[TEK] allemaal Dotjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[TEK] allemaal Dotjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 15:08

Al tijden geen pastel meer gebruikt :o terwijl ik dat materiaal toch zo heerlijk vind...
Nu het vakantie is gelukkig weer wat meer tijd om aan de slag te gaan, dus tijd om de pastelpotloden en het krijt weer uit de lade te trekken.
Inmiddels is mijn hele tafel gekleurd (en mijn toetsenbord doet er niet voor onder := )

Ik kwam via het 'wie wil mijn paard tekenen-topic' een afbeelding tegen van Dotje (oftewel Reedhill's Dot Com) van Neonlight. Daarmee ben ik aan de slag gegaan.
Vooral een materiaalexperiment en gewoon even lekker getekend.

~* Dotje *~
Pastel op inpakpapier/karton.
Uiteindelijke maat lijst: 53x43 cm.

Afbeelding
Stapsgewijs...

Afbeelding
Het resultaat...

Afbeelding
En in de lijst :)

silkie

Re: [TEK] allemaal Dotjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:59

Hij is echt supermooi geworden
Door het gebruik van pastel krijg je ook die heerlijk zachte veulenuitstraling, echt een "dotje"

Maar ja, one-liners mogen eigenlijk niet, dus misschien zou je bij de hoefjes toch iets van een suggestie van een ondergrond (gras) kunnen doen. Hij lijkt zo een beetje in het niets te zweven (komt denk ik ook deels door de houding, iets opgetrokken buikje )

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:07

Ik vind hem ook heel erg gaaf..

Alleen er is iets met het oogje.. Weet niet wat het is.
Maar ik vind het echt prachtig! heel knap

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:44

heel goed gedaan zeg, mooie uitstraling,
alleen de voorkant van het hoofdje klopt volgens mij niet helemaal.kleur gebruik en de details bij de oren vind ik er leuk gedaan!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:47

Wat een dotje! :+:
Knap gedaan weer, ziet er weer super uit!
Ik zou alleen linksonderin in de hoek iets tekenen waar ie zo naar loert, een appeltje waar een wormpje uitkruipt of een ander beestje.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:14

Ik heb je stappen gevolgd in het topic 'wie wil mijn paard tekenen' en ik vind het echt mooi hoe je dat zo kan. Volgens mij is het ook een redelijk snelle techniek.

Ingelijst ziet het er helemaal super uit.

Even ook volgens de regels een (klein beetje) commentaar: ik zou ook nog wel een ondergrond met wat schaduw willen zien. Maar Dotje zelf is een dotje om te zien! :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:35

Super Dotje. Weer mooi in Pastel.
Ik geloof dat ik wat zie aan het mondje. Helaas kan ik je niet zeggen wat. Ben ook geen tekenaar, maar kijk alleen maar.

Als ik m ingelijst zou hebben geloof ik dat ik voor een bruinachtige paspartout kleur zou kiezen, maar het kan ook zijn dat de foto de kleur aardig vertekend.

Weer een echte Tineke, ik vind het prachtig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:02

Ik vind dat je hem knap hebt neergezet, ook de kleuren komen prachtig uit op dat papier.

Misschien is het makkelijk als ik de orginele foto even plaats, Fnanne heeft een hele aparte foto van Dotje uitgekozen.

Afbeelding

Ik vind het in ieder geval een prachtige tekening, en ben ook erg trots dat een goede kunstenaar mijn Dotje wilde proberen. :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:44

Hij is echt schattig geworden Fnanne! Lekker vlot plaatje met een eigenwijze 'veulie'uitdrukking. :)

Ik denk dat wat gras onder zijn voetjes misschien nog wel aardig zou staan, niet langs de hele onderkant, maar net een paar plukjes waar hij staat. Een beetje groen maakt hem ook net iets frisser denk ik en past wel goed bij het bruin.

Vast een stomme vraag, maar welke maat bedoel je met de "uiteindelijke maat lijst" (is dat de binnenste kant van de passepartout of echt de buitenkant van de lijst)?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:16

Dotje! :+: Hij is het helemaal, je haalt hem er zo uit :j
Een hint van ondergrond of een schaduw had net wat meer diepte eraan gegeven, maar ik vind hem zo ook al heel fijn kijken.

Die billies he :9 Heerlijk :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 12:03

Thanks allemaal :)
elanor schreef:
Vast een stomme vraag, maar welke maat bedoel je met de "uiteindelijke maat lijst" (is dat de binnenste kant van de passe-partout of echt de buitenkant van de lijst)?

Geen domme vraag := ik denk dat ik het vaag heb opgeschreven := het gaat hier om de uiteindelijke buitenkant van de lijst. Passe-partout is zelf gesneden, dus geen standaardmaat.

@ kaotictjinta: de passe-partout vertekend qua kleur op de foto, de tint is iets anders dan in het echt.

@ een achtergrond: daar moet ik me sowieso eens in gaan verdiepen :j