[VER] de afkickkliniek deel 2 (compleet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

[VER] de afkickkliniek deel 2 (compleet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:06

Allereerst, ik heb gebruik gemaakt van allerlei bestaande personen. De helft ken ik niet eens echt en zal dan ook wel absoluut niet doen wat ik ze nu heb laten doen ;)

Daarnaast. Het is opnieuw gebaseerd op de waarheid. Ik had gewoon 10 dagen geen Internet. :oo Daarbij heb ik Esther echt gevraagd om de boel qua recht nog wat waarheidsgetrouwer te maken, maar dat bleek moeilijk.

Ook zijn alle op- of aanmerkingen welkom, in eerste instantie had ik een gedeelte in de verleden tijd geschreven. Dit heb ik later omgezet, maar hier kunnen nog fouten in zitten.

De Afkickkliniek 2
Zoeï baalt. Na de afkickkliniek was Zoeï meteen weer gaan bokken. Eigenlijk net zoveel als daarvoor, wie weet zelfs meer. De eerste paar weken had ze keihard zitten lachen achter de computer om het commentaar dat op de afkickkliniek gegeven was. Ook had ze volop mee gepost in alle topics die over het onderwerp liepen en in nog wel wat andere topics ook. Had ze dat nu maar niet gedaan.
Nu zit Zoeï thuis, zonder internet en ze wist via via dat er meer bokkers waren die dit probleem hadden. Bij iedere bokker die na de afkickkliniek meer dan 500 berichten had geplaatst ligt internet eruit. Heel internet, niet alleen bokt. Zoeï voelt zich onterecht gestraft, school kan ze nu niet aan werken (Ze heeft verdorie vakantie en kan niet eens op school even internetten ) en haar sociale leven ligt op z’n gat. Gister was ze na drie uur vervelen uiteindelijk een achterlijk spelletje gaan doen. Vandaag had ze gestofzuigd, boodschappen gedaan, de was opgehangen, even haar paard gedaan, maar nu zit ze weer thuis. De computer staat al aan, maar nog geen internet en dus geen bokt. Ow, ships! Ze begint met haar mobieltje te spelen, ook hier staan suffe spelletjes op. Nadat ze dat spelletje zat is, scrollt ze door haar contactenlijst. Eens kijken wie ze weg kan gooien. Opeens ziet ze dat daar wel een paar bokkers tussen zitten. Verhip, als bokt niet in haar pc zat, dan ging zij toch naar bokt toe!

Allereerst belt ze zwartwitje, want die had veel mod- en boktcontacten denkt Zoeï. Zwartwitje blijkt in tranen wanneer ze de telefoon op neemt. ‘Zooitje!’ fluistert ze, Zooitje is Zoeïs boktnaam, ‘Ik moet zachtjes praten, omdat ik te veel bokte zit er nu een therapeut in de kamer die mij helpt met mijn boktverslaving en,’ Zwartwitje maakt een kotsgeluid, ‘ze helpt me met het verwerken van het feit dat ik alle zwarte bokkers heb geholpen hun boktverslaving uit te breiden.’ Arme Zwartwitje! Zoeï en zij praten nog even door, maar midden in een zin fluistert Zwartwitje: ‘Sssst! Ik moet weg, ze komt naar de keuken.’ Door Zoeïs mobiel klinkt alleen nog maar een sneue pieptoon. Deel één van haar plan is mislukt. Ze had niet eens de tijd gehad om iets van haar plan door te geven en beseft ook wel dat Zwartwitje en dus geen enkele Mod het huis uit kan. Een therapeut, hopelijk kost het de groene dit keer geen geld, schiet door Zoeïs hoofd heen.

Zoeïs stressfactor ligt nu zo hoog dat ze nog maar één ding kon doen: ze pakt al het chocola dat in haar keukenkastje ligt en begint te eten. Marsjes, bonbons, een doos merci en twee dozen energierepen verder is Zoeï zo misselijk dat ze alles in de WC uitkotst en nog steeds voelt ze zich rot. Hoe kan ze dit oplossen?

