[DIGI] Remy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

[DIGI] Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 17:16

Van vriendlief heb ik een wacom-tablet gekregen. In eerste instantie dacht ik er niets mee te kunnen (mijn oog-hand-coordinatie is niet zo feilloos :o ), maar na even doorzetten is mijn eerste krabbel eruit gekomen.

Nu weet ik dat er hier veel digitale tekenaars tussen zitten en ik zou dan ook graag tips krijgen. Misschien zijn er wel handige tutorials?

Ik zal laten zien hoe ik gewerkt heb:

Ik ben begonnen met een schets van mijn paard Remy. Ik heb een foto als referentie gebruikt, maar hij is met de losse hand getekend zoals je ziet ;)

Afbeelding

Vervolgens heb ik geprobeerd om een beetje meer vorm aan mijn schets te geven

Afbeelding

Daarna heb ik het paard een globale kleur gegeven en ben ik begonnen met de schaduwen. Ik werk altijd eerst het hoofd redelijk gedetailleerd uit, dat doe ik ook in normaal werk. Daarna ben ik verder gegaan met het lichaam.

Afbeelding

Een contrasterend kleurtje liet zien dat ik heul veul plekken vergeten was in te kleuren, waarop ik dat maar meteen heb gedaan. Groene benen is ook zo raar :+

Afbeelding

En tot slot heb ik de achtergrond toegevoegd. Hier mag ik nog wel wat oefening in hebben... :o

Afbeelding

Persoonlijk vind ik het helemaal niet slecht voor een eerste keer digitaal tekenen. Ik moet ook zeggen dat ik het erg leuk vond, het medium is zo vergevend: Als je iets niet mooi vind, hoppa, dan gooi je het zo weer weg. Toch zou ik graag horen wat jullie ervan vinden :)

Yunomi

Re: [DIGI] Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:19

Ik vind het een heel mooie tekening. :)
Benen mogen, vind ik wat duidelijker op de nieuwe achtergrond, ze zijn wat vervaagd.

Verder echt top!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:29

Zooo, prachtig voor een eerste Digi! Erg netjes gedaan!
Het zou denk ik alleen nét wat mooier worden als je wat meer kleurtjes toevoegt, zoals rood.
Super hoor! :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:30

Dit belooft nog wat voor de toekomst, als dit je eerste keer digitaal tekenen is!!! :wow:

Ik heb erg weinig aan te merken, behalve dat je horizon links wat verspringt en de achterbenen bovenaan wat lijken te verkleven... Maar man, dat mag geen naam hebben!!!

:wow:

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:34

serieus je eerste digi :wow: :wow: dat belooft idd nog wat!!!
ik kan er niks op aan merken

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:11

Wauw ik vind 'm heel gaaf! Nog een beetje abstract hier en daar, maar dat maakt het juist wel een speels plaatje. :D
Ben wel benieuwd naar de referentiefoto nu. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:17

Echt belachelijk gewoon! :D :D Dat dit je eerste is! :D :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:25

Echt prachtig gemaakt :D

Sadeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:59

WOUWWW echt super gaaf hoor
ik ben meer van de potlood tekeningen maar vind het echt super mooi ook voro eerste keer echt leuk

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:06

Tssssss, je eerste digi, belachelijk :P . Echt super mooi geworden!! Ik zou sommige schaduwen nog wat donkerder maken en voor mij gevoel mogen de manen toch nog wat verder doorlopen richting schoft. En ik zou nog wat meer kleur toevoegen dan alleen het bruin, paars of blauw voor schaduwen bijvoorbeeld :) .

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:24

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Dit is de originele foto, maar ik heb hem wel wat stoerder gemaakt dan dat hij eigenlijk is :D

Afbeelding

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:42

Ik vind hem supergaaf, achtergrond vind ik ook erg mooi hoor! :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:00

En jij wilt tips????
nou geloof me die heb je niet echt nodig!
Als je zag hoe mijn eerste eruit zag lach je je rot en jou eerst eis helemaal super!

lekker zo doorgaan zou ik zeggen!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:59

Dit vraagt om meeerrr..!

Ik vind juist je achtergrond heel leuk omdat hij een beetje speels is. Maakt het een fris plaatje :j

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 07:23

:o :D

Wat mij zelf stoort aan de achtergrond is dat ik hem snel-snel in elkaar geflanst heb en dat bijvoorbeeld de horizon nog niet eens recht loopt.

Ik heb overigens een aantal keer gehoord dat ik meer kleur erin mag voegen - maar hoe in hemelsnaam doe ik dat??

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:55

Riddikulus schreef:
:o :D

Wat mij zelf stoort aan de achtergrond is dat ik hem snel-snel in elkaar geflanst heb en dat bijvoorbeeld de horizon nog niet eens recht loopt.

Ik heb overigens een aantal keer gehoord dat ik meer kleur erin mag voegen - maar hoe in hemelsnaam doe ik dat??

Nou ik stoor me niet aan die scheve horizon hoor!
Meer kleur, das niet zo moeilijk als het lijkt hoor...pak gewoon is een andere kleur dan de bruin die je gebruikt hebt...bijvoorbeeld bij een schimmel kun je blauw en paars erin verwerken, probeer bij bruin eens wat rood....dus niet alleen de standaard bruintinten...

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:26

Hmm ... Ik ga mijn best eens doen op een nieuw projectje, een friese merrie :o Bedankt voor de tip :)

Ik vind jouw werk trouwens ook erg mooi :j

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:29

:wow: Echt onwijs mooi :D Dat belooft nog wat voor de toekomst :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:35

Mooii! Ik waag mij met mijn tablet nietb eens aan digi's. Dat kan ik dus echt niet! :o Tutorial?! :D Welk programma gebruik je?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:39

Zoiets lijkt mij ook nog wel eens wat! Ziet er heel netjes uit! Ik zou niet zeggen dat het je eerste keer is! :)
Het enige dat mij opvalt is dat ik de buik iets te rond vind van onderen. :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:41

WAUW, echt mooi.
Dat wil ik ook van mn shet :o !

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 19:02

Naborah schreef:
Mooii! Ik waag mij met mijn tablet nietb eens aan digi's. Dat kan ik dus echt niet! :o Tutorial?! :D Welk programma gebruik je?

Haha, ik heb altijd photoshop gehad, maar vriendlief heeft nu overal linux op geinstalleerd dus werk ik nu met GIMP. Dat heeft de eerste uren flink wat ge-GVD opgeleverd, maar uiteindelijk snapte ik het programma en kan ik er nu heel fijn mee werken. Ik werk altijd (nouja, altijd, deze keer dus) met heul veel lagen: Een laag voor de schets, voor de line-art, voor de kleur, voor de voorgrond en voor de achtergrond. Daardoor kun je dus heel gemakkelijk "fouten" verbeteren en veranderen. Ook sla ik tussendoor mijn werk steeds op een nieuwe naam op (nummer), zodat als het ergens helemaal grondig mis gaat ik altijd terug kan naar een eerder stadium en niet weer van voren af aan hoef te beginnen. En verder heb ik eigenlijk geen tips, het was eigenlijk de bedoeling dat ik tips van jullie zou krijgen :D