Hondendeken maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xWouter

Hondendeken maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 13:12

Ik weet niet of het goed staat :o maar volgens mij wel.

Ik wil dus een honden deken maken, van fleece. Maar nou is de vraag hoe?
Weet iemand een uitleg, of heeft iemand dit zelf al een keer gedaan en heeft tips?
Ik heb al heel internet afgestruint maar ik kon niks vinden :')

Alvast bedankt!

hafjesliefde

Re: Hondendeken maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:20

voor een echt hondendeken kan ik je niet helpen denk ik ;)
ik heb wel al eens een fluovestje voor mijn honden gemaakt. een (redelijk groot) fluovestje in twee, zodat elk stuk een armgat heeft, hier moet uiteindelijk het hoofd doorkomen. de afgeknipte randen omstikken, zodat het niet uitrafelt, dan pas je het even, dus hoofdje door het armsgat, plaatsen afmeten net achter de benen, daar velcro zetten en een bandje van een zachte stof, et voila! bij mijn honden blijft het goed zitten :)
ik denk dat je met gewone stof ook zoiets kan doen? dan moet je gewoon zelf het 'armsgat' maken :)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 13:26

hafjesliefde schreef:
voor een echt hondendeken kan ik je niet helpen denk ik ;)
ik heb wel al eens een fluovestje voor mijn honden gemaakt. een (redelijk groot) fluovestje in twee, zodat elk stuk een armgat heeft, hier moet uiteindelijk het hoofd doorkomen. de afgeknipte randen omstikken, zodat het niet uitrafelt, dan pas je het even, dus hoofdje door het armsgat, plaatsen afmeten net achter de benen, daar velcro zetten en een bandje van een zachte stof, et voila! bij mijn honden blijft het goed zitten :)
ik denk dat je met gewone stof ook zoiets kan doen? dan moet je gewoon zelf het 'armsgat' maken :)

dat bedoelde ik ook, ik kwam er niet op :P
Bedankt!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:49

graag gedaan :) is echt niet moeilijk vind ik :) gewoon omstikken en velcro en een bandje dan :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:07

Dabo hier op bokt maakt prachtige en kwalitatief goede hondendekens :) (heb zelf ook 2 van haar)