[GO] Konijnenposter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

[GO] Konijnenposter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 09:53

Allereerst wist ik niet waar hij hoorde maar volgens mij bij UK.

We moeten voor school een poster maken over een zelfgekozen huisdier. Daarin moeten we kort en krachtig uitleggen wat we willen dat mensen weten. Ik verbaas me telkens weer dat mensen hun konijn alleen hebben gehuisvest dus heb een poster gemaakt over konijnen in het algemeen met de wens voor een vriendje bovenaan. De poster moet 1A4 zijn, ik kan er dus niet heel veel meer in kwijt dan wat ik nu heb aangezien het van ver af ook nog goed te lezen moet zijn. Toch vind ik hem wat saai, dus ik plaats hem hier om wat ideëen op te doen. Wie heeft de tip om hem wat interessanter te maken?

Afbeelding

Groetjes Hannah

1906

Re: [GO] Konijnenposter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:56

Ik vind het een hele mooie poster.
Misschien kan je er ook aandacht bijzetten? :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 09:59

Aandacht lijkt me vrij logisch. :j Net als dat ik er geen brok bij heb gezet, dat lijkt me ook logisch.
Dank je wel! :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:35

H_Nalanta schreef:
Aandacht lijkt me vrij logisch. :j Net als dat ik er geen brok bij heb gezet, dat lijkt me ook logisch.

De rest is voor mij ook allemaal heel erg logisch, terwijl ik zeker weet dat aandacht en brok voor sommige mensen niet logisch is.

Dus wat voor de een logisch is, is voor de ander niet. Terwijl ik aandacht en brokjes net zo belangrijk vind als bewegingsruimte, vriendje, schoon hooi en stro...

Verder wel een hele leuke poster, vind hem verder ook niet saai of iets dergelijks. Leuk gemaakt!

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:41

Mooie poster, misschien kan je nog wat kleur erin doen als je hem saai vind? Maar ik vind hem niet saai hoor :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:45

Als je kijkt naar het ontwerp.. zou ik denk ik de titel sowieso in een ander lettertype zetten.. Misschien gewoon Arial Black, probeer eens in kapitalen.. En ik zou de titel dan een kleurtje geven. Niet te fel.. Iets wat er mooi bij past, als beige/bruin/oranje.. Dat ziet er wat netter uit.
En kijk eens of je een mooiere denkwolk kan vinden/tekenen :) Wat breder, en met de bolletjes niet zo dicht op elkaar en op het konijn gepropt.

Verder vind ik het een leuke poster :j En ik vind dat alles er in staat wat er in hoort hoor :) Elke dag vers drinkwater, misschien nog? Maar je moet het ook niet té druk maken. Je zou wel vers groenvoer kunnen veranderen in vers eten en drinken, met een foto van de wortels, de biks en het flesje water.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:50

Ik zou denk ik de titel weglaten, het onderschrift is duidelijk genoeg. :) Mooie poster hoor! :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:52

Aandacht is absoluut niet logisch.... hoe vaak je wel niet op marktplaats konijnen ziet staan onder het mom van ''mijn dochtertje/zoontje kijkt er niet meer naar om''. Terwijl ouders daar verantwoordelijk voor zijn, niet een kind.
Schoon stro vind ik trouwens geen must, er zijn meer bodembedekkers, dus dan zou ik er neerzetten: schone bodembedekking :)

Ik vind hem wel veel op de poster van konijnenbelangen lijken eerlijk gezegd: http://konijnenbelangen.nl/plaatjes/poster.jpg

Misschien kan je meer iets in de trant van:
Ik heb deze dingen nodig om gelukkig te zijn en te blijven:
- Een (gecastr.) vriendje
- Onbeperkt hooi
Etc.
Maar ik weet niet hoe origineel je van school moet zijn.

