[TEK] Saskia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

[TEK] Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 20:09

Lieve bokkers,

Ik ben een serie portretten aan het maken van mijn vriendengroep, aangezien we over een half jaar allemaal gaan studeren, uit elkaar gaan en wie weet wat er dan met onze groep gebeurt! Dat zal wel los lopen, maar toch. Het is ook gewoon leuk mijn lieve, knappe vriend(inn)en te vereeuwigen :D

In ieder geval is dit het eerste portret, het tweede is bijna af.
Graag commentaar, dan kan het alleen maar beter worden in de volgende 9. (Zou leuk zijn als jullie bij het 10e portret ook echt verbetering zien!)

Dit is Saskia, de goedheid zelve, met d'r lieve lach. Gelukkig was ze er in ieder geval zelf blij mee!
Grafiet
A4

Afbeelding

Eigen commentaar:
Vooral het haar en de wenkbrauwen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:19

Aan het haar moet je idd nog wat werken;is wat slierterig nu. Verder vind ik het gezicht goed gedaan; verhoudingen lijken te kloppen zo op het eerste gezicht.
Waar ik me alleen wel aan stoor is de overgang hoofd-nek. Ik denk dat de nek nog wel wat meer schaduw kan gebruiken en het lijkt ook een heel iel nekje omdat haar haar ervoor valt.
En nu ik nog eens kijk, het -voor de kijker- linker bovendeel van het hoofd, is dat niet wat te klein?
Ik bedoel, als je een denkbeeldige lijn doortrekt van haar oor naar de middenscheiding van het haar, zou het dan niet íetsje boller moeten lopen?

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:22

MamaMiesje schreef:
Aan het haar moet je idd nog wat werken;is wat slierterig nu. Verder vind ik het gezicht goed gedaan; verhoudingen lijken te kloppen zo op het eerste gezicht.
Waar ik me alleen wel aan stoor is de overgang hoofd-nek. Ik denk dat de nek nog wel wat meer schaduw kan gebruiken en het lijkt ook een heel iel nekje omdat haar haar ervoor valt.
En nu ik nog eens kijk, het -voor de kijker- linker bovendeel van het hoofd, is dat niet wat te klein?
Ik bedoel, als je een denkbeeldige lijn doortrekt van haar oor naar de middenscheiding van het haar, zou het dan niet íetsje boller moeten lopen?

ergens heb je héle goede punten.. maar stel dat die saskia er nou echt zo uit ziet :D

@TS: heb je een foto van haar..? zodat we kunnen vergelijken..?

MamaMiesje

Re: [TEK] Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:25

Ja, dat weet ik natuurlijk ook niet :=

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:47

leuk idee!
Ik persoonlijk mis alleen diepte. Wat je kan krijgen door m bijvoorbeeld een zachter potlood, schaduwvlakken erin te zetten.
Ook in het haar, kunnen er wat groteren vlakker donkerder gemaakt worden, dan is het ook meteen wat minder sliertig

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 11:45

Dank jullie voor het commentaar!
Het haar heb ik inderdaad moeite mee, maar de diepte zit er wel degelijk in, het contrast op de foto is erg laag.
Een foto van haar edit ik vanmiddag even in de BP erbij :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:57

leuk gedaan!

ik zit er alleen zo naar te kijken en het lijkt niet helemaal te kloppen, de vorm van het hoofd ? omda je er van boven opkijkt is er misschien te weinig haar