Deze en voorgaande kleisels staan bij elkaar op mijn site, onder het hoofdstuk kleisels.
Vrijwel al mijn kleisels zijn te koop, mocht je interesse hebben, neem dan even contact op

Turf.
Turf heeft al een huisje gevonden bij bokker Su_Cr_Cheese. Nog voordat hij geverfd was, was hij al geadopteerd. Hartstikke leuk natuurlijk! Omdat ik dus nieuwe oogjes had gekocht, wilde ik ook mijn roze fluoriserende oogjes gebruiken. En daar moest een monstertje voor gemaakt worden. En zodoende kwam Turf tot leven. Samen met zijn nieuwe baas zijn we tot de kleuren gekomen, en ik moet zeggen, ik vind hem zelf geslaagd!

Zwelgje.
Een van mijn allereerste kleisels voor iemand anders, was een vis. Een vis met een kleien lampje op zijn hoofd, en een mond vol tandenstokers. Hartstikke leuk natuurlijk, en de kleuren waren ook redelijk. Helaas is deze vis gesneuveld, mede omdat het van die klei was die je eigenlijk moet bakken. En dat is deze niet. Mijn moeder vroeg me ineens of ik voor haar nog eens zo'n vis wilde kleien. Zo gezegd, zo gedaan. Als lampje heb ik nu een kraaltje kunnen gebruiken, dat geeft een nóg leuker effect. De kleuren glimmen in het echt ontzettend, dat komt door het goud. Vernissen hoefde ik dus met Zwelgje niet te doen!

Willy de Walvis
Op een van mijn mindere dagen kwam Free Willy op tv. Dit feit, en mijn grote voorliefde voor orca's gaf de doorslag om toch maar eens een orca te kleien. Maar dan vooral om de kleuren te gebruiken, want ik vind zelf de tekeningen van een orca werkelijk prachtig. Willy is redelijk geslaagd, ik vind hem leuk. Ik denk dat Willy opgehangen moet worden, zodat je de onderkant van hem ook ziet.

Zeg oma...
Een paar dagen geleden liep ik door Maastricht te slenteren. Bij de bijenkorf lag een boek over Roodkapje, met een plaatje erin van een grote wolf, en een klein roodkapje. Dát vond ik nou eens een leuk plaatje, en ik riep tevreden dat ik die ging kleien. En zodoende is dit kleiseltje eruit gekomen. Het was nogal een uitdaging om de verhoudingen zo te krijgen dat ik ze goed vond, maar ik ben er nu wel tevreden over. Roodkapje krijgt een echt rood manteltje als ze straks geverfd gaat worden, en de wolf wordt donker van kleur.

Vos.
Gisteren was ik Frank en Frey aan het kijken, een van mijn favoriete Disney films. Ik vond de vossen zo ontzettend leuk dat ik er ook eentje wilde kleien. Zo gezegd zo gedaan. Flink aan gewerkt, omdat ik het heel lastig vond om de juiste houding en verhouding te krijgen. Maar toch, na een paar spannende minuten was daar de basis voor Vos. Ze wordt geverfd volgens natuurgetrouwe kleuren, ikzelf ben heel benieuwd hoe ze gaat worden.

I spie..
Een idee dat zomaar in mijn hoofd opkwam, een kindje met een verrekijker, over de rug van een hond. Het is geen prachtig kunstwerk, maar mijn idee is in ieder geval uitgewerkt. En ik denk, dat als hij staks geverfd is, dat hij dan nog leuker is.

Naambordje.
Mijn moeder vroeg mij ineens of ik niet een naambordje wilde kleien. Ik had totaal de vrije hand, alleen onze naam, en huisnummer moesten op het bord. Voor de rest mocht ik het zelf weten. Het beestje linksonder was snel verzonnen, het hengeltje ook. Toen bedacht mijn mams dat het leuk zou zijn om hem een echt lijntje met een visje eronder te geven. Dus dat ook nog maar even gekleid. Ik vond de lantaarn-kraal erg mooi, dus die wilde ik ook gebruiken. En toen moest er nog een maan en sterren bij, et voila! Ons naambordje. Hij moet dus nog geverfd worden, zodra dat gebeurt is, krijgt hij, met de rest van de kleisels een nieuw topic.

Kliekje.
Tja, een andere naam kon ik niet bedenken. Ik had nog een klein restje groene klei over, 2 prachtige kralen gevonden, dus daar wilde ik iets mee maken. Affijn, een bolletje gemaakt, oogjes, oogleden, en versiersels. Ik ga hem denk ik zwart verven, met de versielsels goud. Dat lijkt me het mooist. Ondanks zijn naam en afkomst, vind ik hem erg geslaagd. Mede door zijn uitdrukking.

Nou ja, het idee is goed