Ze belt een andere bokker uit haar mobiellijst, eentje die niet zoveel bokt. ‘Zeg iris, papiertjuh, heb jij nog bokt?’ ‘Weet niet? Ik was druk voor school bezig, maar ik zal eens kijken.’ Even is het stil aan beide kanten van de lijn. Zoeï vraagt zich af wat papiertjuh ziet. ‘Heh?!’ Klonk er toen verbaasd. ‘Ik heb nog bokt, maar de achtergrond is vuurrood en er staat op elke pagina volgens mij wel; Let op verslavend, te veel bokt is slecht voor u.’ Zoeï valt stil, een rood bokt? Hoe kon dat nu weer, dat was toch geen bokt meer? Haar vingers jeuken om zelf te gaan kijken hoe het eruit zag. ‘Kan ik langs komen?’ vraagt ze. Papiertjuh geeft bevestigend antwoord.
Stomverbaasd staart Zoeï naar het beeldscherm van de computer van Iris. Bokt is vrijwel onherkenbaar, het is inderdaad vuurrood, met lichtere en donkerdere accenten. Verder is het logo in de hoek vervangen, stond er voorheen een bokkende Julius, nu staan er tekentjes van de voorlichtingsdienst. Het tekentje met de 16, het tekentje van geweld, die van sex en zelfs die van vloeken. ‘Nou zeg! Er werd gecensureerd!’ sputtert Zoeï tegen. Bokt is bokt niet meer, alleen de opbouw was het zelfde, maar boven elk tablat stond; ‘klikken op eigen risico.’ Mag ik eens verder kijken? Vraagt Zoeï smekend. Iris knikt en Zoeï gaat aan de slag. Waarom had ze dit niet eerder bedacht? Even bokken bij iemand anders. Alleen merkt Zoeï als snel dat bokt helemaal niet zo leuk meer is. Er lopen weinig, zeg gerust geen, nieuwe topics. Er zijn vrijwel geen mensen online en Zoeï beseft dat de anti-bokkers de bokkers bijna hadden verslagen. Met een zucht wil Zoeï bokt na bijna een uur wegklikken, maar ze bedacht zich. Even kijken of Annash een groene bokker of een zwarte bokker was, want ook die staat in haar mobiel…

‘Wat! Iris, zitten jij en Zoeï op een site die bokt heet?!’ ‘Ja! Hoezo?’ Iris haar moeder komt de kamer in lopen. ‘Omdat volgens het vrouwtje in de telefoon de kabel eruit ligt doordat ik een boktverslaafde in huis heb.’ Het valt stil in het huis van Iris. Zoeï wordt vuurrood. Ze wil wat zeggen, maar bijt in plaats daarvan op haar lip. ‘Zoeï, weet jij hier meer van?’ Ongelukkig knikt Zoeï van ja. ‘Nouja, dat moet ik maar mobiel gaan bellen.’ Opgelucht dat Iris haar moeder niet kwaad wordt richt Zoeï zich weer op de computer. Ze klikt door naar de contactenlijst, maar opeens vertelt de computer dat er geen verbinding meer is. Zoeï beseft dat ongestoord bokken verleden tijd is. Wie langer dan een uur op bokt zit verliest blijkbaar het recht om überhaupt nog te internetten of te telefoneren. Wat nu?

Allereerst besluit Zoeï bokker Annash te bellen. ‘Met Shanna.’ klinkt haar stem helder door haar mobiel. ‘Met Zoeï, uhm Zooitje van bokt.’ zei Zoeï. ‘Zoeï! Het is een ramp!’ roept Shanna meteen door de telefoon. ‘Ik weet het, en ik heb al bij een ander gekeken naar bokt. Ze zijn bezig bokt helemaal te vermoorden. Wat moeten we doen Shan?’ ‘Ik weet het niet Zooi, heb jij ideeën?’ ‘We moeten echte bokkers bij elkaar krijgen. Kan jij contact leggen? Het kan in elk geval niet bij iemand anders op de pc, want na een uur bokken ligt de kabel eruit.’ ‘Ik weet niet of dat helpt, maar dit kunnen ze toch niet ongestraft doen?’ ‘Nee…’ Het werd weer stil. ‘Nee!’ zegt Zoeï opeens. ‘Natuurlijk kunnen ze dit niet ongestraft doen! We moeten ze aanklagen.’ Een verbijsterde Shanna zegt: ‘Dat is briljant, maar hoe?’ ‘Daar kunnen we wel achter komen.’

