[ART] Arabisch showhalster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xBijou

[ART] Arabisch showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 15:47

Na vele uurtjes, vele vloeken en vooral veel in mijn vingers prikken is mijn showhalster eindelijk af! Dit is met behulp van de tutorial van Bonjoy, waarvoor dank! Hou er rekening mee dat dit mijn allereerste halster is, ik heb er zo'n 8 uur aan gewerkt. Nog enkele dingetjes:
Ik had mijn pony opgemeten en zijn hoofd was 90cm, maar ik heb het veel te kort uitgerekend en het halster is dus maar 73cm geworden.. Voor Bijou is het dus wat te klein. Hou er ook rekening mee dat hij geen volle arabier is, daarop zal het waarschijnlijk mooier staan. De kettingen zijn ook niet de juiste, die moesten van die hondenslipkettingen zijn maar omdat dit eigenlijk maar een probeerseltje was zijn we die niet gaan halen. Dit zijn dus gewone kettingen, terwijl ze eigenlijk 'rond' zouden moeten zijn, dit is sierlijker & dunner.

Nog 1 ding: let niet op de kale plekken op zijn schouders, die komen door zijn deken ;(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xBijou

Re: [ART] Arabisch showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 16:02

Zou er evt. ook interesse zijn om dit te verkopen, maar dan met betere kettingen en helemaal aangepast aan de wensen van de koper (kleur, accessoires,...)?
En wat zou dan een reëele prijs zijn om in het begin te vragen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:45

Ik vind hem heel netjes voor een eerste creatie! Ik vind de maat wel goed, hij had misschien nog een klein beetje langer gemogen, maar het is niet storend. Mocht je nog een halster gaan maken, dan zou ik wel gewoon zo'n slipketting of een echte showhalster ketting gebruiken, dat maakt het nog even wat mooier! Verder vind ik je vlechtwerk wel heel erg netjes. Een paar kraaltjes zitten een beetje scheef ten opzichte van de ander. Maar verder vind ik hem erg mooi!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:47

Ik zou het persoonlijk (nog) niet verkopen, toch niet tot je zeker bent dat deze sterk genoeg zijn om een stevig trekkend paard aan de hand te houden. Want ik denk niet dat je het zou zien zitten om klachten en schadeclaims van mensen te krijgen, omdat er iets met hun paard gebeurd is, omdat het halster stukging ofzo.

Als je het zou aanbieden, zou ik ook de kettingen speciaal voor arabische showhalsters gebruiken en deze zijn op zichzelf al prijzig en als je daar dan de kosten van je halster (met versteviging tegen het scheuren of stukgaan en in degelijke wol) bij telt, dan zit je waarschijnlijk ongeveer aan het bedrag dat je in een webshop betaalt voor een geïmporteerd arabisch showhalster en ik vrees nog steeds dat mensen dat dan liever daar kopen...

Dus bekijk alleszins eerst de kwaliteit en de kosten die je moet maken om die kwaliteit te waarborgen (en maak je een halster in de kwaliteit die je voor ogen hebt op de juiste maat van het paard dat je voor ogen hebt, test je uit of het stevig is en dergelijke en plaats je daar foto's van). Dan kan je met een voorstelprijs komen en kijken of er mensen voor die prijs interesse hebben.

Verder vind ik het al heel goed gelukt voor een eerste ontwerp! (en een mooi paardje :D )

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:49

Bijke schreef:
Ik zou het persoonlijk (nog) niet verkopen, toch niet tot je zeker bent dat deze sterk genoeg zijn om een stevig trekkend paard aan de hand te houden. Want ik denk niet dat je het zou zien zitten om klachten en schadeclaims van mensen te krijgen, omdat er iets met hun paard gebeurd is, omdat het halster stukging ofzo.

Als je het zou aanbieden, zou ik ook de kettingen speciaal voor arabische showhalsters gebruiken en deze zijn op zichzelf al prijzig en als je daar dan de kosten van je halster (met versteviging tegen het scheuren of stukgaan en in degelijke wol) bij telt, dan zit je waarschijnlijk ongeveer aan het bedrag dat je in een webshop betaalt voor een geïmporteerd arabisch showhalster en ik vrees nog steeds dat mensen dat dan liever daar kopen...

