[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 14:24

Ik ben bezig met een verhaal te schrijven en ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :o Helaas wist ik geen goede titel }:0
Ik heb dislectie dus er kunnen spellingsfouten in zitten..
Alec betekend beschermer..

Tegenover mij zit een prachtige vrouw met lang blond krullend haar en warme bruine ogen, volle lippen en hoge jukbeenderen me aan te kijken. Het was moeilijk om te beseffen dat ik die vrouw was. Ik haal voor de laatste keer de borstel door mijn haar. Een diepe zucht ontsnapt uit mijn mond. Ik leefde als een prinses, in een grote villa, met bedienden en meters landgoed. En niet te vergeten: prachtige stallen met de mooiste paarden van het land. Ik heb alles wat een vrouw kan wensen. Alles behalve vrijheid. ‘Lieverd, kom je thee drinken?’ ‘Ja mam, ik kom eraan!’ Ik werp nog een blik in de spiegel en dan loop ik naar de grote woonkamer. ‘Ga lekker zitten lieverd, we moeten het hebben over je toekomst.’ Mijn vader kwam de kamer ingelopen. ‘Het word tijd dat je gaat trouwen mijn kind, je bent al bijna zeventien.’ Maar pap, ik heb nog geen behoefde aan een man!’ ‘Je had al lang een kind moeten hebben!’ Zegt mijn moeder boos. ‘Waarom, zit ik jullie soms in de weg? Jullie zijn nooit thuis.’ Mijn moeder kijkt mijn vader aan, en ik zie hoe onzeker ze zich voelt. ‘Je bent op een leeftijd aangekomen om te trouwen, als je ouder bent wil geen een man meer met je trouwen.’ ‘Kan het niet een paar jaar wachten?’ Ik sta boos op en loop de kamer uit en gooi de deur met een klap dicht. ‘Lieverd, vanmiddag komt mr. Black op bezoek, zorg dat je er beeldschoon uit ziet!’

Ik loop in een drafje naar de stallen. ‘Mevrouw, de paarden staan vandaag buiten.’ Zegt een bediende. Ik loop naar de achterkant van de stallen en fluit hard op mijn vingers. Mijn prachtige witte Shire Alec komt een in een sierlijke uitgestrekte draf op me af. ‘Hallo jongen, bevalt het je buiten?’ Alec snurkt diep en geeft een lik over me gezicht. Mijn lippen krullen zich. ‘Heb je zin om te rijden jochie?’ Alec schraapt met zijn hoef over de grond. Ik til mijn jurk op en ik ga op het hek zitten. ‘Kom is iets dichterbij jochie.’ Het witte paard stapt zijwaarts op het hek af. Ik zwaai mijn been over zijn rug. Ik doe mijn jurk goed en strijk het lichtblauwe zijde strak. ‘Toemaar jochie.’ Alec draaft aan. Ik pak zijn manen beet en spoor hem aan in galop. Zijn krachtige lichaam gaat over in rengalop. Ik voel hoe de wind door mijn haren strijken en ik doe mijn ogen dicht. Al mijn zorgen vliegen weg en voel niks anders meer dan de zon die op mijn gezicht brand en mijn engel onder mij. Ik voel hoe Alec zich omdraait en terug draaft. ‘Ik weet het jochie, tijd om terug te gaan naar de villa.’ Ik open mijn ogen en dan zie ik een man met een hoge hoed en een suede pak aan. Zijn donker bruine haar staat strak naar achter gekamt en zijn straal blauwe ogen kijken me met verbaasde blik aan. Ik schatte hem in de dertig. ‘Hallo, ik ben op zoek naar miss Lawcy.’ ‘Miss is in het landhuis heer.’ Lieg ik. ‘Wilt u me naar de voordeur wijsen?’ ‘Eh, natuurlijk mijnheer.’ ‘De voordeur is vanaf hier rechtdoor, na de stallen links en dan zie je een grote kastanje bruine deur, daar is de voordeur.’ De man loopt weg en dan verdwijnt hij achter de stallen. ‘Pf die is tenminste weg Alec.’ Ik stuur met mijn zit Alec naar het hek toe. Ik kijk naar beneden en zie dat de grond nogal drassig is. Ik probeer zo af te stappen dat ik net op een droog stukje terecht kom. Ik voel een duw in mijn rug. ‘Jij wil natuurlijk een worteltje Alec?’ Lach ik. ‘Dan moet ik eerst het weiland uit om er een te halen!’ Ik draai me om en hoor de verontwaardigde bries van Alec. Dan voel ik nog een duw in mijn rug, dit keer harder dan de vorige. Ik probeer mijn evenwicht te bewaren door mijn andere voet te verplaaten. Helaas net in de blubber en ik glij onderuit. De modder spat in het rond. ‘O nee, mijn jurk zit onder!’ Kreun ik. Ik gooi mezelf over het hek en ren zo hard ik kan naar huis.

Nu nog onopgemerk naar mijn kamer zien te komen. Maar het is al te laat. ‘Lieverd, dit is mr. Black.’ Haar ogen glijden naar mijn jurk en zie haar ogen geschokt staan. ‘Wij hebbel elkaar net al ontmoed, zie ik.’ Black kijkt me met een blik aan alsof ik van het vuilnis vandaan kom. ‘Ik ehh, kleed me even om.’ Ik ren zo snel als ik kan naar mijn kamer. ‘Mevrouw, u stikt zeg!’ Anna mijn bediende kijk me lachend aan. ‘Net nu er belangrijk bezoek is!’ ‘Hou je mond Annah, help me zo snel mogelijk uit deze juk.’ Zo als u wilt mevrouw.’

