[TEK] Jong paard in actie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Jong paard in actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:47

Hallo allemaal,

Ik heb weer eens een tekening af. En ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik heb de foto opgeduikeld uit het WWMPT-topic. Een erg leuke foto van een lief jong paard wat lekker aan het rennen is.

Mijn tekening is met grafiet, op a4.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag opbouwend commentaar!

Anoniem

Re: [TEK] Jong paard in actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:52

De foto's waren al niet al te best (Kunstlicht :n :( ), maar zie dat het uploaden er helemaal een zooitje van heeft gemaakt. Wat balen zeg..

Ik zal morgen zodra ik de kans heb, in goed licht een betere foto maken!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:53

Je bent echt vooruit gegaan As! :D
Beenwerk vind ik echt heel erg goed gedaan. :j

Je mag nog wel wat meer contrast toevoegen bij de staart/manen. Het lef wat je hebt bij het lichaam zie je niet terug in de manen/staart ;) Verder vind ik die streep bij het neusgat een beetje raar?

Maar vind dit echt een super werkje van je!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:01

Hee erg mooi gedaan, alleen vind ik de lijnen bij de hals en schouder net iets te hard. Verder vind ik 'm erg mooi gelukt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:24

Inmiddels beter foto's :D Heeft papa's mooie canon camera eventjes gehad O:) Nu zijn het tenminste toonbare foto's :j

De tekening in het geheel:
Afbeelding

Detail voorhand:
Afbeelding

Detail achterbeen:
Afbeelding

Nu kunnen jullie mijn tekening tenminste op een goede manier beoordelen :j Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en commentaar, dus kom maar op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:27

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:29

ik vind de staartwortel inderdaad ook wat dun lijken! verder hele mooie tekening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:43

Hmm, daar kunnen jullie weleens gelijk in hebben! Zal straks eens kijken met de foto ernaast :j

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:59

oja het ene oor vind ik ook iets wat klein lijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:41

Je gaat echt enorm vooruit Astrid! :)

Sommige strepen vind ik net wat te hard neergezet, maar verder vind ik het een heel sprekend werkje! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:36

Bedankt :D

Dat harde begint een beetje mijn stijl te worden geloof ik := Ik krijg het óveral te horen. Iedereen zegt dat ik tegenwoordig heel veel contrast gebruik. De meningen verschillen een beetje erover. De een zegt dat het mooi is, de ander vind de strepen te hard (Zoals jij en AB dus :)) ).
Ik weet zelf nog niet wat ik ervan moet vinden.. De ene kant vind ik het wel iets hebben, aan de andere kant zou het idd wat minder mogen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:46

Ik vind vooral de benen erg mooi gedaan, die zien er erg realistisch uit.
Ik vind alleen de schouder/nek/hals minder, er zijn te scherpe lijnen gezet waardoor het niet realistisch lijkt.
De staartwortel lijkt idd te dun en de manier waarop de staart 'waait' lijkt me ook niet zo realistisch, bovendien zijn de haren aan het begin van de staartwortel korter en niet even lang als aan de punt zoals bij jou.
O, en wat is dat zwarte streepje tussen zijn achterbenen? Ik zou dat 'weghalen' en de schaduw op de binnenkant van het achterste been wat donkerder maken, lijkt me mooier.

:D Succes!