[TEK] Het Bokt resultaat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[TEK] Het Bokt resultaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:02

Citaat:
inkleuren vind ik het nog wat platjes en eentonig. Je mag er veel meer kleur in steken, dan wordt het levendiger

Citaat:
Anyway, je schets klopt inderdaad op meerdere punten niet compleet. De lijn vanaf het buitenste oog tot aan de neusvleugel zal meer naar binnen gerond mogen worden, deze loopt te vlak af. Daarnaast zou ik het oog net even in een andere hoek zetten en de hoeken meer accentueren. Het neusgat mag ook wat groter.

Citaat:
Maar het neusgat is erg klein, en de hals stopt een beetje abrupt. Misschien kan je daar wat aan doen?

En nog veel meer van deze reactie's kreeg ik op het UK. Hoewel mijn eerste tekening op Bokt geplaatst werd in 2008, gaat mijn tekengeschiedenis natuurlijk veel verder. En bij bijna iedere tekening keek ik wel op bokt of andere tekenaars nog handige tips en trucs hadden. Hierdoor ontwikkelde ik me veel meer dan ooit gedacht. En jawel hoor, dankzij Bokt zijn mijn voortgangen in twee jaar nu zo duidelijk te merken dat het tijd werd voor een samenvatting.

Tijdens het overblijven in groep acht van de basisschool tekende ik vaak paarden. Getekent in 2007.
Afbeelding

Een nog onafgerond schilderij gemaakt in 2008.
Afbeelding

Veulen in 2008
Afbeelding

Na het luisteren van liedjes tekende ik vaak uit het hoofd. Bij deze tekening kende ik net de methode waarbij je dmv rondjes een paard kon tekenen. Gemaakt in 2009.
Afbeelding

Mijn eerste digitale tekening die ik op Bokt plaatste, nooit afgemaakt. Geplaatst in 2009.
Afbeelding

En nu, 3 jaar na mijn eerste serieuze pogingen tot tekeningen, ben ik erachter gekomen dat ik het potlood nooit verder dan 2 meter van me vandaan laat liggen. Iedere gemaakte tekening wordt met het volste vertrouwen op Bokt gezet, in afwachting welke tips ik erbij krijg.

Van 2007
Afbeelding

Van 2008. Hierna kreeg ik een dip. Ik wist niet meer hoe ik mijn tekeningen realistisch kon maken. Voor mij waren de schaduwen altijd gewoon donkere vegen geweest, zonder achterliggende informatie. Toen ik na veel tips erachter kwam hoe schaduw werkelijk in elkaar zat ging ik verder en verbeterde mijn tekenstijl. Toen kwam deze tekening eruit:
Afbeelding

Van 2010
Afbeelding

Iedere Bokker heel erg bedankt voor de gegeven tips!
Dat ik er nog veel mag krijgen. :D Ik heb nooit een tekenleraar gehad, geen verdere begeleiding, enkel via Bokt.

Liefs,
Leonie

VERAx

Re: [TEK] Het Bokt resultaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:05

Echt helemaal super hoe jij vooruit gaat! Ben echt heel benieuwd hoe het eruit ziet over nog een aantal jaren!
Ga in iig zo verder, want je ziet echt reuzeveel verbetering, eigenlijk in alles van je tekeningen wel!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:06

Zo jij bent goed vooruit gegaan. Heel knap!

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:08

Wooow, het help ook als je echt een uitstraling tekend. Boos, vrolijk, opgewekt, enz. Maar dit ios PRACHTIG

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:08

Zo wat een vooruitgang heb jij gemaakt zeg!
Wat heb je die schaduwen weten te verbeteren! Erg knap!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:21

VERAx schreef:
Echt helemaal super hoe jij vooruit gaat! Ben echt heel benieuwd hoe het eruit ziet over nog een aantal jaren!
Ga in iig zo verder, want je ziet echt reuzeveel verbetering, eigenlijk in alles van je tekeningen wel!

Jeetje, bedankt allemaal! :D
Ik ga indd verder, al raak ik heel erg in de knoop met de tijd. Maar heel erg bedankt voor de complimenten. :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:31

Ik heb geen verstand van tekenen, maar zelfs ik kan zien dat je onwijs bent gegroeid de afgelopen jaren en dan vooral die laatste tekening, echt heel mooi!!!
Wauw......vooral blijven tekenen!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:41

Wat een leuk idee om een topic te starten met je vorderingen door de jaren heen. Vind ik altijd heel leuk om te zien :) . Misschien start ik zelf ook wel een keer zo'n topic. Ik heb zelf ook bijna alles van bokt geleerd. Super leuk dat dit zo op dit foum kan.
Maar wat ben jij in korte tijd super veel vooruit gegaan zeg! Van een kleurplaat naar een echte tekening. Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:29

Misschien is het leuk als er een centraal topic komt waar je je vorderingen kan laten zien..

Ik vind ook dat je onwijs verbeterd bent. +:)+

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:32

Wat is je laatste tekening schitterend zeg, ik denk dat je terecht trots op jezelf mag zijn!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:47

jij bent zeker vooruit gegaan zeg! wauw, leuk om te zien!
je hebt me ook op een idee gebracht, zo'n topic maken van hoe je bent 'gegroeit' , echt leuk bedacht!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:11

Wauw echt mooi hoor je laatste tekening! Zie duidelijk vooruitgang +:)+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:13

Wat super gaaf zeg! Ik zou wel willen dat ik dat kon!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:18

Wat leuk om zo te zien hoe je vooruit gaat, je tekeningen worden steeds mooier!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:33

Iedereen echt heel erg bedankt! :D

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:52

Wauw ontzettend knap! Je bent echt heel erg vooruit gegaan! :D

Is er toch ook nog hoop voor mij, haha. :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 10:46

vinurr schreef:
Wauw ontzettend knap! Je bent echt heel erg vooruit gegaan! :D

Is er toch ook nog hoop voor mij, haha. :)

Dankjewel! :D

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:48

Wow wat ben jij vooruit gegaan zeg! Die laatste tekening is echt schitterend! Ik zou het je niet na kunnen doen!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:49

Ontzettend leuk om te zien hoe je vooruit bent gegaan, en een overzichtje hebt gemaakt. Zo leerzaam kan UK dus zijn! :D