[TEK] Pastel hond en bolletjestechniek paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

[TEK] Pastel hond en bolletjestechniek paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 14:44

Nav. dit topic: [UK] [DIGI][WIP] Merrie met veulen ben ik het ook aan het proberen en zie hier mijn schets.

Dit is de voorbeeldfoto van _Lotjuh_:
Afbeelding

Dit was de eerste schets. Zoals je ziet verschrikkelijk uit verhouding, ik schaam me diep maar plaats hem toch om de vooruitgang te laten zien.
Afbeelding

Maargoed, toen probeerde ik het nog eens op de achterkant van het papier, en dat ging al VEEL beter!
Afbeelding

Stap 2:
Ik had denk ik per ongeluk stap 2 en 3 samengenomen, maar dit heb ik later nog wat duidelijker gemaakt. Dus ik was bij stap 2 een halve stap te ver gegaan ;)
Afbeelding

Ik doe niet meer aan stappen want ik volg mezelf niet meer _O-
Stap 1 en een deel van 2 uitgegumt en wat beter gemaakt:
Afbeelding

Vlekjes erbij:
Afbeelding

Het is echt een verademing; Heb nog nooit zo goed de verhoudingen van een volledig paard getekent. Bedankt Iceprinces!

Ik logeer voor twee weken in het huis van mijn tante, die met het gezin dezelfde 2 weken naar zee is. Ze hebben twee honden en een daarvan heb ik getekent. De andere doe ik misschien ook nog. Dit is het eindresultaat:

Tussenstap:
Afbeelding

Eindresultaat:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sammyvriend op 07-08-09 14:52, in het totaal 3 keer bewerkt

joyce83

Re: [TEK] Pastel hond en bolletjestechniek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:47

Nou heel netjes. Bij het paard klopt het voorbeen niet wat omhoog is, lijkt korter dan de andere.

Hond is heel mooi geworden! Zou zelf niet eens op de kleuren komen om het zo te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:47

Ik vind de verhoudingen van het paard niet helemaal kloppen. Beetje raar achterbeen enzo.

De hond daarintegen vind ik wel heel mooi. Vooral met deze kleuren is het heel apart.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 14:49

Jullie hebben wel gelijk, de verhoudingen zijn nog niet helemaal precies goed. Maar voor mijn doen is het heel goed :p
Bedankt voor de reacties!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:17

Wat leuk om te zien! :) .

Fijne methode is het he? , zonder dat je heel veel tijd hebt besteed aan details zie je na die eerste poging al dat de verhoudingen niet kloppen en kun je opnieuw beginnen, en meteen al een flink stuk beter :j .
Beentjes mogen iets langer (klein truukje; teken de benen altijd langer dan je denkt dat ze zijn, het lichaam kom niet veel detail in en lijkt al snel groter dan die dunne beentjes waar heel veel detail in zit en daardoor lijken ze extra klein, als je ze dan in verhouding tot een foto groter tekent lijken ze na het invullen van de details gewoon goed in verhouding ;) )
De kaak mag iets groter en ronder, die corkel voor het hoofd is eigenlijk al de helft van de kaak, ik denk dat mijn hoofdtutorial die er binnenkort ook aan komt je daar ook wel bij zal helpen :D .
De vorm van de hoefjes zou ik ook nog even naar kijken, pak er een foto bij van een paard wat op de straat staat zodat je goed de vorm kunt zien.
Ga je deze ook nog inkleuren? Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden dan :j .
Maar een hele mooie vooruitgang, ben heel benieuwd hoe het gaat als je het meer oefent :) .

Die hond is echt super, je kleurgebruik van de laatste tijd is echt geweldig :oo , echt heel erg fijn om naar te kijken, ik ben fan :Y) .
Heb er verder ook helemaal niets op aan te merken, honden vind ik altijd moeilijker dan paarden om te tekenen, en dan vooral dir verschrikkelijke neuzen := maar het ziet er echt heel goed uit +:)+

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 15:29

Oh god, ik ben gek aan het worden. Een ICEPRINCESS die FAN is van MIJN kleurgebruik := Dat is wel echt supergaaf zeg :D

Goede tip van die benen, dat had je in je eigen topic ook al gezegt over het hoofd, maar mijn IQ rijkte blijkbaar niet hoog genoeg om de benen dan ook langer te maken _O-

Ik heb de eigenaresse van de pony (geplukt uit het wwmpt-topic) gePBt of ze hem zou willen kopen als hij is ingekleurd. Anders doe ik het niet denk ik, heb nog een paar doelen qua tekenen die belangrijk zijn (overleden opa voor oma; verkocht verzorpaard voor vriendin).

De neus was niet zo moeilijk hoe hij nu is, het zijn vooral de verhoudingen van een hond. Het is een soort rondje (de kop) en het is moeilijk om bijv. de ogen en neus te plaatsen.
Hardstikke bedankt voor je reactie ;)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 13:20

En de andere dog:
Afbeelding

Er komt ook nog een foto als ze beide in de kader zitten ;) Dat maakt het allemaal mooier ;)
Afbeelding

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 17:38

Afbeelding

De streep door de voor ons linker is van de reflectie ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:33

De eerste vind ik super mooi! Dat kleurgebruik enz. WAUW!
Die tweede wat minder. Iets bij de neus klopt gewoon nietTe groot, of door de licht val op de neus...

Het paard is moeilijk, Ik heb daar zelf ook moeite mee!
Jou tekenig is héel goed gelukt hoor. De tips daarover zijn al gegeven.

en IP Ik ga jou tut nog eens doorlezen, De laatste weken heb ik gemist, je maakt super tut's
Xx