waarom niet nu de kleine tattoo laten zetten die je zelf al in gedachten had en misschien over een jaar of wat eens gaan denken aan de grote tattoo?

Hou er rekening mee dat de plek die jij kiest ongeveer de aller pijnlijkste plek is die je bedenken kunt, en bedenk of je het hebben kan dat je daar meerdere uren best veel pijn gaat moeten verdragen.

Persoonlijke ervaring: toen ik 16 was wilde ik ook graag een tattoo. Ik praatte er ook al jaren over, wist precies wat ik hebben wilde en waar. Ik ben nu blij dat mijn ouders geen toestemming hebben gegeven, want ik ben 25 en k ben blij dat ik m niet heb, ondanks dat ik het symbooltje nog steeds heel mooi vind.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 22-07-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:53

[***] schreef:
Ik zou er nog eens heel goed over na denken.
Iemand die ik ken heeft op haar 17de de naam van haar vriend op haar schouder laten zetten, nu is het uit en heeft ze hardstikke veel spijt, haar ouders weten het ook niet.
Maar veranderen kan het nou eenmaal niet meer, het staat voor altijd op je lichaam.
De foto's lijken mij ook niet echt geschikt, en je moet wel iemand hebben die heel goed is anders loop jij je hele leven met een mislukt paard op je lichaam.

Ik zou zeggen, wacht er mee, je bent pas 16.
Waarom niet een paar jaar wachten ?
Je zou ook alleen haar naam laten zeten.


nou een naam van een vriend waarmee het elke seconde uit kan zijn kun je toch nooit vergelijken met je allereerste paard die je uit een zware depressie geholpen heeft en je nooit zal kwetsen ?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:54

Namen van vriendjes zijn natuurlijk altijd een slecht idee, en daar hoef je geen eens 16 voor te zijn.

En het idee van iets van je paard op je huid meenemen omdat zij je door een moeilijke periode heeft gesleept vind ik best heel mooi. Maar verdiep je echt in artiesten en hun portfolio's, want dat is echt heel belangrijk voor iets dat de rest van je leven op je lijf staat! Iedere tatoeëerder kan wel een plaatje zetten, maar lang niet iedere artiest kan een portret zetten. Bekijk op internet eens de verschillen tussen tatoeages, dan zie je ook verschil in goede en slechte technieken en in goede en slechte portretten.

Veel echt goede artiesten hebben een wachtlijst, maar ja, ik wacht liever een paar maanden (of nog langer) op een klein kunstwerk, dan dat ik een 'plaatje' laat zetten bij TattooWim op de hoek.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:55

Amaranth7 schreef:
Ach, ieder kind heeft tijdens zn pubertijd wel eens flink in de put gezeten. Ik dacht ook dat ik een zware jeugd had, tot er daarna nog meer ellende op mn dak kwam en dat maar een peulenschil bleek vergeleken met de rest.

Straks komen er jongens op je pad, ga je studeren en moet je paard weg. straks val je eens goed hard of verwaterd je lie dfe voor paarden. Dan zit je ermee :D Als puber ben je veel te impulsief, kans is heel groot dat je daarom spijt gaat krijgen.


je hebt geen idee waar ik doorgegaan ben geloof mij ;) jongens in mijn leve zullen er niet komen wat ook deels met mijn verleden te maken heeft en ook met het feit dat ik niet voor jongens val.. liefde voor paarden verwateren ? geloof jij dat die liefde kan verwateren als je er al heel je leven inzit ?

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:59

Dreamybol schreef:
Namen van vriendjes zijn natuurlijk altijd een slecht idee, en daar hoef je geen eens 16 voor te zijn.

En het idee van iets van je paard op je huid meenemen omdat zij je door een moeilijke periode heeft gesleept vind ik best heel mooi. Maar verdiep je echt in artiesten en hun portfolio's, want dat is echt heel belangrijk voor iets dat de rest van je leven op je lijf staat! Iedere tatoeëerder kan wel een plaatje zetten, maar lang niet iedere artiest kan een portret zetten. Bekijk op internet eens de verschillen tussen tatoeages, dan zie je ook verschil in goede en slechte technieken en in goede en slechte portretten.