Ik ren naar beneden in een lila zijde jurk. De geur van de modder is bestrijd met parfum. Ik hoor mijn moeder met Black praten, en blijf achter de deur staan luisteren. ‘Het spijt me zeer dat mijn dochter zich net zo onbehoorlijk gedroeg, zo doen ze normaal nooit.’ Zeg mijn moeder met een zeer gemaakte vriendelijke stem. ‘Ik begrijp de situatie helemaal mevrouw Lawcy, ze heeft een man nodig die haal leiding geeft.’ ‘Inderdaad mr. Black, zo snel mogelijk.’ Zegt mijn moeder met een zucht. ‘Wat vind u verder van mijn dochter?’ ‘Ze is prachtig, en ik denk dat haar kinderen net zo mooi zullen worden.’ Hij neemt een slok van z’n thee en gaat verder. ‘Natuurlijk moet er wel wat aan haar gehoorzaamheid gedaan worden.’ ‘U lijkt me zo’n man die er wel voor kan zorgen.’ Mijn moeder lacht nog een keer ontzettend gemaakt. ‘Uitsluitend mevrouw.’ Ik kuch en ik klop op de deur. ‘Kom binnen engeltje.’ Ik open de deur en loop naar de bank die het verst van Black afstaat. ‘Wil je nooit meer zoiets uithalen?’ Mijn moeder klink onzeker en boos. ‘Het spijt me moeder, het was niet mijn bedoeling.’ Mijn wangen worden rood en mijn blik dwaalt schaamtelijk naar de grond. ‘Ik vergeef het u, omdat u werkelijk zo prachtig bent als de mensen zeggen.’ Mr. Black kijkt met een hebberige blik naar mij. ‘Dank u wel, dat is erg aardig van u.’ Ik richt mijn rug en probeer zo onverschillig mogelijk te kijken. ‘U bent werkelijk zo oud als ze zeggen.’ Ik was vastbesloten om hem weg te pesten. Ik grijns ondeugend naar zijn gezicht. Zijn blik word koud en zie hoe zijn zelfvertrouwen langzamerhand weg drupt. ‘Ik heb meer te doen dan mijn tijd te verdoen aan jou en ik heb niemand nodig.’ ‘Als je dat nog niet gehoord hebt van mijn moeder.’ Ik kijk met koude blik naar mijn moeder. ‘Gedraag je GWEN LAWCY!’ Mijn moeder is inmiddels opgestaan en wijs met een bibberende vinger naar de deur. Als ze me bij de hele naam uitsprak was het meestal ernstig. ‘Zoals je wil l-i-e-v-e-r-d’ Zeg ik sarcastisch. ‘NU!’ Ik loop naar de deur en ik draai me nog een keer om. ‘Nog een fijne dag gewenst Black.’ ‘Tot nooit.’ Ik draai me om loop het gangpad op en gooi de deur dicht.

‘Wat doe jij hier?’ Anna stond achter de deur met haar oor tegen de wand gedruk. ‘Eh, niks mevrouw, wil u dat ik u strakt een kopje thee naar u kamer breng?’ ‘Wat heb je gehoord Anna?’ ‘Vanaf het begin tot het eind, Gwen.’ Ik schiet in de lach. ‘En hoe vond je mijn spiets?’ ‘Geweldig miss Lawcy, laat ze maar zien wat vrouwenpower is!’ Anna maakt de beweging alsof ze een superheld is. Ik giechel, kom maar op met die thee, ik heb dorst! En ik loop de trap op doe alsof ik een superheld ben. ‘Komt eraan almachtige prinses.’ Zegt Anna op een manier die me doet denken aan hoe mijn vader praat.

Even later zitten we met z’n tweeën op mijn bed. Ik kijk naar mijn bediende, die net zo oud is als ik. Anna lijkt heel erg op mij, met haar lange bruine lange krullende haal en haar donker bruine ogen, volle lippen en hoge jukbeenderen zou ze zo mijn zus kunnen zijn. Maar haar vader is onbekend en haar moeder is de bediende van mijn moeder. Ik kan het erg goed vinden met haar. Maar als mijn moeder in de buurt is moet ze doen alsof ze niet meer is dan een bediende. Want mijn moeder had toen we jong waren gezegd dat het niet goed is om bevriend te zijn met een bediende. We hebben 5 jaar gescheiden geleefd tot mijn vorige bediende overleed. Toen werd Anna mijn bediende. ‘Volgende week is het bal.’ Zucht Anna. ‘Ik wou dat ik mee mocht.’ ‘Ik weet het Anna, maar je weet dat je niet mag van mijn moeder om dat de kans bestaat dat je de man van je dromen vind…’ ‘En dat ik dan ga trouwen en geen bediende meer bent.’ Maakte ik haar zin af. Bediende zijn moeilijk te vinden, omdat de mensen mijn familie niet zo mag. En mijn moeder vertrouwt de burgers niet. Die stelen denk ze. Mijn moeder is heel erg wantrouwend, alleen mensen die zelf zo veel geld en goud hebben vertrouwt ze, die stelen niet. Die hebben zelf immers genoeg geld. ‘Hoe gaat het met Alec?’ Vraagt Anna, waarmee ze me gelijk wakker schud uit mijn dagdromen. ‘Goed, volgens mij is heel blij dat hij daar buiten mag.’ ‘Zucht, ik wou dat ik ooit een eigen paard krijg..’ ‘Tot nu toe ben ik blij dat ik af en toe op Alec mag als je ouders weg zijn.’ Ze kijkt me grijnzend aan. ‘Ik heb het goed getroffen om een geweldig persoon van dienst te zijn.’ ‘Zo geweldig ben ik niet!’ En ik duw haar lachend van het bed. ‘Echt wel.’ ‘Nietes!’ Even later rollen we lachend over de grond.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 06-10-11 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek aangepast.

