The Big Knit, breien/haken voor het goede doel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

The Big Knit, breien/haken voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 14:37

Ik als innocent-smoothies fan kwam van de week ineens dit project tegen op het pak van mijn 'mango & passion fruit' smoothie :9 En eigenlijk vind ik het wel heel leuk, dus voila: een topic *D

The Big Knit (of in het Nederlands De Goedgemutste Breicampagne) komt hier op neer: Innocent (de makers van die smoothies dus) vraagt iedereen die kan breien (maar haken mag ook) om mutsjes voor op de smoothies te maken. (Ja, je leest het goed :') En nee, ik verzin dit niet _O-) En dat is voor het goede doel. Het klinkt een beetje idioot, maar uiteindelijk belanden de breicreaties op een smoothie-fles in de winkel en voor elk mutsje dat wordt verkocht (dus geen 'echte' muts, maar hele kleintjes) geven zij twintig cent aan het 'nationaal ouderen fonds'. En wat die er vervolgens mee doen kun je lezen op de link hieronder.

http://www.innocentdrinks.nl/DeGoedgemu ... icampagne/

Ik vind het een leuk idee, ik heb nog héél veel laatste restjes wol liggen, die voor een echt project te kort zijn, maar die ik zo toch nog kan gebruiken :) Bovendien vind ik haken/breien leuk (zeker bij zo'n klein project dat niet pas drie winters later af komt _O-) en is het voor het goede doel *D Goed voor je karma :P En de mutsjes mag je natuurlijk gratis - dus zonder postzegels - opsturen! Het adres en alle verdere info (en patronen) zijn op de site te vinden.

Dus, wie lijkt het wat?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:17

ik kende dit al! en vindt het idd een heel leuk project. ik wist niet dat ze het nu weer deden, want ze hebben het van het voorjaar (of was het al vorig jaar :+ ) ook gedaan, ik heb toen ook een mutsje gebreid, helaas ben ik niet zo'n geweldige breier. dus uiteindelijk heb ik m maar niet verstuurd -O-
maar wel een super leuk idee en misschien dat ik deze keer wel echt een mutsje op stuur!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:14

Wat supercute al die mini-mutsjes :+:

Als ik ergens wat tijd over heb zal ik weleens kijken of ik wat kan doen met m'n restjes wol :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:31

Oeh, leuk, reacties! :D

En als je niet zo goed bent in breien, is haken dus ook nog een optie, dat vond ik makkelijker om te leren :j

Angelaa2

Re: The Big Knit, breien/haken voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:46

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 17:01

Leuk, nog iemand die bezig is! :D

Ik ben vandaag eindelijk begonnen aan mijn eerste mutsje :') Eerst maar eens even een gebreid op 't patroon van de site, dan weet ik hoe groot ze moeten zijn.. :) Hij word donkerrood, van een bol wol waarvan ik me er al eeuwen van afvraag wat ik er ooit mee moet, omdat ik de kleur niet leuk vind voor een sjaal of muts o.i.d... :)) Dus dat heeft nu eindelijk een bestemming..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 18:21

Zo, eerste mutsje is af 8-)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:22

Foto :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 18:25

Zal er even een met de webcam proberen te maken :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 18:31

Afbeelding

Tadaa :) (Oké, belabberde foto, maar je snapt 't idee :)