Dus bekijk alleszins eerst de kwaliteit en de kosten die je moet maken om die kwaliteit te waarborgen (en maak je een halster in de kwaliteit die je voor ogen hebt op de juiste maat van het paard dat je voor ogen hebt, test je uit of het stevig is en dergelijke en plaats je daar foto's van). Dan kan je met een voorstelprijs komen en kijken of er mensen voor die prijs interesse hebben.

Verder vind ik het al heel goed gelukt voor een eerste ontwerp! (en een mooi paardje :D )

Dat is ook de reden dat ik ze niet voor anderen maak. Stel dat er inderdaad een ongeluk gebeurd omdat het halster stukgaat of iets dergelijks... brr, moet er niet aan denken!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:51

Dat is bij mij ook de reden dat ik ze enkel voor mezelf maak.
De mijne gaat met showhalster wel zonder problemen mee het veld in en het halster houdt het zelfs in hevige momenten, maar stel je voor dat het bij een ander stuk gaat... Wil ik ook echt niet meemaken!

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:59

Wat een stoer ding! Vind 'm mooi gelukt, zeker voor een eerste!

Maar ik vind de reden om het niet te verkopen van Bijke wel heel goed.

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 21:26

Bijke schreef:

Hmm, hier heb je misschien ook wel gelijk in..
Maar ik vind het zo leuk om te doen, zijn er niet gewoon 'pennymensen' die een leuk showhalster voor hun shet willen :+?
Dat zou eerder de 'doelgroep' zijn waarvoor ik halsters wil gaan verkopen.
Voor echte arabische hengsten zijn deze halsters inderdaad niet professioneel genoeg...
Maar denk je dat het gewoon voor mensen zoals ik, die gewoon een leuk accessoire voor hun paardje willen, niet stevig genoeg is?
Hier een fotootje van de bakstukken + de ringen:
http://img220.imageshack.us/img220/6407 ... ster10.png

In ieder geval bedankt voor de tips iedereen, ik ga er zeker wat mee doen :D!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:48

Een showhalster dat niet stevig genoeg is, is voor elk paard gevaarlijk. Een stevige shetter kan even hard (en soms zelfs nog harder) trekken dan een arabier. Ook mensen die gewoon een leuk halster willen, zullen niet blij zijn als het halster na één ruk van hun pony aan het touw stuk is, dus zou ik sowieso iets van versteviging onder de wol voorzien. (halsterband in een bijpassende kleur is eventueel een optie en is in zowat elke fourniturenzaak te krijgen, maar dit geeft natuurlijk ook nog geen zekerheid dat het nooit stuk kan, maar kan de stevigheid wel ondersteunen.) Ook de ringen kan je best testen op stevigheid, dat kan eventueel wel met gewichtjes opbouwend of de ring ergens aan vastmaken (bij voorkeur iets dat niet beweegt ;) ) en zelf zo hard mogelijk trekken (eventueel aan een koordje dat je eraan maakt).
Als je je meer op pony's zou richten, zit je natuurlijk ook met het probleem van de ketting... En hondenketting is niet altijd stevig genoeg om een pony mee buiten te nemen en een 'echte' ketting die gebruikt wordt in arabische showhalsters is dan voor kleine pony's waarschijnlijk weer te groot... Dus daar moet je ook nog eens goed over nadenken.

Maar ik vrees echt dat ook 'pennymensen' een showhalster willen waarmee ze met hun paard het veld in kunnen voor bvb een fotoshoot, zonder onderweg hun paard kwijt te raken.
Dus dat zal de prijs weer omhoog brengen, waardoor zij de eerste groep zijn die zouden kunnen afhaken...

Dus...
1. bekijk welk materiaal je wil gebruiken en of het wat testjes qua 'gewicht' aankan.
2. Kijk wat dit materiaal en de werkuren voor je zouden moeten kosten.
3. Leg het voor aan mensen die misschien interesse zouden kunnen hebben (met prijs en afbeeldingen van je voorbeeldshowhalster, bij voorkeur in de kleur die je zelf mooi vindt, zodat je het zelf nog kan gebruiken als het niet verkocht raakt (rood lijkt mij trouwens mooi voor je pony!) )
4. Dan pas kan je echt aan de slag met maken om te verkopen, want anders blijf je misschien met een heel aantal halsters zitten die je niet verkocht krijgt en veel geld dat je eraan hebt gegeven.

