[INFO] Show je werkplek! #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[INFO] Show je werkplek! #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 23:03

Het leek me leuk om op UK een topic te hebben waar iedereen zijn of haar werkplek kan laten zien. Lontje, Fnanne en Mireille vonden dat ook, dus je kunt vanaf nu op deze plaats laten zien waar je het liefste schildert, tekent, beelden maakt, boetseert, Schleich paardjes repaint, My Little Ponies customized en noem maar op! :D

Werk je het liefste tussen al je tubes verf, potloden en stapels papier (zoals Casperzot bijvoorbeeld)? Of zit je juist aan een bijna lege tafel? Op zolder? In de keuken? Zijn er ook bokkers die het geluk hebben van een eigen studiootje? Ik ben heel benieuwd!

In dit topic is alle ruimte om gezellig op elkaars werkplek te reageren, maar het is wel de bedoeling dit topic een beetje overzichtelijk te houden. Daarom een paar regels:
  • Maximaal 2 foto's zichtbaar, de rest in links.
  • Slowchatten en offtopic gaan is niet toegestaan. Daarvoor kun je de PB gebruiken of een topic in de huiskamer openen.
  • Oneliners zijn ook in dit topic niet toestaan. Wanneer je wilt reageren op de werkplek van een ander zien we graag dat je wat meer typt dan een heel kort zinnetje.

Ik zal alvast het spits afbijten:

Mijn favoriete werkplek is mijn keukentafel. Ik werk het liefste bij natuurlijk daglicht, en de keukentafel staat ideaal voor het raam. Bovendien kan ik zo ook mooi genieten van mijn ‘buurvrouwen’ die zo nu en dan even meekijken:
http://img836.imageshack.us/img836/7224/webkoei1.jpg. Ik werk liever niet aan mijn ‘gewone’ bureau, want daar zit ik met studeren al zo vaak achter. :)) Bovendien staat dat bureau net tussen twee ramen tegen de muur, dus geen leuk uitzicht en geen direct licht.

Als ik werk heb ik het liefste alleen de spullen die ik ook echt gebruik om me heen. Niet teveel dus, maar ook niet te weinig want als ik eenmaal zit heb ik er een hékel aan om op te moeten staan om iets te pakken wat ik niet bij de hand heb. De spullen die ik vaak gebruik liggen in mijn bureau, de rest van is boven opgeborgen in een aparte kast.
Op de onderstaande foto’s ben ik bezig met een potloodtekening, dus je ziet mijn potloden die altijd ongeveer van B naar H liggen uitgestald, kneedgum, harde gum, mesje voor gum, doezelaar en een puntenslijper. Verder staat altijd lekker de radio aan, en kan ik absoluut niet werken zonder thee. :P

Foto’s!

Tekentafel:
Afbeelding

En als ik aan het werk ben ziet dat er ongeveer zo uit (en ja, de afwas loopt niet weg :Y) ):
Afbeelding

sammyvriend

Re: [CENTRAAL] Show je werkplek! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:37

Leuk idee zeg!
Ik ga, zodra ik thuis ben, een foto maken van waar ik altijd werk ;)

Heel grappig om mensen die je alleen qua werk (en naam dan) kent te zien tekenen! En waar, met wat enz. Je hebt daar soms een heel ander beeld van ;)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:51

Mijn plekje:
Afbeelding
Een gedeelte van mijn bureau op onze zolder. Het stuk waar ik meestal aan zit kan je schuin zetten :) Het bureau is denk ik zon 5 meter breed. Aan de linkerkant zit nog een vast gedeelte, soms werkt mijn man daar aan zijn hobby. Nu ligt er klei en speksteen :) We zullen zien wat dat gaat worden :D Aan de rechterkant gaat het bureau een hoek om, daar zet ik meestal al mijn 'troep' neer wat ik op dat moment gebruik. Ook staat daar een tv en radio :) Onder het bureau heb ik sinds kort een kastje, zodat ik snel bij de spullen kan die ik regelmatig gebruik. Ook zwerft er aan de linker kant nog ergens een ezel :') Van kleins af aan altijd willen hebben, maar in de praktijk blijk ik toch liever achter mijn bureau te zitten :)

