[SCH]Valentino Rossi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

[SCH]Valentino Rossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:54

In opdracht gemaakt, Acryl op linnen, 120x60 cm.
Het zijn op de foto een beetje fletse kleuren vanwege het tijdstip en flits (in werkelijkheid knalt het van het doek af :D )
Opdrachtgeefster heeft het schilderij vandaag opgehaald, en is er erg blij mee (hopelijk haar vriend straks ook :D )

Het was voor mij een grote uidaging, aangezien ik dit onderwerp mij volkomen vreemd is, ik geen technisch tekenaar ben en ik dit onderwerp wel echt in mijn stijl op het doek wilde zetten (anders was de opdrachtgeefster niet naar mij toe gekomen.. :) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:13

Gaaf gedaan! Je hebt de snelheid er goed in gekregen.
Ook erg leuk dat je krantenknipsels hebt gebruikt.
(schilder je altijd in de woonkamer?)

Sall

Re: [SCH]Valentino Rossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:17

hahahaha ja, bij gebrek aan een atelier (en een overvol druk leven met kids/werk en paard) schilder ik het laatste jaar in de huiskamer.
moet wel elke x alles gedisiplineerd opruimen, en voor het echte experimenteren (verf gooien etc :D ) moet ik nog een oplossing zoeken :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:38

Jeetje erg gaaf.. ik geloof dat mijn hubbie nu wel jaloers is en dat ook graag wil hebben :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:07

Gaaf! Wel een uitdaging of niet?
De uitsnijding vind ik geloof ik wat minder, aan de voorkant dan. Ik had hem misschien net wat schuiner op het doek gezet, of helemaal doekvullend zodatje de wielen allebei niet ziet. Het is nu rechtsonderin zo zwart dat je een beetje moet gissen hoe het daar loopt.
Lijkt me ook enorm moeilijk hoor, een motor met mannetje erop zo op het doek te zetten :j En het is wel een aansprekend schilderij geworden.
Leuk ook zo met die koppen van de kranten die je door de verf heen ziet :j

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:49

Hier nog iemand met de woonkamer vol schildersezels ;) die gelukkig binnenkort naar een atelierruimte verhuizen)

Het is je goed gelukt om je stijl erin te krijgen! Juist omdat je niet echt bekend bent met dit onderwerp kun je er zo speels mee omgaan. Grote kans dat je er anders een asvaltweg ofzo onder had geschilderd, omdat je dat beeld zo gewend zou zijn.
De achtergrond en het onderwerp passen met die details erin echt super bij elkaar, zonder dat het onderwerp er te veel in verdwijnt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:10

Wow! Super! Met een aantal Rossi's fans in de familie, weet ik dat dit heel mooi pakkend is weergegeven. ;)
Ik zou zelf de motor en Rossi helemaal op het doek hebben gezet, juist de wielen en de pendalen maken het dan helemaal af. Maar dat is mijn enige commentaar. Voor de fans is dit een superschilderij!

(Ik schilder nu sinds de verhuizing eind vorig jaar juist niet meer in de woonkamer, maar heb eigen 'atelier' op zolder. Dus ik schilder juist meer omdat ik niet alle troep iedere keer hoef op te ruimen en dus ook 'tussendoor' even snel kan kliederen. Heerlijk om eindelijk een eigen ruimte daarvoor te hebben.)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:42

Wou mooi man!
Mag ik vragen wat dat kost? Mijn broer is het huis uitgegaan en moet dus een 'oprotcadeautje' krijgen :D .. Aangezien hij ook helemaal fan is van Rossi lijkt me dit wel een gaaf idee!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 11:14

Dank jullie wel allemaal!