Ik dacht ik laat eens mijn klei werkjes zien. Sinds kort begonnen met kleien, en ben bezig met opdrachten. Mabroek en Felix waren voor de lol, Flaubert is in opdracht. Voor de oplettende mensen: klopt, ze zijn niet glad afgewerkt, omdat ik het mooi vind als het nog een beetje grof is
Ik ben van plan een site aan te maken voor eventuele aanvragen, en zou het leuk vinden als jullie neerzetten wat jullie van de dingen vinden, tips en tricks zijn welkom voor volgende klei werkstukken

Flaubert de Dodo:
Kennis van mij keek naar Felix en Mabroek, en zei voor de lol dat hij dan wel een dodo wilde hebben. Nou bij deze dus. Hij moet, als hij straks droog is, nog geverfd worden, maar ik moet nog even nadenken over de kleuren. Flaubert is een uur of 7 werk geweest.

Felix:
Voor mijn opa en oma wilde ik een kerstkadootje maken, en besloot Felix te kleien. Heel lastig, de vleugels moesten eerst harden, maar niet te lang, want dan kon ik de klei niet meer goed plakken. Toen Felix klaar was, vonden we het vierkantje waar hij opstaat, dat is een waxinelichtje houder. Mijn mams vond Felix zo leuk, dat we hem zelf hebben gehouden. Felix is een uur of 4 werk geweest.

Mabroek:
Omdat ik nog klei over had na Felix, en ik op deviantart iemand had gezien die werkelijk een beeldschone draak gekleid had, wilde ik dat ook. Alleen is Mabroek geen draak, maar een kameleon. De gekleurde vlakken zijn kralen. Mabroek moet nog geverfd worden, maar ook hier moet ik nog even nadenken over de kleur die ik ga gebruiken. Mabroek is een uur of 4 werk geweest.

Alle stukjes zijn met zelfdrogende klei gekleid. Mabroek en Felix met rode klei, Flaubert met zwarte klei. Die vind ik zelf fijner werken, maar ik wist tot voor kort niet dat die bestond. Ben benieuwd wat jullie van ze vinden
echt super!