[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

[INFO] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 20:54

Hallo,
Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die als (tweede) hobby borduren hebben.
Vorig jaar heb ik een ongeluk gehad en was ik aan bed en stoel gekluisterd. Sinds die tijd ben ik erg fanatiek aan het borduren. Het geeft me ontspanning en geeft ook nog een resultaat.
Doe van alles, sepia kleuren, hoogeveens leesplankje ook wel aap,noot,mies genoemd. Nu heb ik nog 2 meetlatten voor een baby cadeau liggen

Moderatoropmerking:
Ik heb van dit topic nu een centraal topic gemaakt, vanaf nu hanteren we dan ook de regel dat er per post maximaal twee afbeeldingen zichtbaar mogen zijn. :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:11

Ik doe het bij vlagen. Een paar jaar terug was ik heel fanatiek bezig, tot ik er van de een op de andere dag genoeg van had.
Er ligt nu dus nog een half afgemaakt kattenalfabet in mijn kast en er komt vast wel weer een dag dat ik er weer aan begin en het in no time afmaak.

Caira

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:13

Ik doe het ook graag ben nu met een irish cob hengst bezig

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:22

Ik vind het indd ook leuk om te doen maar ik doe het ook in vlagen. Als ik er tijd voor heb doe ik het.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:26

Ik heb ook een hele tijd heel fanatiek geborduurd. Tegenwoordig heb (of neem) ik hier minder tijd voor. resultaat: er liggen nog een paar dingen die ik nog moet afmaken. ik hoop hier van het winter weer mee te beginnen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:11

ik ga zo weer naar beneden. Verder met de meetlat van nijntje, vervolgens doe ik een meetlat van winnie de pooh en ik moet nog iets uitzoeken voor een vriendin die vandaag vertelde dat ze zwanger is

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:17

Hier nog een borduurfreak (nahja naast de paardjes dan).
Ben op dit moment bezig met een gedenktegel voor mijn vader die 2 jaar geleden onverwacht is overleden.
Het is een zee-arend in een boom in de maneschijn.
Misschien is het leuk om eens patroontjes uit te wisselen?
Ik heb namelijk heeeeeeeeel veel op de PC staan.

@Caira: Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd naar een plaatje.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:19

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:20

Ooh jazeker!!
Ben nu met een kerstkleed voor om de kerstboom bezig haha
Mijn mooiste was een naakte engel in zwartwit tinten, een van 70x40 cm :D

Goed idee van die patronen uitwisselen, vind dat er weinig originele ontwerpen zijn, meest is vrij oudbollig helaas

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:20

Hier nog 1 sinds een jaar ofzo :j
Mensen verwachten het totaal niet bij me (ben toch nog vrij jong, 21) maar ben vrij fanatiek en vind het gewoon een fijne ontspanning, kan mn hoofd lekker leegmaken :j
Ben momenteel bezig met een mooie collage van Marjolein Bastin, en heb nog een schilderijtje met paardenhoofd liggen. Heb ook al 3 schilderijtjes af :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:21

Ik ben op mijn 19e begonnen, ook naar aanleiding van een ongeluk, waardoor ik tijd niet kon lopen, ben nu bijna 38 en doe het nog steeds!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:24

Ja ik zocht eigenlijk nog iets 'nieuws' en mn moeder borduurt al jaaaaaaaren, dus toen heeft zij een leuk schilderijtje voor me gekocht, dat had ik binnen 2 maanden af en nu vind ik het heerlijk.
Kan ook zo een paar uur zitten, kop thee erbij, lekker op de bank, vaak een filmpje op de achtergrond, heerlijk!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:25

Caira: WAUW, ik hou me aanbevolen als je het patroon op je PC hebt :)

Sillÿ: Ik zoek internet af en vooral buitenlandse site's hebben super mooie patronen.
Zelf ben ik ook niet van die oud bollige dingen en bloemetjes/ stillevens ed. heb ik ook niet op mijn PC staan, heb een aantal hele mooie paardenpatronen, heel veel HEAD en nog veeeeel meer, denk dat ik wel tegen de 250 patronen zit.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:27

Mijn eerste borduurwerk (met een echte borduurnaald enzo, daarvoor met kinderspul ook wel :j ) was toen ik 8 was.
Een hele mooie Mickey Mouse. :').

Op het moment doe ik het niet zo veel, maar soms heb ik er gewoon even zin in en dan huppa, even borduren.

Ik ben nu trouwens 17... :')

Ik heb trouwens een programma voor op de computer (ooit gehad bij creatief borduren, daar hebben we 6 mappen vol van _O- ) en daar kun je zelf patronen en alles mee maken, ook erg leuk :j.