Weer een lange post dus ;)

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 22:01

Bijke schreef:
Een showhalster dat niet stevig genoeg is, is voor elk paard gevaarlijk. Een stevige shetter kan even hard (en soms zelfs nog harder) trekken dan een arabier. Ook mensen die gewoon een leuk halster willen, zullen niet blij zijn als het halster na één ruk van hun pony aan het touw stuk is, dus zou ik sowieso iets van versteviging onder de wol voorzien. (halsterband in een bijpassende kleur is eventueel een optie en is in zowat elke fourniturenzaak te krijgen, maar dit geeft natuurlijk ook nog geen zekerheid dat het nooit stuk kan, maar kan de stevigheid wel ondersteunen.) Ook de ringen kan je best testen op stevigheid, dat kan eventueel wel met gewichtjes opbouwend of de ring ergens aan vastmaken (bij voorkeur iets dat niet beweegt ;) ) en zelf zo hard mogelijk trekken (eventueel aan een koordje dat je eraan maakt).
Als je je meer op pony's zou richten, zit je natuurlijk ook met het probleem van de ketting... En hondenketting is niet altijd stevig genoeg om een pony mee buiten te nemen en een 'echte' ketting die gebruikt wordt in arabische showhalsters is dan voor kleine pony's waarschijnlijk weer te groot... Dus daar moet je ook nog eens goed over nadenken.

Maar ik vrees echt dat ook 'pennymensen' een showhalster willen waarmee ze met hun paard het veld in kunnen voor bvb een fotoshoot, zonder onderweg hun paard kwijt te raken.
Dus dat zal de prijs weer omhoog brengen, waardoor zij de eerste groep zijn die zouden kunnen afhaken...

Dus...
1. bekijk welk materiaal je wil gebruiken en of het wat testjes qua 'gewicht' aankan.
2. Kijk wat dit materiaal en de werkuren voor je zouden moeten kosten.
3. Leg het voor aan mensen die misschien interesse zouden kunnen hebben (met prijs en afbeeldingen van je voorbeeldshowhalster, bij voorkeur in de kleur die je zelf mooi vindt, zodat je het zelf nog kan gebruiken als het niet verkocht raakt (rood lijkt mij trouwens mooi voor je pony!) )
4. Dan pas kan je echt aan de slag met maken om te verkopen, want anders blijf je misschien met een heel aantal halsters zitten die je niet verkocht krijgt en veel geld dat je eraan hebt gegeven.

Weer een lange post dus ;)

Tja, ook hier heb je weer een punt..
Als ik het dus zou willen doen zou ik het direct professioneel aan moeten pakken..
Maar heb je een idee wat het totaalplaatje dan wordt voor een degelijk halster?
Want het blijft natuurlijk een hobby en, zoals je zegt, zou ik het niet leuk vinden om met een hoop halsters te blijven zitten en een hoop te betalen..
Dus als het te veel gaat kosten moet ik het misschien toch maar laten...

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 08:51

Ik denk dat het totale kostenplaatje wel erg kan verschillen naar gelang van de plaats waar je woont. Bij ons in België zal je al snel duurder uitkomen dan bij jullie in Nederland en het hangt natuurlijk ook af van het soort showhalsters dat je maakt.
De mijne die ik voor eigen gebruik maak zijn heel anders, even een voorbeeldje in link: http://.imageshack.us//9720/0022zi.jpg

Best eens wat winkels met materialen aflopen en kijken wat de prijzen bij jou in de buurt zijn...

