[TEK] weer begonnen met tekenen, tips nodig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

[TEK] weer begonnen met tekenen, tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:51

Hoi,

Dit is de eerste keer dat ik hier wat plaats, ik heb eerder toen ik nog wat meer vrije tijd had veel getekend maar de laatste
jaren is het er niet van gekomen.
Dit weekend kreeg ik toch weer de kriebels en ben ik weer wat gaan prutsen, verwacht er dus niet te veel van haha
De tekeningen zijn gemaakt met grafietpotloden van de v&d, de eerste twee op printpapier, A4 dus, en de derde op A3.

De eerste twee tekeningen zijn schetsen nagetekend van platen uit een boek van Rien Poortvliet, het moeilijke daaraan vind ik dat het al schetsen zijn en daarom kon ik er veel minder details in leggen.

Afbeelding
De verhoudingen kloppen niet, vooral de kaak niet, maar het was even weer 'inkomen'

Afbeelding
Wordt al iets beter dacht ik :o

Afbeelding
En hier ben ik dus nog mee bezig de foto staat hieronder in link.
http://img28.imageshack.us/img28/408/tekening.th.jpg
Alle tips zijn welkom!

Ik zie dat de foto's een beetje klein zijn gebleven kan iemand hier wat mee? ik heb ze opgeladen bij imageshack en dan het formaat
voor websites dacht dat ik die moest hebben? :o

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 11:47

Gevonen hoe ik ze groter maak, ik kon mijn openingspost niet meer aanpassen, dus dan maar zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:34

Ik ben echt heel jalours op zoals jij dat laatste oog heb getekent :')

Ik ben echt heel nieuwschierig hoe die gaat worden, vooral met die manen :+

Bij die 2e vind ik die neus een beetje uitgerekt, maar dat kan natuurlijk ook zo horen ;)
en bij de 1e een beetje gerimpelt . :o

SarahLynn

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: [TEK] weer begonnen met tekenen, tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:03

Ik geef even commentaar op de 3e, omdat de eerste 2 voor mijn gevoel een beetje weer inkomen zijn (alhoewel de 2e wel een hele verbetering is! :) )

Volgens mij heb je het oog iets te klein en te hoog getekend?
De neus vind ik een beetje raar. Het neusgat is naar mijn idee te rond, en de schaduwen zijn niet goed neergezet, waardoor je een verkeerd beeld krijgt. Verder mag je de "wang" dus dat ronde ding boven de kaak iets meer maken volgens mij. :)

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Re: [TEK] weer begonnen met tekenen, tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:05

Bedankt voor de reacties, ik ben nu nog met het neusgat bezig, die vond ik ook al raar maar kon niet ontdekken wat er aan mankeerde, denk dat het nu iets beter is. Ook heb ik het oog iets groter gemaakt, maar verplaatsen is het een beetje te laat voor zal hem zo weer even inscannen

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:06

Ik ben beneiuwd :+

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:22

Oké hier is weer een stapje verder, nog niet teveel op de voorpluk letten die is nog (lang) niet af.
de tekening past ook niet helemaal onder de scanner dus de oren staan er niet op

Ik heb het neusgat en de oren dus veranderd en ik heb de neus ook wat breder gemaakt omdat die wat te smal leek.
Ben benieuwd wat jullie er nu van zeggen!
Afbeelding

Ik zit ook nog een beetje met het "kuiltje" boven haar oog, dat heeft ze best extreem maar dat lijkt nu nog erg vreemd op de tekening, ik kan er de juiste diepte/schaduwen nog niet opkrijgen.

Nog een keer de foto op groter formaat
Afbeelding

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 11:03

Volgende update wat vinden jullie er van?
(de tekening lijkt trouwens wel anders ingescand maar dat zal altijd wel zo zijn ;) )

Ben niet ongeduldig hoor :+

Afbeelding

1031717

Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [TEK] weer begonnen met tekenen, tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:44

Ik vind het kuiltje boven het oog echt veel beter geworden.
het is nu niet meer een rare vlek.
Verder zit er naar mijn gevoel een soort van bobbel onder de voorpluk wat bij de foto niet het gevoel is.. Dat kan ook komen omdat je nog verder aan de voorpluk moet werken..
Maar dat ziet er kwa verhouding nog een beetje vreemd uit.

neemt niet weg dat ik het ontzetten knap vind wat je doet!