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:30

heej,

ik doe ook borduuren,
ik word wel echt voor gek verklaard op school. want ik ben 15 en wie heeft er nou als hobby borduuren,breien,haken en naaien. ze kunnen neit begrijpen dat ik dat leuk vind :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:59

xXGRIETJEXx schreef:

Sillÿ: Ik zoek internet af en vooral buitenlandse site's hebben super mooie patronen.
Zelf ben ik ook niet van die oud bollige dingen en bloemetjes/ stillevens ed. heb ik ook niet op mijn PC staan, heb een aantal hele mooie paardenpatronen, heel veel HEAD en nog veeeeel meer, denk dat ik wel tegen de 250 patronen zit.

Zo dus bij jou moet ik zijn voor mijn nieuwe patroon haha
Mits je die uitkan en wilt wisselen tenminste

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:13

Zoeken jullie gewoon losse patronen en koop je er dan de garen en stof los bij?

Heb tot nu toe alleen pakketten gebruikt, wel makkelijk als je alles in 1x bij elkaar hebt :)

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:51

Jaa ik zat pasgelde nog te denken of ik er een topic over zou openen :P. Nu heeft iemand anders het al gedaan :)!
Ik ben aangestoken door mijn moeder! En ben nu bezig met een paard :)! Best kwarwei moet ik zeggen maar het resultaat mag er zijn!

xingridx: ik heb nu inderdaad ook gewoon een paket gekocht, lekker makkelijk :)!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:54

xingridx schreef:
Zoeken jullie gewoon losse patronen en koop je er dan de garen en stof los bij?

Heb tot nu toe alleen pakketten gebruikt, wel makkelijk als je alles in 1x bij elkaar hebt :)

Dat is ook wel zo, maar die pakketten zijn heel erg duur en ik heb nu zoveel garen en kleuren over dat ik alleen nog losse patronen zoek, vooral omdat er in pakketten gewoon niet zoveel keuze is.
Maar als ik nou echt wat zie wat ik echt mooi vind dan koop ik ook rustigeen pakket.

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:33

hier nog een borduurfan,

caira: wouw wat mooi, zou ik daar een patroon van mogen hebben/kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:38

Ik vind het altijd wel knap dat mensen er het geduld voor hebben. Ik hou het geen 5 minuten vol en dan gaan doekje, draadjes en naald door het raam heen naar buiten. Als ik die draad niet door de naald heen krijg dan komt de stoom al uit m'n oren...

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:47

Hier nog een fanatieke borduurder. Ik ben nu bezig met 3 geboortetegels van winny the pooh. Ik heb nog een 4-jaargetijden van winny the pooh liggen waar ik mee bezig ben, maar moet eerst de 3 andere afhebben. Heb inmiddels een stuk of 5 schilderijen af. Waarvan 1 van Mickey Mouse door de jaren heen. Heb 3 jaar geleden voor mijn zus ook een geboortetegel gemaakt voor haar oudste en een andere schilderij van Winny the Pooh toen ik hoorde dat ze zwanger was.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:57

Silly1972 schreef:
xXGRIETJEXx schreef:

Zo dus bij jou moet ik zijn voor mijn nieuwe patroon haha
Mits je die uitkan en wilt wisselen tenminste

Tuuuuuuurlijk wil ik dat, maak graag mensen blij :D
Wat vind je zoal leuk?

@ Ingrid: Ik zoek via internet alleen patronen op, het garen haal ik van Marktplaats en de Aida ook, de persoon waarbij ik mijn garen bestel is gewoon bijna 0.60€ goedkoper dan dat ik ze in de winkel moet halen.
Ook de Aida is veel goedkoper te vinden via MP.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:07

Ik meld me ook even als oprechte borduur/brei/haak idioot.
Op t moment borduur ik alleen nog maar.
Héérlijk, idd met een pot thee, TV of film erbij, of lekker kletsen.
Maar mooie patronen, daar ben ik ook zeer geintereseerd in.
Ik ben nu druk met mijn aanstaande neefje/nichtje. Schoonzus vindt al die geborduurde dingen fantastisch maar kan het gelukkig zelf niet. haha, nu mag ik!
Maar garen etc op marktplaats bestellen :Z , ik heb als marktplaats verslaafde echt zitten slapen, ga ook eens op zoek.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:17

Mijn moeder doet dit heel veel en ik heb ook wel wat geborduurd.
Ben zelf meer van het haken, vind ik heerlijk om te doen voor de tv met een bakkie thee ernaast :)