), maar na even doorzetten is mijn eerste krabbel eruit gekomen. Nu weet ik dat er hier veel digitale tekenaars tussen zitten en ik zou dan ook graag tips krijgen. Misschien zijn er wel handige tutorials?
Ik zal laten zien hoe ik gewerkt heb:
Ik ben begonnen met een schets van mijn paard Remy. Ik heb een foto als referentie gebruikt, maar hij is met de losse hand getekend zoals je ziet

Vervolgens heb ik geprobeerd om een beetje meer vorm aan mijn schets te geven

Daarna heb ik het paard een globale kleur gegeven en ben ik begonnen met de schaduwen. Ik werk altijd eerst het hoofd redelijk gedetailleerd uit, dat doe ik ook in normaal werk. Daarna ben ik verder gegaan met het lichaam.

Een contrasterend kleurtje liet zien dat ik heul veul plekken vergeten was in te kleuren, waarop ik dat maar meteen heb gedaan. Groene benen is ook zo raar

En tot slot heb ik de achtergrond toegevoegd. Hier mag ik nog wel wat oefening in hebben...

Persoonlijk vind ik het helemaal niet slecht voor een eerste keer digitaal tekenen. Ik moet ook zeggen dat ik het erg leuk vond, het medium is zo vergevend: Als je iets niet mooi vind, hoppa, dan gooi je het zo weer weg. Toch zou ik graag horen wat jullie ervan vinden

. Echt super mooi geworden!! Ik zou sommige schaduwen nog wat donkerder maken en voor mij gevoel mogen de manen toch nog wat verder doorlopen richting schoft. En ik zou nog wat meer kleur toevoegen dan alleen het bruin, paars of blauw voor schaduwen bijvoorbeeld