[TEK] Voor het eerst met pastel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

[TEK] Voor het eerst met pastel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 13:46

Hallo Bokkers!!

Ik koop eigenlijk nooit echt dingen voor mijzelf. Meestal spendeer ik mijn geld aan anderen, maar in de vakantie heeft mijn vriend mij eens gedwongen om wat voor mezelf te halen, wat resulteerde in mijn eerste pastelkrijtjes (van Rembrandt) :D
Jarenlang heb ik gewerkt aan mijn relatie met het potlood, maar nooit zijn we echt dikke maatjes geworden. :(:) Uiteraard veel op zusterlief gefoeterd die hand in hand ging met dat staafje frustratie ;)
Iets nieuws voor mij dus, en nadat mijn voorraad speeksel opging aan die prachtige werken van o.a. sammyvriend ben ik het zelf maar eens gaan proberen :Y)

Let er dus op, ik ben een keiharde beginner en dit is mijn eerste pastel werk. Ik heb er, euhm...4 a 5 uur over gedaan denk ik en zwaar gaan experimenteren met mijn nieuwe vriendjes :3

Be nice on me ^^

Afbeelding

Beetje sneue foto, maar hopelijk valt ie te beoordelen.

Close-upjes:

Afbeelding
Neusje

Afbeelding
Oogje, best gelukt, al zeg ik het zelf

Afbeelding
Hoofdje nog eens

Het pastel is wel erg gaan vlekken, donderdag krijg ik een kneedgum waarmee ik deze weghaal. (Thuis alleen een gewone gum, maar dat scheen niet al te best te zijn voor het papier)
Ik vind de foto's van photobucket wel wat klein, iemand een idee hoe ik ze kan vergroten? *Leek*

Verder vind ik het voor mijn eerste werk helemaal niet zo slecht, misschien iets teveel aan kleur gewild, maar dit was ook puur experimenteel :)

Brand los!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:51

Heel knap voor een eerste werk!
Ik doe het je niet na

De verhoudingen zijn ook, misschien als tip wat meer met kleuren te stunten? :P

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:03

Zo, wat een eer! :oo
Aan kleuren kun je nooit te veel willen, inderdaad expirimenteren. Zo leer je het meest :j
Nogal kleine foto's om te beoordelen. Zou ik de foto mogen zien? En als je grotere foto's plaatst krijg je vast meer commentaar :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 18:52

Dank je wel voor reacties!

En Sammyvriend, zoveel eer is dat toch niet? Je bent echt goed :Y)
Ik snap werkelijk niet hoe die foto's zo klein komen, ze horen op redelijk formaat te zitten. Ik ga ze misschien nog even ergens anders uploaden ^^

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijk eens aan :) Tinypic is mij vriendelijker gezind :)
Je kunt nu in ieder geval goed zien dat ik best wat met kleurtjes heb geprobeerd :)

*of is dit weer te groot? xD*

SarahLynn

Re: [TEK] Voor het eerst met pastel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:59

Dit is zeker niet te groot :) Is prima zo!

Ik vind dat je erg goed geexperimenteerd hebt, alleen volgens mij heb je een te ruw papier. Die witte puntjes van het papier moeten voor het grootste deel helemaal gekleurd zijn. Heeft het papier misschien nog een gladde kant?

Flux

Re: [TEK] Voor het eerst met pastel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 20:39

Dank je Saar___ voor je reactie! :)
Ik teken op een speciaal aangekocht Pastelblok, maar het papier heeft inderdaad op de andere kant een minder ruwe kant.

Dank voor de tip! :D

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:42

Mooi gemaakt! Ik vind het erg mooi dat je met kleuren hebt geëxperimenteerd ipv alleen zwart/bruin :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:46

Goed gedaan, zeker voor een eerste keer met pastel.
Ik zou alleen het oog donkerder maken,met meer lichtval.
nu lijkt hij wel blind. Ook de neus zou meer glans kunnen gebruiken en wat zwarter in mijn ogen.