YelaBrenda11

Re: [VER] Prinses Lawcy en Alec.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:44

mooi emma ! je hebt een mooie schrijfstijl vind ik ! het is meer dan gewoon een leuk verzonnen verhaal.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 15:27

YelaBrenda11 schreef:
mooi emma ! je hebt een mooie schrijfstijl vind ik ! het is meer dan gewoon een leuk verzonnen verhaal.

Dankje :D

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:15

Ik vind het ook een ontzettend leuk verhaal, zeker mee doorgaan! Het leest erg fijn weg!

Ik heb vast wat foutjes voor je verbetert!
Citaat:
Tegenover mij zit een prachtige vrouw met lang blond krullend haar en warme bruine ogen, volle lippen en hoge jukbeenderen me aan te kijken. Het was moeilijk om te beseffen dat ik die vrouw was. Ik haal voor de laatste keer de borstel door mijn haar. Een diepe zucht ontsnapt uit mijn mond. Ik leefde als een prinses, in een grote villa, met bedienden en meters landgoed. En niet te vergeten: prachtige stallen met de mooiste paarden van het land. Ik heb alles wat een vrouw kan wensen. Alles behalve vrijheid. ‘Lieverd, kom je thee drinken?’ ‘Ja mam, ik kom eraan!’ Ik werp nog een blik in de spiegel en dan loop ik naar de grote woonkamer. ‘Ga lekker zitten lieverd, we moeten het hebben over je toekomst.’ Mijn vader kwam de kamer ingelopen. ‘Het word tijd dat je gaat trouwen mijn kind, je bent al bijna zeventien.’ Maar pap, ik heb nog geen behoefde aan een man!’ ‘Je had al lang een kind moeten hebben!’ Zegt mijn moeder boos. ‘Waarom, zit ik jullie soms in de weg? Jullie zijn nooit thuis.’ Mijn moeder kijkt mijn vader aan, en ik zie hoe onzeker ze zich voelt. ‘Je bent op een leeftijd aangekomen om te trouwen, als je ouder bent wil geen een man meer met je trouwen.’ ‘Kan het niet een paar jaar wachten?’ Ik sta boos op en loop de kamer uit en gooi de deur met een klap dicht. ‘Lieverd, vanmiddag komt mr. Black op bezoek, zorg dat je er beeldschoon uit ziet!’

Ik loop in een drafje naar de stallen. ‘Mevrouw, de paarden staan vandaag buiten.’ Zegt een bediende. Ik loop naar de achterkant van de stallen en fluit hard op mijn vingers. Mijn prachtige witte Shire Alec komt een in een sierlijke uitgestrekte draf op me af. ‘Hallo jongen, bevalt het je buiten?’ Alec snurkt diep en geeft een lik over me gezicht. Mijn lippen krullen zich. ‘Heb je zin om te rijden jochie?’ Alec schraapt met zijn hoef over de grond. Ik til mijn jurk op en ik ga op het hek zitten. ‘Kom is iets dichterbij jochie.’ Het witte paard stapt zijwaarts op het hek af. Ik zwaai mijn been over zijn rug. Ik doe mijn jurk goed en strijk het lichtblauwe zijde strak. ‘Toemaar jochie.’ Alec draaft aan. Ik pak zijn manen beet en spoor hem aan in galop. Zijn krachtige lichaam gaat over in rengalop. Ik voel hoe de wind door mijn haren strijken en ik doe mijn ogen dicht. Al mijn zorgen vliegen weg en voel niks anders meer dan de zon die op mijn gezicht brand en mijn engel onder mij. Ik voel hoe Alec zich omdraait en terug draaft. ‘Ik weet het jochie, tijd om terug te gaan naar de villa.’ Ik open mijn ogen en dan zie ik een man met een hoge hoed en een suede pak aan. Zijn donker bruine haar staat strak naar achter gekamt en zijn straal blauwe ogen kijken me met verbaasde blik aan. Ik schatte hem in de dertig. ‘Hallo, ik ben op zoek naar miss Lawcy.’ ‘Miss is in het landhuis heer.’ Lieg ik. ‘Wilt u me naar de voordeur wijsen?’ ‘Eh, natuurlijk mijnheer.’ ‘De voordeur is vanaf hier rechtdoor, na de stallen links en dan zie je een grote kastanje bruine deur, daar is de voordeur.’ De man loopt weg en dan verdwijnt hij achter de stallen. ‘Pf die is tenminste weg Alec.’ Ik stuur met mijn zit Alec naar het hek toe. Ik kijk naar beneden en zie dat de grond nogal drassig is. Ik probeer zo af te stappen dat ik net op een droog stukje terecht kom. Ik voel een duw in mijn rug. ‘Jij wil natuurlijk een worteltje Alec?’ Lach ik. ‘Dan moet ik eerst het weiland uit om er een te halen!’ Ik draai me om en hoor de verontwaardigde bries van Alec. Dan voel ik nog een duw in mijn rug, dit keer harder dan de vorige. Ik probeer mijn evenwicht te bewaren door mijn andere voet te verplaaten. Helaas net in de blubber en ik glij onderuit. De modder spat in het rond. ‘O nee, mijn jurk zit onder!’ Kreun ik. Ik gooi mezelf over het hek en ren zo hard ik kan naar huis.

