[SCH] Exitus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[SCH] Exitus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 11:32

Weer een schilderijtje vanuit mijn kant. :)
Achterliggende gedachte is ook wel 'Het niets, het einde, gekte, vastzitten.'

Afbeelding

esther_sonja

Re: [SCH] Exitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:51

ja.. echt geweldig, super mooi schilderij!
Je herkent meteen jouw stijl erin, en de boodschap komt goed over.. Mooi gedaan! :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 11:57

Jep, ik dacht nu even van.. even geen geëxperimenteer. Dit is gewoon weer een werkje direct uit mijn 'hoofd' zegmaar. :)
Om heel eerlijk te zijn is ook helemaal niet zo veel voorwerk aan vooraf gegaan. Gewoon even een gevoelsschilderijtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:27

Oeh daar was jij weer :D Gaaf schilderij, zeg! De boodschap komt inderdaad goed over. Ik had het nog mooier gevonden als je lijnen van de blokjes wat strakker waren geweest op sommige plekken, vooral in de middelste rijen aan de linkerkant, van de rood-witte blokken. Maar ik vind het idee erg origineel :j

Het papier is een beetje gaan hobbelen, of niet? Ik heb al veel te lang niet meer geschilderd en weet niet eens meer precies hoe ik het deed, maar een tekendocent liet ons altijd het papier doordrenken met water, daarna strakspannen en vastplakken met schilderstape op tafel. Dan had je er geen last meer van. Ik weet alleen niet meer wanneer we het papier dan meosten laten drogen, voordat we het vastplakten of pas als het al op tafel zat. Misschien kun je het gewoon uitproberen als het je handig lijkt :) Wel voorzichtig met de tape, dat je niet het papier meetrekt als je de tape verwijdert :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 13:44

Zo dankje voor tip! Zeker de moeite waard om eens uit te proberen. Ik heb standaard last van hobbelpapier. :=

En je hebt helemaal gelijk met die blokken. Man, dat leek het makkelijkste maar ik heb ze een stuk of 3 keer over gedaan. Ben nog niet tevreden. Of ik heb gewoon bibberhandjes. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:58

Haha dat is ook lastig, pfff. Mocht je het ooit nog een keer helemaal strak willen doen, ook daar is schilderstape een wondermiddeltje voor. Het kost even tijd, maar als je ze in de juiste vorm knipt, snijdt of plakt, dan kun je het stukje dat je niet wilt beschilderen even afplakken. Maar het neemt wel snel een stuk papier mee als je het er af haalt :+ . Zou een beetje zonde zijn als je je mooie schilderij per ongeluk aan stukken scheurt, hihi. Zijn deze werken bedoeld voor je kunstacademieambities? :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:04

Een bijzonder schilderij weer, zeker door de kleuren en de cirkels. Het is inderdaad jammer dat sommige lijnen net niet helemaal strak zijn, maar ik vind wel dat de lijnen en cirkels goed op elkaar zijn afgestemd, ze lopen goed in elkaar over. :j

Je zou ook eens kunnen overwegen om op doek in plaats van op papier te schilderen, ik denk dat je werk daar mooier door uitkomt. :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:34

Weer een erg origineel een bijzonder werkje, maar ik verwacht van jou ook niet anders ;)

Als je bij de bouwmarkt kijkt voor tape voor 'gevoelig' behang, dan hangt er een paars soort schilderstape, bij mij kan ik dat onbeschadigd van het papier halen, ook na lange tijd. Dat werkt stukken beter dan het 'normale' schilderstape.
Misschien is canvasboard ook iets tegen het bobbelen. Dat neemt wat minder plek in als een doek. :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 18:15

Dankjewel voor de reacties! :)

Deze werken zijn inderdaad allemaal bedoeld voor mijn kunstacademie portfolio. :j

Met schilderstape heb ik nog nooit gewerkt. De tape die rebeltje beschrijft klinkt niet verkeerd!
Op doek schilderen wil ik eigenlijk wel doen, alleen mijn punt is dat het dan heel lastig word met het inleveren op de kunstacademie. Het moet in een bepaalde map passen, dus dat maakt het al lastiger. :D

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:23

wat een interessant werk.
ik blijf er echt heel lang naar kijken :+ :j
je hebt dat heel goed weten vast te leggen hoor.
ik weet niet of het er mooier op wordt hoor
miss kon je ook de blokjes in het midden wat donkerde van kleur maken zodat je nog iets meer 'effect' krijgt?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:52

Dankje. :) De vlakken heb ik met opzet allemaal dezelfde kleur gegegeven. Anders komt er al direct een heel ander idee van diepte. Ik wilde de diepte nu alleen aangeven door het patroon.