Afbeelding
Naast het bureau staat mijn kast waar ik alles in en op verzamel. Ik vind het fijn om op een plek te hebben en niet door het hele huis te laten zwerven. Daarbij komt dat ik beneden katten heb, die en verharen, en gewoon overal overheen en doorheen lopen. En op zijn tijd alles als speeltje zien :+

Eigenlijk werk ik het liefste op een rommelige plek, dat vind ik er gezellig uit zien. Echter heb ik vaak wel de plek waar ik 'werk' leeg, en er omheen stapels met vanalles. De tassen liggen er af en toe als ik net wat gekocht heb, toevallig had ik alles nog niet op zijn plaats gelegd :Y) Ik kan er altijd van genieten als ik eens wat nieuws heb gekocht :o Mijn afwijking is dat mijn spullen heilig zijn.. Daar moet ook iedereen vanaf blijven :o Mijn man mocht bij hoge uitzondering mijn potloden gebruiken, duwt hij ze zo met zijn vinger op de punt omhoog :oo daar ben ik nog niet overheen :')

Met het bureau heb ik geluk gehad dat bij mijn man op zijn werk de tafels vervangen werden en hij deze met de loting won :Y) Ook is het een luxe dat wij de zolder 'over' hadden. Een eigen plekje voor je spullen is wel fijn. Eerder werkte ik in de huiskamer aan een tekentafel, maar alles elke keer moeten halen, uitstallen en weer opruimen vonf ik niet heel handig.

@elanor, wat heb jij een geweldig uitzicht!! :D
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 31-07-10 20:21, in het totaal 4 keer bewerkt

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:11

Hmm. ik heb niet echt een eigen plekje. Nóg niet. Op mijn kamer is er de ruimte nu niet. de tafel die ik gebombardeerd had als tekentafel staat nu hélemaal vol met troep. :P En het bureautje waar mijn PC staat is erg klein. Ik heb daar ook een tekentablet opstaan zodat ik gewoon op de PC kan tekenen.

Ik heb in m'n kamer wel een ezel staan. Die gebruik ik veel om te tekenen, maar ik zit ook graag aan de keukentafel.
Als ik terug ben van vakantie mag ik mijn kamer verfen. ook krijg ik een nieuw bureau ed. En ik ben vanplan het netjes/leeg en overzichtelijk te houden, dus komt mijn eigen tekenplekje ook wel goed. Als het zover is maak ik foto's voor jullie :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:54

sammyvriend schreef:
Heel grappig om mensen die je alleen qua werk (en naam dan) kent te zien tekenen! En waar, met wat enz. Je hebt daar soms een heel ander beeld van ;)

Dat is inderdaad precies wat me leuk leek aan dit topic! Omdat UK zoveel groter is dan het oude CreaBea was, hoop ik bovendien dat het met dit topic (zeker voor degenen die niet echt behoefte aan, of tijd voor, een HK-topic hebben) ook weer wat persoonlijker wordt. :)
Had je bij mij iets heel anders in gedachten? :D Ben ook erg benieuwd hoe jouw plekje eruit ziet. Volgens mij zit alles bij jou onder een laagje pastelpoeder. :))

Rebeltje, thanks. :D Ik wordt er ook altijd vrolijk van als ik naar buiten kijk. Jij hebt ook een heerlijke plek zeg! Dat tafelblad lijkt me zalig om mee te werken. Lekker om alles zo op één plaats te kunnen hebben, er hangt ook een heel "creatief sfeertje" zo te zien, leuk is dat.
Leuk dat jouw man er ook werkt, lijkt me leuk om samen te zitten knutselen. Maar met de punt omhoog drukken, hoe durft-ie! :oo Dat 'nergens aanzitten'-gevoel ken ik als het op mijn tekenspullen aankomt hoor, haha. :D

Leuk dat je mag gaan 'verbouwen' en verven Leonie. :) Ik ken dat voornemen "vanaf nu houd ik het netjes" nog goed van toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ging toch altijd een beetje met golven bij mij. :D Dat was het een tijdje heel netjes, maar dan liet ik het langzaam weer verslonzen, om het dan na een tijd weer allemaal grondig op te ruimen, waarna....