Nu nog onopgemerkt naar mijn kamer zien te komen. Maar het is al te laat. ‘Lieverd, dit is mr. Black.’ Haar ogen glijden langs (ik denk dat langs hier beter in past als naar. mijn jurk en ik zie haar ogen geschokt staan. ‘Wij hebben elkaar net al ontmoet, zie ik.’ Black kijkt me met een blik aan alsof ik van het vuilnis vandaan kom. ‘Ik ehh, kleed me even om.’ Ik ren zo snel als ik kan naar mijn kamer. ‘Mevrouw, u stikt zeg!’ Anna mijn bediende kijk me lachend aan. ‘Net nu er belangrijk bezoek is!’ ‘Hou je mond Anna, help me zo snel mogelijk uit deze juk.’ Zo als u wilt mevrouw.’

Ik ren naar beneden in een lila zijde jurk. De geur van de modder is bestrijd met parfum. Ik hoor mijn moeder met Black praten, en blijf achter de deur staan luisteren. ‘Het spijt me zeer dat mijn dochter zich net zo onbehoorlijk gedroeg, zo doen ze normaal nooit.’ Zeg mijn moeder met een zeer gemaakte vriendelijke stem. ‘Ik begrijp de situatie helemaal mevrouw Lawcy, ze heeft een man nodig die haal leiding geeft.’ ‘Inderdaad mr. Black, zo snel mogelijk.’ Zegt mijn moeder met een zucht. ‘Wat vind u verder van mijn dochter?’ ‘Ze is prachtig, en ik denk dat haar kinderen net zo mooi zullen worden.’ Hij neemt een slok van z’n thee en gaat verder. ‘Natuurlijk moet er wel wat aan haar gehoorzaamheid gedaan worden.’ ‘U lijkt me zo’n man die er wel voor kan zorgen.’ Mijn moeder lacht nog een keer ontzettend gemaakt. ‘Uitsluitend mevrouw.’ Ik kuch en ik klop op de deur. ‘Kom binnen engeltje.’ Ik open de deur en loop naar de bank die het verst van Black afstaat. ‘Wil je nooit meer zoiets uithalen?’ Mijn moeder klink onzeker en boos. ‘Het spijt me moeder, het was niet mijn bedoeling.’ Mijn wangen worden rood en mijn blik dwaalt schaamtelijk naar de grond. ‘Ik vergeef het u, omdat u werkelijk zo prachtig bent als de mensen zeggen.’ Mr. Black kijkt met een hebberige blik naar mij. ‘Dank u wel, dat is erg aardig van u.’ Ik richt mijn rug en probeer zo onverschillig mogelijk te kijken. ‘U bent werkelijk zo oud als ze zeggen.’ Ik was vastbesloten om hem weg te pesten. Ik grijns ondeugend naar zijn gezicht. Zijn blik word koud en zie hoe zijn zelfvertrouwen langzamerhand weg drupt. ‘Ik heb meer te doen dan mijn tijd te verdoen aan jou en ik heb niemand nodig.’ ‘Als je dat nog niet gehoord hebt van mijn moeder.’ Ik kijk met koude blik naar mijn moeder. ‘Gedraag je GWEN LAWCY!’ Mijn moeder is inmiddels opgestaan en wijs met een bibberende vinger naar de deur. Als ze me bij de hele naam uitsprak was het meestal ernstig. ‘Zoals je wil l-i-e-v-e-r-d’ Zeg ik sarcastisch. ‘NU!’ Ik loop naar de deur en ik draai me nog een keer om. ‘Nog een fijne dag gewenst Black.’ ‘Tot nooit.’ Ik draai me om loop het gangpad op en gooi de deur dicht.

‘Wat doe jij hier?’ Anna stond achter de deur met haar oor tegen de wand gedrukt. ‘Eh, niks mevrouw, wil u dat ik u straks een kopje thee naar u kamer breng?’ ‘Wat heb je gehoord Anna?’ ‘Vanaf het begin tot het eind, Gwen.’ Ik schiet in de lach. ‘En hoe vond je mijn spiets?’ ‘Geweldig miss Lawcy, laat ze maar zien wat vrouwenpower is!’ Anna maakt de beweging alsof ze een superheld is. Ik giechel, kom maar op met die thee, ik heb dorst! En ik loop de trap op doe alsof ik een superheld ben. ‘Komt eraan almachtige prinses.’ Zegt Anna op een manier die me doet denken aan hoe mijn vader praat.

