[SCH][WIP] Yesmin & Luna

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

[SCH][WIP] Yesmin & Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 10:18

Hallo allemaal,

Welkom op mijn eerste [UK] topic.
Ik vind schilderen hartstikke leuk, maar mijn school heeft me daar flink in afgeremd. Ik heb toen een schilderij van mijn pony's gemaakt en die werd volledig afgekraakt, daarna kon ik niets meer goed doen. Ik wilde dus ook niet meer schilderen.

Maar het begon weer zo te kriebelen, en mijn moeder vroeg of ik deze afbeelding kon schilderen, voor bij hun aan de muur in de woonkamer.
Afbeelding

Dus heb ik mijn spulletjes weer eens uitgestald en ben weer lekker begonnen.
Commentaar/tips zijn méér dan welkom, maar hou het alsjeblieft vriendelijk, ben al genoeg uitgekafferd. Ik vind het heel leuk en dat wil ik graag zo houden.
Foto's zijn niet van hele goede kwaliteit, zijn met mijn telefoon gemaakt maar je kunt het nog best goed zien.

Acrylverf op een doek van 90x120cm.
1. Lijnen gezet en achtergrond de eerste keer opgezet. Dit is 's avonds geschilderd.
Om de echte kleur te bekijken heb ik gewacht tot 's ochtends, toen heb ik hem dus nog 3x overgeschilderd omdat het gewoon veel te donker was.
Afbeelding

2. Eerste beginsels van de hondjes. De rechter hond is dus een grote fout geweest dat ik die al zover had 'ingekleurd'. Ik kreeg hem later steeds moeilijker voor elkaar, vooral de plek van het oog. De 2e avond.
Afbeelding

3. Yesmin is zo goed als klaar, moet hem hier nog afwerken. Ook de 2e avond.
Afbeelding

4. En de laatste foto: Luna is nu ook zo'n beetje klaar. De 3e avond.
Ik ben zelf niet helemaal blij met haar linkeroog en haar voorhoofd, misschien moet die hele kant nog wat lichter en egaler gemaakt worden.
Afbeelding

Ik heb hem nu al in de kamer opgehangen. Mijn ouders komen vannacht weer thuis, dan wil ik eerst hun mening weten wat ze nog veranderd willen zien.
Maar jullie tips wil ik natuurlijk ook graag horen :)

liefs,
Jolien

Sokje_6

Re: [SCH][WIP] Yesmin & Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:50

Erg mooi! Ik vind alleen het gebit een beetje te wit, tanden hebben ook een schaduwkant.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:51

ziet er al goed uit!...mooie achtergrond ook....de ogen van beide honden die het dicht's bij elkaar zijn zijn wat klein.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:52

Ik vind em al prachtig!
Zoals Sokje net zei; het gebit is nog iets te wit.

Yesmin lijkt behoorlijk op mijn hond.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:25

leuk schilderij!
wat ik wel een beetje jammer vind is dat de schaduwen op de honden bij allebij de foto's anders valt.. en dat de ene foto een beetje blauwig en de ander paars/zwart van kleur is..
misschien dat je dit in je schilderij kan aanpassen :)

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 08:56

Thanx allemaal!

Sokje en Lailaa: das waar ook.. Daar zat ik ook een beetje mee. Dat is het. Bedankt!
RightOn: die van de linkerhond klopt volgens mij wel, rechts niet. Ga ik nog mee bezig!
Lisette: Dat kan kloppen, omdat het 2 verschillende foto's zijn. Ze zijn in photoshop bij elkaar gezet.
Maar dan nog klopt het dat de honden allebei een andere kleur hebben. Yesmin (links) is meer bruin/zwart en Luna is meer blauw/zwart. In het echt, in de zon, kun je dat heel goed zien.

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:21

ziet er al leuk uit!

allen de neus van de rechterhond lijkt nog niet helemaal af... aan de bovenkant is ie wat te kort dacht ik...

heel veel suc6 d`r nog mee :D