[SCH] Amon & Myukii

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Amon & Myukii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 14:48

Op vakantie heb ik lekker m'n schilderspullen meegesleept, zodat ik dit schilderijtje af kon maken. Ik had mezelf voor vertrek getrakteerd op nieuwe aquarelverf, ik wilde al langer een ander merk gaan proberen en het was een goed excuus om niet al m'n tubes mee te hoeven slepen. ;) Ik heb nu dus een fijne pocket box van Windsor. Het was even wennen aan de 'blokjes', maar ze werken echt heerlijk. :+:

De schets is gemaakt met een fijn raster. Ik wilde eigenlijk alleen eens proberen of het überhaupt zou werken met zo'n zwarte achtergrond, maar ik vond het zo leuk worden dat ik het dus niet kon laten om hem helemaal netjes uit te werken. :D

Het plaatje is volgens mij wel bekend hier op bokt, Joyce (Myukii) en haar prachtige Amon. :)

De staart vond ik best lastig, het lukt me nog niet echt om goede 'haren' te maken. Ik vind het resultaat zelf niet verkeerd met deze strengen, maar als iemand nog goede tips heeft...

Twee foto's van het geheel (want het is lastig om het netjes op de foto te krijgen met die zwarte achtergrond) en een paar detailfoto's.
Inkt en aquarel op Fabriano, 24 x 32 cm. :)

Afbeelding

Nog een keertje: http://img199.imageshack.us/img199/4425/imgp5461klein.jpg

Joyce
      Afbeelding

Blaadjes :+
      Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:08

Waar blijven die reacties? >;)

Had hem vanmiddag al gezien, maar niet de tijd te reageren, staan er nog geen reacties!
Het is een erg leuke illustratieve plaat geworden elanor :j Leuke combi
die inkt met aquarel. Het aquarellen gaat je ook goed af zeg! Het haar van het meisje
is echt prachtig gelukt. Staart van het paard trouwens ook, die vind ik juist erg goed neergezet.
Leuk om zulke plaatjes in een soort van Jugendstill uit te werken, daar doet je techniek
me een beetje aan denken. Om het wat meer tot een geheel te vormen zou je ook nog zoiets
kunnen doorvoeren in de achtergrond, en om het dan af te laten steken toch ook met de inkt werken.
Nouja in ieder geval een erg mooie lieve plaat is het geworden :j

Fnanne

Re: [SCH] Amon & Myukii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:53

Jugendstill is ook het eerste wat mij in gedachten schoot :)
Erg fijn werk om naar te kijken Elanor :j iets waar je vrolijk van wordt er waar je naar blijft kijken vanwege alle details die er in terug te vinden zijn.
De combi inkt/ aquarel vind ik fijn uitpakken, hoewel de combinatie niet heel logisch lijkt. Ik vind het bijzonder wat je ermee neer weet te zetten.

Top! :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:29

erg leuk gemaakt!
verhoudingen zitten er goed in en contrast ook
erg goed gelukt!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:59

Mooi gedaan zeg! Ik persoonlijk vind de staart ook helemaal bij het geheel passen, ken het paard niet maar je zou er nog wat donkere strengen in kwijt kunnen voor meer diepte.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:20

Dat zijn wijjj!
Ik vind hem echt héél goed gelukt! Hele gave stijl zo, echt erg mooi!

Respect voor mijn haren, haha, vind dat je die heel mooi hebt neergezet, net als die van Amon, trouwens!

Mijn gezicht is wat anders dan mijn echte gezicht, haha, maar dat is vooral omdat ik mezelf ken, zeg maar. Jij moest het van een foto af doen, dus vind het sowieso al heel knap! :j

Ik vind hem gaaf. :+:

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:54

Mooi zeg! Vind het een fijne tekening om naar te kijken :D
De zwarte achtergrond met de blaadjes zijn heel gaaf.
Knap dat je dit kan met aquarel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:47

Ik vind hem gaaf! Inderdaad viel het gezicht me ook al op, dat klopt niet helemaal (en ik denk zelf ook dat Joyce nog een tintje donkerder had mogen zijn ;) ) maar verder vind ik hem echt super mooi!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:58

Ontzettend mooi illustratief werkje zeg!! Ik heb zelf een aantal lessen moeten aquarelleren tijdens mn studie en man o man wat is dat moeilijk! Zeker om de witten mooi uit te sparen moet je echt heel secuur te werk gaan. Petje af hoor! En qua kleur vind ik m ook heel erg mooi, lekker sprankelend en de blaadjes maken het een mooi geheel. En dat qua verhouding het gezicht niet helemaal klopt doet voor mij eigenlijk niet eens afbreuk aan het geheel, als tekening blijft het gewoon een hele mooie plaat :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:46

Bedankt voor de uitgebreide reacties allemaal, hartstikke leuk om te lezen. :)

Leuk om te horen dat je hem mooi vind Joyce!! :D Om je echt herkenbaar neer te zetten was inderdaad lastig. Omdat het van een foto is en ik jou verder niet ken, maar ook omdat je gezicht op de tekening ongeveer de grootte van een vingernagel heeft en het dus 'een beetje' priegelen was. :))

Haar huid had inderdaad ietsje donkerder gemogen Rock. Het is de eerste keer dat ik een getinte huid schilderde, even zoeken dus nog en ik wilde ook genoeg contrast houden tussen het gezicht en het haar. :)

Ik heb niet bewust Jugenstil gebruikt, maar het fijne en 'organische' vind ik inderdaad wel heel mooi om te gebruiken. :j Ik wil daar ook echt verder mee, want het voelt wel alsof het me ligt. :) Dit soort plaatjes heb ik ook aan de lopende band zitten maken op vakantie. :)) Ik ben echt dol aan het worden op aquarel, er zijn ineens zóveel meer mogelijkheden dan met alleen grafiet. :#