En als het duur uitkomt, kan je nog altijd één halster voor je paardje maken natuurlijk! Eventueel nog met een mooi borsttuig en dan een mooie fotoshoot (laten) doen.(Mijn foto komt ook uit een fotoshoot ;) )

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:01

xBijou, ik heb eenmaal een halster van iemand gekocht (speciaal op verzoek laten maken) en dat is al bij de eerste poging kapot getrokken. ik kan je verzekeren dat ik daar niet kon mee lachen. Pony in kwestie is een connemara en trok zich gelukkig enkel los om aan het gras te kunnen, dus ze ging niet lopen, maar daar stond ik dan, grote eigenzinnige pony met kapot showhalster aan. (hadden gelukkig wel ook mijn leren showhalster mee dus dat was snel aan).

Dat heeft mij gelijk genezen van mijn zin om bij iemand anders showhalsters te kopen. Ik heb er nog eentje gekocht, ook bij een bokker die ze zelf maakt, maar die zelf shows loopt met haar arabier, mét zelfgemaakt showhalster, en waarvan ik weet dat ook anderen reeds shows hebben gelopen met showhalsters van de bokker in kwestie.

Ik wil maar zeggen, 'bezint eer ge begint', want een veilig en betrouwbaar showhalster maken, is niet zo evident en aardig duur.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:03

ik ind hem wel heel mooi, zeker voor mijn arabier, maar hoeveel zou je er ongeveer voor vragen>

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 11:10

Bijke schreef:
Ik denk dat het totale kostenplaatje wel erg kan verschillen naar gelang van de plaats waar je woont. Bij ons in België zal je al snel duurder uitkomen dan bij jullie in Nederland en het hangt natuurlijk ook af van het soort showhalsters dat je maakt.
De mijne die ik voor eigen gebruik maak zijn heel anders, even een voorbeeldje in link: http://.imageshack.us//9720/0022zi.jpg

Best eens wat winkels met materialen aflopen en kijken wat de prijzen bij jou in de buurt zijn...

En als het duur uitkomt, kan je nog altijd één halster voor je paardje maken natuurlijk! Eventueel nog met een mooi borsttuig en dan een mooie fotoshoot (laten) doen.(Mijn foto komt ook uit een fotoshoot ;) )

Ik woon vlak bij jou in de buurt, ook in België dus.
Ik kan helaas je plaatje niet zien..?
Je zegt dat ik best eens wat winkels zou aflopen, op internet bedoel je?
En waar zou ik dat kunnen vinden, want ik heb nog nooit van een speciale showtuig-ketting gehoord?
Als het inderdaad te duur uitkomt uiteindelijk, ga ik er nog 1 maken met het materiaal dat ik nog heb en dan stop ik ermee, want het moet voor mij niet meer als een hobby worden :D

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 11:14

jokari schreef:
xBijou, ik heb eenmaal een halster van iemand gekocht (speciaal op verzoek laten maken) en dat is al bij de eerste poging kapot getrokken. ik kan je verzekeren dat ik daar niet kon mee lachen. Pony in kwestie is een connemara en trok zich gelukkig enkel los om aan het gras te kunnen, dus ze ging niet lopen, maar daar stond ik dan, grote eigenzinnige pony met kapot showhalster aan. (hadden gelukkig wel ook mijn leren showhalster mee dus dat was snel aan).

Dat heeft mij gelijk genezen van mijn zin om bij iemand anders showhalsters te kopen. Ik heb er nog eentje gekocht, ook bij een bokker die ze zelf maakt, maar die zelf shows loopt met haar arabier, mét zelfgemaakt showhalster, en waarvan ik weet dat ook anderen reeds shows hebben gelopen met showhalsters van de bokker in kwestie.

Ik wil maar zeggen, 'bezint eer ge begint', want een veilig en betrouwbaar showhalster maken, is niet zo evident en aardig duur.

Hmm, dit soort verhalen schrikt mij wel af :=
Mag ik vragen in welke prijsklasse dat halster ongeveer lag?
En was dat met zo'n speciale kettingen gemaakt, waar Bijke over spreekt?
En met gewone wol..?

Want als dat met mijn halsters ook zou gebeuren zou het inderdaad erg onverantwoord zijn om ze te verkopen..

Ik ben gisteren wel eens een stuk gaan wandelen met mijn pony aan het halster, en ik moet zeggend dat die ook de hele tijd gras probeert te happen, en daarbij bleef het halster wel goed. Maar misschien is jouw pony sterker, ik weet het niet..