Veel echt goede artiesten hebben een wachtlijst, maar ja, ik wacht liever een paar maanden (of nog langer) op een klein kunstwerk, dan dat ik een 'plaatje' laat zetten bij TattooWim op de hoek.


een zeer goede artiest hebben we al veel vrienden en famlie zijn daar geweest en allemaal heel mooi ook mijn tante langs mijn echte papa zijn kant heeft een portretfoto van haar paard die ook heel mooi is van die artiest.. ik heb enkel geen contact meer met mijn papa zijn kant :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:59

Zij had best lang met haar vriend maar hij ging vreemd, dat kwam heel onverwacht.
Zij was er ook zeker van dat het een goede beslissing zou zijn, maar dat bleek niet zo te zijn.
Ik ga ook niet een portret van mijn aller eerste hond op mijn lichaam zetten, ookal is ze super lief.
Ik snap het nut van een tattoo ook niet, maar dat terzijde.
Zie je je zelf al in een bejaardentehuis zitten met een verimpelde huid waar een paard op staat ?

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 21:01

[***] schreef:
Zij had best lang met haar vriend maar hij ging vreemd, dat kwam heel onverwacht.
Zij was er ook zeker van dat het een goede beslissing zou zijn, maar dat bleek niet zo te zijn.
Ik ga ook niet een portret van mijn aller eerste hond op mijn lichaam zetten, ookal is ze super lief.
Ik snap het nut van een tattoo ook niet, maar dat terzijde.
Zie je je zelf al in een bejaardentehuis zitten met een verimpelde huid waar een paard op staat ?


nee je snapt het niet het is niet zomaar omdat zijn mijn eerste paard is dit heb ik al meerdere keren uitgelegd in dit topic..
en eerlijk gezegd trek ik me niet veel aan van hoe het er later zal uitzien voor mij zal het nog steeds die betekenis meedragen ookal ziet het er dan minder mooi uit

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:01

TsarinaZ schreef:
Amaranth7 schreef:
Ach, ieder kind heeft tijdens zn pubertijd wel eens flink in de put gezeten. Ik dacht ook dat ik een zware jeugd had, tot er daarna nog meer ellende op mn dak kwam en dat maar een peulenschil bleek vergeleken met de rest.

Straks komen er jongens op je pad, ga je studeren en moet je paard weg. straks val je eens goed hard of verwaterd je lie dfe voor paarden. Dan zit je ermee :D Als puber ben je veel te impulsief, kans is heel groot dat je daarom spijt gaat krijgen.


je hebt geen idee waar ik doorgegaan ben geloof mij ;) jongens in mijn leve zullen er niet komen wat ook deels met mijn verleden te maken heeft en ook met het feit dat ik niet voor jongens val.. liefde voor paarden verwateren ? geloof jij dat die liefde kan verwateren als je er al heel je leven inzit ?

Oh, dat kan zeker hoor. Ik zeg niet dat het bij jou gaat gebeuren, maar een heleboel meiden stoppen met rijden rond 16/17 jaar, wanneer uitgaan, vriendjes/vriendinnetjes, studeren etc allemaal belangrijker worden. óók bij meiden die op jongere leeftijd stapelgek op (hun) paarden waren. Van de meiden met wie ik in m'n manegetijd omging zijn er nu van de 11 nog maar 3 over die nog rijden.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:03

TsarinaZ schreef:
weet niet hoe het zit misschien is het bij julie in Nederland anders ? maar je mag een tattoo laten zetten vanaf 16 jaar als je jonger bent dan 18 heb je toestemming noddig van je ouders of voogd en moet deze ook meekomen en ondertekenen


Grappig, vorige week nog met mijn tattooeur over gehad. Er is geen leeftijdsgrens in België, al wil de BBT dat wel heel graag, en liefst vanaf 18 jaar. Hij werd opgebeld door iemand van 16, nouja, door de ouders. Hij meldde netjes dat er een afspraak gemaakt kon worden als de zoon 18 was, vroeg genoeg. Veel goeie tattooeurs doen het zo, nadeel is dat de nu-nu-hebben-hebben mensen bij de slechtere terechtkomen die toch alles aannemen wat komt om maar werk te hebben...
Dus nee, wat je zegt klopt niet, is afhankelijk van de tattoo artiest.