Wiki artikelen tbv de creatieve fora

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Wiki artikelen tbv de creatieve fora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 22:36

Onlangs kwam er topic op FZ voorbij waar in een aantal knelpunten tevoorschijn kwamen. Achter de schermen hebben we dit bekeken en gezocht naar oplossingen. Deze oplossingen zijn we steeds meer gaan uitwerken en we hebben een aantal dingen in de regels, richtlijnen en algemene opzet van de creatieve fora veranderd. Een van de conclusies die we trokken is dat de creatieve fora beter ondersteunds kunnen worden met informatie dan dat nu het geval is.

Het is bijvoorbeeld duidelijk geworden dat vaak terugkomende en simpele vragen vermoeiend zijn. Niet veel mensen reageren nog, omdat ze het antwoord al vaker hebben gegeven. De gebruiker die informatie zoekt gebruikt ook niet altijd de zoekfunctie. Daarnaast zijn sommige vragen en antwoorden vrij moeilijk terug te vinden. Om dit op te lossen willen wij jullie vragen om een bijdrage te leveren aan de wiki om de creatieve fora te ondersteunen. Het zou geweldig zijn om de wiki aan te vullen met alles over tekenen met kleurpotlood, grafiet, pastel en derwents. Alles over schilderen met olieverf of acryl. Of alles over fotobewerken en alle andere kunstvormen die voorbij komen op UK/FK.

Wanneer een nieuw topic voorbij komt met daarin een vrij simpele vraag als 'Hoe begin je met pastel?' kunnen we in dit topic makkelijk verwijzen naar wiki artikelen. Ook kunnen we deze nieuwe wiki artikelen gaan verzamelen waardoor het voor gebruikers gemakkelijk wordt om een wiki artikel terug te vinden.

Ben enorm handig met bijvoorbeeld derwents? Of schilder je enorm graag? Weet jij precies welke materialen er op de markt zijn?
Graag zien we je input op [WZ] Wikizaken :j

Je kunt op [WZ] zien waaraan een nieuw artikel moet voldoen. Ook is het (met het oog op de paarden) leuk om een uitleg te geven over hoe je bijvoorbeeld een paard schildert of tekent. Zo blijft de wiki paardgerelateerd.

We zijn zeer benieuwd wat jullie voor ons in petto hebben. Succes! :)

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Wiki artikelen tbv de creatieve fora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:38

Dit is heel handig. Alles bij elkaar.
Ik ben benieuwd :D

Anoniem

Re: Wiki artikelen tbv de creatieve fora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:40

Is het niet overzichtelijker om 1 topic hierover te openen, en de ander gewoon te sluiten en door te linken naar het andere topic? Als mensen nu vragen hebben oid krijg je ze dubbel misschien.. in dit topic of in het andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:09

Ik ga met wildwings mee:

Ik weet niet zo of het een slim idee is om alle schilder- en tekentechnieken op de wiki te plaatsen. Het is en blijft een paardenforum (alhoewel ik hier voornamelijk op UK rondsnuffel), en ik geloof niet dat een topic als "hoe gebruik je pastelkrijt" op deze wiki past.

Een tutorial met "hoe teken ik een paard" vind ik wel een erg leuk idee. Zo blijft het inderdaad paardgerelateerd. :)

Wat wildwings zegt; een topic wat doorlinkt naar andere topics is veel handiger.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Wiki artikelen tbv de creatieve fora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 21:52

Het was de bedoeling dat ik de topics op UK/FK zou sluiten. Maar blijkbaar ben ik dat helemaal vergeten.
Vandaar bij deze als nog. :)


Als je vragen hebt of wilt over leggen over de manier van schrijven voor artikelen over creatieve zaken dan kun je daar het topic op WZ voor gebruiken of WZ zelf. :)

[WZ] Wiki artikelen tbv de creatieve fora