[SCH][WIP] Jachthond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

[SCH][WIP] Jachthond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:47

Ik kwam in het aanvraag topic 'Overig' gewoon even snuffelen. Was niet van plan er een foto uit te zoeken om te tekenen. Maar toen kwam ik deze foto tegen van bokker Marrie1996. Ik vond het direct geweldig! Ik heb hem opgeslagen. En ik wilde nog even bedenken of en waarmee ik hem ging tekenen. Maar ik vond hem te mooi om in potlood of pastel te doen. Heb dus maar gekozen voor m'n vertrouwde acrylverf. :D

Ik ben ook nog bezig met een groot schilderij in opdracht. Dus deze is eigenlijk een beetje tussendoor. Ik kan overdag met de kids niet boven op zolder schilderen. Dus deze leg ik gewoon even op de tafel beneden in de woonkamer. Ben vandaag begonnen.

[Acryl op doek afm. 30x40]

Stap 1:
Ik had al een idee voor de achtergrond. Je moet er van houden, maar ik vond de groene kleur heel passend bij het thema jachthond.
Afbeelding

Stap 2:
De onderlaag. Nog steeds de ugly-fase van het schilderij.
Afbeelding

Stap 3:
Begonnen met het detailwerk. Tot nu toe alleen het hoofd nog gedaan. Even twee foto's want ik krijg hem niet scherp met de camera.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga voor het eerst een hond op het doek zetten. Ik vind dit dus gewoon een geweldige uitdaging. Ik verheug me ook al op de eend straks. :D

Het hoofd is nagenoeg af. Ik ben alleen nog niet tevreden over het oog. Dat moet ik nog wel verbeteren. De achtergrond is ook klaar. Ik ga alleen onderaan nog wel wat gras schilderen en dit laat ik overlopen in de achtergrond.

marrie1996

Re: [SCH][WIP] Jachthond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:06

Yeeh, hij wordt vast prachtig! ben best trots dat je mijn hond maakt..

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:26

Die gaat weer erg mooi worden!
Ik houd wel van die achtergrond (kleur) Alleen vind ik de groene kleur aan de onderkant van het schilderij mooier dan de groene kleur die je bovenaan hebt gebruikt. Dat geelgroene vind ik heel mooi dus. :Y)
Ik weet niet hoe het eruit ziet als je de groene kleur meer rond maakt. Nu gaat hij aan de kant van de hond met de hond mee qua vorm.
Dit is alleen wat ik vind. Trek je er niet veel van aan. En maak een pracht schilderij :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:02

ziet er echt veelbelovend uit, ik weet niet wat ik van de uitsnede vind ( afgehakte kont ) Maar zie nu al dat dit echt heel mooi word!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:55

@marrie1996: Het is ook een leuke foto. ;)

@SF: Ik zag het zelf ook. Ik ga het nog iets aanpassen zodat het wel mooi rond loopt. Ik heb juist bewust gekozen voor deze drie kleuren groen, want dat maakt het minder vlak en juist dat donkergroene bovenaan vind ik echt een jachtsfeer uitstralen.

@pinuts: Liever had ik ook de hele hond geschilderd, maar de foto is niet anders. Op zich vind ik het zelf niet eens zo storend.

Stap 4:
Kon het niet laten vanavond er nog even aan te werken. Ik kon de kwasten niet neerleggen. Dit is echt leuk schilderen.
Afbeelding
Gaat het weer niet goed met m'n camera. In kunstlicht, terwijl het buiten donker is en met flits, komt hij niet zo mooi over als hij is. :\
Laatst bijgewerkt door Duke op 21-08-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:59

Hmm, ik denk dat een uitsnede zoals bij de laatste foto in je beginpost wel mooier zou zijn..
Achtergrond is mooi gekozen, alleen had ik de rechterbovenhoek licht gelaten. Maar dat is mijn persoonlijke mening maar :P
Verder vind ik het er erg goed uit zien! Het ziet er erg realistisch uit!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:02

Misschien (en daar dacht ik eerder ook al aan) moet ik de groene circels door laten lopen over de hond heen, zodat je van die rare uitsnede af bent. Maar dat kan ik op het laatst ook nog doen. Eerst even kijken hoe hij verder uitpakt.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:59

Ik zou een van de hoeken bovenaan ook licht laten.. Maar het is weer een veelbelovend werk :)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:08

Mooie drent! Brengt netjes de eend voor de baas ;)

Goed afgewerkt die hond zo, ik vind het alleen ook wel raar afgesneden de foto. Jammer.
Ben benieuwd hoe die eruit ziet als je de eens ook hebt geschilderd!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:35

Hij word echt prachtig! Die afgehakte kont blijft mij wel een beetje storen, maar moet zeggen dat je manier van schilderen echt heel mooi is, knap hoor! Misschieh had je gewoon zijn achterste erbij kunnen maken? Ookal staat die niet op de foto.. ( is achteraf, maargoed..) Ik houd je topic in de gaten, vind het echt mooi:)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:43

Ik vind juist dat de TS die afgehakte kont (waar die ook mag zweven haha) goed oplost door de vis (is het een vis?) in het centrum van het doek te houden, en dan de cirkelachtergrond daar precies achter te plaatsen.

