Hoofdstuk 1
Hmm, ochtend, school..
Ik herinner me de vorige avond, nooit gedacht dat het zo zou aflopen.. We waren gewoon aan het tv kijken, niks bijzonders.
Opeens had ik zo'n vreemd gevoel in mijn maag, alsof alles van binnen in elkaar kromp. Gelukkig waren mijn ouders niet thuis, die waren vast weer overbezorgt geworden.
Ik ben gelijk naar de wc gerent, door alle lax die ik genomen had daarvoor zat ik er wel een uur op.
Vandaag een nieuwe dag, weer niks eten, en alles wat ik at eruit kotsen, tot ik bloed en gal kots..
Nee, het leven is niet makkelijk. Nouja, nu maar eerst zorgen dat ik het ontbijt overleef.
Ik trek mijn kleren aan -die me alweer te groot zijn geworden- en loop daarna naar beneden.
''Goedemorgen schat, lekker gegeten gisteravond?'' zei mijn moeder.
Tja, wat moet ik daarop zeggen? Zij waren uit eten, en ik..
''Ja mam, de pizza was heerlijk''
''Mooi, maar je moet snel ontbijten voordat je naar school gaat! Ik moet nu gaan, ik zie je vanavond, goed?''
''Ja mam, doei mam..''
Zo gaat het áltijd. Gelukkig, zodra ik haar auto hoor wegrijden gooi ik mijn ontbijt in de afvalton.
Waar het hoort.
Hoofdstuk 2
Ik loop nog maar net het lokaal binnen, of ik zie mijn zogenaamde ''beste'' vriendin Katt al op me aflopen.
''Hey Amy, was je lekker home alone gisteravond?''
Gelukkig wel ja..
''Ja, heerlijk, en lekkere pizza natuurlijk!''
Samen lopen we het lokaal binnen, we hebben wiskunde van Mr Gaastra. En hij is de vervelendste leraar ooit.
De hele les gooit iedereen propjes naar elkaar, Katt doet ook mee. En ik zit daar maar als een zielig hoopje naar Mr. Gaastra te kijken. Ik wil natuurlijk niet nablijven vandaag, zéker niet nu ik net nieuwe fatburn-oefeingen heb gevonden op YouTube.
Het vervelendste deel van de dag, de pauze. Ik en Katt lopen naar de aula, waar zij gelijk een ''leuk cadeautje'' voor me tevoorschijn haalt.
''Alsjeblieft Amy, omdat we nu al bijna 5 jaar vriendinnen zijn!''
Ze lacht zo blij, dat ik het niet over mijn hart kan halen om het niet aan te nemen.
''Dankje Katt, echt heel lief!''
Ik open het cadeau, mijn ergste nachtmerrie wordt waar.. Een doosje met onze favoriete chocola, nouja, de hare dan..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: hoofdstuk 3 en 4 komen deze week nog dek ik