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:53

Leuk topic dit!
Je hebt al veel spullen verzameld rebeltje! :D
En elanor netjes aan de keukentafel. :)) Hou je dat wel lang vol zo aan een tafel?
En dat uitzicht is inderdaad geweldig!

Ik zal ook even mijn werkplek showen :+

Als ik aan het tekenen ben:
Afbeelding
Ik heb wel een bureau staan waar ik aan kan werken. Maar vind dit veel fijner. Lekker op de bank.

Als ik aan het schilderen ben:
Afbeelding
Ik heb een veldezel gekregen die ik nu wel gebruik. Al is dat wel wennen.
Als ik schilder aan een klein schilderij zet ik die op een tafelezel op een tafeltje.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 01:14

@Elanor, Het is idd leuk om te zien hoe en waar mensen 'werken'.

@babe, de buitenkant is groter dan dat de inhoud is (de zolder is ook de opbergruimte voor overige 'rommel' , zoals bijv de bisonkit helemaal rechts :+ ) Ik heb wel van alles wat, maar dat kwam meer omdat mijn opa ook 'crea' was :) Zo kwam ik laatst een tas tegen met spullen van hem, zat daar gewoon een halve vleugel van een vogel in :\ Ik heb m maar opgeborgen onder het mom van 'was van opa'. Zag ik gewoon van de week zo'n zelfde ding bij het Rien Poortvliet museum.. :') maareh, hij blijft nog steeds in een hoekje liggen bij mij :)

Krijg je trouwens geen last van je knieen/rug als je op de vloer zit?

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:03

Oehw ik vind dit echt zo leuk :D Het wordt inderdaad een stuk persoonlijker.

elanor schreef:
sammyvriend schreef:

Dat is inderdaad precies wat me leuk leek aan dit topic! Omdat UK zoveel groter is dan het oude CreaBea was, hoop ik bovendien dat het met dit topic (zeker voor degenen die niet echt behoefte aan, of tijd voor, een HK-topic hebben) ook weer wat persoonlijker wordt. :)
Had je bij mij iets heel anders in gedachten? :D Ben ook erg benieuwd hoe jouw plekje eruit ziet. Volgens mij zit alles bij jou onder een laagje pastelpoeder. :))

_O- Ik ga pas zeggen hoe ik erbij zit als ik de foto's erbij plaats, alles in een keer. Wel zo leuk ;)

Het grappige is eigenlijk dat ik helemaal geen voorstelling heb van de meeste UKers hoe ze erbij zitten. Je ziet alleen het werk en de stijl. Je hebt ook veel minder het idee dat dat mensen zijn die dat doen, voor mij zijn het gewoon boktnamen die je kunt herkennen aan hun stijl (en wat ze typen natuurlijk. Voor sommige heb ik heel veel respect, anderen vind ik rete-irritant. Ik ga geen namen noemen := ) (Ik vraag me nu trouwens ineens af wat bokkers denken als ze Sammyvriend zien staan :oo Misschien vind iedereen me ook wel rete-irritant :+ Geen idee. Zou me ook geen hol uitmaken trouwens).
Maar ik maak van UKers dus eigenlijk helemaal geen plaatjes; Hoe ze eruit zien of hoe ze erbij zitten ;)

@rebeltje lekker plekje! Je hebt ook wel heel veel materiaal. Ik niet en ik zoek het niet om steeds naar boven te lopen als ik wil tekenen :') Ben erg lui. Maar als ik zoveel materiaal als jou zou hebben zou dat bijna moeten (denk niet dat mijn gezinsleden blij worden als dat allemaal beneden zou liggen := )

@LeonieL jou plekje ken ik wel, daar heb je weleens foto's van geplaatst, toch? Hoop inderdaad voor je dat je wat praktischer kunt werken na de vakantie want het zag er gezellig, maar krap uit :=

@Babe jou plekje ken ik ook wel van foto's die je oa op twitter hebt geplaatst :P Gezellig, maar het lijkt me niet fijn om op de grond te schilderen? Of wel? Krijg je dan geen last van je knieeen of rug oid?

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:12

rebeltje schreef:
@Elanor, Het is idd leuk om te zien hoe en waar mensen 'werken'.