Zoeï gaat door met bellen. Ze belt Annemarie en ook die heeft een groot probleem. ‘De kabel van de hele uni ligt eruit. Ik ben bang dat het mijn schuld is.’ Zoeï probeert haar gerust te stellen en Annemarie vertelt dat de Universiteit in elk geval al bezig is om er iets aan te doen. Als Zoeï ophangt heeft ze een goed gevoel, zelfs de universiteit van Wageningen is er op tegen. Toch vraagt ze zich af hoe dit in hemelsnaam kan gebeuren. Ze belt bokker Evdpanne, esther die recht studeert. ‘Es, hoe kan anti-bokt dit doen?’ ‘Dat weet ik ook niet, maar ik kan nu niet op internet om te kijken hoe en waarvoor ik ze het best aan kan klagen.’ ‘Es, je hebt je schoolboeken!’ …. ‘Ik ga opzoek!’

Terwijl Es opzoek is naar een goede manier om bokt aan te klagen besluit Zoeï naar Kooslover te fietsen. Ze fietst ook vlug nog langs de Hema om beltegoed te halen. Bij Kooslover thuis zit een verdrietige Kooslover: ‘Ik kan niets meer Zooi. Alles op tv heb ik nu al zes keer gezien.’ Zoeï knuffelt Kooslover en zegt: ‘we gaan er wat aan doen. Es is al op onderzoek uit hoe we ze kunnen aanklagen en wij gaan opzoek naar een pc waar we een uurtje kunnen bokken. We moeten Bart hier misschien bij betrekken, die weet iets van computers.’ ‘Bart?’ Kooslovers hoofd is één groot vraagteken. ‘Bart, de baas van bokt.’ knikt Zoeï. Kooslovers hoofd veranderd in een iets minder grootvraagteken. ‘Oh, Bart.’

Ze zitten saampjes in de bibliotheek op bokt. Kooslover betaalde. Bart blijkt pas nog online geweest te zijn en Zoeï vind dat raar. ‘Hoe kan hij nu nog wel online zijn? Als er iemand veel op bokt is geweest moet hij dat wel zijn.’ ‘Hij weet veel van pc’s denk ik, we sturen hem gewoon een pb.’ Zo gezegd zo gedaan en net voor het uur om is vluchten Kooslover en Zoeï weer uit de bieb. Niet alleen Bart heeft PB, maar ook andere bekende bokkers die misschien van invloed zijn hebben een privéberichtje gekregen met daarin het nummer van Zoeï. Samen met Kooslover zit ze nu voor de supermarkt een zak brinky’s leeg te eten. ‘Chocolade,’ verzucht Kooslover, ‘de beste manier om te ontstressen.’ Zoeï knikt met haar mond vol. In een plasticzakje zit nog meer chocola. ‘Heerlijk!’ mompelt Kooslover. Dan opeens bliept Zoeïs mobiel: ‘Jaah, een bokker!’ juicht ze.

stop met de praktijken voor bokt en tegen ons. NU

‘Nou ja zeg, wat een onzin!’ Vindt Zoeï. Ook Kooslover is het er mee eens. ‘SMS maar terug dat ze is even lekker zelf mogen stoppen met die onzin!’ Maar helaas, onbekend nummer. ‘Weetje Zooi, we zouden iets anders moeten gaan doen dan chocola eten.’ ‘Wat dan?’ ‘Nou…’ zegt Kooslover geheimzinnig en zo smeden de meiden een plannetje.

’Welkom terug bij de Coen en Sandershow. Wij gaan zo bellen met twee internetverslaafden, die hun favoriete site kwijt zijn. Ja, wat nou?’ ‘Je zegt het verkeerd Coen, het zijn boktverslaafden.’ ‘Oké, we gaan zo bellen met twee boktverslaafden die hun favoriete site kwijt zijn en die zich geterroriseerd voelen door een onbekende… en hoe noemen we dat dan?’ ‘uhm…’ ‘Kom op Lantinga, jij weet overal de namen voor.’ ‘Dat heb ik nooit gezegd! . . . En noem me trouwens niet zo denigrerend Latinga!’ ‘Ach, er is in elk geval iemand die mensen die op http://www.bokt.nl zitten pest door ze hun internet af te pakken.’ ‘pesten zou ik het niet willen noemen!’ ‘en daar praten we over na het volgende nummer van de Tintins.’ ‘That’s not my name…. Haha.’

