[ART] Kaia, Mara en Choockie (klei)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

[ART] Kaia, Mara en Choockie (klei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 10:31

Omdat ik van mensen de vraag kreeg of Mara onderhand al geverfd was, én omdat ik nieuwe kleisels heb gemaakt, kan ik weer een nieuw topic aanmaken. Dus bij deze. Ik heb ook nog een opdracht-fret klaar, maar die moet misschien nog wat aangepast worden in kleur, die zet ik wel erop als ze helemaal klaar en goedgekeurd is.

Kaia.
Op Deviantart kwam ik deze tekening tegen. Ik vond hem zo schattig, dat ik hem wilde kleien, maar dan op mijn eigen manier. Ik heb gemaild of het mocht, maar ik heb geen reactie erop gekregen. Ik kon het niet laten, mijn vingers jeukten, en daar kwam Kaia.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mara.
Mara is een geval apart. Mijn moeder wilde een kat hebben voor een kennis. Zodra ze dat zei, kwam Mara in mijn hoofd. Maar mijn moeder bedacht zich, en wilde graag een kippetje voor de kennis. Dus die werd eerst gemaakt. Maar Mara bleef in mijn hoofd, en zodra het kippetje klaar was, besloot ik om Mara te kleien. Terwijl ik aan het kleien was, vormde Mara zich zelf. Ik wist precies hoe ze eruit moest zien, en niets mocht veranderd worden. Het beeld in mijn hoofd moest zo op mijn plankje komen. En dit is hoe Mara wil zijn. Ik had niets in te brengen, dit is hoe ze is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Choockie.
Mijn mams wilde voor een kennis eerst een kat hebben. Na wat denken werd het toch maar een kip. En zo kwam Choockie. Choockie is een broedende kip, en ze moest vals kijken. Ik wilde haar niet te vals maken, maar toch iets onheilspellends meegeven. Vandaar de grote oranje ogen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al mijn andere kleisels staan op mijn site klik

zigranta

Re: [ART] Kaia, Mara en Choockie (klei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:42

He Mara is mooi geworden!Echt gaaf dat je zoiets kan maken!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:20

die eerste is geweldig die andere had ik volgens mij al gezien maar zijn ook erg mooi de veren van chookie!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:39

Bedankt voor de reacties!

@ Vagolijntje: dat kan kloppen, die hebben er ook al eerder op gestaan, alleen nog niet geverfd :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:34

aahh vandaar nou ik vind ze erg mooi! Ik wil dit ook zograag eens doen maar heb niet het lef klei te kopen en het gewoon te doen hahaha

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 22:10

Ah joh, gewoon doen. Zo'n pakje klei kost mij 5 euries, en je kan het tijden lang bewaren. Als je het, als je klaar bent, in een zakje stopt, de lucht eruit haalt, gaat dat heel erg goed. Die van mij ligt nu ook alweer een week of 2 in een zakje te wachten tot ik weer tijd heb om verder te gaan.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:27

Ik ben fan van Mara en Kaia in deze serie :D
Wat een heerlijke beelden zet je neer. Wat ik zo knap vind is dat ze allemaal 'op zich' staan en echt elk hun eigen verhaaltje met zich meedragen. Dit smaakt zo absoluut naar meer! :j

Ik ben fan geloof ik := :D

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:37

Wat een gave beeldjes zeg.
Heb even op je site gekeken, vind het draakje en die vogel op waxine lichtje erg mooi.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:42

Onwijs leuk hoe vlot ze zijn en hoe je ze allemaal een verhaaltje mee geeft. :j Ze zijn heel grof, maar toch past dat goed bij je stijl. Kaia vind ik echt een droppie. :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 16:19

Woehoe! Een fan 8-)

Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb nog wat opdrachten opstaan, zodra die klaar zijn zal ik weer een topic maken, en dan ook de link hierneer zetten.

Ik vind het zelf vreselijk leuk om te lezen wie wie leuk vindt. Ik weet mensen die Mara bijvoorbeeld stuitend vinden, omdat ze van geen kant klopt. Ikzelf, en dus ook mensen hier vinden haar leuk. Onder andere daarom plaats ik deze topics :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:22

heel erg leuk geworden. Echt leuk bezig met je creatieve kant!
Hoe groot zijn je beeldjes ongeveer?

wat voor klei gebruik je?
Ik heb namelijk wel eens bart smit klei gekocht, maar deze gaat zo enorm snel barsten bij het opdrogen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 16:26

Hoe groot ze zijn, nou ja, ze passen op je hand :) Maar grootte hangt natuurlijk af van wat iemand wil, of wat ik zelf bedenk.

De klei die ik gebruik is volgens mij van Das klei, hele fijne klei. Maar dan wel de zwarte variant, die vind ik persoonlijk fijner dan de rode.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:11

ik ben ook zeker fan en niet geheel natuurgetrouw vind ik juist leuk wil ik een levens echte kat zien kijk ik wel naast me :D
misschien dat ik binnenkort ook een klei tje waag:D

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:18

Aah, superleuk! :D

Alleen zie ik niet helemaal waar die benen heengaan van je beer??
Op de originele tekening is het me duidelijk, maar in je "kleisel" zie ik het niet meer..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 16:55

Het is een otter :D

In het echt zie je het wel goed hoor, maar door de foto en het vernis valt het denk ik weg. De voetjes lopen in principe hetzelfde als op de tekening :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:15

Mara is mooi; ze heeft uitstraling. Juist dat jij het niet geperfectioneerd hebt maakt haar zo mooi
Ook je andere beeldjes zijn erg leuk, vooral de beelsjes gecombineerd met takken, enz :D