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:03

1031717 schreef:
Ik vind het kuiltje boven het oog echt veel beter geworden.
het is nu niet meer een rare vlek.
Verder zit er naar mijn gevoel een soort van bobbel onder de voorpluk wat bij de foto niet het gevoel is.. Dat kan ook komen omdat je nog verder aan de voorpluk moet werken..
Maar dat ziet er kwa verhouding nog een beetje vreemd uit.

neemt niet weg dat ik het ontzetten knap vind wat je doet!


Bedankt voor je reactie, heb even naar de voorpluk gekeken, deze is inderdaad nog niet klaar, bedoel je het stuk wat ik omcirkeld heb?
Afbeelding

SarahLynn

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: [TEK] weer begonnen met tekenen, tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:17

Volgens mij mag je bij het neusgat iets minder contrast, het lichtere iets meer laten overlopen in het donkere.

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 13:10

En het resultaat, als er nog tips zijn wil ik die zeker nog verwerken, zelf kom ik even niet verder

(nu maar even een foto gemaakt staat de tekening er ook nog een keer helemaal op :D )

Afbeelding

SarahLynn

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: [TEK] weer begonnen met tekenen, tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:32

Volgens mij mag het oog nog wat lager en groter, en de kaak nóg breder!

Abrikoos
Berichten: 165
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:00

mooi. :D
alleen zijn de oren en het oog te klein (of de neus is te lang).
Het oog zit ook te hoog.

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 18:08

Saar___ schreef:
Volgens mij mag het oog nog wat lager en groter, en de kaak nóg breder!


Het oog kan ik niet meer veranderen, en de kaak breder ben ik het niet helemaal mee eens dat is op de foto ook niet zo.

Als het oog wat lager had gezeten had het wat beter geklopt inderdaad, maar dan zit ik ook weer met het kuiltje,
dan wordt het zo'n gegum en gedoe daar wordt het vast niet beter van :+

Maargoed dit was ook weer mijn eerste 'echte' tekening in tijden ;)

SarahLynn

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: [TEK] weer begonnen met tekenen, tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:21

klopt, denk ook dat je het niet meer kan wijzigen, maar ik dacht, ik zeg het toch maar even.

En over de kaak, volgens mij weet ik wat het is. Ik zie jouw tekening alsof hij echt recht voor me staat, maar het hoofd is een beetje schuin, en daarom dus smaller.

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:33

Saar___ schreef:
klopt, denk ook dat je het niet meer kan wijzigen, maar ik dacht, ik zeg het toch maar even.

En over de kaak, volgens mij weet ik wat het is. Ik zie jouw tekening alsof hij echt recht voor me staat, maar het hoofd is een beetje schuin, en daarom dus smaller.


Ik ben ook blij met je commentaar hoor! altijd goed voor de volgende keer :D de foto is inderdaad van schuin voor en ze heeft ook wel een lang hoofd :o

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:32

Vind ze alledrie wel iets hebben. Alleen een vraagje, is de neus niet in verhouding wat klein met de lengte van het hoofd?

Zie net dat ze ook een redelijk lang hoofd heeft :P Komt waarschijnlijk ook door de pose van het hoofd op de foto. ;)

Verder vind ik de 2e ook echt super leuk :D alleen het neusje is misschien iets te lang

edit: het neusje bij de 2e is misschien het neusgat iets te groot. Weet niet of je een foto hebt :)?

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 13:35

angelaatjuh schreef:
Vind ze alledrie wel iets hebben. Alleen een vraagje, is de neus niet in verhouding wat klein met de lengte van het hoofd?


Bedankt! Ja dat klopt wel, de verhoudingen zijn nog niet optimaal, het hoofd had minder lang moeten zijn.

edit haha ik had al geantwoord op je 'nog niet ge-editte' post. de tweede heb ik geen foto van, dat was meer een 'probeersel'