Even later zitten we met z’n tweeën op mijn bed. Ik kijk naar mijn bediende, die net zo oud is als ik. Anna lijkt heel erg op mij, met haar lange bruine lange krullende haal en haar donker bruine ogen, volle lippen en hoge jukbeenderen zou ze zo mijn zus kunnen zijn. Maar haar vader is onbekend en haar moeder is de bediende van mijn moeder. Ik kan het erg goed vinden met haar. Maar als mijn moeder in de buurt is moet ze doen alsof ze niet meer is dan een bediende. Want mijn moeder had toen we jong waren gezegd dat het niet goed is om bevriend te zijn met een bediende. We hebben 5 jaar gescheiden geleefd tot mijn vorige bediende overleed. Toen werd Anna mijn bediende. ‘Volgende week is het bal.’ Zucht Anna. ‘Ik wou dat ik mee mocht.’ ‘Ik weet het Anna, maar je weet dat je niet mag van mijn moeder om dat de kans bestaat dat je de man van je dromen vind…’ ‘En dat ik dan ga trouwen en geen bediende meer bent.’ Maakte ik haar zin af. Bediende zijn moeilijk te vinden, omdat de mensen mijn familie niet zo mag. En mijn moeder vertrouwt de burgers niet. Die stelen denk ze. Mijn moeder is heel erg wantrouwend, alleen mensen die zelf zo veel geld en goud hebben vertrouwt ze, die stelen niet. Die hebben zelf immers genoeg geld. ‘Hoe gaat het met Alec?’ Vraagt Anna, waarmee ze me gelijk wakker schud uit mijn dagdromen. ‘Goed, volgens mij is heel blij dat hij daar buiten mag.’ ‘Zucht, ik wou dat ik ooit een eigen paard krijg..’ ‘Tot nu toe ben ik blij dat ik af en toe op Alec mag als je ouders weg zijn.’ Ze kijkt me grijnzend aan. ‘Ik heb het goed getroffen om een geweldig persoon van dienst te zijn.’ ‘Zo geweldig ben ik niet!’ En ik duw haar lachend van het bed. ‘Echt wel.’ ‘Nietes!’ Even later rollen we lachend over de grond.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:21

Bedankt! :D

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:34

Mooi verhaal Emma! & Idd wat FemkeRoosje zegt, het leest fijn weg :j & je moet hier zeker mee door gaan!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:43

Dankje Kelly! :D

Morgen schrijf ik het vervolg, als ik tijd heb :+

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:56

Ben benieuwd :):)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:59

:D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:50

Ik kijk naar mezelf in de spiegel. Mijn gezicht is wit gepoederd en mijn lippen zijn rozen roze gestift. Mijn oogleden zijn met houtskool zwart gemaakt. Ik draag een prachtige ijsblauwe jurk die tot de grond reikt. ‘Je ziet er oogverblindend uit Gwen.’ ‘Niet echt een goed idee met al die mannen op een bal.’ Ze kijkt me met een brede glimlach aan. ‘Die willen natuurlijk allemaal met je trouwen.’ Ik steek me tong naar haar uit. ‘Tijd om te gaan lieverd!’ Roept mijn moeder. Ik hoor haar tegen mijn vader mompelen dat ze hoopt dat ik vanavond een man zal vinden. Ik til mijn Jurk op en ren de trap af. Ik pak mijn moeders uitgestoken hand en met z’n drieën lopen we naar de koets.

Voor de koets staan vier prachtige zwarte paarden. Een bediende houd de koetsdeur open. Even later zit ik tegenover mijn ouders in de koets. Er klinkt een harde zweepslag en de koets komt in beweging. Ik krijg medelijden met die arme paarden, vele kilometers moeten rennen voor ons plezier, en dan uren stilstaan, en dan weer terug rennen met een zware koets achter zich aan. ‘Houd je vanavond koest lieverd.’ Mijn moeder kijkt naar alsof ik een klein kind ben zonder manieren. ‘Best.’ Mompel ik en ik kijk naar buiten. Na een tijdje zie ik in het donker allemaal lichtjes die de weg verlichten. Toen de koets dichterbij was gekomen zag ik dat de lichtjes fakkels waren. Tweehonderd meter verder zag ik een enorm landhuis die versiert was met lichten en gouden slingers. Ik keek er met open mond naar. Het zag er oogverblindend uit. De koets stopt en de koets deur zwaait open. Binnen een paar tellen sta ik buiten. Van dichtbij leek het nog groter dan ver weg. Mijn vader fluistert: ‘Kijk niet zo, je lijkt net een klein kind dat nog nooit een groot huis heeft gezien.’ Mijn moeder geeft een zetje in mijn rug. We lopen de enorme trap op. ‘Een fijne avond miss’ Zegt een bediende tegen de vrouw voor ons. ‘Tsss, dan is mevrouw Darlu, die weduwe, heeft die nog geen man?’ Zegt mijn moeder tegen mijn vader.’ Dan zijn wij aan de buurt. ‘Welkom, een fijne avond.’ ‘Dank u wel’ Zeg ik tegen de bediende. Toen we door de enorme gang liepen siste mijn moeder in mijn oor: ‘Dat zeg je niet tegen een bediende.’ ‘Sorry hoor.’ ‘Gedraag je Gwen!’ ‘Best.’ ‘Charles, wat enig dat je bent gekomen met je gezin!’ ‘Dankje Carla. Carla was een vorse vrouw in een prachtige rode jurk geperst. Ze leek net een trol. Ik moest er van giechelen. Ik stopte snel toen ik een por in mijn zij kreeg. ‘Zoals Carla al zegt heet ik jullie welkom Charles.’ ‘Bedankt Lodewijk’ zij mijn vader en gaf hem een stevige handdruk. Net als Carla was Lodewijk stevig en leek op een trol. Achter de twee trollen stonden vijf trollen met de leeftijden van acht tot vijftien op een rij. Wat enig, een trollen familie geeft een bal. Als het maar geen trollen bal is. We lopen naar de grote ronde balzaal met rode gordijnen. Het zag er overweldigend uit. Er dansten vele mensen in de balzaal. Een werkelijk schouwspel. ‘Hallo, wilt u dansen miss?’ Een knappe jonge man stond tegenover mij en stak zijn hand uitnodigend uit. ‘Natuurlijk.’ En ik lachte op mijn mooiste lach naar hem en pakte zijn hand. Hij keek me aan alsof hij kon smelten. ‘Eh.. gaan we nog dansen?’ Excuses miss..?’ ‘Lawcy’ Maakte ik zijn zin af. Hij leidde naar de dansvloer en we dansten en dansten, even later werd hij afgetikt en danste ik weer met iemand anders. Zo ging het nog een tijdje door. ‘Mag ik?’ Ik schrok toen ik zag wie het was: mr. Black.. ‘Eh nee, ik bedoel ja.’ Mompelde ik. Hij danste best goed, wat ik niet verwacht had. Het leek wel of hij wist wat ik dacht, want hij lachte vol zelfvertrouwen. ‘Zien we elkaar toch nog een keer miss Lawcy.’ Zij hij en lachte triomfantelijk. Ik wist niet wat ik moest zeggen. Toen in een keer schreeuwde hij. Nee, hij brulde. ‘Mijn teen, o mijn teen, verdomme!!’ Had ik op zijn teen gestaan? Nee toch? Ik keek toe hoe hij zijn voet vast pakte en hij op een voet probeerde evenwicht te behouden. ‘Dat deed je expres kreng.’ Hij keek me met bloeddoorlopen ogen aan. Ik deed er nog een schepje bovenop: ik gaf hem een duwtje en hij viel op de grond. Ik lachte triomfantelijk en haastte me naar buiten voordat ik te veel aandacht zou trekken. Wat ik eigenlijk al gedaan had.