@babe, de buitenkant is groter dan dat de inhoud is (de zolder is ook de opbergruimte voor overige 'rommel' , zoals bijv de bisonkit helemaal rechts :+ ) Ik heb wel van alles wat, maar dat kwam meer omdat mijn opa ook 'crea' was :) Zo kwam ik laatst een tas tegen met spullen van hem, zat daar gewoon een halve vleugel van een vogel in :\ Ik heb m maar opgeborgen onder het mom van 'was van opa'. Zag ik gewoon van de week zo'n zelfde ding bij het Rien Poortvliet museum.. :') maareh, hij blijft nog steeds in een hoekje liggen bij mij :)

Krijg je trouwens geen last van je knieen/rug als je op de vloer zit?

Zo'n ding heeft mijn oma ook. Geloof dat ze bedoeld zijn om gumrestjes voorzichtig van je papier te vegen.

Ik heb geprobeerd om het net op de foto te zetten maar mijn lens is een beetje groot voor mijn kleine huiskamertje.
Afbeelding

Afbeelding

En dan ook maar even de tekening waar ik mee bezig ben (nog laaaaang niet af, alles staat nog schots en scheef en bij lang na niet naar tevredenheid)
http://img.photobucket.com/albums/v225/ ... 4_2450.jpg
Laatst bijgewerkt door Mireille op 01-08-10 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 2 foto's zichtbaar! De rest in links!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:58

wat leuk zeg om jullie werk plekken te zien, van knusse banken tot een mooi ruim bureau en een eettafel met een jaloers makend uitzicht. :D ...moest zo lachen om jouw foto van je buurvrouwen elenor, ze gluren wel graag zo te zien...gaaf hoor zo'n uitzicht!

ik heb ook wat foto's gemaakt van mijn werk plek op zolder.....wil het nog steeds gaan opknappen en meer hang mogelijkheden maken voor mijn doeken.

heb een oude tafel en kastje bij de kringloop gekocht waar ik mijn verf en penselen/kwasten kwijt kan. de stoel, die heerlijk zit, is nog een oudje van mijn schoonouders.
Afbeelding

Afbeelding

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:01

Wat leuk ook om werken tegen te komen die je in topics ziet! Bijv. die twee abstracte, Kate Moss en het paard waar je inderdaad nu mee bezig bent :P

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:38

:D.....waar blijft die van jou?...helemaal niet nieuwsgierig :):)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:56

Volgens mij heb ik een ander beeld van wat veel is :')

Dank je Patricia, weet ik in ieder geval waarvoor het is :D

Mooie ruime zolder heb je RightOn, lekker licht! Het is altijd leuk om eerder gemaakt werk te kunnen zien. Ik vind dat altijd wat sfeer geven.
Mijn stoel, bureau en kasten zijn eigenlijk allemaal 'afdankertjes', waarvan ik altijd denk wel wat mee te kunnen :)

@sammyvriend, volgens mij heb jij ook wel eens laten zien waar en hoe je zit. Toen iig, ik weet alleen niet meer welk topic dat was..

Wat werken er veel mensen op de bank zeg! Geen last van vlekken die je achter laat? Ik had wel eens een oranje tafel of broek, en zelfs een keer een kat :+ Netjes zijn is niet mijn sterkste kant :o

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:23

Ik werk eigenlijk overal...in de achtertuin, in mijn slaapkamer op de grond of op mijn bed, beneden aan tafel. Vandaag toevallig weer beneden op de bank. Eigenlijk wil ik liever boven mijn spulletjes hebben maar ik was mijn handen om de haverklap en ik heb hier geen kraan boven. Dus dan maar een beetje improviseren.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:12

Ik heb volgensmij nooit laten zien waar ik werk? Oh wacht, misschien weet ik het weer; een foto van mij op de bank met een rond hout tafeltje?
Daar werk ik niet meer :P

@RightOn ik kan nu geen foto's maken, zit in Zweden ;) Kom de 10e pas weer terug!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:01

ah ok...dan moet ik nog even geduld hebben :P ......veel plezier nog daar. :)

het is idd lekker licht daar bij dat grote raam rebeltje, ik zou graag nog een deur in dat raam willen hebben en van het platte dak achter een dak terrasje laten maken.....erg fijn die afdankertjes. :j

ik neem met lekker weer ook wel eens een ezel mee de tuin in Patricia...alleen zo'n gesjouw 2 trappen met zo'n ezel. :')

