[TEK] 2 paardjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

[TEK] 2 paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:37

hallo allemaal,

Omdat het zomervakantie is had ik weer wat tijd om te tekenen. Ik ben nu op een punt gekomen waarbij ik zelf niet meer goed kan zien wat ik kan verbeteren bij volgende tekeningen en daarom nu mijn eerste UK topic op bokt!

paardje 1: ik had nog een half afgemaakte tekening liggen en daar ben ik mee verder gegaan om er een beetje in te komen. Ik ben best tevreden alleen je ziet nog veel streepjes van het potlood. Bij de 2de tekening ben ik daarom verder gegaan met een zachter potlood.
het zijn twee foto's (1 bewerkt). de werkelijkheid zit er een beetje tussenin.In het echt is hij minder korrelig.
Afbeelding
Afbeelding

paardje 2: Dainty van Wranglerbutt (pagina 17 aanvraag topic) deze staat ook in het resultaattopic maar ik wil graag wat feedback dus daarom ook hier. Ook over deze ben ik erg tevreden :D. (weer 2 foto's idem met de eerste)
Afbeelding
Afbeelding

VERAx

Re: [TEK] 2 paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:39

Ik vind het erg mooie tekeningen, leuke stijl heb je!
Ik vind alleen hier en daar dat je wat te harde lijnen hebt neergezet, en dat op andere plekken waar je dat ook zou kunnen doen, het niet hebt gedaan. (vooral bij de eerste)
Verder erg netjes! :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:49

VERAx schreef:
Ik vind het erg mooie tekeningen, leuke stijl heb je!
Ik vind alleen hier en daar dat je wat te harde lijnen hebt neergezet, en dat op andere plekken waar je dat ook zou kunnen doen, het niet hebt gedaan. (vooral bij de eerste)
Verder erg netjes! :)

dankjewel, die eerste is inderdaad ook minder mooi dan de tweede :j. Ik had bij de basis al te harde lijnen neergezet. (ik ben namelijk niet echt een geduldig tekenaar :o )
beide tekeningen heb ik in ongeveer 2-3 uur gemaakt

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:36

ik heb trouwens gewerkt met een hb vulpotlood en een 6b potlood.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:20

Goeie tekening Lissisane! Je hebt een lekker losse tekenstijl, daar hou ik wel van :j

Prachtig koppie en hals in de 1e tekening, jammer dat het lijf wat uit verhouding is. Heb je dat er later pas bijgetekend?
Feedback 2e tekening:
Het rechter voorbeen lijkt een beetje door te knikken, maar verder hebt die moeilijke houding van Dainty uitstekend getroffen +:)+

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:45

dankjewel! (nog een keer :P)
zou best kunnen dat het lijf uit verhouding is, ik had er geen voorbeeld bij. :D

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:30

Leuk hoor, die wat lossere stijl.
Je zou misschien een iets harder potlood kunnen proberen.
Maar dat is maar net wat je zelf mooi vindt. :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:21

ze zijn mooi, leuke stijl.....nog iets meer met lichtval werken misschien, de 2 heeft dat iets meer dan de eerste. 2e spreekt me heel erg aan, prachtig!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 11:25

dankjullie wel :D
@ _lieff_ ik heb geen geduld voor uitgebreide details :P, en krijg je met een harder potlood niet zoveel lijnen?

@rightOn dat was mij inderdaad ook al opgevallen, moest er toen ook nog een beetje weer inkomen.