‘Wacht even, als ik het goed begrijp is er iemand die legt de kabel eraf bij mensen die schijnbaar boktverslaafd zijn?’ Zoeï wil knikken, maar bedenkt zich dan dat mensen dat niet zien door de radio. ‘Klopt en wij willen weten hoe iemand dat kan doen om diegene vervolgens aan te klagen.’ ‘Aha, en door dit interview hopen jullie dat er iemand aan komt lopen die bekent?’ ‘Nou… Ja, eigenlijk wel.’ ‘Meiden succes en Dames en heren, als jullie iemand geniepig zien glimlachen en weten dat die goede connecties heeft met internetmaatschappijen. Grijp hem in zijn kraag, want wie weet legt diegene bokt plat!’ ‘En dat is een ramp van wereldformaat.’ ‘Geniepig, mooi woord eigenlijk.’ ‘Ja, Sander, jij weet het wel mooi te benoemen…’

Kooslover moet weer naar huis en Zoeï besluit dat ook maar te doen. Erg veel verder is ze niet gekomen met haar betoog op 3FM. Hopelijk belt er iemand… Net als ze dat denkt voelt ze haar telefoon trillen. Onbekend nummer. ‘Ja…?’ ‘Ik hoorde jullie op 3FM en wil graag wat kwijt… Ik ben Heike en ik praat zacht omdat Bart nouja… Oké, ik ga nu iets zeggen en jullie moeten het stil houden, maar ik schaam me een beetje. Bart is de boosdoener. Hij verdient heel veel geld, nog veel meer dan met bokt zelf door dit te doen. Verder… Ik wil, doe er je ding mee.’

Zoeï weet nu helemaal niet meer wat ze moet doen. Was dat wel echt Heike? Zou Bart bokt echt verkopen? Wat is er nu precies aan de hand. Terwijl Zoeï nadenkt, pakt ze nog maar eens een chocoladereep. Ik kom kilo’s aan door deze actie, schiet door haar hoofd heen. De dag is nu echt ten einde en Zoeï gaat naar bed.

De volgende dag heeft Zoeï verscheidene sms’jes en voicemailberichten. Bokkers hebben haar gevonden. Blij leest Zoeï aanmoedigende woorden. Stef wenst haar succes, Kiwiko doet dat ook en hoopt dat ze iets vind, DramaQueen vond de 3FM actie geweldig, Sara_N hoopt dat het snel is opgelost, Karin is blij dat ze weet dat mensen eraan werken om bokt weer in de lucht te krijgen en vraagt hoe ze kan helpen en . . . er is een vreemd Sms’je:

Houd op met zoeken! Er is geen oplossing.

Weer een onbekend nummer. Verdorie, wat nu? Eigenlijk zou ze iets moeten doen. Zoeï heeft alleen geen aanknopingspunten, behalve dat vreemde telefoontje van Heike. Het liefst zou ze bij Bart langs gaan, maar waar woont die? Ze kijkt naar de sms’jes en dan schiet haar te binnen dat vast één van hen het adres van Bart weet. Dan gaat ze gewoon langs.
Zoeï heeft het adres van Bart na wat moeite achterhaald. Ze zit in de trein te bellen met Esther. ‘Als je weet wie je moet aanklagen gaat dat wel lukken. Ze moeten op zijn minst bokt weer toe staan, dus iets bereik je sowieso wel.’ ‘Top, je hoort nog wel van me. Ik hoop dat ik Bart vind. Onschuldig, of niet.’

Eindelijk is ze in het Eindhoven, waar Bart moet wonen, zoekend met de routebeschrijving in haar hand komt ze uiteindelijk uit bij het desbetreffende huis. Slechts drie keer verdwaald, denkt Zoeï tevreden. Het huis dat ze nu voor zich ziet staan lijkt onbewoond, de luxaflex is naar beneden. Er steekt een krant ui de brievenbus en het ziet er uit dat de bewoner of op vakantie is, of al zes weken dood in het huis ligt. Of hij is meegenomen door de mensen die bokt willen vernielen. Of hij is zelf bezig bokt te vernielen. Zoeï weet het niet.

