[ART] Mijn Schleich Custom/repaint Verlinda

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanneLeoni

[ART] Mijn Schleich Custom/repaint Verlinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 16:18

Hallo! :D
Omdat er zoveel topics zijn met Schleich repaints, besloot ik er ook maar één te openen.
Dit model heb ik overigens alweer een tijdje terug gecustomized en opnieuw beschilderd.

Het paardje die ik hiervoor heb gebruikt de Hanoveraner Hengst 2009.
Eerst heb ik de manen, het hoofd, de staart en... (het was officieel een hengst) veranderd! :D
Daarna heb ik het hele model opnieuw beschilderd met de aftekeningen van mijn lievelingspaard
verlinda!

Dit is uiteindelijk het resultaat geworden:
(Meer foto's na aanvraag)

Afbeelding

Opbouwend kritiek is altijd welkom :o

Kwal

Re: [ART] Mijn Schleich Custom/repaint Verlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:21

Hij ziet er zo erg leuk uit, heb je meer foto's? Van verschillende kanten, ik ben wel benieuwd :D

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 16:28

Ik zal er morgen of van het weekend nog een paar foto's bij maken :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:35

Ziet er goed uit hoor, ben wel benieuwd idd naar meer foto's.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 17:43

Afbeelding
Zijaanzicht

Hier nog een foto van de zijkant :D
Die kon ik tussendoor nog wel even maken!
Laatst bijgewerkt door SanneLeoni op 11-03-10 18:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:49

Je foto doet het niet. :) Jammer! :D

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 17:51

Nu wel ^^
(als het goed is :P )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:50

ik zou meer willen zien, heb je fotos van het origineel en dan een foto van wat je er van hebt gemaakt? Of misschien van tussenstappen.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:17

vagolijntje schreef:
ik zou meer willen zien, heb je fotos van het origineel en dan een foto van wat je er van hebt gemaakt? Of misschien van tussenstappen.

Jaa ik heb foto's van het origineel, maak van het weekend nog een paar foto's van dit model en ik
heb dacht ik maar één of twee foto's van de tussenstappen! Ik zet ze er straks of van het weekend ff op ;)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 22:45

Process:
Afbeelding
Verlinda heeft een wat rondere neus, dus heb ik een gedeelte hoofd en de neus bewerkt met klei.
Ook een stuk manen, de pony en de staart zijn veranderd. Hier heb ik helaas geen foto van ;)

Afbeelding
Met klei word alles weer netjes gemaakt.
(als je dit nadoet, zorg er dan wel voor dat je een nieuw stuk vachtstructuur maakt)

Cust met origineel.
Afbeelding
Zoals je hier kunt zien is verlinda's hoofd veel ''ronder'' geworden dan het originele model :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:17

erg leuk om te zien het ziet er goed uit!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:23

IK kan op de foto niet echt ontdekken of het paard donkerbruin is of zwart is. Maar zelfs een donkerbruin of zwart paard is niet altijd egaal donkerbruin of zwart. Bij zwart kun je een beetje blauw toevoegen voor highlights, bij donkerbruin zijn er ook schakeringen op het lijf, de lies en de ellebogen zijn vaker lichter, plekken op de hals en de rug wat donkerder.

Wil je voorbeelden hebben van verschillende schakeringen in verf, zou je hier even kunnen kijken.

http://www.riorondo.com/books/cft/index.html

Het grootste verschil met het beschilderen van een model, vergeleken met het schilderen op doek, is dat je driedimensioneel te werk gaat. Op een doek of een papier kun jij als artiest beslissen waar het licht vandaan komt, waar de schaduwplekken moeten zitten en waar highlights nodig zijn. Bij het beschilderen van een model werkt dat niet zo. Dus zul je bij shading en low- en highlights daar altijd rekening mee moeten houden...

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 13:43

Cassidy schreef:
IK kan op de foto niet echt ontdekken of het paard donkerbruin is of zwart is. Maar zelfs een donkerbruin of zwart paard is niet altijd egaal donkerbruin of zwart. Bij zwart kun je een beetje blauw toevoegen voor highlights, bij donkerbruin zijn er ook schakeringen op het lijf, de lies en de ellebogen zijn vaker lichter, plekken op de hals en de rug wat donkerder.

Wil je voorbeelden hebben van verschillende schakeringen in verf, zou je hier even kunnen kijken.

http://www.riorondo.com/books/cft/index.html

Het grootste verschil met het beschilderen van een model, vergeleken met het schilderen op doek, is dat je driedimensioneel te werk gaat. Op een doek of een papier kun jij als artiest beslissen waar het licht vandaan komt, waar de schaduwplekken moeten zitten en waar highlights nodig zijn. Bij het beschilderen van een model werkt dat niet zo. Dus zul je bij shading en low- en highlights daar altijd rekening mee moeten houden...

Bedankt voor je informatie & uitleg!
Mijn model heeft nog geen highlights, omdat ik niet zo goed wist welke kleur ik nou precies moest gaan toevoegen aan een zwart paard. Misschien kan ik daar vandaag wat op gaan expirimenteren met wat donkerblauw :o
Laatst bijgewerkt door SanneLeoni op 12-03-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:53

Ik kan je het recept geven voor de kleuren die je op een zwart paard kunt gaan gebruiken. Niet alleen dat je blauw kunt gaan gebruiken, maar vaak gaat er ook een parelmoerkleurtje, of metallic kleurtje doorheen, soms ook met interference effect.

En ook wat kleurtjes zwart betreft, heb je heel veel keuzes:

basiskleur

-ivoor zwart
-mars zwart
-lamp zwart (donkerste)
payne's grey (blauw-zwart)

parelmoer kleurtjes

Parelmoer zwart
parelmoer glans
interference goud, zilver of blauw.

Voor de highlights in de lies kun je van Dyck bruin gebruiken, of als vervanging een mix van zwart (maakt niet uit welke) en burnt umber.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 13:09

Cassidy schreef:
Ik kan je het recept geven voor de kleuren die je op een zwart paard kunt gaan gebruiken. Niet alleen dat je blauw kunt gaan gebruiken, maar vaak gaat er ook een parelmoerkleurtje, of metallic kleurtje doorheen, soms ook met interference effect.

En ook wat kleurtjes zwart betreft, heb je heel veel keuzes:

basiskleur

-ivoor zwart
-mars zwart
-lamp zwart (donkerste)
payne's grey (blauw-zwart)

parelmoer kleurtjes

Parelmoer zwart
parelmoer glans
interference goud, zilver of blauw.

Voor de highlights in de lies kun je van Dyck bruin gebruiken, of als vervanging een mix van zwart (maakt niet uit welke) en burnt umber.

Bedankt!
Ik ga binnenkort maar even naar de hobbywinkel toe om nog wat kleuren aan te schaffen voor
de highlights!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 22:39

Afbeelding
Hier alvast een kleine update van de highlight met de kleur bruin :D
(Het is nog niet af, dus het ziet er misschien nog wat korrelig uit)

Graag nog wat advies over hoe het nog mooier over zou kunnen lopen :o