[ART] Acrylrestjes paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyree

[ART] Acrylrestjes paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 18:46

Met olieverf kun je wel even schilderen, voordat dat droog is ben je aardig wat tijd verder.
Aquarel kan een met een laagje water ook prima nog gebruikt worden, maar zodra acrylverf is snel droog en dan kun je er niets meer mee.
Toch?
Enige tijd geleden zag ik echter een creatieveling van restjes acryl de leukste kunstwerken maken. Tja ik sta altijd open voor een uitdaging. En dit is ook nog eens goed voor het milieu!
Dus ik aan de slag met alle verzamelde restjes van het afgelopen jaar (ik schilder niet zoveel meer met acryl) en zie hier het resultaat.

Afbeelding

Het is wel redelijk modern, maar wat een lol heb ik gehad. Ik voelde me weer kind met mijn lijm en schaar, heerlijk!
Ik hoop in de toekomst nog eens een groter project te doen en dan een landschap. Maar als ik al zie wat ik nodig had voor een stukje van 10x20cm, dan moet ik nog even acryl sparen :')

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:57

Oooh wat leuk, doet me denken aan dat we vroeger op school met gekleurde stukjes scheuren uit tijdschriften dingen moesten maken, dat was ook zo schandalig leuk :j Bijna een draakje, met twee hoorntjes en wat stoom uit z'n neusgaten had ik 't ook zo geloofd <3

Daisyree

Re: [ART] Acrylrestjes paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:00

Hihi, het moet een arabiertje voorstellen.
Ik voelde me ook echt even weer 10, heerlijk. Ik kan het iedereen aanraden.
En met stukjes papier gaat wel veel sneller, hier moet straks nog een laagje vernis over en dan kan hij zo een lijstje in.

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:07

Ik heb serieus 'ns een arabierenkoppie gebruikt als tekeningopzet voor een draakje hoor, geen probleem... :')

*edit* en nu ploept er weer een arabierendraakjesideeplaatje in m'n hoofd voor in m'n schetsdummie, bedankt voor de inspiratie _/-\o_ *

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:13

Graag gedaan!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:36

Leuk gedaan! Het moet ook wel eens leuk zijn om je volledig 'te laten gaan' in zo'n werkje :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:59

Ik vind dit wel vrolijk en heb zelf inderdaad ook wel eens wat creatief geknutseld met restjes opgedroogde acrylverf. Ik vind hem ook best dynamisch en met een hard kleurcontrast. De lijnen in de hals weet ik niet zo goed, of ze nu speelsheid meegeven of juist te geconstrueerd zijn. Het straalt ook direct een Arabier uit. :D

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:11

Ik vind hem echt gaaf! Heel mooi gelukt. :D

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:04

Ik vind m erg leuk!

Maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt met restjes?
Restjes onderuit de tube, of restjes die op palets zaten of....?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 08:44

Dank jullie wel.
Josav, de lijnen in de hals zijn niet bewust gedaan, het kwam toevallig zo uit met de restjes.
Wolkje, de restjes van je palet. Het droogt op als een soort huidje en dit heb ik weer op een kartonnetje geplakt.