Kaia.
Op Deviantart kwam ik deze tekening tegen. Ik vond hem zo schattig, dat ik hem wilde kleien, maar dan op mijn eigen manier. Ik heb gemaild of het mocht, maar ik heb geen reactie erop gekregen. Ik kon het niet laten, mijn vingers jeukten, en daar kwam Kaia.

Mara.
Mara is een geval apart. Mijn moeder wilde een kat hebben voor een kennis. Zodra ze dat zei, kwam Mara in mijn hoofd. Maar mijn moeder bedacht zich, en wilde graag een kippetje voor de kennis. Dus die werd eerst gemaakt. Maar Mara bleef in mijn hoofd, en zodra het kippetje klaar was, besloot ik om Mara te kleien. Terwijl ik aan het kleien was, vormde Mara zich zelf. Ik wist precies hoe ze eruit moest zien, en niets mocht veranderd worden. Het beeld in mijn hoofd moest zo op mijn plankje komen. En dit is hoe Mara wil zijn. Ik had niets in te brengen, dit is hoe ze is.

Choockie.
Mijn mams wilde voor een kennis eerst een kat hebben. Na wat denken werd het toch maar een kip. En zo kwam Choockie. Choockie is een broedende kip, en ze moest vals kijken. Ik wilde haar niet te vals maken, maar toch iets onheilspellends meegeven. Vandaar de grote oranje ogen.

Al mijn andere kleisels staan op mijn site klik

Maar grootte hangt natuurlijk af van wat iemand wil, of wat ik zelf bedenk.