Tja en ales er geen kont aanzit, dan zit er geen kont aan ;)

Je bent goed bezig, benieuwd naar meer!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:07

Bedankt iedereen voor de compli's.

@Marjoke: misschien doe ik dat nog wel... die hoek lichter, maar ik ben er nog niet over uit.

@Pinuts: ik heb weinig ervaring met honden schilderen, dus mijn schilderstalent reikt niet verder dan mijn oog kan zien. Dus de rest erbij 'verzinnen' zit er niet in. Die gave heb ik helaas niet. :\

Dank je Rox! Het is een eend. ;)
Update komt eraan. Ben alweer verder gegaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:32

Ik ben erg fan van je schilderijen duke echt prachtig zeer gedetaileerd en zacht deze weer.

Ben heel erg benieuwd naar t wind resultaat

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:38

Dank je wel Vagolijntje. ;)

Een kleine update:
Stap 5:
De poten verder uitgewerkt.
Afbeelding

Stap 6:
En nog verder uitgewerkt. De hond is nagenoeg af. Misschien zie ik hier en daar nog wat wat ik wil verbeteren. Of jullie! Tips en opbouwende kritiek zijn welkom. ;) Deze is zojuist gemaakt en doordat er weinig licht was, heeft de flits weer alles verpest. Als je vergelijkt met de foto hierboven dan snap je wat ik bedoel.
Afbeelding

Note: De kleine blauwe stip rechts naast de poot is een stomme actie van mij. :o Ik had wat blauw op m'n hand wat ik niet doorhad. :o Komt goed, ik werk dit straks wel weer weg als ik het gras ga bijwerken. :D

M'n man vroeg al waar we hem gaan hangen. Hij vind 'm geweldig. ("Weer eens wat anders dan paarden.") Hij heeft al een mooi plekje in huis gevonden. En hij is erg kritisch op mijn schilderijen, dus dit wil wel wat zeggen. ;)

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:54

Wat wordt Sep mooi! Als je hem zo mooi vind mag je hem zeker houden. Ik ga even overleggen of we hem willen kopen.:):)

Vind het ook heel mooi dat je dat dingetje bij z'n oog nog hebt gemaakt, dat maakt hem echt onze hond!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 09:24

Bedankt voor het compliment! :) Het mooiste compliment is als het baasje z'n eigen hond er in herkent. ;)

Uiteraard mag je hem gewoon kopen! :) Maar zoals ik al eerder zei: ik wil je niets opdringen, want ik heb er zelf voor gekozen om deze te schilderen en m'n man vindt hem ook mooi. ;)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:10

Haha, eend, ook goed :)

Ik zou wel nog even bij zijn achterpoot wat meer contrast neerzetten, dus niet alleen maar één kleur grijs. Ook nog wat meer licht en donker. Het is maar een tip :)

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:46

heel mooie wip.
dat groen, dat vind ik erg goed gekozen, net als de cirkelvormige achtergrond waardoor eigenlijk het moment van de jacht, het apporteren van de prooi gecentraliseerd wordt.

verder vind ik de mate van detail al erg goed, ben erg benieuwd naar het eindresultaat

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 11:31

@ROX: Je hebt gelijk. Ik stoorde me er ook een beetje aan. Alleen op de foto is er wel weinig detail te zien onder bij die achterpoot. Ik zal nog eens extra goed turen. :D

Ik wilde wat meer laten zien, maar beetje druk weekend gehad, plus opdracht voor naambordje, wat voorgaat uiteraard. Ik ben begonnen met de eend.

Stap 7:
Afbeelding
De foto toont een beetje uit verhouding, zeker vergeleken met bovenstaande foto's, maar dat komt omdat ik teveel schuin en van bovenaf de foto heb gemaakt (veel te gehaast, ik weet 't). :o

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:34

Mag best een stevig eendje zijn :) De beginlaagjes tonen goed van kleur, maar uit eigen ervaring weet ik dondersgoed dat het niet altijd zoals de eerste laagjes eindigt ;) Succes!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:53

Zow dat wordt mooi! De achtergrond vind ik juist mooi met die verschillende tinten groen :D Al zou ik linksboven wat meer groen ipv zwart gebruiken zodat het een beetje in verhouding is. Ik vind dat je de hond ook goed gedetaileerd hebt geschilderd. Het oog vind ik goed gelukt. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:55

Bedankt iedereen.

me_myself_i schreef:
Zow dat wordt mooi! De achtergrond vind ik juist mooi met die verschillende tinten groen :D Al zou ik linksboven wat meer groen ipv zwart gebruiken zodat het een beetje in verhouding is. Ik vind dat je de hond ook goed gedetaileerd hebt geschilderd. Het oog vind ik goed gelukt. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Er is geen zwart gebruikt in de achtergrond. Komt puur door de foto dat de hoeken zo donker uitvallen. In het echt is het mooi donkergroen.

Druk weekend met veel verjaardagen gehad. Maandag en dinsdag met lichte voedselvergiftiging in bed gelegen, maar ik popel om weer verder te werken aan dit doek. Dus snel een update. :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:14

wauw tamaar, echt weer prachtig! ziet er weer super uit!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:28

Wauw, erg gaaf!
Ik ken de foto, en hij lijkt zeker!
Ik ben zeker benieuwd naar het eindresultaat! :D

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:35

Wauw wat mooi! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!