Citaat:inkleuren vind ik het nog wat platjes en eentonig. Je mag er veel meer kleur in steken, dan wordt het levendiger
Citaat:Anyway, je schets klopt inderdaad op meerdere punten niet compleet. De lijn vanaf het buitenste oog tot aan de neusvleugel zal meer naar binnen gerond mogen worden, deze loopt te vlak af. Daarnaast zou ik het oog net even in een andere hoek zetten en de hoeken meer accentueren. Het neusgat mag ook wat groter.
Citaat:Maar het neusgat is erg klein, en de hals stopt een beetje abrupt. Misschien kan je daar wat aan doen?
En nog veel meer van deze reactie's kreeg ik op het UK. Hoewel mijn eerste tekening op Bokt geplaatst werd in 2008, gaat mijn tekengeschiedenis natuurlijk veel verder. En bij bijna iedere tekening keek ik wel op bokt of andere tekenaars nog handige tips en trucs hadden. Hierdoor ontwikkelde ik me veel meer dan ooit gedacht. En jawel hoor, dankzij Bokt zijn mijn voortgangen in twee jaar nu zo duidelijk te merken dat het tijd werd voor een samenvatting.
Tijdens het overblijven in groep acht van de basisschool tekende ik vaak paarden. Getekent in 2007.

Een nog onafgerond schilderij gemaakt in 2008.

Veulen in 2008

Na het luisteren van liedjes tekende ik vaak uit het hoofd. Bij deze tekening kende ik net de methode waarbij je dmv rondjes een paard kon tekenen. Gemaakt in 2009.

Mijn eerste digitale tekening die ik op Bokt plaatste, nooit afgemaakt. Geplaatst in 2009.

En nu, 3 jaar na mijn eerste serieuze pogingen tot tekeningen, ben ik erachter gekomen dat ik het potlood nooit verder dan 2 meter van me vandaan laat liggen. Iedere gemaakte tekening wordt met het volste vertrouwen op Bokt gezet, in afwachting welke tips ik erbij krijg.
Van 2007

Van 2008. Hierna kreeg ik een dip. Ik wist niet meer hoe ik mijn tekeningen realistisch kon maken. Voor mij waren de schaduwen altijd gewoon donkere vegen geweest, zonder achterliggende informatie. Toen ik na veel tips erachter kwam hoe schaduw werkelijk in elkaar zat ging ik verder en verbeterde mijn tekenstijl. Toen kwam deze tekening eruit:

Van 2010

Iedere Bokker heel erg bedankt voor de gegeven tips!
Dat ik er nog veel mag krijgen.
Ik heb nooit een tekenleraar gehad, geen verdere begeleiding, enkel via Bokt. Liefs,
Leonie