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:17

Hee wat leuk, ik ga binnekort ook eens even foto's maken. :))

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:03

@sammyvriend, inderdaad op dat ronde houten tafeltje :D Dat was vast ook niet praktisch als je wat groter ging werken :) Lekker, Zweden!! geniet er van :)

@Righton, oeh een terras erachter zou helemaal geweldig zijn, dan loop je met lekker weer zo naar buiten met je ezel :)

Vroeger werkte ik ook vooral op de bank, in bed, op de vloer, heeel soms aan de tafel. Dan had ik altijd een multiplex plank van a3 formaat op mijn schoot liggen. Maar nu we zelf een huis hebben, heb ik gewoon de plek om alles te laten liggen en bij elkaar te houden. En vind ik dat eigenlijk toch wel praktischer :) Die kraan mis ik inderdaad ook boven Patricia, of ik moet elke keer de wasmachine afkoppelen :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:21

Stelt eigenlijk niks voor maarja...

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet het: KAAL EN GRIJS! :D

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:22

Nee lijkt me niet handig ;). Ik droomde er vroeger (en nog!) van dat ik een kamer had met uitzicht op mijn engelse bloementuin met schuurtje die eruit ziet als een cottage van waaruit ik lekker de hele dag door kon kliederen!
Haha! 't Uitzicht van Elanor vind ik ook geweldig!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:00

Leuk al die foto's!

Ik heb een hoekje in de woonkamer.
Hier totaal niet opgeruimd.

Afbeelding
Bureau, laptop met ref foto, 2 koppen met alle kwasten, verf en papier etc in HEMA bakken op de grond tussen boekenkast en bureau.
Schilderezel (1 grote, 1 kleine) tussen boekenkast en andere kast (op deze kast ligt ook altijd wel een aantal WIPs).

Afbeelding

Ik zit ook vaak op de bank voor de TV te tekenen (verf wel altijd achter bureau)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:22

leuk topic :D
ik denk niet dat jullie mijn werkplek (aldus: mijn kamer) willen zien _O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:44

:D is het zo'n zooitje dan?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:51

op de kleren die overal verspreid liggen, tekeningen overal en nergens aan de muur en op de kast en...en..., kwasten,verf en potloden
verspreid over mijn bureau, kast vol tekeningen en andere troep..., mijn bovenste bed (heb een stapelbed)
vol kleren, tassen en andere spullen die ik niet nodig heb en daar worden gedumpt na .is het allemaal nog best netjes :')

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 22:55

_O- Bitje. Laat zien die hap! :D

Ik moet juist een tafel hebben Babe, ik heb geen goede rug en dat merk ik heel snel als ik niet aan een tafel zit te tekenen. Ik mag niet krom zitten. Zoals jij zit zou ik het niet lang volhouden. :P

xxPatriciaxx ook al op de bank en door het hele huis! Hoe doen jullie dat toch! :D Aan de resultaten zie je het niet af in elk geval, leuk portret wordt het. :j

Lekker zo'n hele zolder RightOn, jij hebt ook wel flink wat ruimte nodig voor al die doeken. Mooi om te zien ook die hele collectie zo bij elkaar. :) Buiten schilderen lijkt me ook heerlijk, dat is de moeite van het sjouwen over de trappen vast wel waard.

Sammyvriend bouwt de spanning op. :)) Ik herinner me volgens mij alleen een foto van toen je met het schilderij van die haan bezig was.

Leuk HD! Het is inderdaad een beetje grijzig, maar je hebt wel lekker een eigen plekje voor al je tekenspullen en da's toch heerlijk. Heb je wel een raampje in de buurt? Je lijkt nu wel wel heel erg tegen die muur aan te moeten kijken. Zijn die schilderijtjes in de hoek ook van jou? Die zien er heel 'anders' uit dan wat ik volgens mij normaal van jou op UK zie. :)

HWK, wat staat daar voor een supergaaf schilderij op die enorme ezel?! Het bureau zou mij iets te druk zijn, maar het ziet er wel heel leuk uit met al die kwasten en spulletjes. Lekker uitzicht op de tuin ook. :j