En misschien verwijzen naar konijnenopvangen :)?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 11:53

Ik heb hem daar ook op gebaseerd ja, maar dan toch weer anders gemaakt.
Ik wil het niet te moeilijk maken en gewoon de basisdingen erin zetten. Kort maar krachtig zeg maar, zal er vanmiddag nog even aan sleutelen. Bedankt voor de tips iig! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:03

Ik wilde net reageren met; ik heb deze poster eerder gezien... Maar Air was me voor :) Het was denk ik leuker geweest als je er je eigen versie van had gemaakt, nu vind ik het iets te veel 'nageaapt' (zelfde afbeeldingen onder andere).

Wel erg goed dat je voor dit onderwerp hebt gekozen! +:)+ Veel mensen schaffen een konijn aan zonder te weten wat de behoeften van het dier zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:05

H_Nalanta schreef:

Een konijn is niet perse brok nodig trouwens, hooi, groente en vers water voldoen al prima :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 14:52

Ik zie geen dezelfde afbeeldingen?
Ik vond dit een goed concept dus heb zo iets dergelijks gemaakt. Niet na-geaapt, wel hetzelfde idee gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:54

Mijn konijen zijn net zo gelukkig met of zonder aandacht...!
Ze zijn gezellig met zijn 2en en likken en rennen heel wat af :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:57

Vers stro vind ik dan weer niet belangrijk.. mijn nijnen krijgen niet eens stro. Kun je beter inderdaad neerzetten: wél aaien, niet op pakken :j
wat je ook nog zou kunnen doen:
-Beetje biks en geen gemengd voer
-schoon drinkwater
-schuilmogelijkheid (ook erg belangrijk!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:52

H_Nalanta schreef:
Ik zie geen dezelfde afbeeldingen?

Mijn excuses. Het konijntje rechtsonderin vond ik namelijk wel erg lijken op het konijn onderaan de poster van konijnenbelangen. Met 'na-apen' bedoel ik: konijn met een denkwolkje en de behoeften die hij nodig heeft. Qua idee vind ik het niet erg origineel, evenals de uitwerking.
Ik zie dit meer als een re-make van de konijnenbelangenposter. Maar dat is mijn mening. Nogmaals; het onderwerp vind ik wel goed gekozen, de uitwerking iets minder.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:05

Ik vind hem er goed uitzien!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:08

Bedankt allemaal! :D

Heb een nieuwe bedacht.. Vond de eerste toch beter dus denk dat ik daarvoor ga, met nog wat wijzigingen. Maar deze vind ik ook wel weer wat hebben, deze is leuker voor kinderen..
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:19

Vind deze leuker :j
Zo wel het lettertype van Konijnenquiz veranderen, wat speelser en duidelijker.
Het laatste antwoord a moet trouwens nog gras bij, aangezien die wel bij B staat. Of bij B weg.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:22

En toch vind ik de eerste vraag dan niet goed, omdat een konijn kan uit alle 3 aandacht halen, maar het méést uit een soortgenootje, dan kun je het beste dat er ook neer zetten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:26

Ja eh, het moet op een A4-tje passen. :') Ik moet nu al proppen om het er allemaal in te krijgen en van een afstandje enigsinds leesbaar te maken. :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:27

Ja dat snap ik, dan moet je nog wat langer denken want om het fout neer te zetten lijkt me helemaal niet handig :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:28

Het staat er IMO niet fout. Er staat; ik word het gelukkigst, dus overtreffende trap. Neem aan dat mensen dan wel begrijpen dat ze uit andere dingen ook wel hun aandacht halen..
Nouja, ik denk er nog even over na. :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:32

Ja in het antwoord, maar niet in de vraag, dus dan moet je dat nog even aanpassen. Je kunt toch gewoon neerzetten: Waar haal ik mijn aandacht het meest vandaan?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:32

Oh op die fiets! :)*
Zal de vraag even aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:14

bij vraag 3 vind ik het een beetje raar, konijnen eten namelijk ook erg graag gras. :j
verder vind ik dat het er goed uitziet!