[TEK]Eigenwijze pony in kleurpotlood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

[TEK]Eigenwijze pony in kleurpotlood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 12:51

RETEdruk maar voor 5 december moeten er echt nog 2 ponyportretten af, dus mezelf onder m'n hol geschopt. En maar weer 'n topic openen in de hoop dat jullie me er weer 'n beetje doorheen slepen :D

Deze lekker eigenwijze pony eerst:

Afbeelding

(Hele slechte overbelichte foto, onder lamplicht genomen want was donker buiten dus 't was nou eenmaal zo :P )

Afbeelding

Ietwat afwijkend van mijn normale koppige van-links-naar-rechts-werken nu een beetje overal en nergens aan het prutsen, amai, die manen vallen niet mee!

Afbeelding

En dit is waar ik vanochtend was, ben alweer 'n uurtje verder maar ik mag van mezelf de volgende update pas plaatsen als het oog erin staat, goeie stok achter de deur...

Ben benieuwd wat jullie vinden tot nu toe! En alvast weer de vraag, wat te doen met de achtergrond? Het is een sinterklaascadeau van de ouders voor hun dochter van 11 die minstens zo bijzonder en apart en eigenwijs is als haar pony (dus ook bij deze opdracht weer, wie de foto herkent, MOND DICHT AUB, pony van zusje moet ook nog en anders is de verrassing eraf!!!!!).

DiekeC

Re: [TEK]Eigenwijze pony in kleurpotlood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:38

Ik vind jou werk altijd zo heerlijk om naar te kijken! Ik heb het volle vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen. Als achtergrond: Mischien nog een beetje het warme van de zomer erin houden? :) *mist de zon* :')

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:00

Wauw, heel mooi al zeg, ben benieuwd naar verder updates! :D
Met hoeveel kleurpotloden werk je dan eigenlijk, want het zijn niet zomaar 5 kleurtjes gok ik! :Y)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 18:06

Ik heb geloof ik zo'n 20-25 professionele potloden en dan alleen maar in de "paarden"kleuren. Voor de gewone regenboogkleuren heb ik backup van een hele grote doos Bruynzeel :D

@Dieke, ja, "warm" moet het zeker worden, past ook bij de pony. Eerst het hoofd maar es af en dan krijg ik vast wel weer een brainwave :')

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:09

Prachtig wat jij kan met kleurpotlood!
Achtergrond misschien zoiets als op de foto zelf?
Ik ben benieuwd naar de volgende update!

Welk merk potlood gebruik je?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 18:14

@Babe :o Thanx
Ik gebruik Derwent en Van Gogh (waarbij ik de Van Goghs toevallig in een winkel kocht waar ze de kleur die ik wou niet in Derwent hadden, ik heb de ballen verstand van die merken, ik wil gewoon een goed potlood in de juiste kleur en de winkel helpt me meestal prima *grijns* :') )

Inmiddels ben ik tot aan het randje van het oog en kan ik er niet meer onderuit (ik heb zo mijn neuroses in mijn tekenwerk :') ), dus ik hoop morgenavond met goed nieuws te kunnen updaten dat het oog er mooi in staat!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 10:08

Afbeelding

We hebben een oog *\o/*

edit: ik zie net dat ik vergeten ben de [WIP] erbij te zetten in de titel, misschien dat een MOD dat nog kan doen? Ik weet niet hoe ik dat nog moet wijzigen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:53

Ziet er al erg mooi en kleurrijk uit!

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:09

Woow dat word mooi :o

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:10

Mooi! Doe je dit al lang?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 09:05

Hij is AF +:)+ alleen ik heb m'n cardreader gemold, kan dus effe geen foto's overzetten van m'n fotogeheugenkaartje op de computer :( . (Ik heb zo'n losse cardreader die in de USB-aansluiting van de computer moet, er is 'n pinnetje binnenin omgebogen omdat ik het kaartje er verkeerd in deed en ik krijg 'm niet teruggebogen, prutsen met haarspeld en mesje hielp niet, tot zover mijn technische vaardigheden _O- ) Morgen haal ik 'n nieuwe dus dan kan ik het eindresultaat plaatsen, ben er zelf behoorlijk tevreden mee *\o/*

@paardKed, ja, ik doe dit al lang, dat wil zeggen, als puber/jongvolwassene heb ik het HEEL VEEL gedaan, toen ben ik door allerlei omstandigheden jarenlang gestopt met echt opdrachtwerk (nog wel sporadisch wat eigen werk gemaakt met allerlei materialen) en afgelopen zomer ben ik weer begonnen met opdrachten. En heb er ook echt weer lol in!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:52

Geen tijd gehad om 'n nieuwe te halen maar gelukkig was mijn buurvrouw zo lief mij haar cardreader even te lenen :)

Bonnie is klaar!

Afbeelding

Nadat het oog erin stond ging het redelijk vlot, lastige kleuren maar wel heerlijk om te doen!

Afbeelding

En vanmorgen is 'ie afgeleverd bij een supertevreden opdrachtgever (en ben ik alweer aan de volgende bezig dus snel nieuw topic maken :j ) *\o/*

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:53

Heel erg mooi gedaan +:)+
Fijn dat de opdrachtgever zo tevreden was!
Ik ben benieuwd naar je volgende :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:02

Hij is schitterend geworden!!!