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 11:16

LovesFayala schreef:
ik ind hem wel heel mooi, zeker voor mijn arabier, maar hoeveel zou je er ongeveer voor vragen>

Voor een simpel halster als dit heb ik zelf slechts €5 betaald (ik heb wel geen speciale accessoires gekocht, dat zou de prijs misschien omhooghalen), dus ik dacht rond de €20 te vragen voor dit halster, wat dan uiteindelijk op ongeveer €10 voor de werkuren komt.. Ik heb geen idee of dit duur of goedkoop is, maar zoiets had ik in mijn hoofd :D

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 13:15

Zou het misschien geen idee zijn om dit halster, maar dan met hondenkettingen + extra verstevigde ringen, te verkopen voor ongeveer €20, maar dan in de advertentie erbij zetten dat ze het best enkel op een afgesloten terrein gebruiken? En dat als ze dan echte shows willen gaan lopen of op open velden wandelen, dat ze dan beter een duurder model kunneen aanschaffen? Dus eigenlijk gewoon zeggen dat het niet súper stevig is, maar de prijs daar ook naar maken.

Als ik ooit een halster zou kopen zou ik dit het interessantste vinden, ik ben niet van plan om er echte lange wandelingen mee te maken maar ik wil er dan ook niet te veel aan uitgeven...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:47

Dat lijkt me niet verstandig. Ik zou dat risico gewoon niet willen nemen. Bovendien vind ik dat je dan eigenlijk aangeeft dat je zelf twijfelt aan de stevigheid van je product. Zou voor mij persoonlijk een reden zijn om het niet te lopen.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het eruit ziet met mooiere kettingen. Ik vind dit niet mooi deze kettingen en dat maakt het voor mij dat het geen showhalster is.

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 14:05

Pollewoppy schreef:
Dat lijkt me niet verstandig. Ik zou dat risico gewoon niet willen nemen. Bovendien vind ik dat je dan eigenlijk aangeeft dat je zelf twijfelt aan de stevigheid van je product. Zou voor mij persoonlijk een reden zijn om het niet te lopen.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het eruit ziet met mooiere kettingen. Ik vind dit niet mooi deze kettingen en dat maakt het voor mij dat het geen showhalster is.

De kettingen zijn inderdaad niet mooi zo, dat weet ik, maar het is nu eenmaal zo... Volgende keer zal het beter zijn :)
Het is gewoon dat ik ze zo graag maak, het is niet om aan te verdienen ofzo, dan zou ik de prijs wel hoger zetten...
Zijn er dan echt geen mensen die gewoon zo'n hebbeding willen, niet om intensief te gebruiken?
En die er dan ook niet te veel geld willen aan uitgeven?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:50

Ik maak halters/hoofdstellen en borsttuigen en deze zijn zeker van zeer stevige kwaliteit en betrouwbaar. Gebruik ze ook zelf http://ht-fantasy.50webs.com

Maar om €20 te vragen voor een uitprobeersel waarvan de veiligheid niet gewaarborgd kan worden is een hoop geld! Zit zelf rond de €50 (afhankelijk van materiaal, maat) maar lever wel een stevig product.

Voor de 1e keer is het leuk gedaan, gewoon verder oefenen al het begin is moeilijk. De ketting is wel veels te grof voor het paard en zelfs pijnlijk, vandaar dat een 'gevlochten' ketting beter gebruikt kan worden.

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 16:08

RhealLover schreef:
Ik maak halters/hoofdstellen en borsttuigen en deze zijn zeker van zeer stevige kwaliteit en betrouwbaar. Gebruik ze ook zelf http://ht-fantasy.50webs.com

Maar om €20 te vragen voor een uitprobeersel waarvan de veiligheid niet gewaarborgd kan worden is een hoop geld! Zit zelf rond de €50 (afhankelijk van materiaal, maat) maar lever wel een stevig product.

Voor de 1e keer is het leuk gedaan, gewoon verder oefenen al het begin is moeilijk. De ketting is wel veels te grof voor het paard en zelfs pijnlijk, vandaar dat een 'gevlochten' ketting beter gebruikt kan worden.