Ik stond tegen de koude muur en ademde de nacht in en luisterde naar de muziek die uit het de balzaal kwam. Ik deed mijn ogen dicht en dacht terug aan de actie. Ik lachte in mezelf. Hopelijk kon die kwal een paar dagen niet meer lopen. ‘Wat is er zo grappig, miss?’ ‘Ik wil mee kunnen lachen.’ Een knappe man van mijn leeftijd met zwart haar dat strak naar achteren was gekamd en knalblauwe ogen keek me met een lachende blik aan. Ik bekeek zijn gezicht nog wat beter en zag dat hij volle lippen had en een rechte neus. Zijn kaak was breed en zijn jukbeenderen kon je net zien onder zijn huid. Hij was knap. Mijn buik vulde zich wel vlinders. Ik was opslag verliefd. ‘Niks, ik geniet van de avond.’ Zij ik met een glimlach. ‘Wil je niet dansen?’ Ik schudde mijn hoofd. ‘Ik heb genoeg gedanst.’ ‘Jammer, ik had graag met je willen dansen, ik heb nog nooit zo’n mooie vrouw gezien.’ ‘Zullen we hier dan dansen?’ Lachte hij. ‘Of durft u dat niet?’ ‘Daag je me uit?’ ‘Misschien.’ O, wat was hij schattig, ik kon hem wel zoenen. ‘Hij pakte mijn handen vast we we dansten traag rondjes. ‘En wat brengt jou hier, mr..?’ ‘Arend Brewn’ Zijn lippen krullen zich. ‘En wat is uw naam, miss? ‘Gwen Lawcy.’ ‘Hallo miss Lawcy.’ En hij lacht lief. ‘Noem me maar Gwen.’ ‘Noem mij maar Arend.’ ‘Oke Arend.’ Hij stopte met dansen en ging tegen de muur aan staan. Ik ging naast hem staan. Samen keken we naar sterrenhemel. ‘Waar kom jij vandaan.’ Fluiter ik, bang om de sfeer te verpesten. ‘Frankrijk, en jij?’ ‘Hiervandaan.’ ‘Uit Engeland? Je lijkt een Franse.’ ‘Mijn moeder is Frans.’ ‘Oke.’ ‘Ik maar weer eens gaan..’ Hij gaat rechtop staan en hij strijkt zijn jasje recht. ‘Mag ik je een kus geven?’ fluistert hij. Net op het moment dat ik ja wil zeggen hoor ik een luide, woedende stem. ‘Blijf met je poten van mijn verloofde af!’ Ik zie in het donker een kreupel figuur op me afkomen. Mr. Black. Ik herkende zijn stem meteen, en mijn gedachte werd bevestigt door het gekreupel. ‘Verloofde? U heeft me niet eens gevraagd om te trouwen!’ Zeg ik met een stem vol argwaan. ‘Toen je boos naar je kamer was gegaan toen ik bij jullie thuis was, heb ik het met je ouders besproken.’ Zij gaven toestemming. ‘Nee! U liegt! Zeg me dat u liegt!’ ‘Over een maand is de bruiloft’ Hij grijnst te breed. Het word me te veel. Ik ren als een bezetene naar de balzaal. Waar zijn verdomme mijn ouders als ik ze nodig heb? ‘Lieverd, we zochten je al, we gaan weg.’ Mijn moeder komt op me afgelopen met mijn vader achter zich aan slepend. ‘Jullie hebben me heel wat uit te leggen.’ Schreeuw ik. ‘Niet hier.’ Zegt mijn vader sussend. Ik loop woedend achter mijn ouders aan. Ik ga nooit van mijn leven met hem trouwen. Nooit.

