Een showhalster dat niet stevig genoeg is, is voor elk paard gevaarlijk. Een stevige shetter kan even hard (en soms zelfs nog harder) trekken dan een arabier. Ook mensen die gewoon een leuk halster willen, zullen niet blij zijn als het halster na één ruk van hun pony aan het touw stuk is, dus zou ik sowieso iets van versteviging onder de wol voorzien. (halsterband in een bijpassende kleur is eventueel een optie en is in zowat elke fourniturenzaak te krijgen, maar dit geeft natuurlijk ook nog geen zekerheid dat het nooit stuk kan, maar kan de stevigheid wel ondersteunen.) Ook de ringen kan je best testen op stevigheid, dat kan eventueel wel met gewichtjes opbouwend of de ring ergens aan vastmaken (bij voorkeur iets dat niet beweegt

) en zelf zo hard mogelijk trekken (eventueel aan een koordje dat je eraan maakt).
Als je je meer op pony's zou richten, zit je natuurlijk ook met het probleem van de ketting... En hondenketting is niet altijd stevig genoeg om een pony mee buiten te nemen en een 'echte' ketting die gebruikt wordt in arabische showhalsters is dan voor kleine pony's waarschijnlijk weer te groot... Dus daar moet je ook nog eens goed over nadenken.
Maar ik vrees echt dat ook 'pennymensen' een showhalster willen waarmee ze met hun paard het veld in kunnen voor bvb een fotoshoot, zonder onderweg hun paard kwijt te raken.
Dus dat zal de prijs weer omhoog brengen, waardoor zij de eerste groep zijn die zouden kunnen afhaken...
Dus...
1. bekijk welk materiaal je wil gebruiken en of het wat testjes qua 'gewicht' aankan.
2. Kijk wat dit materiaal en de werkuren voor je zouden moeten kosten.
3. Leg het voor aan mensen die misschien interesse zouden kunnen hebben (met prijs en afbeeldingen van je voorbeeldshowhalster, bij voorkeur in de kleur die je zelf mooi vindt, zodat je het zelf nog kan gebruiken als het niet verkocht raakt (rood lijkt mij trouwens mooi voor je pony!) )
4. Dan pas kan je echt aan de slag met maken om te verkopen, want anders blijf je misschien met een heel aantal halsters zitten die je niet verkocht krijgt en veel geld dat je eraan hebt gegeven.
Weer een lange post dus