Hoi! Bedankt voor je reactie :)
€20 vond ik een goede prijs, omdat ik er toch zo'n 8 uur aan zit en dan is €10 voor de 'werkuren' nog niet zo veel..
Mag ik vragen hoeveel jij ongeveer aan materiaal kwijt bent (kettingen, ringen,...)? (mag evt. via pb)
Gebruik jij ook die speciale kettingen waar Bijke over sprak?
€50 vind ik nog niet té veel, ik dacht dat de normale 'goede kwaliteit' halsters ongeveer €90 kostten...

Over de ketting: ja, die is inderdaad veel te grof, maar ik heb ermee opgelet dat ik niet snok aan het halster ;)
Ik denk niet dat hij er pijn van gehad heeft, maar de volgende keer gebruik ik zeker andere kettingen :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:07

Ik kan die prijs waarborgen omdat ik via ons familiebedrijf dus via groothandel voordeliger in kan kopen. Uiteraard haal ik ook regelmatig gewoon wat materiaal in een speciaalzaak of op de markt ;) Mensen willen momenteel toch meer voor minder. Zo ook in de halters, men wilt goede kwaliteit maar niet de extreem hoge kostenprijs betalen. Ik let niet op de werkuren, puur omdat ik niet tijdsgebonden wil zijn en alles op me gemak doe, zo kan het binnen 1 week klaar zijn, doe er ook gerust 3 maanden over.
Vandaar dat ik mijn halsters goedkoper weet aan te bieden, tenslotte is het een hobby en leef ik er niet van.

(Bedrijf zit niet in de paardenbranche, halsters etc maken is een uit de hand gelopen hobby)

Zulke kettingen compleet koop ik heel zelden in, tenslotte zijn die kettingen ook in elkaar gezet en wie wat snuffelt kan dezelfde materialen los vinden en tot 1 maken en als je dat goed doe dan heb je dezelfde kwaliteit.

Enigste wat heel lastig is zijn halsterhoeken, deze heb ik via een bokker weten te bemachtigen en een voorraad ingeslagen :)

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 14:26

Ik heb nu de stevige ringen + de hondenkettingen gekocht.
Als ik hier nu een halster mee maak zoals het vorige, maar dan steviger door de ringen, is het dan nog niet stevig genoeg om te verkopen? Of hoe kan ik het dan testen, gewichtjes aanhangen...?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:06

Ik zou nog twijfelen aan de stevigheid omdat het vlechtwerk enkel maar wol is, zonder iets meer... Wol knapt al wel eens...

Het mijne is getest door een hengstige merrie die niet gedekt wilde worden door een shetlandhengst, maar dat was dus ook louter toevallig ;)

Met ringen kan je ze aan een stevige haak hangen en daar ofwel zelf druk op te zetten door je gewicht eraan te hangen ofwel door er gewichtjes aan te hangen.
De andere optie is je halster maken en je paard eens laten trekken... (wel binnen een omheinde ruimte, natuurlijk).

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 17:07

Bijke schreef:
Ik zou nog twijfelen aan de stevigheid omdat het vlechtwerk enkel maar wol is, zonder iets meer... Wol knapt al wel eens...

Het mijne is getest door een hengstige merrie die niet gedekt wilde worden door een shetlandhengst, maar dat was dus ook louter toevallig ;)

Met ringen kan je ze aan een stevige haak hangen en daar ofwel zelf druk op te zetten door je gewicht eraan te hangen ofwel door er gewichtjes aan te hangen.
De andere optie is je halster maken en je paard eens laten trekken... (wel binnen een omheinde ruimte, natuurlijk).

Van die wol dat is inderdaad waar, maar het zijn wel drie stevige vlechten, 108 draden in totaal... Ik ben al eens met het halster en mijn pony gaan wandelen, en die hapt heel graag naar gras en blijft dan stilstaan, maar dit kon het halster goed houden, zelfs als ik er met mijn volle gewicht aan ging hangen.

Denk jij dat het verantwoord is om het dan zo te verkopen? Want voor mijn pony en wat ik ermee wil doen is het zelfs zonder die ringen sterk genoeg, dus als ik die ringen er nog bij zet denk ik niet dat er nog veel kans is dat het breekt...