‘Gaat het weer een beetje.’ Vraagt Anna bezorgt. ‘Moet ik een droge zakdoen halen, die je nu hebt is helemaal nat.’ Ik schud mijn hoofd. ‘Nee dankje Anna.’ ‘Wat is er nou gebeurt vanavond, was het bal niet leuk?’ ‘Het bal was geweldig, maar ik ben…’ Ze kijkt me vragend aan. ‘Je bent wat?’ ‘Ik ben.. Ik ben… Ik ben… verlobt.’ Tranen lopen over mijn wangen. ‘Sorry, ik verstond je niet goed Gwen, wat ben je?’ Ze kijkt me vol medelijden aan. ‘Ik ben ver… Verloofd.’ Mijn schouders schokken en er lijkt een waterval uit mijn ogen te komen.’ ‘Met wie Gwen? Met wie?’ Ze aait me over mijn rug. ‘Me-e-e-t mr. Black..’ ‘Maar je heb toch geen ja gezegd?’ ‘Ik heb niks te zeggen, mijn ouders hebben toegestemt.’ ‘Wanneer is de bruiloft?’ ‘Over een maand,’ huil ik. ‘Zo snel al?’ Ze kijkt me met grote ogen aan. ‘Hoe oud is hij eigenlijk?’ Ik krijg kippenvel op mijn rug. ‘Hij is twee keer zo oud als ik.’ ‘Nou dan moeten we er maar het beste van maken,’ zegt ze troostend. Maar het kwam niet echt tot me door. Ik zou dit huis moeten verlaten, mijn paard moeten verlaten, mijn irritante ouders (van wie ik wel hou natuurlijk, hoe vervelend ze ook zijn). En mijn droom om te trouwen met Arend is ook gebroken. Mijn hard was gebroken. Trouwen met een man die alleen om zichzelf geeft, de me alleen maar heeft voor… Ik kan niet ophouden met klappertanden, mijn huid trilt, alles trilt. Was alles maar een nachtmerrie. Er zit maar een ding op: weglopen.

Zo weer een stukie erbij :+

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:49

wauw heel mooi geschreven !

ben echt benieuwd hoe het af zal lopen

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:31

Vind het een erg leuk verhaal.
Hier en daar wel wat kleine schrijffoutjes

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:00

Kaspar schreef:

Helaas dislectie :P

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:10

mooi vervolg zeg! ben benieuwd naar het volgende stuk! :))

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:26

thoraklover schreef:
Kaspar schreef:

Helaas dislectie :P

Het is je vergeven hoor, ik stoor me er niet zo erg aan.
Vind je verhaal prettig om te lezen, dus ga vooral zo door.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 20:46

Oke, ik tiep zo even het vervolg :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:53

ik zit met smart te wachten Emma ! :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:50

Midden in de nacht. Ik pak al mijn spullen bij mekaar. Een korte zwarte jurk, een paar schoenen, ondergoed, een borstel, een paar handschoenen en een zakje met goude munten. Ik sluip naar mijn ouders slaapkamer en doe voorzichtig de deur open. Gelukkig slapen ze nog. Ik sluip op mijn tenen naar de kast en haal er twee broeken en een paar overhemden uit. Op mijn tenen sluip ik weer naar de gang en doe zachtjes de deur dicht. Zo snel als ik kan ren ik weer naar mijn slaapkamer. Ik leg een groot doek op mijn bed neer en wikkel al mijn spullen in het doek. Ik sluit het af met een paar strotouwtjes en maak er een soort draagzak van. Ik gooi de zak over mijn schouder en loop op mijn tenen naar de gang. Voetstappen. O, nee he? Toch geen bediende? Ik duik weg en druk mezelf plat tegen de muur. Maar het is al te laat. ‘Ehh mevrouw, wat doet u nauw?’ Zijn ogen glijden over mijn uitrusting. ‘O.. Weten uw ouders hiervan?’ ‘Nee, en ze hoeven het ook niet te weten!’ Sis ik. Zo snel als ik kan sla ik hem met de achterkant van mijn mes tegen zijn slaap en valt hij bewusteloos op de grond. Hij was zeker naar mijn ouders gegaan om te zeggen dat hun dochter probeerde te ontsnappen. Ik grijns zelfingenomen; Ik had nooit verwacht dat ik iemand bewusteloos kon slaan. Ik pak hem onder zijn oksels beet en sleep het bewusteloze lichaam door de gang. Ik kom langs een opgezet ridderharnas en pak het zwaard uit de houder. Ik steek het zwaard in de speciale zwaardhouder in mijn riem. Hopelijk zou ik het niet hoeven te gebruiken. Ik pak het lichaam weer beet en zeg het op de trapleuning. Ik geef er een flinke zet tegenaan en het lichaam glijd de trapleuning af. Ik ren op mijn tenen van de trap af en sleep het lichaam verder de gang door. Met mijn zwaard sla ik het slot van de deur kapot en duw de deur open met mijn voet. Ik moet rillen bij de streling van de koude buiten lucht op mijn huid. Met het lichaam achter me aan slepend loop ik naar de stal. Daar sleep ik het lichaam de hooizolder op en wikkel het in met touwen. Als laatste haal ik een touw door zijn mond. Die zou de komende tijd zich nog wel even koest houden. Ik huppel de trap af en loop naar de zadelkamer om het zadel en hoofdstel van Alec te halen. Alec staat al in de stal te trappelen. Ik zadel hem op en bind mijn hangtas aan het zadel vast. Ik loop voor de laatste keer door de stallen en zeg gedag tegen de andere paarden. Er rolt een traan over mijn wang. Ik zou ze missen. Maar ik mis hun liever dan dat ik Alec zou moeten missen. Ik kijk naar de maan die al een stuk gezakt is. We moeten opschieten. Ik gooi de staldeur open en leid Alec naar buiten. Daarna kijk ik naar het landgoed, voor de laatste keer. En mijn verleden schiet door mijn hoofd. Tranen rollen over mijn wangen. Alec duwt met zijn neus in mijn rug om me te troosten. Ik draai me om en kus hem tussen zijn ogen. Mijn armen wikkelen zich om zijn hals en mijn hoofd rust op zijn voorhoofd. Een tijdje staan we zo. Alec maakt zich los uit mijn greep en kijkt me recht in de ogen. ‘Tijd om te vertrekken jochie?’ Hij hinnikt en doet een soort dansje op zijn plaats. Ik zwei mijn been over zijn rug en mijn hakken tikken hem in zijn buik. Als een raket schiet hij weg. Recht de toekomst tegemoed.

