Borre:
Mijn zus wilde voor haar verjaardag een draak hebben. Ineens kwam Borre in mijn gedachtes, en heb ik hem gekleid. Gedurende het proces ontdekte ik hoe ik hem wilde hebben, en zodoende is hij geworden zoals hij is. Zijn kleuren stonden al vast voordat hij überhaupt nog maar gedroogd was.

Flaubert:
In mijn vorige topic stond hij ongeverfd, en nu is hij dan geverfd. Ik heb hem op een steen geplakt, omdat hij wat wiebelde. Ikzelf was niet tevreden over de kleur en dergelijk, maar zijn nieuwe eigenaar vindt hem helemaal geweldig. En daar gaat het uiteindelijk om.

Cleo:
Iemand in mijn vorige topic zei: ik zou wel eens willen weten hoe een gekleide fret eruit ziet. Dus ik heb voor de lol eens een foto van een overleden fretje van mij erbij gepakt. Ik besloot dat Cleo een proef ging worden, een proef voor een aparte houding, een andere vacht, en een nieuwe manier van verven. Het resultaat mag er imo best wezen. Cleo is zwaar geliefd, en zal ook thuis blijven. Normaal zijn mijn beeldjes te koop, maar Cleo niet.

Mara:
Mijn moeder wilde voor een kennis een kleiwerkje hebben. Dus wilde ze een kat. Een lange, dunne kat. Vanaf begin af aan heeft Mara al in mijn hoofd gezeten. Mijn moeder besloot echter dat ze een kip wilde voor de kennis, maar nadat die was gekleid, wilde ik Mara toch ook proberen te maken. Heel gek, maar Mara heeft zichzelf gemaakt. Ze kwam uit mijn handen gelopen als het ware. Ze is nog niet geverfd, ze moet nog drogen. Maar zodra ze geverfd gaat worden wordt ze helemaal zwart met een gouden neus, en dan vernist.

Chookie:
Zoals gezegd wilde mijn moeder een kip voor een kennis, en dan wel een broedse kip. En daar kwam Choockie uit. Chookie wordt bruin, met een kraag en een zwarte staart. Staart, kraag en gezicht worden later vernist. Het was de bedoeling dat ze een valse uitdrukking zou krijgen, en ik geloof dat dat wel gelukt is.

gaaf hoor! Flaubert is echt mn favoriet
die veertjes, wat een werk moet dat zijn!
?
Je hebt een pb
)
Vond dat wel een leuke uitdaging! En uiteindelijk vind ik dat ze heel oged is uitgedraaid. 
Mara is er ook niet voor het mooi, dan had ze als een propje geeïndigd als ik daarnaar had gekeken