Allereerst belt ze aan bij de buren om te informeren wat zij weten over hun buurman. De één is een mevrouwtje op leeftijd die enthousiast verteld over haar vriendelijke buurman, maar waar die nu is weet ze even niet. Aan de andere kant woont een groepje die ook wel te spreken zijn over buurman Bart, oja gister was hij er nog, maar hij scheurde vrijwel meteen weer weg in zijn auto. Waar hij nu is? Geen idee. Kortom, de buren hadden geen cruciale informatie. Verdorie.

Zoeï gaat op zoek naar een supermarkt om de nodige anti-stress chocolade te kopen. Ze vind er eentje in de buurt en maakt een praatje met de mensen die er werken. ‘Oja, Bart, die ken ik wel. Hij komt hier vaak.’ weten die nog te melden. Meer niet. Als ze weer buiten staat, eet ze een chocolaatje en denkt ze na. Bart vinden lijkt nu cruciaal, want, dat heeft ze al door, hij is niet opgepakt er zijn geen therapeuten gesignaleerd rond zijn huis. Dus of Bart heeft een ander huis of Heike had gelijk en het is Bart zijn schuld. Dat laatste lijkt haar het meest waarschijnlijk.

Ze besluit nog een keer bij de buren aan te bellen en de oude vriendelijke buurvrouw van Bart doet wederom open. Zoeï informeert vriendelijk hoe het met haar gaat en meldt dat ze dringend opzoek is naar Bart. ‘Ik moet iets persoonlijk aan hem geven, maar hij lijkt weg te gaan. Weet u nog een ander adres waar hij zich kan bevinden.’ ‘Ach meid, als het dan echt zo belangrijk is kom maar even binnen. Toevallig weet ik het adres van Bart zijn zomerhuisje.’ Zomerhuisje? Denkt Zoeï, ketsjing, dat is wat ze moet hebben. Hoe moeilijk kan het zijn…

Welkom terug bij de Coen en Sandershow… Aan de lijn hebben we wederom Zoeï, ook wel Zooitje van Bokt en . . . het is gelukt! Zoeï vertel.’ ‘Ik kreeg na de uitzending van gister een vreemd telefoontje van iemand en die vertelde dat Bartvb, de oprichter van Bokt, de boosdoener was. Ik ben toen opzoek gegaan naar zijn adres en vond hem uiteindelijk in een kampeerhuisje. Hij is aangegeven en nou ja, hij heeft eerst bokt weer hersteld.’ ‘Nou zeg, dat klinkt wel heel makkelijk Zoeï, weet je al waarom Bartvb zijn bokt tot zo’n Zooitje heeft gemaakt?’ ‘Hij had een deal met chocoladefabrikanten, Bokt heeft zo’n groot verslavend effect dat het enige wat helpt bij gebrek aan Bokt extra chocolade is. Bart is hier achter gekomen door een enquête, die hebben de bokkers trouwens vrijwillig ingevuld en nou ja. Het is voor hem vet makkelijk om dit te doen, want hij is best een computernerd natuurlijk.’ ‘Maar Zoeï is het nu opgelost?’ ‘Ja, want ik kan weer op bokt!’ ‘Daar ben ik blij om, en hoeveel kilo ben je denk je aangekomen?’ ‘Nou, dat is onbeleefd om te vragen Sander!’ ‘Ach, ik wil gewoon weten of het echt zin had voor de Chocoladefabrikanten om die deal te sluiten.’ ‘Ja, het is wel een beetje een onwaarschijnlijk verhaal.’ ‘Wil je nog wat kwijt Zooitje?’ ‘Ik ga weer bokken!’

en oja, Bart is naar allerwaarschijnlijkheid ook geen crimineel ;)

Saskia89

Re: [VER] de afkickkliniek deel 2 (compleet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:23

Ik had wel iets meer vindingrijkheid van mezelf verwacht hoor :')

En wat is Sander toch onbeleefd! :D Echt Fenn, wat een verhaal _O-

Fenn

Re: [VER] de afkickkliniek deel 2 (compleet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:57

jij verzint dat we media-aandacht moeten vragen :j

dankjewel Sas :)