Na een dag rijden begin in kramp te krijgen in mijn kont. Ik was niet gewend om zo lang ik een mannenzadel te zitten. We draven door het bos. De kleuren zij prachtig. Rood, oranje, bruin en geel. Ik hou van de herfst. Het is alleen wel koud. Ik merkte dat mijn jas die ik meegenomen had niet warm genoeg was. Maar ik moet door rijden. De mensen hier zullen me onmiddellijk herkennen. Gelukkig waren we nog niemand tegen gekomen. Alec kijkt vrolijk om zich heen. Hij geniet met volle teugel van de rit. Met een flink tempo rijden we door. Alec lijkt in een keer heel gespannen. Hij spert zijn neusgaten wijd open en zijn nekspieren spannen zich aan. Ik hoor geritsel in de bosjes. Alec gaat stil staan en begint met zijn hoef te schapen. Ik voel dat er iets mis is. Een rover springt uit de bosjes en richt zijn zwaard in mijn richtig. Alec steigerd en draait op zijn achterbenen razend snel een bocht van 180 graden. Maar het is al te laat. Achter ons staan ook rovers met hun zwaard op mij gericht. Adraline suist door mijn aderen. Mijn hard begint sneller te kloppen. Ik hoop met heel mijn hart dat ze me niet zullen herkennen. De rover die ik als eerst zag loopt naar de rechter helft van de voorkant van Alec. Zijn zwaard duwt tegen mijn kin aan. Ik bekijk de rover wat beter. Het is een jonge man van een jaar of twintig. Zijn haar is zwart en hij heeft een getinte huid. Zijn heldere blauwe ogen nemen me op. ‘U bent niet verstandig geweest om alleen op pad te gaan,’ zegt hij grijnzend. ‘Wa-at wil je-e,’ stamel ik. ‘Ik wil je goud en,’ hij maakt zijn zin niet af. ‘Ik he-eb goud voor jullie, jullie krijgen alles!’ piep ik. ‘Ook je paard?’ zegt hij. ‘Nee niet Alec! Hij is het enige wat jullie niet krijgen!’ roep ik in paniek. De mannen lachen en kijken mekaar aan. ‘Krijgen we jou wel dan?’ roept de dikste rover. ‘We hebben al lang geen vrouw gezien,’ grijnst een ander. ‘In ieder geval nog nooit zo’n lekker stuk,’ zegt de dikke rover. ‘Wat moeten we met haar doen Valko? We hebben zo’n honger!’ Brult een ander. De rillingen lopen over mijn rug. Mijn longen piepen, en even lijkt het of ze het op willen geven. Ze willen me verkrachten! Denk ik in paniek. O nee! Was ik maar nooit weggegaan. Ik kijk zoekend om me heen, opzoek naar een uitgang. Maar ontsnappen lijkt onmogelijk, ze staan met vijf man om me heen met een zwaard om me gericht. En mijn mijn zwaard vechtkunsten zou ik niet eens een kunnen raken. Valko kijkt met een doordringende blik in mijn ogen. ‘We nemen haar mee mannen,’ zegt hij kalm. ‘Alexander, breng de paarden maar!’ roept hij. Vijf seconde later komt een jongen van twaalf de bosjes uitgelopen met zes paarden achter zich aan. Alexander kijkt zijn baas lachend naar zijn baas. Zijn tanden bestaan voor de helft uit goud, voor de andere heft zijn ze verrot. Hij mist minstens zes tanden. Zijn kleren zijn veels te groot voor hem, ze slungelen om zijn dunne botten. De paarden die achter hem aan lopen zijn mager en gespierd. Ze dragen versleten tuig met gaten. Ze zijn allemaal bruin, het zijn allemaal kopieën van mekaar. De mannen knopen touwen aan Alec’s zadel en hoofdstel vast en aan hun eigen paarden. De rovers stappen op hun paarden en sporen ze met veel geweld aan. In rengalop schieten ze ervandoor, met Alec en mij erachteraan. Verder het duistere bos in.

Zo dat is weer een stuk erbij, niet groot maar het verhoogt zo hopelijk wel de spanning voor het volgende deel :) .

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:28

ook weer mooi Emma !

goed geschreven , alleen hier misschien een héél klein beetje meer de spanning opbouwen , dat maakt het nóg spannender :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 17:00

øke, bedankt voor de tip!

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:52

wat een leuk verhaal, en een leuke schrijfsteil! :D

deze blijf ik zeker volgen!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:14